شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی

شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی

شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی


امروز در مقاله شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی با بررسی شرایط کسب، ثبت و حدود نمایندگی شرکت ­های خارجی همراه شما هستیم.

با­ گسترش ابعاد بازار تجارت و صادرات و واردات، برای تجار کسب نمایندگی شرکت‌های خارجی از اهمیت بخصوصی برخوردار شده است. کسب نمایندگی شرکت ­های خارجی مزیت­های فراوانی چون بدست ­آوردن اعتبار و سودآوری بیشتر برای اشخاص دارد. نماینده شرکت خارجی، در قالب شخص (حقیقی یا حقوقی) است که براساس قرارداد نمایندگی، انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را طرف نمایندگی در محل برعهده گرفته است و همچنین نمایندگی شرکت خارجی، خود مسئول تمامی عملکردهای خود می­باشد و شرکت اصلی هیچ مسئولیتی در قبال پاسخگویی به نحوه اجرای امور نمایندگی برعهده ندارد.

جهت کسب نمایندگی از شرکت ­های خارجی باید این موضوع را در نظر داشت که شرکت در کشور مبدا به ثبت رسیده باشد و اقدامات ثبت شرکت انجام شده باشد تا بتوان بی دغدغه و براساس اصول کشور مقصد آن را به ثبت رساند، آگاهی از برخی نکته­های تخصصی در زمینه کسب نمایندگی ضروری است و برای کسب نمایندگی شرکت ­های خارجی در ایران، شخص ایرانی (حقیقی یا حقوقی) ابتدا باید با شرکت خارجی وارد مکاتبه شود، جدا از شرکت خارجی، وزارت امورخارجه کشور مبدا هم باید موافقت خود را با این موضوع اعلام نماید تا مدارک شرکت ازجمله آگهی تاسیس، اساسنامه و آگهی تغییرات به فارسی ترجمه و تحویل سفارت ایران داده شود از طرفی بعد از اینکه مدارک به ایران رسید باید از طرف وزارت امور خارجه ایران هم باید مورد تایید واقع شود. البته شاید یکی از مهمترین شرایط کسب این نمایندگی ها توجیه مالی برای دو طرف است. همچنین این موضوع هم مورد توجه است که آیا شخص متقاضی نمایندگی در زمینه مرتبط سابقه ای دارد یا نه؟ درصورت تکمیل همه این مدارک مرحله بعد اقدام از طریق اداره ثبت شرکت­ها است.

نمایندگی شرکت خارجی

در کسب نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران، براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده می­گیرد، پس شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می­باشد.

شعبه شرکت خارجی

شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می­تواند فروش­ها و خدمات خود را در منطقه­ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارها و میزان استقلال یک شبعه با موافقت شرکت مادر تعیین می­شود و مسئولیت حقوقی شعبه برعهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.

تفاوت شعبه با نمایندگی شرکت خارجی

بسیاری از مردم تصور می­کنند که نمایندگی و شعبه به یک معنی می­باشند که البته یک تصور اشتباه است و علی­رغم این ­که عبارت­های شعبه شرکت خارجی و نمایندگی شرکت خارجی بجای یکدیگر بکار می­روند، ولی میان این دو تفاوت­هایی به­ شرح ذیل وجود دارد که عبارتنداز؛

  • شعبه یکی از واحدهای شرکت اصلی محسوب می­شود، درحالی­که نمایندگی یک شخصیت حقوقی مستقل از شرکت اصلی دارد.
  • تعیین حدود و اختیارها و میزان استقلال یک شبعه با موافقت شرکت اصلی است، ولی در نمایندگی شرکت اصلی نقشی در تعیین حدود اختیارها و میزان استقلال عمل نمایندگی ندارد.
  • مسئولیت حقوقی شعبه برعهده شرکت اصلی است، ولی مسئولیت حقوقی نمایندگی برعهده خودش می­باشد.
ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران

موارد استقبال شرکت ­های خارجی در اعطای نمایندگی

شرکت ­های خارجی می­توانند برای توسعه و گسترش فعالیت و بهبود نحوه فعالیت­ های تجاری خود، جهت تأسیس و کسب نمایندگی در کشورهای دیگر اقدام کنند که این امر از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می­گردد و با در نظر گرفتن شرایط کسب نمایندگی شرکت ­های خارجی توسط شرکت­ها و اشخاص ایرانی، اعطای نمایندگی از جنبه­های مختلفی مورد استقبال شرکت ­های خارجی قرار گرفته است که می­توان به موارد ذیل اشاره نمود که عبارتنداز؛

  • دست یافتن به بازار تقاضای فراوان ایران،
  • کاربرد نیروی کار مناسب و ارزان،
  • قدرت معرفی و عرضه کالا و خدمات در منطقه وسیع،
  • امکان بازدید آسان و برگزاری جلسه­های معرفی خدمت­ها و محصول­ها،
  • نزدیکی ایران به کشورهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

شرایط لازم برای کسب نمایندگی شرکت ­های خارجی در ایران

  • شرکت خارجی بایستی در کشور اصلی ثبت شده باشد،
  • شرکت خارجی بایستی به صورت قانونی شناخته شود،
  • هم شرکت خارجی و هم شرکت ایرانی دارای مجوز فعالیت در زمینه مورد نظر باشند،
  • اداره، انجام و پیگیری امور مربوط به­ نمایندگی، بایستی توسط یک یا چند شخص حقیقی مقیم در ایران صورت پذیرد،
  • شرکت­­ های ایران اجازه انجام فعالیت­ هایی که منجر به ­­صدور هرگونه مجوز مربوط به منابع، معادن، امورکشاورزی، صنعتی، تجاری و خدمات به شرکت ­های خارجی می­گردد، را ندارند.

مراحل ابتدایی برای کسب نمایندگی شرکت ­های خارجی

مرحله اول-مکاتبه

در مرحله اول شرکت یا شخص ایرانی بایستی با شرکت خارجی مورد نظر مکاتبه نماید.

مرحله دوم-بررسی زمینه فعالیت

امکان اعطای نمایندگی برای شرکت ­هایی که در زمینه مرتبط شرکت خارجی فعالیت داشته­اند بلااثر می­باشد.

مرحله سوم-بررسی توجیه مالی هر دو شرکت

مشخص شدن شرایط مالی هر دو شرکت و بررسی تعهدات مالی مورد نظر شرکت خارجی و شرکت خواستار نمایندگی.

اسناد و مدارک مورد لزوم برای ثبت نمایندگی شرکت خارجی

اسناد و مدارک شخص حقیقی متقاضی ثبت نمایندگی شرکت خارجی

درصورتی­که شخص حقیقی متقاضی ثبت نماینده شرکت خارجی باشد، ارائه اصل و ترجمه فارسی اسناد مدارک و اطلاعات به شرح ذیل الزامی است که عبارتنداز؛

  • تصویر مصدق قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی،
  • مدارک شناسایی شخص حقیقی متقاضی نمایندگی (تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی)،
  • آدرس محل اقامتگاه قانونی و سکونت نماینده و محل نمایندگی،
  • ارائه سابقه فعالیت شخص حقیقی متقاضی ثبت نمایندگی در زمینه امور پیش‌بینی شده در قرارداد نمایندگی،
  • ارائه تصویر مصدق اساسنامه شرکت خارجی طرف نمایندگی، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع ذی­ربط،
  • گزارش فعالیت‌های شرکت خارجی طرف نمایندگی و تبیین دلایل و ضرورت کسب نمایندگی،
  • آخرین گزارش مالی شده شرکت خارجی طرف نمایندگی،
  • ارائه معرفی­نامه وزارتخانه ذی­ربط (در صورتی که قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)،
  • اظهارنامه ثبت نمایندگی شرکت خارجی،
  • اختیارنامه نماینده یا نمایندگان عمده شرکت خارجی،
  • پرداخت مبلغ …. ریال به شماره حساب سیبا ……… بانک ….. به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام.
حقوق مخترعین و استثناهای آن

نکته: چنانچه کلیه اسناد شرکت که در کشور خارجی تهیه می­گردد، این اسناد پس از تأیید مرجع ذی­ربط (نظیر مرجع ثبت شرکت­ها) و تأیید وزارت خارجه آن کشور بایستی به تأیید سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برسد و پس از ترجمه رسمی به فارسی و تأیید اداره فنی دادگستری اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شرکت­ها ارائه بشود.

اسناد و مدارک شخص حقوقی متقاضی ثبت نمایندگی شرکت خارجی

درصورتی­که شخص حقوقی متقاضی ثبت نماینده شرکت خارجی باشد، ارائه اصل و ترجمه فارسی اسناد مدارک و اطلاعات به شرح ذیل الزامی است که عبارتنداز؛

  • تصویر مصدق قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی،
  • معرفی­نامه و مدارک شناسائی مصدق شخص حقوقی از طرف شرکت متقاضی نمایندگی،
  • تصویر مصدق اساسنامه شرکت متقاضی ثبت نمایندگی،
  • روزنامه رسمی حاوی آگهی تأسیس شرکت،
  • روزنامه رسمی حاوی آگهی آخرین تغییرات ثبت شده به ­خصوص در مورد مدیران،
  • ارائه سابقه فعالیت شخص حقوقی متقاضی ثبت نمایندگی در زمینه امور پیش­بینی شده در قرارداد نمایندگی،
  • اساسنامه شرکت خارجی طرف نمایندگی، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع ذی­ربط،
  • گزارش فعالیت‌های شرکت خارجی طرف نمایندگی و تبیین دلایل و ضرورت کسب نمایندگی،
  • آخرین گزارش مالی تأیید شده شرکت خارجی طرف نمایندگی،
  • ارائه معرفی­نامه وزارتخانه ذی­ربط (درصورتی­که قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)،
  • اظهارنامه ثبت (نمایندگی) شرکت خارجی،
  • تصدیق ثبت شرکت خارجی،
  • پرداخت مبلغ …. ریال به شماره حساب سیبا ……… بانک ….. به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام.

نکته: چنانچه کلیه اسناد شرکت که در کشور خارجی تهیه می­گردد، پس از تأیید مرجع ذی­ربط (نظیر مرجع ثبت شرکت­ها) و تأیید وزارت خارجه آن کشور بایستی به تأیید سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برسد و پس از ترجمه رسمی به فارسی و تأیید اداره فنی دادگستری اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شرکت­ها ارائه گردد.

 کدام نمایندگی شرکت ­های خارجی اجازه ثبت در ایران دارند

ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران مشروط به عمل متقابل کشور متبوع شرکت خارجی می­باشد، یعنی اگر در کشور متبوع شرکت خارجی ثبت نمایندگی­ های شرکت ­های ایرانی مجاز باشد، شرکت ­های آن کشور نیز می­توانند نسبت به ثبت نمایندگی خود در ایران اقدام بنمایند.

زمینه­ های لازم برای ثبت شرکت ­های خارجی

بستر و زمینه ثبت شرکت ­های خارجی به شرح ذیل عبارتنداز؛

  1. ارائه خدمات بعداز فروش کالاها یا خدمات شرکت خارجی درصورتی­که شرکت ­های خارجی اقدام به فروش کالا یا خدمات به اشخاص ایرانی (حقیقی یا حقوقی) بنمایند.
  2. انجام عملیات اجرائی قراردادهایی که بین اشخاص ایرانی (حقیقی یا حقوقی) و شرکت خارجی منعقد می­شود.
  3. بررسی و زمینه­ سازی مقدمه برای سرمایه­گذاری شرکت خارجی در ایران.
  4. همکاری با شرکت­ های فنی و مهندسی ایرانی برای انجام کار در کشورهای ثالث در مواردی که شرکت ­های فنی و مهندسی ایرانی برای انجام امور صنعتی فنی عمرانی و غیره در کشورهای ثالث انتخاب شده و جهت انجام مور مربوطه با یک یا چند شرکت خارجی قرارداد مشارکت منعقد نموده باشند.
  5. چنانچه شرکت­ های فنی و مهندسی خارجی که برای انجام پروژه­هایی در کشور ثالث انتخاب شده­اند و جهت انجام اینگونه پروژه­ها با شرکت ­های فنی و مهندسی ایرانی طی قرارداد مشارکت داشته باشند.
  6. افزایش صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران و انتقال دانش فنی و فن­آوری شرکت ­های خارجی که در پیش­برد صادرات محصول­های غیرنفتی ازقبیل تولیدات صنعتی و کشاورزی و صنایع دستی و غیره فعالیت داشته باشند.
  7. شرکت­ های خارجی که دانش فنی ساخت محصول­ها را به اشخاص ایرانی منتقل می­نمایند و شرکت­ های خارجی که فن­آوری محصول­های صنعتی را در اختیار داشته و در ارتباط با ایجاد تأسیسات و کارخانه­ها و کارگاه­های مختلف جهت تولید انواع محصول­ها اقدام به انتقال فن­آوری به اشخاص ایرانی می­نمایند.
  8. انجام فعالیت­ هایی که مجوز آن توسط دستگاه­های دولتی که بطور قانونی مجاز به­ صدور مجوز هستند صادر می­گردد، ازقبیل؛ ارائه خدمات در زمینه ­های حمل و نقل بیمه و بازرسی کالا بانکی بازاریابی و غیره.
  9.  شرکت­ های خارجی که در ارتباط با ارائه خدمات در زمینه­ های مختلف بایکی از دستگاه­های دولتی ایران دارای قرارداد باشند و یا برای ارائه خدمات در زمینه ­های مذکور محتاج به کسب مجوز از دستگاه­های دولتی خاصی باشد، که بطور قانونی مجاز به صدور مجوز فعالیت باشند.
  10.  ارائه خدمات در زمینه ­های حمل و نقل اعم از دریایی هوایی زمین با کسب مجوز از سازمان های ذی­ربط مثل سازمان حمل و نقل پایانه­های کشور میسر است.
  11. فعالیت در زمینه ­های بانکی با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز می­باشد و همینطور سایر دستگاه­های مسئول می­توانند در زمینه ­های یادشده مجوز فعالیت صادر بنمایند.
جرم سرقت ادبی

 مراحل ثبت نمایندگی شرکت خارجی

مرحله اول– لزوم مراجعه به اداره ثبت شرکت­ ها،

مرحله دوم– امکان انجام و پیگیری کلیه مراحل ثبت توسط خود شخص (حقیقی یا حقوقی) متقاضی نمایندگی،

مرحله سوم- اهمیت تعیین نام که باید بطور کامل مطابق با نام واحد اصلی باشد و هیچگونه تغییر، ویرایش یا ترجمه­ای صورت نگیرد و ذکر عبارت نمایندگی قید شود،

مرحله چهارم– تحویل مدارک تکمیلی به واحد پذیرش تأسیس اداره ثبت شرکت­ ها، جهت به ورود اطلاعات در سیستم مکانیزه، زیرا ورود اطلاعات لازم برای ثبت نمایندگی شرکت ­های خارجی به صورت مکانیزه انجام می­شود،

مرحله پنجم– دریافت رسید پس از تحویل کلیه مدارک به واحد پذیرش تأسیس که این رسید شامل تاریخ تعیین شده برای مراجعه بعدی است که در این تاریخ نتیجه و موافقت با کسب نمایندگی مشخص می­شود،

مرحله ششم- در تاریخ تعیین شده با ارائه اصل رسید به قسمت اعلام نتیجه جهت مطابقت و تائید صحت اطلاعات درج شده در سیستم و تعیین کارشناس تأسیس مراجعه می­کند، در این مرحله اگر نیاز به کارشناسی تشخیص داده شده و اگر لازم باشد نامه استعلام و کسب آن صادر می­شود و در غیر این صورت صحت اطلاعات تأیید شده و پیش­نویس آگهی تأسیس نمایندگی شرکت ­های خارجی صادر می­شود،

مرحله هفتم- در مرحله کارشناسی، پس از ممیزی شکلی و ماهیتی درصورت عدم نیاز به کسب مجوز از مراجع ذی­ربط درخصوص موضوع فعالیت و نداشتن ایرادهای دیگر نسبت به تهیه پیش­نویس آگهی تأسیس اقدام می­گردد،

مرحله هشتم- اگر ثبت موضوع فعالیت نیازمند کسب مجوز باشد، نامۀ استعلام آن صادر می­گردد،

مرحله نهم- پرداخت تمامی وجوه لازم و هزینه­های ثبت،

مرحله دهم- اقدام متقاضی پس از پرداخت هزینه­ها نسبت به اخذ امضاء رئیس اداره یا معاون وی،

یازدهم- و در آخر پیش­نویس جهت امضای نهایی و گواهی«ثبت با سند برابر است» در اداره کل ثبت شرکت­ ها تکمیل می­گردد و شماره ثبت و شناسه ملی اعطا می­شود. یک نسخه از آگهی تأسیس نمایندگی شرکت های خارجی به واحد روابط عمومی این اداره باید تحویل داده شود تا در روزنامه­های کثیرالانتشار درج بشود.

حدود فعالیت نمایندگی شرکت خارجی پس از ثبت نمایندگی در ایران

نمایندگی­های شرکت­ های خارجی، پس از فراهم کردن شرایط لازم، باتوجه به قوانین در صورت ثبت در مرجه ذی­ربط، فقط می‌توانند در یکی از موضوع­های ذیل فعالیت داشته باشند که عبارتنداز؛

  • ارائه خدمات بعد از فروش کالاها یا خدمات شرکت خارجی،
  • انجام عملیات اجرایی قراردادهایی که بین اشخاص ایرانی و شرکت خارجی منعقد می‌شود،
  • بررسی و زمینه سازی برای سرمایه­گذاری شرکت خارجی در ایران،
  • همکاری با شرکت های فنی و مهندسی ایرانی برای انجام کار در کشورهای ثالث،
  • افزایش صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران،
  • ارائه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش فنی و فناوری،
  • انجام فعالیت­ هایی که مجوز آن بطور قانونی، توسط دستگاه­های دولتی که مجاز به ­صدور مجوز هستند، صادر می­گردد که شامل موضوعاتی ازقبیل؛ ارائه خدمات در زمینه ­های حمل و نقل، بیمه و بازرسی کالا، بانکی و بازاریابی می‌شود.
اقامت با ثبت اختراع

 شرایط کسب نمایندگی شرکت خارجی در ایران

  • شرکت خارجی یا نماینده آن مکلف است طی دو سال اول حداقل معادل۲۰ % ارزش واردات را در داخل تولید و حداقل معادل۵۰% ارزش تولید داخلی را صادر کند،
  • مدت اعتبار گواهی فعالیت نمایندگی حداکثر ۲ سال مشروط بر اعتبار مدت قرارداد یا مجوز است،
  • متقاضیان دریافت گواهی فعالیت باید پس از ثبت­نام و تکمیل فرم‌های مربوط از طریق سامانه مرکز، نسبت به ارسال پستی مدارک مورد نیاز به نشانی مرکز اصناف و بازرگانان ایران اقدام بنمایند تا بعد از بررسی مدارک مطابق این دستورالعمل، حداکثر ظرف مدت۱۰روز نسبت به صدور گواهی و ارسال آن به نشانی متقاضی اقدام شود،
  • کلیه اسناد صادره توسط شرکت خارجی علاوه­بر مهر و امضای صادرکننده، باید به تأیید اتاق بازرگانی (یا وزارت امور خارجه یا مراجع قضایی) و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران (اعم از سفارت، کنسولگری یا دفتر حفاظت منافع) در کشور مبدا رسیده باشد،
  • دارندگان گواهی فعالیت مکلف به دریافت پروانه کسب طبق مقررات قانون نظام صنفی می‌باشند و با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق برابر قانون برخورد خواهد شد،
  • اظهارنامه گمرکی واردات کالا باید به نام دارنده گواهی فعالیت و ارزش اظهاری آن برمبنای فهرست قیمت رسمی شرکت اصلی باشد و توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنای محاسبه حقوق گمرکی تلقی بشود،
  • همچنین در مدارک ارائه شده به گمرک مشخصات کالاهای وارداتی و نشان تجاری کالا نیز باید قید گردد،
  • اشخاصی که گواهی فعالیت دارند، ملزم به الصاق شناسه کالا (کدGTIN) به صورت دوختی روی کلیه اقلام وارداتی و درج کشور محل تولید به صورت تایپی در کنار شناسه کالا هستند،
  • رعایت مقررات شناسه کالا و کدرهگیری براساس آیین­نامه مرتبط هنگام ثبت سفارش و ورود کالا به گمرک­های کشور الزامی است،
  • مسئولیت استفاده از امتیاز، علامت و نام نشان تجاری و همچنین حقوق مادی و معنوی شرکت خارجی برعهده دارنده گواهی فعالیت است،
  • در صورت فسخ یا ابطال قانونی قرارداد از سوی هر یک از طرفین، دارنده گواهی فعالیت موظف است ضمن اطلاع ‌رسانی این موضوع به­ صورت عمومی هم­ زمان مرکز اصناف و بازرگانان ایران را جهت ابطال گواهی مطلع نماید، درصورت اطلاع از فسخ یا ابطال قانونی قرارداد و یا احراز عدم صحت مدارک متقاضی توسط مراجع قانونی یا اداری مرکز موظف است پس از تخصیص مهلتی ۱ماهه به دارنده گواهی فعالیت و بررسی لازم نسبت به ابطال گواهی صادره اقدام کند،
  • رعایت کلیه سیاست‌ ها و دستورالعمل‌ های وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص سیاست‌ های تولید، تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک، استفاده از ظرفیت‌ های تولید، صادرات از ایران و … برای متقاضیان نمایندگی و دارندگان گواهی فعالیت نمایندگی الزامی است و در غیر این صورت مجوز نمایندگی لغو خواهد شد.
  • نمایندگان شرکت‌ های خارجی درخصوص تبلیغ کالای خود موظف به رعایت «قانون حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان و آیین‌نامه اجرایی آن» است.
  • درصورت اختلاف ‌نظر در برداشت از مفاد این دستورالعمل، نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین‌کننده خواهد بود،
  • دارندگان گواهی فعالیت از تاریخ تصویب این دستورالعمل ۳ ماهه فرصت دارند، نسبت به تطبیق شرایط و مدارک خود با مفاد این دستورالعمل اقدام و گواهی فعالیت جدید دریافت کنند. بدیهی است پس از تاریخ مقرر کلیه گواهی‌های صادر شده قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شوند،
  • هرگونه واردات به­کشور به صورت تجاری فقط از طریق دریافت گواهی فعالیت مطابق شرایط دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز می‌باشد. در غیر این صورت قاچاق تلقی شده و برابر مقررات با آن برخورد خواهد شد،
حقوق مالکیت صنعتی

نکته: واردات کالا برای مصارف غیرتجاری مثل شرکت در نمایشگاه، با تأیید شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، از شمول این دستورالعمل خارج خواهد بود.

ضوابط و مقررات اعطای نمایندگی شرکت ­های خارجی

  1. نماینده یک شرکت موظف خواهد بود که در چارچوب وظایفی که شرکت اصلی برای او تعیین می­کند، فعالیت ­های خود را ادامه دهد و این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا شرکت اصلی برای انجام کارهای شرکت نمایندگی (یا شخص نماینده) مسئول خواهد بود، پس طبیعی ست که چارچوب وظایف را به مشخص کند.
  2.  در رابطه با نمایندگی باید به آن توجه داشت که شرکت یا شخص نماینده باید خارج از مرزهای شرکت اصلی باشد.
  3. برای ثبت یک نمایندگی برای شرکت ­های خارجی باید شرایط ویژه­ای داشت و این شرایط اهمیت بالایی در قبول درخواست از شرکت اصلی دارد،
  4. یک نماینده (حقیقی یا حقوقی) شخصیتی مستقل به حساب می­آید، یعنی می­تواند فعالیت­ های دیگری هم داشته باشد و محدودیتی در این رابطه برای او وجود نخواهد داشت. مگر آن که در قراردادی که بین شرکت اصلی و نماینده امضاء می­شود، این نکته ذکر شده باشد که نماینده فقط باید این فعالیت را داشته باشد.
_

نشانی دفتر وکالت وکیل شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *