خرید حکم زندان

خرید حکم زندان

خرید حکم زندان


همراهان عزیز امروز در کنار ما باشید تا به بررسی موضوع خرید حکم زندان بپردازیم.

زندان این گورستان انسان‌های زنده از قدیم الایام ماتم سرایی بوده است که گنجینه اشعار حبسیه برگرفته از حزن مستتر در سیاه چاله‌ها برگرفته شده است، این بیت از ابوفراس حمدانی شاعر عرب زبان بیانگر تنگی زندان وی است:

یضق مکانی سوای لاننی علی قمه المجد الموثل جالس؛ زندانم تنگ است، همانا من با این عظمتی که دارم، جایگاهم باید بر ستیغ قله‌ی بزرگی‌ها باشد ولی در زندانی تنگ نشسته‌ام!

صرفنظر از قیل و قال‌های زندان، خانواده‌های زندانیان به عنوان قشری آسیب دیده از کیفر حبس، تنها پل ارتباطی میان زندانی و حقوقدانان می‌توانند باشند،از این‌رو خواندن مطالب فوق به این عزیزان نیز توصیه می‌گردد.

متاسفانه اظهار نظرهای حقوقی توسط افراد غیر متخصص و شاید هم باور نداشتن به علم حقوق به عنوان یک رشتۀ تخصصی باعث می شود که مطالب و اظهار نظرهایی در سایت ها و منابع بعضا معتبر و پرمخاطب منتشر شود که ابدا زیبنده و قابل قبول نیستند.

نکات مهم خرید حکم زندان

آیا خریدن حکم زندان امکان پذیر است؟

تحت چه شرایطی مجازات حبس قابل تبدیل است؟

در تعیین مجازات حبس چه عواملی تاثیرگذار است؟

مجازات زورگیری

آیا حکم زندان قابل خریدن است؟

اصولا تعبیر “خریدن” مجازات، تعبیری غیر تخصصی و کاملا غلط است، مجازات طبق اصل قانونی بودن مجازات ها، به جز با حکم صریح قانون و با طی مراحل دقیق قانونی دادرسی قابل تعیین نیست و اجرای مجازاتی که به این شکل تعیین می شود جز به روش های صریح قانونی قابل تعطیل یا تغییر نمی‌باشد.

مجازات تعزیری چیست؟

در تقسیم بندی مجازات‌ها، مجازات های تعزیری به مجازات هایی اطلاق می شود که داخل در حدود و قصاص و دیات نیستند، این سه دستۀ اخیر ابدا به جز در موارد خیلی خاص مانند توبه و عفو قابل تخفیف یا تبدیل و تعلیق نیستند و تعزیری بودن مجازات حبس می تواند با وجود سایر شرایط موجب تبدیل مجازات به جزای نقدی باشد.

در تعیین مجازات‌های جایگزین حبس چه عواملی تاثیرگذار است؟

پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در خصوص صدور مجازات‌های جایگزین حبس، قضات محاکم در این زمینه وارد عمل شده و با بررسی نسبت به صدور مجازات‌های جایگزین به جای حبس اقدام کرده‌اند و در حال حاضر قضات بیشتر به سمت و سوی استفاده از این دست مجازات‏‌ها می‌‏روند. خ

وشبختانه قانون مجازات اسلامی دست قضات را برای صدور حکم‌هایی غیر از حبس باز گذاشته، در فصل نهم از بخش اول قانون مجازات اسلامی به مجازات‌های جایگزین حبس پرداخته شده و آمده است مجازات‌های جایگزین حبس عبارت از دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجرا می‌شود.

جرم استخراج غیرمجاز رمزارز

مرتکبان چه جرایمی از مجازات‌های جایگزین حبس بهره‌مند می‌گردند؟

مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آن‌ها سه ماه حبس است به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌گردند. همچنین مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آن‌ها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است به مجازات جایگزین حبس محکوم می‍گردند مگر اینکه به دلیل ارتکاب جرم عمدی دارای سابقه محکومیت کیفری باشند.

هدف از اجرای مجازات‌های جایگزین حبس چیست؟

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمان، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است، دادگاه می‌تواند مرتکبان جرایم عمدی را که حداکثر مجازات قانونی آن‌ها بیش از شش ماه تا یکسال حبس است به مجازات جایگزین حبس محکوم کند، در صورت وجود شرایط ماده ۶۶ این قانون، اعمال مجازات‌های جایگزین حبس ممنوع است، قانونگذار در رابطه با اعمال این نوع مجازات می‌گوید که مرتکبان جرائم غیرعمدی به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌گردند مگر اینکه مجازات قانونی جرم ارتکابی بیش از دو سال حبس باشد که در این صورت حکم به مجازات جایگزین حبس، اختیاری است.

وکیل خرید حکم زندان

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره همراه وکیل دادسرای ارشاد

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

نمونه شکایت ورشکستگی به تقلب

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

  • سلام چند روز پیش حکم دریافت کردم که در آن به ۶ ماه حبس تعزیری که یک دوم آن به دوسال تعلیق شده بود محکوم شدم.باتوجه به این که هیچ گونه سابقه ای ندارم و کارمند هستم متاهل و دارای فرزند هستم.میشه که حکمم رو به جزای نقدی تبدیل کنم چکونه لطفا راهنمایی کنید از شهرستان مزاحمتون میشم.
    از لطفتتئن سپاسگزارم

    • سلام خیر قابل تبدیل به جزای نقدی نیست اگه حکم تو مرحله بدوی صادر شده میتونین تجدیدنظر خواهی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *