دادگاه خانواده شمال تهران

دادگاه خانواده شمال تهران

دادگاه خانواده شمال تهران


امروز با موضوع معرفی دادگاه خانواده شمال تهران با شما هستیم.

یکی از لوازم زندگی مدرن امروزی، اطلاع افراد از حقوق و وظایف خود می‌باشد. در تشکیل خانواده به عنوان برترین نهاد اجتماعی در همه ادوار تاریخی، حقوق و وظایف متقابلی برای زوجین در نظر گرفته شده است. عدم آگاهی و یا عدم توان انطباق قوانین در حوزه کاربردی مسائل خانواده، موجب بروز اختلاف مابین زوجین می‌شود.

در مناطقی مانند شمال تهران، با توجه به اینکه اکثر افراد ساکن در این منطقه از افراد تحصیلکرده و برخوردار جامعه می‌باشند، نوع اختلافات و دعاوی خانواده با سایر مناطق تهران و ایران متفاوت است.

گروه وکلای مهر، با هدف آگاهی بخشی به همه اقشار جامعه، اقدام به آسیب شناسی دعاوی خانواده در مناطق مختلف تهران نموده است.

با توجه به اینکه دادگاه خانواده شمال تهران، در حوزه دفتر مرکزی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان قرار دارد، لیست کاملی از دعاوی مطروحه در دادگاه خانواده شمال تهران، از طریق نظر سنجی و همکاری روابط عمومی دادگستری کل استان تهران در اختیار قرار گرفت.

حدود اقساط مهریه

در ادامه با معرفی بهترین وکیل خانواده در شمال تهران، اعلام شماره وکیل خانواده در شمال تهران، نحوه جستجوی وکیل خانواده در شمال تهران و اعلام نشانی دادگاه خانواده شمال تهران به همراه بررسی آماری دعاوی خانواده در شمال تهران، همراه ما باشید.

سوالات درباره صلاحیت و مناطق تحت پوشش دادگاه خانواده شمال تهران

  • نشانی و تلفن دادگاه خانواده شمال تهران و شورای حل اختلاف خانواده شمال تهران چگونه قابل دسترسی است؟
  • حدود صلاحیت دادگاه خانواده شمال تهران چیست و کدام دعاوی در دادگاه خانواده شمال تهران قابل طرح است؟
  • مناطق شهرداری مشمول و در حوزه صلاحیت محلی دادگاه خانواده شمال تهران کدامند؟
  • دادخواست طلاق توافقی در شمال تهران چگونه طرح می‌شود و آیا امکان ثبت بدون حضور زوجین وجود دارد؟
  • بهترین وکیل خانواده در شمال تهران، و نحوه جستجوی وکیل خانواده در شمال تهران چگونه است؟
  • آیا جهت کم کردن سن در شناسنامه و یا حذف نام همسر قبلی از شناسنامه دادگاه خانواده در شمال تهران صلاحیت رسیدگی و صدور رای دارد؟

حدود صلاحیت دادگاه خانواده در شمال تهران

رسیدگی به همه اختلافات و ترافعات خانواده که از زمان خواستگاری و نامزدی آغاز شده و تا بعد از طلاق طرفین نیز ممکن است ادامه داشته باشد، بر اساس قانون جدید حمایت از خانواده در صلاحیت ذاتی دادگاه می‌باشد.

از جمله این موارد اختلافی می توان به چگونگی استرداد هدایای نامزدی در صورت به هم خوردن نامزدی، تعیین و مطالبه خسارت بر هم زدن نامزدی، مطالبه مهریه عند المطالبه، مطالبه مهریه عند الاستطاعه، مطالبه نفقه همسر فرزند و افراد واجب النفقه، شرایط تعیین مهریه، شرایط پرداخت مهریه، رسیدگی به دادخواست اعسار از پرداخت مهریه، اثبات نسب، نفی نسب، نفی ولد، اثبات زوجیت، نفی زوجیت، ابطال عقد نکاح، افساخ عقد نکاح، فسخ نکاح، رسیدگی به تابعیت و ولادت، تغییر جنسیت و لقاح مصنوعی، دعاوی مربوط به فرزند خواندگی، دعاوی مربوط به حمل نا مشروع و تعیین تکلیف درباره شناسنامه وی، رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی و حکم رشد و حجر، از جمله دعاوی مهم در حوزه مسائل خانوادگی است.

وکیل حرفه ای پرونده طلاق

تعیین تکلیف حضانت فرزندان پس از طلاق، مطالبه مهریه پس از طلاق، مطالبه اجرت االمثل و نحله پس از طلاق، مطالبه نفقه ایام عده و دعاوی از این دست از جمله دعاوی خانوادگی بعد از طلاق است که ممکن است در دادگاه خانواده مطرح شود.

مناطق شهرداری دادگاه خانواده شمال تهران

جهت طرح دعاوی خانواده در دادگاه خانواده تهران و شوراهای حل اختلاف تهران، نیازی به مراجعه به دادگاه خانواده نیست. پس از مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی شهر تهران، می توانید دادخواست خود را ثبت نموده و توسط دفاتر خدمات قضایی به دادگاه خانواده شمال تهران ارسال می‌شود.

مناطق شهرداری یک، دو، سه و شش تهران از مناطقی هستند که پرونده‌های خانواده این مناطق در دادگاه خانواده تهران مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نشانی و تلفن دادگاه خانواده شمال تهران و شورای حل اختلاف خانواده در شمال تهران

دادگاه خانواده شمال تهران فعلا در ضلع شمال شرقی میدان ونک، نبش خیابان صانعی قرار دارد و در آینده ای نزدیک به ولنجک منتقل خواهد شد. اما جهت مراجعه به شورای حل اختلاف خانواده در تهران با مجتمع شورای حل اختلاف روبرو نیستیم.

شهروندان ساکن در منطقه یک تهران به شورای حل اختلاف شماره یک واقع در خیابان دربند، ساکنین منطقه سه تهران به مجتمع شورای حل اختلاف شماره ۳ تهران واقع در میدان کتابی، منطقه دو تهران به شورای حل اختلاف ناحیه دو واقع در بزرگراه جلال آل احمد جنب آتش نشانی، ضلع غربی بازار نصر، و عزیزان ساکن در منطقه شش تهران به شورای حل اختلاف ناحیه ۶ تهران واقع در امیر آباد شمالی، روبروی مسجد امیرالمومنین مراجعه خواهند نمود.

حذف نام همسر از شناسنامه

همانگونه که عرض شد، برای طرح دعوای خانواده در شورای حل اختلاف تهران، نیازی به حضور در شورا نیست و کلیه دادخواست ها از طریق دفاتر خدمات قضایی الکترونیک انجام می‌شود.

دعاوی خانواده در صلاحیت شورای حل اختلاف شمال تهران

تمامی دعاوی مالی اعم از مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه، مطالبه اجرت المثل، که مبلغ آن‌ها کمتر از بیست میلیون تومان باشد در صلاحیت شوراهای حل اختلاف است.

در صورتی که تمایل به سازش و تنظیم صورتجلسه صلح و سازش باشید می توانید با تشکیل پرونده در شورای حل اختلاف از طرف مقابل درخواست نمایید تا با حضور در شورای حل اختلاف نسبت به انجام مذاکرات اصلاحی اقدام نماید.

نحوه جستجوی وکیل خانواده در شمال تهران

تارنمای کانون وکلای دادگستری مرکز، مرجع قابل اعتماد جهت جستجوی وکیل خانواده در شمال تهران و سایر مناطق شهری می‌باشد.

در صورتی که به صحت و اصالت پروانه وکالت وکیل دادگستری شک دارید، از طریق نشانیICBAR.IR نسبت به استعلام وکیل از بخش جستجوی وکیل اقدام نموده و پس از اطمینان از اعتبار پروانه وکالت وکیل پایه یک دادگستری نسبت به عقد قرارداد وکالت با وی اقدام نمایید.

طلاق توافقی در شمال تهران

انجام و قبول وکالت پرونده طلاق توافقی در شمال تهران هیچ تفاوتی با سایر مناطق تهران و کشور ندارد. طبق قانون حمایت خانواده جدید، در طلاق توافقی، اخذ گواهی از مراکز مشاوره خانواده که توسط قوه قضاییه معرفی می‌شوند، لازم است.

در صورتی که یکی از زوجین در ایران حضور نداشته باشند با گواهی اداره گذرنامه می توان طلاق توافقی بدون حضور زوجین را انجام داد.

مدارک لازم جهت بخشش مهریه

حضور خانم جهت آزمایشات بارداری در مواقعی که در ایران سکونت دارد الزامی است.

اما ثبت طلاق توافقی پس از صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه و در مدت اعتبار، قابل توکیل است و نیازی به حضور زوجین جهت ثبت صیغه طلاق در دفاتر رسمی طلاق وجود ندارد.

رسیدگی به دادخواست کم کردن سن در شناسنامه در صلاحیت دادگاه خانواده نیست و دادگاه عمومی به این موضوع رسیدگی و صدور رای خواهد کرد.

اما حذف نام همسر اول از شناسنامه زوجه، در صورتی که در مراحل طلاق، بکارت زوجه توسط دادگاه و با گواهی پزشکی قانونی احراز شود با دستور دادگاه امکان‌پذیر است.

بهترین وکیل خانواده در شمال تهران

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل خانواده در شمال تهران با همراهی جمعی از متخصص ترین مشاورین حقوقی و روانشناسی خانواده در نظر سنجی اخیر روابط عمومی موسسه حقوقی مهر پارسیان به عنوان گروه وکلای نمونه خانواده انتخاب گردید. عزیزان می‌توانند جهت مشاوره حقوقی درباره چگونگی تنظیم توافقات خواستگاری، شروط ضمن عقد نکاح، نحوه تنظیم دادخواست های خانواده، نحوه شکایت های کیفری خانواده، شکایت رابطه نامشروع در فضای مجازی و رابطه نامشروع فیزیکی در تمامی ایام هفته با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل نموده و از تجربیات ارزشمند بهترین وکلای خانواده ایران برخوردار شوند.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

  • ۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

پلیس امنیت اخلاقی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *