شرایط کار در ترکیه

شرایط کار در ترکیه

شرایط کار در ترکیه


امروز با موضوع شرایط کار در ترکیه با شما خواهیم بود.

ترکیه یک اقتصاد مهم نوظهور با نرخ رشد مثبت است که دارای سریع‌ترین نرخ رشد در اروپا بوده و تولیدات کشاورزی از صنایع مهم ترکیه محسوب می‌گردد و از دیگر صنایع پررونق می‌توان به صنعت پارچه، مواد غذایی، الکترونیکی، گردشگری، ساخت و ساز و غیره اشاره داشت.

قوانین استخدامی در ترکیه برای شهروندان ترکیه و اتباع خارجی به طور یکسان اعمال می‌گردد، ضمن اینکه مقررات ویژه‌ای برای خارجیانی که قصد کار در ترکیه را دارند تنظیم شده است.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و جزییات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ارشد ما در دپارتمان مهاجرت گروه وکلای مهر، تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص شرایط کار در ترکیه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای کار در ترکیه از چه طرقی باید اقدام نمود؟

شرایط کار در ترکیه چگونه می‌باشد؟

جهت اخذ اجازه کار در ترکیه به چه مرجعی باید مراجعه نمود؟

استثنائات اخذ اجازه کار در ترکیه کدامند؟

[/stextbox]

 

کار در ترکیه

کار در ترکیه می‌تواند منجر به اخذ اقامت دایم این کشور گردد، ولی لازم است برای کار در ترکیه ابتدا برای اخذ ویزا اقدام نمایید. اگر ساکن کشوری باشید که برای ورود به ترکیه ویزا نیاز ندارید باز هم برای کار در ترکیه احتیاج به اخذ ویزای کار یا اجازه کار خواهید داشت.

اجازه کار ترکیه، بر طبق قانون اجازه کار برای خارجیان، توسط وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه صادر می‌گردد.

این فرآیند معمولاً 30 روز زمان می‌برد.

شرایط کار در ترکیه

بسیاری از خارجیان ممکن است بدون ویزا وارد ترکیه شوند و یا در فرودگاه ویزا دریافت نمایند؛ در این صورت می‌توانند حداکثر تا 90 روز در ترکیه بمانند. اما برای کار در ترکیه لازم است که فرد اجازه کار از وزارت کار و امور اجتماعی و ویزای کار از کنسولگری دریافت نماید. پس از دریافت اجازه کار لازم است از طریق پلیس برای اخذ مجوز اقامت اقدام نمایند.

مهاجرت کاری به ترکیه

 شرایط اخذ اجازه کار در ترکیه

مهاجران برای کار در ترکیه لازم است حتماً اجازه کار دریافت نمایند. این افراد می‌توانند از کشور مبدا و یا در ترکیه درخواست اجازه کار دهند؛

اجازه کار برای افراد خارج از ترکیه: در این حالت لازم است افراد ابتدا اقدام به اخذ ویزای کار نمایند، برای اخذ ویزای کار ترکیه لازم است از سوی کارفرما در ترکیه پیشنهاد کاری داشته باشید. در واقع لازم است کپی قرارداد کاری خود با کارفرما را ارایه دهید.

اجازه کار برای افراد داخل ترکیه: در صورتیکه شما اجازه اقامت در ترکیه برای حداقل 6 ماه را داشته باشید، می‌توانید مستقیماً در ترکیه برای اخذ اجازه کار اقدام نمایید.

اجازه کار در ترکیه برای مدت یکسال می‌باشد و در صورت مناسب بود شرایط و توافق طرفین می‌تواند برای 3 سال تمدید شود. با این حال شما باید حداقل 15 روز قبل از منقضی شدن مجوزتان برای تمدید اقدام نمایید.

اصلاحیه ژانویه 2015 در خصوص شرایط کار در ترکیه

بر طبق این اصلاحیه استثنایی برای اخذ اجازه کار در ترکیه در نظر گرفته شده است؛ این ماده مقرر می‌دارد که تحت شرایطی افراد می‌توانند مجموعاً 3 ماه در سال بدون نیاز به اجازه کار در ترکیه کار نمایند. این شرایط عبارت است از اینکه کار باید با حوزه‌های:

  • آموزش،
  • نصب،
  • نگهداری،
  • ارایه آموزش تجهیز و استفاده از ماشین‌آلات صادر یا وارد شده،
  • و سرهم کردن یا تعمیر کردن ماشین‌آلات، مرتبط باشد.

در این شرایط ارایه مدرکی برای اثبات الزامی است. در این حالت صرفاً لازم است فرد کمتر از 3 ماه در ترکیه بماند و این شامل چندین ورود هم خواهد بود. به نظر می‌رسد که این امر به نفع شرکت‌های خارجی که پروژه‌هایی در ترکیه اجرا می‌نمایند، به ویژه پروژه‌هایی در حوزه انرژی، ساخت و ساز و صنایع خودروسازی، می‌باشد.

وکیل در ونک

وکیل مهاجرت به ترکیه در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در ترکیه با کارشناسان ارشد ما در دپارتمان مهاجرت در ارتباط باشید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به ترکیه به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد برای دریافت مشاوره می‌توانید همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *