شکایت از پزشک قانونی

شکایت از پزشک قانونی

شکایت از پزشک قانونی


امروز با موضوع شکایت از پزشک قانونی با شما هستیم.

برای درک صحیح از وظایف پزشکی قانونی، مطالعه آیین نامه سازمان پزشکی قانونی کشور خالی از فایده نیست. بسیاری مواقع ممکن است در محاورات روزمره عنوان طول درمان پزشکی قانونی و یا مراجعه به پزشکی قانونی جهت تشخیص علت اصلی بروز حادثه ای که منجر به جرح و یا قتل شده است به شنیده باشید. در واقع پزشکی قانونی بازوی اجرایی دادگستری جهت کشف علت و عامل اصلی بسیاری از جرایم و جنایات می‌باشد.

گروه وکلای مهر تهران با هدف بررسی بیشتر وظایف پزشکی قانونی و نحوه شکایت از پزشک قانونی که معمولا علاوه بر وظایف پزشکی قانونی، به عنوان پزشک عمومی و یا متخصص در مطب شخصی و یا بیمارستآن‌ها فعالیت می کند، اقدام به پاسخگویی به سوالات رسیده از موکلین درباره نحوه شکایت از پزشک قانونی نموده و خلاصه مطلب را به عنوان تیتر تحقیق از سوی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به عنوان مطلبی تخصصی در وب سایت رسمی معتبرترین موسسه حقوقی کشور درج خواهد نمود.

دفتر وکالت تخصصی قاچاق کالا و ارز

 

 

سوالات مربوط به شکایت از پزشک قانونی

  • آیا امکان طرح شکایت از پزشک قانونی در دادسرای ویژه جرایم پزشکی وجود دارد؟
  • موارد شکایت از پزشک قانونی کدام است؟ آیا می توان از نظریه کمیسیون پزشکی قانونی شکایت کرد؟
  • دریافت رشوه از سوی پزشک قانونی قابل شکایت در کدام مرجع است؟
  • وظایف سازمان نظام پزشکی در مقابله با تخلفات پزشکی قانونی چیست؟
  • وکیل خوب جرایم پزشکی و شکایت از پزشک قانونی در تهران کیست؟
  • آیا می توان با شکایت از پزشک قانونی میزان دیه مقرر در نظریه کمیسیون پزشکی را تغییر داد؟

 

پزشک قانونی کیست و چه وظایفی دارد

برگزاری آزمون استخدامی پزشکی قانونی کشور، هر سال با اعلام رسمی این سازمان انجام می‌شود. پزشکان عمومی، پیراپزشکان و پزشکان با تخصص های مختلف می‌توانند با شرکت در این آزمون شانس خود را برای ورود به سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان پزشک قانونی امتحان کنند.

پس از قبولی در آزمون ورودی سازمان پزشکی قانونی کشور، دوره های آشنایی با وظایف تخصصی پزشکی قانونی برای پذیرفته شدگان برگزار می‌شود و در صورت توفیق در گذراندن دوره به عنوان پزشک قانونی به استخدام قوه قضاییه در خواهد آمد.

اهم وظایف پزشک قانونی به شرح زیر است:

  • انجام امور پزشکی و کارشناسی ‌های بالینی

  • انجام امور تشخیص طبی و آزمایشگاهی

  • پاسخ به درخواست تایید استخدام و یا استعلام های مراکز و نهاد های دولتی نیازمند نظرات کارشناسی پزشکی قانونی

  • فعالیت آموزشی از جمله آموزش دستیاران تخصصی سازمان، دانشجو یان پزشکی قانونی و پزشکی، مامایی، حقوق جزا و جرم شناسی، کارآموزان قضایی و پرسنل نیروی انتظامی

یک پزشک قانونی باید با مواردی مانند کلیات پزشکی و قانون مجازات و قانون دیه، مرگ‌شناسی، شناخت مرگ‌های ناگهانی طبیعی در بالغین و کودکان، آثار شکنجه و مرگ در زندان، نحوه تشخیص هویت، تروماتولوژی (ضرب و جرح)، سلاح گرم و انفجارات، انواع خفگی‌، انواع غرق‌شدگی‌، انواع ترومای حرارتی (سوختگی، سرما زدگی، گرما زدگی)، برق‌گرفتگی و صاعقه‌زدگی، حاملگی و سقط جنین، نوزادکشی، کودک ‌آزاری، مسائل جنسی در پزشکی قانونی، کلیات سم‌ شناسی، الکل ‌ها، داروهای مخدر و توهم ‌زا، آفت‌کش‌ ها، سموم گازی و سموم دارویی آشنایی کافی داشته باشد.

دعاوی بیمه تامین اجتماعی

 

 

آشنایی با سازمان پزشکی قانونی کشور

سازمان پزشکی قانونی ایران، سازمانی وابسته به قوه قضاییه می‌باشد. تعیین رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با رییس قوه قضاییه می باشد که از بین پزشکان انتخاب خواهد شد. در هر شهری که پزشکی قانونی وجود نداشته باشد، قضات مختارند تا از نظر پزشک معتمد استفاده کنند و در موارد ضروری از نظر پزشکی قانونی مستقر در نزدیکترین حوزه قضایی استفاده خواهند کرد.

اما سوال اصلی این است که در صورت ارتکاب تخلف از پزشک قانونی و یا وقوع جرمی از سوی پزشک قانونی چه مرجعی صالح به رسیدگی خواهد بود?

محمدرضا مهری بهترین وکیل جرایم پزشکی در تهران با این سوال پاسخ می‌دهد.

 

 

شکایت از پزشک قانونی

به صورت کلی دو نوع شکایت از پزشک قانونی قابل تصور است:

اول: شکایت انتظامی از پزشک قانونی: با توجه به اینکه پزشک قانونی هم با اخذ شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی کشور مشغول به فعالیت می‌شود، می توان از تخلفات انتظامی وی به سازمان نظام پزشکی شکایت کرد.

ضمنا اداره کل بررسی عملکرد و رسیدگی به شکایات از پزشکی قانونی مستقر در سازمان پزشکی قانونی کشور نیز مرجعی برای طرح شکایت از پزشک قانونی و عملکرد پزشکی قانونی می‌باشد.

پزشکی قانونی زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کند و می توان سوء جریان در سازمان نظام پزشکی و گزارش جرایم و تخلفات پزشکی قانونی را به مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز خبر داد.

دوم: شکایت کیفری از پزشک قانونی: اگر قصور پزشک قانونی و یا تقصیر وی، سوء استفاده از اختیارات قانونی، گزارش خلاف واقع، اعمال غرض در رسیدگی های پزشکی و یا دریافت رشوه و هر جرم دیگری که قابل تصور است، ارتکاب یافته باشد حسب مورد، دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی و یا دادسرای عمومی شهرستان، صلاحیت رسیدگی به شکایت از پزشک قانونی را دارد.

شکایت از پزشک

 

 

اعتراض به نظریه پزشکی قانونی- اعتراض به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی

رکن شروع به رسیدگی قضایی در دادسرای ویژه جرایم پزشکی، بهداشتی و آرایشی، اخذ نظریه پزشکی قانونی می‌باشد. در شکایت از پزشک، معمولا پرونده جهت تعیین تقصیر یا قصور پزشک و درصد دیه در صورت قصور پزشکی، به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع می‌شود. در تصادفات رانندگی و یا پرونده‌های ضرب و جرح عمدی و همچنین تشخیص الکل و اعتیاد نیز موضوع توسط قضات دادسرا به پزشک قانونی ارجاع می‌شود.

در همه موارد، با توجه به اینکه نظریه پزشک قانونی و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی، معادل نظریه کارشناسی می باشد، در صورت اعتراض موجه و مدلل، موضوع به مرجع بالاتر و یا تعداد بیشتری از پزشکان قانونی ارجاع می‌شود. اگر نظریه کمیسیون پزشکی قانونی یا پزشک قانونی با اوضاع و احوال موضوع همخوانی نداشته باشد، قاضی می‌تواند با استدلال نظریه پزشک قانونی را مردود اعلام نماید.

شکایت از پزشک قانونی و یا نظریه کمیسیون پزشکی راه حل احقاق حق در مواردی که با اعتراض می توان به حق رسید نیست. جهت دریافت مشاوره حقوقی درباره نحوه طرح اعتراض و شکایت از پزشک قانونی با گروه وکلای مهر تهران مشاوره نمایید.

 

 

بهترین وکیل پرونده‌های پزشکی تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با هدف اثرگذاری در پرونده‌های جرایم پزشکی و پرونده‌های با موضوع قصور پزشکی در سطح کشور، اقدام به استخدام بهترین وکیل پرونده‌های پزشکی در هر شهر نموده است. وجود پزشکان قانونی بازنشسته در کادر مشاوره گروه وکلای مهر تهران، این گروه را به عنوان گروه تخصصی جرایم پزشکی کشور شناسانده است.

شکایت از پزشک

جهت مشاوره آنلاین درباره جرایم پزشکی و پرونده‌های پزشکی با محمدرضا مهری وکیل متخصص جرایم پزشکی ایران، با مشاورین گروه وکلای مهر در سراسر کشور تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر تهران

۳.۷/۵ - (۱۰ امتیاز)

۱۴ دیدگاه

  • سلام من چشم راستم در اثر دعوا ۷۰ درصد ضعیف شده برای تعینوزاد دیه چشم به پزشک قانونی مراجعه کردم در نامه ای که برای تعین دیه آمده بود در مورد ضعیفی چشمم نام نبرده بود در خواست نامه مجدد کردم دوباره باره ضعیفی چشمم را ننوشته
    میخواستم بدونم چگونه شکایت پزشک قانونی وکنم و چقدر زمان میبرد

    • سلام مراحل شکایت از پزشکی رو در مقاله نوشتیم
      زمان طی شدن مراحل قضایی اصلا مشخص نیست

  • با سلام و احترام
    اینجانب قریب به یکسال پیش عقد کردم بعد از عقد از طرفم خواستم که گواهی سلامت بیاره و چون نتونست بیاره تقاضای قسخ نکاح دادم طرفم در دادگاه اقرار کرد که به کرات با بنده ارتباط جنسی داشته در حالی که من حتی یکبار هم باهاشون ارتباط نداشته ام، دادگاه موضوع رو به کمیسیون پزشکی ارجاع داد که در کمال ناباوری گواهی سلامت و عدم دخول صادر شد!!! به نظر بنده یا رشوه گرفتن چون بحث حیثتی می باشد یا طرف با پارتی و گریه و زاری تونسته نظر کمیسیون رو بگیره که البته من هم از دست کمیسیون پزشکی شکایت کردم لطفا. مرا راهنمایی فرمایید با تشکر

    • سلام متوجه نشدیم که چه راهنمایی میخواین
      شما شکایت کردین و باید منتظر نتیجه شکایتتون باشین
      برای مشاوره تخصصی درباره نحوه شکایت از پزشکی قانونی و یا تنظیم لایحه برای پرونده باید با وکیل متخصص تماس بگیرید.
      در صورت نیاز میتونین با موسسه مهر پپارسیان تماس بگیرید و وقت مشاوره دریافت کنید

  • سلام. فرزندان جانب دربیمارستان به علت نیامدن دکترجهت تعبیه چست تیوب درسالن اتاق عمل فوت کردبنده نیازبه کارشناس جرم شناسی پزشکی دارم لطفا بنده راراهنمایی فرماییدشماره تماس۰۹۱۴۳۰۲۷۵۱۴

  • با عرض سلام و درود
    · اینجانب در سال ۱۳۹۵ تصادف کردم و بعنوان مصدومِ تصادف و ذینفعِ پرونده بعد از گذشت ۴ سال از زمان تصادف، بدلیل نادیده گرفته شدن بسیاری از صدمات وارده به اینجانب بر اثر تصادف و تشدید صدمات (در آنزمان با گذشت ۳ سال از زمان تصادف) و عدم توجه کامل به گزارش و گرافیهای بیمارستان از سوی پزشک معتمد پزشکی قانونی که بدلیل کم کاری از سوی ایشان و عدم انجام معاینهی کامل و عدم اجرای حرکاتِ اعضا و اندام صدمه دیده طبق دستورالعملها و جداول مصوب پزشکی قانونی و در نظر نگرفتن صدمات اصلی و فرعی دیگری که بر اثر تصادف موضوع پرونده به اینجانب وارد آمده است و معاینهی سرسری اینجانب و اعلام درمان اینجانب؛ در صورتیکه در آنزمان حداقل ۲۰ نفر در سالنِ مطب و در صفِ انتظار برای ویزیت بودند و حتی ویزیت دریافتی از مراجعین بابت پزشکی قانونی، بیشتر از ویزیتِ دریافتی از بیمارانِ خودش بوده و هست؛ اما زمان معاینه برای مراجعین پزشکی قانونی، بیشتر از ۲۰ دقیقه نیست. (چرا؟؟؟؟؟!!!!!!)
    · با توجه به نادیده گرفته شدن صدمات واقعی به اینجانب بر اثر تصادف از سوی پزشک معتمد پزشکی قانونی و عدم توجه کامل به گزارش و گرافیهای بیمارستان و حتی عدم توجه به عکسها و گرافیهای جدید و همچنین عدم توجه کامل به گزارشهای الکترومیوگرافی (تست نوار عصب) از سوی ایشان و انجام معاینات ناقص و عدم ارائه گزارش صحیح به سازمان پزشکی قانونی و صدور رأی نادرست از سوی پزشکی قانونی (فقط بر اساس گزارش پزشک معتمد) به دادسرا که با تمام سعی و تلاشی که اینجانب برای درخواست انجام معاینات مجدد بعمل آوردم و موفق نشدم؛ و ارسال پرونده به دادگاه و صدور رأی فقط بر اساس معاینات ناقصِ پزشک معتمد و رأی پزشکی قانونی، و بر اساس ابهامات و موارد ذیل، تقاضای اعاده دادرسی پرونده و معرفی مجدد اینجانب به پزشکی قانونی و معاینه کامل طبق مصوبات و دستورالعمل مربوط به معاینات اندام آسیبدیده و همچنین برای متهم، تقاضای اشد مجازات و اجرای حداکثر مجازاتهای بازدارنده را دارم :
    همچنین در خصوص صدمات وارده به اینجانب، چون این صدمات و درد ناشی از آن تا پایان عمر با من خواهد بود؛ علاوه بر موارد فوق، بعنوان مصدومِ تصادف و ذینفعِ پرونده، به رأی صادره از سوی دادگاه مبنی بر میزان دیه و ارش، اعتراض دارم و درخواست اعاده دادرسی و خواهانِ معاینهی مجدد از طریق پزشکی قانونی و کمیسیون پزشکی قانونی هستم؛ چون بعضی از صدماتی که بر اثر تصادف به اینجانب وارد آمده نادیده گرفته شده، و دکتر معتمد پزشکی قانونی (معرفی شده از طرف پزشکی قانونی، برای معاینه اینجانب و اعلام نظر پزشکی و کارشناسی) بدلیل مشغله فراوان و مراجعانِ بسیار و رسیدگیِ سریعتر به بیماران دیگرش در مطب خصوصیاش، بطور کامل معایناتی را که بایستی بر اساس دستورالعمل و جداول مصوب پزشکی قانونی انجام میشد را انجام نداد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی به آن صدمات و لطمات اشارهای نشده و بعضی از صدمات، پس از گذشت ۴ سال از زمان تصادف، تشدید شده و باز هم اعلام میدارم که بعضی صدمات و لطمات بصورت دائمی و ماندگار و مادامالعمر میباشد که موارد ذیل در گزارش و رأی پزشکی قانونی ناقص بوده و یا نادیده گرفته شدهاند :
    ۱) علاوه بر در رفتگی لگن و شکستگی استخوان فمور (سر استخوان درشت نی ران) که تعویض مفصل لگن انجام شد و دیه آن محاسبه شده، خُرد شدگی لگن (شکستگی استخوان استابولوم) که در گرافیها و عکسها و گزارش بیمارستان موجود میباشد اما در گزارش و رأی پزشکی قانونی به قرارگیری پلاتین برای خُرد شدگی لگن (شکستگی استخوان استابولوم) و اینکه آیا شکستگی بهبود و التیام یافته، هیچ اشارهای نشده است و دیه و ارش آن محاسبه نشده است و همچنین ارش نقص عضو اختلال در تحمل وزن ناشی از تعویض مفصل و محدودیت حرکتی نیز محاسبه نشده است. طبق ماده ۵۷۴ هرگاه بر اثر یک یا چند ضربه، علاوه بر دررفتگی مفصل، استخوان نیز بشکند یا ترک بخورد، دو جنایت محسوب میشود و هریک دیه یا ارش جداگانه دارد. اگر بر اثر ضربهای، هم استخوان بشکند و هم جراحتی مانند موضحه یا نافذه و یا جائفه در بدن ایجاد شود نیز این حکم جاری است.
    ۲) کوتاه شدن پای چپ به میزان ۲ و نیم سانتیمتر که در هنگام عمل جراحی تعویض مفصل لگن، کشیدگی پا و اصلاحات مربوط به درمانِ کوتاه شدن انجام شد و در گزارش بیمارستان موجود است و حتی گزارش آنرا برای دکتر معتمد پزشکی قانونی بردم؛ ولی ایشان گفتند که “مقدار کمتر از ۳ سانتیمتر شامل دریافت دیه و ارش نمیشود” و در گزارش و رأی پزشکی قانونی به آن اشارهای نشده است (چرا؟؟؟؟)؛ در صورتی که در اندام تحتانی، کوتاهی ۲ سانتیمتر یا بیشتر، علاوه بر اعلام “با عیب درمان شدن شکستگی”، ارش نقص عضوِ آن نیز تحت عنوان “اختلاف طول دو اندام تحتانی” طبق جدول شماره ۵ تعیین میگردد.
    ۳) محدودیت حرکتی دائمی در زانو و مخصوصاً افتادگی مچ پای چپ و فلج شدن انگشت شست و سایر انگشتان پای چپ و خشک شدن مفاصل بین بند انگشتان و تغییر رنگ دائمی پوست انگشتان و روی پا (حد فاصل انگشتان تا مچ) و زیرِ مچ پای چپ و تورم دائمی مچ پای چپ (توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی، لحاظ نشده است). در صورتی که طبق ماده ۵۷۳ هرگاه صدمه بر استخوان، موجب نقص عضو یا صدمه دیگری گردد، هر یک دیه جداگانهای دارد.
    ۴) هم اکنون بر روی ساق پا و اطراف محل شکستگی، مقدار زیادی آب میانبافتی تجمع نموده است و احتمال نفوذ آن به سیستم گردش خون و ابتلا به استئومیلیت وجود دارد و استئومیلیت مزمن در محل شکستگی که جوش خورده است از مصادیق “با عیب درمان شدن” است. چنانچه استئومیلیت مزمن در محلی غیر از محل شکستگی وجود داشته باشد، التیام شکستگی حسب مورد بدون عیب یا با عیب خواهد بود. در هر دو مورد، ارش جداگانهای طبق جداول مربوطه به استئومیلیت تعلق مییابد. این مورد توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی، لحاظ نشده است.
    ۵) همچنین در گزارش پزشکی قانونی به درمان با نصب پلاتین و وجود دائمی پلاتین در استخوان ساق، اشارهای نشده است و ارش آن محاسبه نشده است.
    ۶) در ناحیه زانو، علاوه بر شکستگی کشکک زانو و پارگی رباط صلیبی که در حکم صادره فقط به آن اشاره شده، دچار سائیدگی و فرسودگی مفاصل زانو شدهام که این مورد و محدودیت حرکتی زانو در گزارش و رأی پزشکی قانونی نادیده گرفته شده است (توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد).
    ۷) از بابت آسیب به عصب سیاتیک و عصب نازکنی و درشتنی ساق چپ، دیه و ارشِ نقص عضو و از کار افتادگی و محدودیت حرکتی و فلج دائم آن عضو محاسبه نشده است.
    ۸) همچنین بر اثر شدت تصادف و شکستگی لگن، طبق گرافی موجود در بیمارستان و گرافی ارائه شده به پزشک معتمد پزشکی قانونی، دچار شکستگی بال ایلیاک در ایلیوم (بال لگنی) شدم که بدلیل شکستگی و تخریب و از بین رفتن استخوان و غضروف این قسمت، توانایی تکیه دادن و دراز کشیدن بر روی سمت چپ بدنم را از دست دادهام و دچار محدودیت حرکتی شدهام، اما از سوی دکتر معتمد پزشکی قانونی نادیده گرفته شده و در گزارش و رأی پزشکی قانونی به هیچ عنوان اشارهای به آن نشده است و برای شکستگی و یا چگونگی درمان آن و نقص عضو و محدودیت حرکتی آن، هیچ مقدار دیه و ارشی محاسبه نشده است.
    ۹) در هنگام تعویض مفصل رانی ـ لگنی بدلیل شکستگیِ گردنِ استخوان ران چپ (فمور)، طی معاینات و گرافیهای موجود در بیمارستان، دچار نکروز آواسکولر سر فمور (که به آن نکروز استخوان نیز میگویند و در نتیجهی کاهش خونرسانی ایسکمی به استخوان و مرگ سلولهای استخوانی و بافت احاطه کنندهی آن بروز میکند) شدم که در گزارش و رأی پزشکی قانونی، فقط به تعویض مفصل لگن و اشاره شده است و به کیفیت التیام در این اندام (مطلوب التیام یافته یا خیر) اشارهای نشده است؛ در صورتی که مصداق با عیب درمان شدن شکستگی نیست و عارضه محسوب شده و طبق جداول ارزیابی خسارت ناشی از نقص عضو و محدودیت حرکتی در مفاصل اندام تحتانی (مصوب پزشکی قانونی)، واجد ارش است و در استخوانهایی که شکستگی آنها واجد دیه مقدر است، درصورتی که شکستگی منجر به خارجسازی تمام یا قسمتی از استخوان شود، شکستگی “درمان نشده” اعلام میشود و چنانچه منجر به نقص عضو گردد، ارش آن نیز به طور جداگانه تعلق مییابد. همچنین در تمامی استخوانهایی که شکستگی آنها ارش دارد، درصورتی که شکستگی منجر به خارجسازی تمام یا قسمتی از استخوان شود، ارش کلی تحت عنوان ارش “شکستگی / خردشدگی منجر به از بین رفتن استخوان” طبق جداول مربوطه تعلق مییابد و چنانچه منجر به نقص عضو گردد ارش آن نیز به طور جداگانه لحاظ میشود. و درصورتی که شکستگی منجر به خارج سازی تمام یا قسمتی از استخوان شود :
    حالت اول) اگر شکستگی استخوان واجد دیه باشد: شکستگی “درمان نشده” اعلام میگردد؛
    حالت دوم) اگر شکستگی استخوان واجد ارش باشد: ارش کلی تحت عنوان ارش “شکستگی / خردشدگی منجر به از بین رفتن استخوان” اعلام میشود؛ در هر دو حالت، چنانچه منجر به نقص عضو گردد، ارش آن نیز به طور جداگانه لحاظ میشود.
    ۱۰) بابت تعداد بخیههایی که در هنگام جراحی (ساق و مرحله اول و مرحله دوم جراحی لگن) بر روی اندام زده شده (۲۲ بخیه روی ساق + ۲۳ بخیه در مرحله اول جراحی لگن + ۲۰ بخیه در جراحی دوم لگن = جمعاً ۶۵ بخیه) این تعداد، فقط بخیههایی هستند که از روی پوست معلوم و مشهود هستند، که در ناحیه ساق دچار عفونت شدید در محل زخم و اطراف بخیه شده بودم اما هیچ دیه و ارشی برای آنها محاسبه نشده است و اصلاً معاینهای در رابطه با آن صورت نگرفت، در صورتی که مربوط به تصادف و عوارض پس از آن میباشد.
    ۱۱) بابت کبودی و جراحت حارصه در زانو، پشت زانو و همچنین لگن که تصاویر آن در پرونده پزشکی قانونی نیز موجود است، و همچنین کبودی اطراف بخیههای ساق پا و همچنین کبودی و تورم مچ پا و انگشتان که بطور دائمی مانده است، هیچ گزارش و رأیی از طرف پزشک معتمد و پزشکی قانونی صادر نشده و برای این موارد دیه و ارش محاسبه نشده است.
    ۱۲) فتق ناف و بیرون زدگی روده از کنار ناف که بدلیل یبوست طولانی مدت در بیمارستان و حتی بعد از دوران نقاهت ادامه داشته و دارد و بایستی تحت عمل جراحی قرار بگیرم و این عارضه بعد از تصادف بوجود آمده و بایستی این مورد هم از طریق پزشکی قانونی بررسی شود.
    ۱۳) شکستگی و له شدن ۴ مهره از ستون فقرات و بیرون زدگی دیسک کمر و تنگی کانال مهرههای کمر شدم که طبق تصاویر و گرافیهای موجود و نظر دکتر متخصص مغز و اعصاب، تصادف میتواند در ایجاد یا تشدید آن مؤثر باشد که حتی از کمیسیون پزشکی قانونی، نامه آنهم با وقت یک روزه برای معاینه توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی گرفتم ولی بدلیل نوبتدهی طولانی مدت و چند ماهه برای ویزیت توسط پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب در بیمارستان حضرت رسول اکرم و همزمانی نوبتم با شیوع ویروس کرونا در کشور و مخصوصاً آن بیمارستان، تا الان موفق به تکمیل آن نشدهام و در گزارش و رأی پزشکی قانونی هیچ اشارهای به آسیبهای مربوط به ستون فقرات و مهرهها مرتبط با تصادف نشده است.
    ۱۴) محدودیت حرکتی و جمود مفاصل انگشت شست و سایر انگشتان و تخریب مفاصل این انگشتان، که توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد؛ در صورتیکه طبق دستورالعمل و جداول مصوب پزشکی قانونی، درجهبندی و حرکات معینی برای میزان آسیب وارده به این اندامها وجود دارد که نادیده گرفته شد و میزان دیه و ارش این اعضاء در گزارش و رأی پزشکی قانونی، لحاظ نشده است.
    ۱۵) محدودیت حرکتی هیپ (لگن) که توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد؛ در صورتیکه طبق دستورالعمل و جداول مصوب پزشکی قانونی، درجهبندی و حرکات معینی برای میزان آسیب وارده به این اندام وجود دارد که نادیده گرفته شد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی، میزان دیه و ارش نقص عضو آن لحاظ نشده است.
    ۱۶) محدودیت حرکتی و جمود مفصل مچ پا (افتادگی مچ پا) و تخریب مفاصل که توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد؛ در صورتیکه طبق دستورالعمل و جداول مصوب پزشکی قانونی، درجهبندی و حرکات معینی برای میزان آسیب وارده به این اندام وجود دارد که نادیده گرفته شد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی، میزان دیه و ارش آن لحاظ نشده است.
    ۱۷) محدودیت حرکتی زانوی چپ و تخریب مفاصل زانو و آرتروز مفصلی (خالی کردن زانو) در صورتیکه طبق دستورالعمل و جداول مصوب پزشکی قانونی، درجهبندی و حرکات معینی برای میزان آسیب وارده به این اندام وجود دارد که توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی، میزان دیه و ارش آن لحاظ نشده است.
    ۱۸) آسیب به مفاصل زانوی پای راست و همچنین انگشتان پای راست بدلیل تشدید صدمات و فشار و درد وارده بر مهرههای کمر و همچنین لگن و کج قدم برداشتن که توسط پزشک معتمد پزشکی قانونی، معاینه نشد و در گزارش و رأی پزشکی قانونی، لحاظ نشده است.
    ۱۹) بابت غرامتِ نقص عضو دائم و معلولیت (لگن و زانو و مچ پا و انگشت شست و سایر انگشتان) و از کار افتادگی این اندامها و سرایت بیماری به جهت همین تصادف و جراحاتی که این صدمات تا آخر عمر گریبانگیر من است، هیچ معاینهای از سوی پزشک معتمد پزشکی قانونی انجام نگرفته و هیچ گزارش و رأیی برای دیه و ارش نقص عضو این اندامها صادر نشده، در صورتی که با توجه به پرونده اینجانب در سازمان بهزیستی کشور و معاینهی دقیق توسط پزشکان و کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی، برایم تشکیل پرونده انجام گرفته و کارت معلولیت صادر شده و بعنوان یک فرد معلول بایستی با ویلچر تردد کنم.
    ۲۰) از زمان تصادف تا هم اکنون، علیرغم گذراندن بیش از ۴۰۰ جلسه فیزیوتراپی و مگنتتراپی و انجام حرکات و ورزشهای مربوط به لگن و زانو و مچ و انگشتان پای چپ در منزل و بیمارستان به این امید که شاید در آینده درمان صورت بگیرد (ولی همچنان این عوارض وجود دارد) و بدلیل اضطراب و استرس و ترس و نگرانی از آیندهی شغلی و مادی و معنوی و مشکلات بعد از تصادف، دچار اختلال هراس (ترس از زمین افتادن و ارتفاع و عدم کنترل تعادل بدن در هنگام قدم برداشتن، مخصوصاً در روزهای بارانی و برفی)، فوبیا (ترس از فضای بسته مانند آسانسور و اتومبیل و حمام و دستشویی و … و همچنین ترس از قرار گرفتن در محیطهای بسیار شلوغ و حتی زیر دستگاههای سیتیاسکن و امآرآی و یونیت دندانپزشکی و احساس خفقان و تنگی نفس و گُر گرفتگی شدید)، اختلال اضطراب اجتماعی (پایمال شدن حق اینجانب در روند رسیدگی در دادسرا و پزشکی قانونی و دادگاه و از دست دادن دائمی شغل اصلی تبلیغات و نصب تابلو و از دست دادن درآمد و محرومیت از حداقل رفاه اجتماعی و نگرانی از نگرش و قضاوتهای اطرافیان در مورد زندگی شخصیام و ارتباط با اطرافیان)، اختلال اضطراب جدایی (از همسر و فرزندم و عدم همراهی با ایشان در هر مکان)، اختلال اضطراب بیماری (ترس از تشدید بیماری و یا عفونت و رماتیسم و آرتروز مفصلی و آمبولی و …) و اختلال اضطراب پس از سانحه (یادآوری دائم صحنهی تصادف) و فشار خون و تپش قلب و همچنین بدلیل اضطراب و استرس فراوان و سردردهای مکرر و مزمن و فشار به رگهای چشم، دچار ضعف بینایی و دوبینی و تاری دید شدهام و حتی با نظر و معاینه سالانه توسط پزشکان متخصص چشم پزشکی، هر سال عینک با نمرههای مختلف با نمرههای فزاینده برای دوربینی و نزدیکبینی تهیه کردهام (در صورتی که تا قبل از تصادف، احتیاجی به استفاده از عینک طبی نداشتم) که بایستی در معاینات جدید پزشکی قانونی، این موارد نیز لحاظ گردد.

    در پایان، اینجانب علاوه بر موارد فوق، به عملکرد مراجع زیر اعتراض داشته و خواهان صدور دستور مقتضی هستم:
    · کارشناسان مستقر در پزشکی قانونی که هر بار جداگانه و آنهم با اعلام اینجانب معرفینامه برای معاینهی آن عضو به پزشک معتمدشان میدادند (بدون در نظر گرفتنِ معاینه در مطب و مراجعان و بیمارانِ دیگرِ پزشک)
    · پزشک معتمد پزشکی قانونی (بدلیل نادیده گرفتنِ گزارش بیمارستان و گرافیها و صدماتِ وارده به اینجانب و عدم انجام معاینات کاملِ اینجانب طبق دستورالعمل و جداول مصوبِ سازمان پزشکی قانونی)
    · کارشناسان کمیسیون پزشکی قانونی بدلیل عدم انجام معاینات مجدد از سوی خودشان و حتی ندادنِ مهلت برای معاینه و بررسی مجدد و گزارشِ پزشک معتمد.

    • سلام وقت به خیر. نظریه پزشکی قانونی در مهلت ابلاغ ظرف یک هفته قابل اعتراض بوده و میتونستین با اعتراض به نظریه پزشکی قانونی احقاق حق کنید.
      اما در خصوص درخواست اعاده دادرسی و یا شکایت از پزشک قانونی حتما لازمه با وکیل تخصصی جرایم پزشکی مشاوره بفرمایید.
      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل جهت شکایت از پزشکی قانونی و یا وکیل اعاده دادرسی با شماره زیر تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

  • سلام
    پزشک پزشکی قاونی شهرستان ما یک جوان حدود ۳۰ ساله است . این شخص برای معاینه خانمها حتی در موارد سطحی دستور میده خانمها بدون همراه داخل مرکز بشن بعد توسط منشی بهشون دستور میده همه لباسهاشونو دربیارن و در مواردی با لباس زیر جلوش وایستن تا این بی شرف معاینشون کنه

    این کار جرم نیست؟
    برای این کار اجازه داره؟
    کجا شکایت کنم؟

    • سلام در صورتی که نیاز باشه تا پزشکی قانونی معاینه کاملی بابت صدمات، سقط جنین، تشخیص سن و و….. انجام بده قطعا در حدود موازین علمی و شرعی جرم نیست

  • سلام
    در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰
    بعلت منحرف شدن مینی بوس
    دچار ضربه به گردن کمر سمت چپ قفسه سینه و شکم شدم
    نظریه اورژانس این بود که مشکلی ندارم
    اما بعلت درد زیاد حاضر به ترخیص نشدم
    بعد از دو روز ام آر آی دادم و نظر پزشک اعصاب در رفتگی مهره گردن بود
    روز چهارم گفتن فعلی نیازی به عمل نیست و مرخص شدم
    در پرونده قید کردن تروما به گردن
    به پزشکی قانونی مراجعه کردم بدون ارجاع به پزشک متخصص یا معتمد
    خواستار پرونده ببمارستان شدن
    در پرونده بیمارستان همه چیز نرمال قید شده
    به پزشک بیرون مراجعه کردم تشخیص دیسک ‌گردن و دیسک خفیف کمر دادن
    پزشکی قانونی هنگام مراجعه و تحویل پرونده پزشکی
    گفتن تنگی کانال نخاعی مادرزادی داری
    و بدون ارجاع به پزشک و نگاه کردن ام آر آی به صودت دقزق
    فقط بر حسب جواب ام آر آی
    اقدام به جواب دهی و ارسال پرونده به پاسگاه کردند
    حالا من باید چیکار کنم
    آیا نباید پزشکی قانونی معاینات دقیق تر انجام میداد
    یا به پزشک معتمد ارجاع میداد؟

    • سلام دوست عزیز
      معمولا پزشکی قانونی برای مشاوره تخصصی به پزشک معتمد ارجاع می‌دهد. در صورت اعتراض می‌توانید تقاضای معاینه مجدد نمایید.

  • درجراحی تومورمغزی به چشم من آسیب ودکترمتخصص تاییدنموددرکمیسیون اول به بهانه اینکه ۳ماه قبل عمل کاتارکت داشته قصورپزشک تاییدنشددرکمیسیون دوم به دلیل اینکه آسیب به چشم درسابقه بیمارستان درج نشده بازهم قصورپزشک راتاییدنکردندآیا اعتراض سوم یا شکایت ازپزشکی قانونی نتیجه می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *