شکایت از پلیس راه

شکایت از پلیس راه

شکایت از پلیس راه


امروز با موضوع شکایت از پلیس راه با شما هستیم. 

حضور پلیس راه به عنوان یک عامل بازدارنده در جاده‌ها با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات پیش بینی شده است. به نظر بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان حضور پلیس راه جایگاه قابل توجهی در جلوگیری از تصادفات رانندگی دارد اما برخی مواقع پلیس راه در اجرای وظایف قانونی که در برخورد با شهروندان یا مسافران به عهده دارد، ممکن است مرتکب تخلف یا جرمی شود.

از همین رو بسیاری از شهروندان در تماس با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر، خواهان اطلاعات در خصوص چگونگی شکایت از پلیس راه، مراجع صالح به رسیدگی تخلفات و جرایم پلیس راه می‌باشند.

در این نوشتار که توسط وکیل موسسه مهر پارسیان تهیه و تنظیم شده است نکاتی در خصوص نحوه شکایت از پلیس راه بیان شده است که برای شهروندان و مسافران می‌تواند مفید باشد.

سوالات متداول در خصوص شکایت از پلیس راه

  • پلیس راه در چه مواردی می‌تواند برگه جریمه صادر نماید؟
  • چنانچه پلیس راه اقدام به صدور قبض جریمه به ناحق نماید چه مجازاتی در انتظار مامور می‌باشد؟
  • آیا توقیف غیر قانونی خودرو جرم است؟
  • رسیدگی به شکایت از ماموران پلیس راه در چه مراجعی امکان‌پذیر است؟
  • خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل شکایت از پلیس راه چیست؟
وکیل کلاهبرداری در میرداماد

چنانچه پلیس راهور در انجام وظایف قانونی خود مرتکب تخلف یا جرم شود شهروندان می‌توانند حسب مورد شکایات خود را تقدیم مراجع صالح نمایند. در این نوشتار به برخی تخلفات و جرایم رایج پلیس راه اشاره می‌کنیم:

جریمه غیرقانونی خودرو

افسران کادری و پیمانی پلیس راهور مطابق قانون می‌توانند خودرویی که از مقررات سرپیچی کرده است را جریمه نمایند. چنانچه راننده مدعی باشد جریمه اعمال شده غیر قانونی است به موجب ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ظرف مدت ۶۰ روز مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره اجراییات رانندگی تسلیم کند.

اداره مذکور موظف است تا ۲۴ ساعت پس از وصول اعتراض بررسی لازم را انجام داده و در صورت غیر موجه دانستن اعتراض، مراتب را به معترض ابلاغ نماید. چنانچه معترض به اعتراض خود اصرار داشته باشد اداره اجراییات رانندگی، موضوع را جهت رسیدگی به واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی ارسال نماید.

واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی از یک قاضی با ابلاغ رییس قوه قضاییه و یک کارشناس راهنمایی و رانندگی با معرفی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مربوطه تشکیل می‌شود. ریاست واحد مذکور با قاضی می‌باشد که پس از دریافت نظریه مشورتی کارشناس، اقدام به صدور رای می‌نماید و این رای قطعی می‌باشد.

مجازات مامور پلیس راه در خصوص صدور برگ جریمه به ناحق

تبصره ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در خصوص صدور برگ جریمه به ناحق توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بیان داشته است که چنانچه ماموران پلیس به ناحق قبض جریمه صادر نمایند یا با علم و اطلاع گزارش خلاف واقع داده باشند، علاوه بر جبران خسارت وارده به جرم گزارش خلاف واقع محکوم خواهند شد.

دادگاه کیفری دو

جرم گزارش خلاف واقع در ماده ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و ماده ۷۸ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح پیش بینی شده است.

توقیف غیر قانونی خودرو

سوالی که این روز‌ها بسیار مطرح می‌شود این است که آیا توقیف خودرو و حمل با جرثقیل توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر ماموران انتظامی، چنانچه غیرقانونی باشد جرم محسوب می‌شود؟ و اگر جرم می‌باشد مستند قانونی آن چیست؟ ماده ۶ قانون تخلفات رانندگی در این خصوص بیان می‌دارد: « مامورین راهنمایی و رانندگی به جز در موارد مصرح قانونی و موارد تصادفات منجر به جرح و قتل مجاز به توقیف وسیله نقلیه موتوری نمی‌باشند.»

مواردی که قوانین خاص تصریح به توقیف وسایل نقلیه دارند عبارتند از:

تصادفاتی که منجر به فوت یا جرح می‌شوند.

رسیدن جریمه یا خلافی به ده میلیون ریال

چنانچه راننده مدارک به همراه نداشته باشد. البته در صورت داشتن شناسنامه، خودرو توقیف نمی‌شود. شناسنامه اخذ و راننده مکلف است سریعا مدارک را به مامور برساند.

رانندگی بدون گواهینامه

مطابق قوانین ارتکاب دو تخلف همزمان از تخلفات ذیل موجب توقیف وسیله نقلیه خواهد شد:

حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا

تجاوز از سرعت مجاز تا ۳۰ کیلومتر

سبقت غیر‌مجاز در جاده‌های دوطرفه

عبور از چراغ مجاز

حرکت به نحو مارپیچ

توقف در محل پارک ممنوع به شرط عدم حضور راننده

توقف در پیاده‌رو در صورتی که راننده حضور نداشته باشد.

 

شکایت از پلیس راه با شماره تماس ۱۹۷

چنانچه در غیر مواردی که بیان شد پلیس راهنمایی رانندگی، وسیله نقلیه را توقیف نماید قانون ضمانت اجرایی برای پلیس پیش‌بینی نکرده است اما به نظر می‌رسد در این موارد نیز علی‌رغم عدم تصریح قانون‌گذار شهروندان یا مسافران می‌توانند با ارسال پیام به شماره ۱۹۷ که سامانه مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی است تخلفات پلیس را گزارش دهند.

آیا دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران دولتی جرم است؟

 

وقوع جرم توسط پلیس راه در حین انجام وظیفه

چنانچه پلیس راه در حین انجام وظیفه مرتکب جرایمی همچون توهین، تهدید، گزارش خلاف واقع و غیره شود، شاکی می‌تواند در دادسرای نظامی علیه پلیس طرح شکایت نماید. دادسرای نظامی پس از تفهیم اتهام و انتساب جرم به پلیس، پرونده را با صدور کیفرخواست به دادسرای نظامی ارسال می‌دارد.

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل شکایت از پلیس راه

نحوه شکایت از پلیس راه، چگونگی تنظیم شکواییه و احراز مراجع صالح جهت رسیدگی به شکایت از پلیس راه نیاز به تسلط و دانش حقوقی دارد. چنانچه شما عزیزان به دنبال شکایت از پلیس راه و احقاق حقوق خود می‌باشید قبل از هر اقدامی با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی داشته باشید.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر که همگی از وکلای پایه یک  دادگستری می‌باشند به صورت حضوری و تلفنی امکان مشاوره حقوقی را برای تمامی شهروندان فراهم نموده‌اند.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

  • ۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۶۹ امتیاز)

۶۱ دیدگاه

  • من آبان ماه امسال از پلیس راه سبزوار به سمت تهران می‌آمدم که ۵عدد جریمه به اناوین مختلف برا بنده الکی جریمه نوشتن که خدا لعنت کنه اون پلیس متخلف راهنمایی رانندگی رو که اکثرأ رشوه بگیر هستن من میخوام برم شکایت کنم اگه واقعا رسیدگی بشه

  • با سلام.من دی ماه نود و هشت تصادف داشتم.پلیس در ابتدا من را متخلف اعلام کرد ولی با شهادت شاهدان تصادف تغییر نظر داد.موقعی که من متخلف شناسایی شدم گفتم من از شما شکایت می کنم و پلیس هم به تهدید گفت من هم می گویم تو صلاحیت رانندگی و روانی نداری ودیگه نمی زارن رانندگی بکنی.و همین الان برای ماشینت می تونم چهل تا قبض جریمه صادر بکنم.ایا می تونم به علت تهدید از پلیس راهنمایی شکایت بکنم؟؟؟

  • سلام ،پلیس راه من را در درمسیری که اصلا نرفته ام ۱۱۵هزار تومان جریمه کرده در صورتیکه که من اصلا در مسیر فوق نبودم همان روز سر کار بودم ماشین منم جلو اداره بوده نوشته نقص فنی خودرو ،عدم توجه به فرمان پلیس ، پی گیر شدم متوجه شدم شخصی با من بدلیل درگیری شخصی شماره ماشینم داده به دوستش که پلیس بوده عمداً منو جریمه کرده آنم در مسیری که نرفتم ، پی گیر شدم دیدم بخاطر جریمه ۱۱۵هزار تومانی باید یک میلیون تومان هزینه کنم قانونی گذاشتن که ماموران راهنمایی رانندگی دستشون باز باشه هرجوری خواستن سر مردم بلا بیارن ، آیا این انصافه هرکس رفیق مامور داشتن باشه انتقام شخصی بگیره میگن دلیل بیاره که آن مسیر نبودی خودشون سندشون چیه که من بودم ، گفت شما هر سندی دارین بیارین من ده برابر جریمه را میدم میگن‌ما ضابط قضایی هستیم مسئولان راهنمایی رانندگی کشور فکری به عدالتی و ظلم ماموران راهنمایی رانندگی استان گیلان بکنند واقعا اینجا دارن جنایت می کنند

  • سلام به علت نداشتن مدارک مامور ۴۰هزارتومان جریمه کرد بعد من کارت شناسایی کارم رو پیش گذاشتم ومدارک رو کمتر از ده دقیقه برایش بردم بعد مامور مدارک رو گرفت و گفت به علت همراه نداشتن مدارک باید ماشینمو خودم ببرم پارکینگ بعد برم پلیس راه مدارکم رو بگیرم ایا چنین حقی مامور داشته؟با تشکر

  • سلام من اردیبهشت نود ونه به علت همراه نداشتن مدارک ماشینمو بردن پارکینگ و بهم گفتن تو گواهینامه نداری، من اصرار کردم که خونمون نزدیکه سریعا مدارک رو میارم ماشین هم همینجا بمونه و سریعا برمیگردم اصلا توجهی نکردن و حتی با لحنی مسخره امیز حرف میزدن، منو دو روز فقط بخاطر همراه نداشتن گواهینامه و مدارک علاف کردن و جلوی راهنمایی رانندگی حتی سرباز جلوی در بهم توهین کردن
    میدونم که توهین کردن خلافه و میتونم شکایت کنم
    سوالم اینه:من بدون تخلف ماشینم تو راه متوقف شد و با اینکه به سن قانونی رسیدم و گواهینامه دارم میتونن به گمان نداشتن گواهینامه ماشینو ببرن پارکینگ؟

  • سلام در فروردین ۹۹در توجه کرونامن از جاده هراز جهت شیمی درمانی همسرم به تهران رفتم و پس از تزریقات درمسیر برگشت پلیس تهران با مشاهده مدارک اجازه ادامه مسیر داد و سپس پلیس مازندران به مدارک توجهی نکرد و جریمه کرد و گفت برو.ولی بعد متوجه شدم ماشینم رو توقیف هم زده.من محلی نبودم ولی بیش از ۵سال مستمرا در مازندران زندگی میکنم.که مدارک شامل گواهی پزشکی بیمارستانی و گواهی سکونتم توسط شورای اسلامی محل و پیامک عبور از عوارضی رفت وبرگشت بود. آیا میتوان از پلیس راه شکایت کنم و جریمه ودستور چتوقیف رو لغو کنم؟

  • سلام من عسلویه تو یه شرکت راه سازی راننده ی مهندسای اون شرکتم که بعضی وقتا باید علاوه بر اینکه چهار نفر رو باید سوار کنم وسایلشونو هم باید ببرم و با توجه به اینکه بعضی وقتا تو جاده خاکی و پر از دست انداز باید برم پشت ماشین رو یکم ارتفاعشو بیشتر کردم و پلیس بخاطر این افزایش ارتفاع ماشین منو برد پارکینگ بدون اینکه حرفامو گوش کنه انگ شوتی بودن بهم زد و گفت دروغ میگی تو کار شوتی هستی خلاصه گوش نکرد که نکرد و ماشینو برد پارکینگ .بنظر شما پلیسه حق داشت با اینوه من بهش گفتم شرایط کارم اینه ماشینو ببره پارکینگ یا فقط باید مدارکمو میگفرت تا ارتفاعشو درست کنم و بعد مدارکمو برم بگیرم؟

  • سلام وقت بخیر
    موتور سیکلت منو پلیس راه گرفت گفت چون شما مدارک و کلاه ایمنی نداارید باید برید پارکینگ . مدارک رو برای آنها بردم ولی توجهی نکردند اصرار به آزاد کردن کردمو و افسر دست به سینه بنده زدو منو هول داد برو گمشو اونور رییس پلیس راه هم منو تهدید کرده که میخواهی برات نویسم بخاطر به همزدن پاسگاه برات پرونده درست کنم. متاسفانه ۱۱۰ هم اونجا بود ولی داشت از اونا طرفداری میکرد
    من و داداشم فقط اونجا بودیم.میتونم ازش بخاطر توهین شکایت کنم

  • سلام . امتحان تپه پایه یک دارم امتحان میدهم . افسر ۳ مرتبه من رد کرده به عناوین مختلف وسط راه پا رو ترمز می گذاره با لحن توهین امیز من از ماشین پیاده می کنه با ۱۹۷ مطرح زیر بار نمی روند من باید به کجا مراجعه کنم

  • سلام من یک پرستار هستم وآزمایشات مربوط به covid 19 +antybady ها را هم در یک شرکت معتبر آزمایشگاهی میگیرم که البته کارشناس پرستاری هستم با ۹سال سابقه کار دربخش ویژه و به مدت ۳ ماه هم در بیمارستان کامکار قم با فراخوان نظام پرستاری رفتم و به این مرزو بوم خدمت کردم اما چند روز پیش که در حال رفتن در مسیر منزلی در تهرانپارس جهت گرفتن آزمایش pcrمیرفتم راهور نامحسوس مدارکم را گرفت ودرابتدا رشوه به مبلغ ۵م ریال درقباله نرفتن ماشین به پارکینگ از بنده مطالبه کرد که گفتم پرستارم و آزمایشاتی که از مردم گرفتم D. Cمیشود وخراب میشود باید ببرم آزمایشگاه که در جواب به من.گفت خفه دنبال ما بیا بعد با سرعت بالا جوری که من گمش کنم ولی به دلیله داشتن مدارکم دست ایشان مجبور شدم برم تا رسیدیم پارکینگ سفیر شرق وبعد از توهین و بی حرمتی به لباس من وجامعه پزشکی در جواب به او گفتم اگر این لباس رو از تنت در نیارم خودم از پرستاری کنار میکشم که بهشان بر خوردو کلی ماجرا برایم درآوردن و ۲تا تعهد دروغین که من به اجبار ودلیل آزمایشات مردم خراب میشد وباید غرامت میدادم گفتم باشه میدم بزار من برم گفت این ۲تا تعهد رو امضا کن گورت رو گم کن. که همان شب به ۱۹۷ زنگ زدم وماجرا را گفتم ولی متاسفانه با علم به اینکه میدانستم هملباس هستند پاسخ مناسبی دریافت نخواهم کرد و همان هم شد. حال از شما وکیل محترم تقا ضا دارم راهنماییم کنید که ۱_چگونه ماشین را از پارکینگ ترخیص کنم. ۲_چگونه این دونفر بیشعور یا بهتر فاقد شعور را بابت ضررو زیانی که به مبلغ۲میلیون میباشد (مدرک دارم) باز پس بگیرم و ادبشان کنم. ممنونم.

  • سلام ۵شنبه جهت ترخیص خودرو به پلیس +۱۰ مراجعه کردم تمامه مراحل تمام شد. دوباره شنبه پیام امد مراجعه شود پلیس +۱۰ که جهت پرداخت قبض پارکینگ روزی ۴۵۰۰ تومان محاسبه شد. من شکری هستم کارشناس پرستاری که ممنون از شما وکیل محترم که راهنمایی کردید سئوال قبلی بنده رو. توی قوانین نوشته روزی ۳۷۰۰ت تمامه پارکینگ های تهران غیر مسقف وخارج از طرح که پارکینگ سفیر شرق شامل این میشه. مبلغ مهم نیست ولی نهایت تاسف دارد که بابت این همه بی عدالتی به کجا میریم آینده چه خواهد شد.؟؟؟

  • سلام وقت بخیر
    من و پسر عموم یک موتور شراکتی خریدیم
    همه ی مدارک موتور تکمیله .بیمه .کلاه ایمنی .سند کارت موتور. ونداشتن جریمه
    امروز موتور پارک بود و فرمان اون قفل پلیس گشت راهور به همراه یک مامور نیرو انتظامی و سرباز وظیفه اومد بالا سر موتور و با چاگو قفل فرمان اونو داشتند میشکستند که من سر رسیدم ووقتی شاکی شدم به من گفتند به تو مربوط نیست
    منم باگوشیم فیلم ازشون گرفتم
    ووقتی متوجه شدن منو به بار کتک البته با لگد و پس گردنی گرفتند ومنو سوار ماشین کردند
    به من تهمت نیروی بیگانه و این چیز ها زدن که منم گفتم فقط سرباز رهبرم و جانمم براش میدم .
    خلاصه وقتی دیدند مدرکی ندارند گفتند یا پاک کن یا میگم داشتی موتور میدزدی ما شک کردیم دزدی اومدیم جلو تو تفنگ منو میخواستی برداری
    منم فیلمو پاک کردم که با ریکاوری برگردوندم
    من باید چکار کنم واقعا قانون همینه .بخدا نگاهم به جامعه انتطامی کشور عوض شد خدا ازشون نگذره

  • ممنونم از راهنمایتون
    اخه مامورین به من گفتن فیلم گرفتن خودش جرمه وزندان داره
    ولی خدایش اگه فیلم هم نمیگرفتم کسی باور نمیکرد حرف منو.فقط برای اثبات حرفم فیلم گرفتم.
    نمیخوام برای حق خودم کاری کنم بدتر بشه

  • با سلام
    اتومبیل بنده بصورت فابریک از سوی شرکت سازنده دارای شیشه های دودی در قسمت دربهای عقب می باشد. دو بار تا الان از سوی پلیس ناشناس جریمه برایم ثبت شده با عنوان داشتن شیشه دودی. فرصت مراجعه بابت ثبت شکایت و پیگیری هم ندارم. چطور میتونم از ادامه ثبت چنین جریمه هایی جلوگیری کنم؟

    • سلام ممکنه حتی کارخونه سازنده هم بیش از حد شیشه رو تیره نصب کرده باشه. مشکل تیره بودن شیشه رو حل کنید جریمه هم صادر نخواهد شد.

  • سلام.تقریبا یکساعت قبل برایم پیامک از پلیس راهور ناجا آمده که در محور قزوین_رشت بدلیل تخلف عدم رعایت محدودیت های کرونائیجرمه شده ام در حالیکهمن در منزلم هستم(کرج)و خودرو منهم توی پارکینگ است.به ۱۹۷ زنگ زدم و موضوع را شرح دادم ،ایشان گفت اگر پارکینگ تان دوربین دارد فیلم آنرا به اجرائیات پلیس راهنمائی کرج ببر تا مشکل را حل کنند.گفتم دوربین نداریم.فرمودند من راه حلی برای این موضوع نمیدانم فردا به اجرائیات راهنمائی کرج مراجعه کن.حالا من چطور باید فردااز پلیس راهور به خودشان شکایت کنم . چطور باید حرفم را ثابت کنم خدا میداند.اینهم از شکایت به ۱۹۷و رسیدگی کردنشان.

  • سلام ، من به دلیل اینکه در یک استان مجاور مشغول کارم باید هفته ای یک بار رفت و آمد کنم.از اداره کل هم نامه دارم برای رفت و آمد ولی پلیس من رو بخاطر شیشه دودی نگه داشت و بعد از اینکه باهاش راجب درصد دودی بودن شیشه بحث کردم به من گفت نامه تورو من قبول ندارم و برام ۲۰۰ تومن جریمه نقض محدودیت کرونایی نوشت.آیا من میتونم از مامور برای این نوع جریمه شکایت کنم؟ از کجا میتونم اقدام کنم؟

  • سلام. باهمسرم درمسیر قاین به گنابادبودم نزدیک گنابادپلیس توسربالایی نشسته داخل خودرو ومارا نگه داشت وگفت ازکامیون سبقت گرفتین درصورتی که جایی که ماسبقت گرفتیم خط بریده بریده وخیلی فاصله داره باجایی که سبقت ممنوعه وهرچی صرار کردم قبول نکردو۲۰۰هزارجریمه کردحتی رفتم دومرتبه مطمعن شدم ولی قبول نکرد وواقعا بدون دلیل جریمه کردچون جایی که ممنوع بودکاملا مشخصه چون ماشین زانتیابود الکی جریمه کردوقتی اصرارکردم توجه نکردوراه افتادرفت واقعا به کجاپناه ببریم.

  • اَلسَلامُ عَلَیْکُم وَرَحْمَهُ اَللهِ وَبَرَکاتُهُ‎ من یک شهروند از افغانستان هستم بند کاری گر در یک باغ هستم نزدیک رادار خانه بعضی شبها پیش نگهبان رادار خانه میرم دیشب )(۱۳۹۹/۱۲/۱۵)پلیس راه شهمیرزاد استان سمنان اومد بنظرم این نگهبان راهدار گفت آزیت کند اومد منو گرفت الکی دستبند زد یک اسپره کامل رو صورتم خالی کرد آیااین جرم نیست ?

  • سلام وقت به خیر

    مامورین انتظامی حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و خودرو را با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی خودرو را متوقف و بعد از رویت مدارک خودرو و با کسب اجازه از مالک، در قسمت جلوی صندلی جلو مقادیری مشروبات الکلی کشف می نمایند. با توجه به اینکه تفتیش و بازرسی خودرو بدون دستور قضایی صورت پذیرفته است، آیا صدور قرار منع تعقیب با استناد به اینکه تحصیل دلیل به صورت قانونی نبوده است صحیح می باشد؟ به عبارت بهتر، ضمانت اجرای تحصیل غیر قانونی دلیل کیفری چیست؟
    برای شکایت از پلیس آگاهی یا امنیت اخلاقی چیکار باید کرد؟

    • سلام و عرض احترام

      با لحاظ اصول ۲۲ و ۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلاحی ۱۳۶۸ و با عنایت به ماده ۶۴ قانون آیین دادرسی کیفری ۱۳۹۲ که جهات قانونی شروع به تعقیب به «طرق قانونی» مذکور در این ماده محدود است و در ماده ۳۶ این قانون نیز گزارش ضابطان را در صورتی معتبر دانسته که بر اساس ضوابط و مقررات قانونی تهیه و تنظیم شود و در فرض سؤال، در صورتی که از شمول موارد مذکور در مواد ۵۵ ،۵۶ و ۵۷ قانون فوق الذکر خارج باشد ضابطان دادگستری مجاز به مداخله و اعلام گزارش نیستند و در صورت ارائه گزارش نیز چنانچه دادستان جرم اعلام شده را از مصادیق جرایم تهدیدکننده امنیت و آسایش عمومی جامعه تشخیص ندهد، با توجه به اینکه گزارش مزبور بر خلاف مقررات قانونی تنظیم شده است، دادستان بر اساس آن، مجاز به تعقیب کیفری موضوع و مالاً صدور قرار منع تعقیب نمی باشد؛ بدیهی است که در خصوص اشیای ممنوع (مکشوفه) باید مطابق ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری ۱۳۹۲ اقدام شود.

      دفتر وکالت محمد رضا مهری

  • سلام روز ۱۵ فروردین ساعت ۱۴:۴۲ برام پیام اومد که در مسیر اصفهان جریمه شدم و بعلت نبستن کمربند۶۱۲۰۰تومان جریمه دوبرگی.بااینکه من در محل کارم بوشهر بودم و فردا به اجراییات بوشهر رفتم که مسول اجراییات گفت اصلا جریمه نشدی و برو ۱۰ روز دیگه بیا.۱۰ روز دیگه رفتم گفت هنوز جریمت تو سیستم ما ثبت نشده در صورتی که سایت پلیس راهور۱۲۰ نشان میداد. چند روز قبل رفتم گفت جریمت ثبت شده ولی چون همان ساعت نیومدی اعتراض کنی پس دروغ میگی. رفتم از محل کارم نامه حضور گرفتم گفت چون پلاک استان فارس داری باید بری شیراز برای شکایت.رفتم شیراز گفت نامه شرکت شما اعتبار نداره و حتما باید همان زمان ماشین رو به اجراییات پلیس نشون میدادی تا ثبت بشه و برو پرداخت کن.حالا از همه جا رانده شدم کجا مراجعه کنم؟؟؟؟؟

  • سلام
    برای تمدید گواهینامه مراجعه کردم و تستهای پزشکی رو قبول شدم ولی بخاطر نداشتن پایان خدمت از تایید مدارک خودداری میکنند
    با توجه به مصوبه و قانون مجلس در خصوص تمدید گواهینامه بدون پایان خدمت آیا میتوانم از اداره مربوطه شکایت کنم؟

  • سلام من چند بار با ۱۹۷ تماس گرفتم هیچ اثری نداشت
    در حال حادثه رانندگکی اولا پلیس بی احترامی کرد دوما راننده جوان ۱۸ ساله بدون گواهینامه و مست با سرعت ۱۲۰ داخل میدان مقصر الم کرد ولی از کشیدن کروکی و ظبت ماشید که راننداش کواهینامه نداره و مست هم هست با تبانی افسر و معطل کردن تا پدر راننده که چون نظامی و دوست افسر است راننده را عوض کرده و خودرو ره هم ازاد کرد.
    تخلف پلیس و ترک اتفاق بخاطر نبدن مدارک خدرو مقصر و بی احترامی پلیس غیر تحمل است

  • سلام من چند بار با ۱۹۷ تماس گرفتم هیچ اثری نداشت
    در حال حادثه رانندگکی اولا پلیس بی احترامی کرد دوما راننده جوان ۱۸ ساله بدون گواهینامه و مست با سرعت ۱۲۰ داخل میدان مقصر الم کرد ولی از کشیدن کروکی و ظبت ماشید که راننداش کواهینامه نداره و مست هم هست با تبانی افسر و معطل کردن تا پدر راننده که چون نظامی و دوست افسر است راننده را عوض کرده و خودرو ره هم ازاد کرد.
    تخلف پلیس و تحتید و بی احترامی پلیس غیر تحمل است

  • لطفا به مسافرین اجازه ی مسافرت ندین حالا بااتوبوس باشه، قطار باشه ، هواپیما یا شخصی جریمه کردن فایده نداره افراد پولدار جریمه رو پرداخت میکنند باز به مسافرت میان وحتما به افرادی که به هر بهانه ای بدون ماسک بیرون میان به طور جدی برخورد کنید ما مدام درخانه هستیم ولی به جای کم شدن کرونا شاهد بیشتر شدن اون هستیم لطفا مسئولین بیشتر وسختگیرترپیگیری کنید وبه فکر افرادی هم که دردوره ی کرونا درآمدی ندارند هم باشین وحتما بارانندگانی که بخاطر پول بیشتر مسافر زیاد سوار میکنند برخورد کنید مدام به برخی از رانندگان تذکر داده میشه ولی بابی حرمتی با مسافر رفتار میکنند وطلبکار هستند که اگه شما ناراحتی خودت از ماشین پیاده شو من برای رفتن به یک داروخانه سوار اتوبوس شدم وراننده به طور کامل دراین بیماری مسافر تکمیل پر کرد حتی اکثرا جا نداشتن سرپا ایستادن لطفا به این مسائل رسیدگی کنید

  • لطفا به مسافرین اجازه ی مسافرت ندین حالا بااتوبوس باشه، قطار باشه ، هواپیما یا شخصی جریمه کردن فایده نداره افراد پولدار جریمه رو پرداخت میکنند باز به مسافرت میان وحتما به افرادی که به هر بهانه ای بدون ماسک بیرون میان به طور جدی برخورد کنید ما مدام درخانه هستیم ولی به جای کم شدن کرونا شاهد بیشتر شدن اون هستیم لطفا مسئولین بیشتر وسختگیرترپیگیری کنید وبه فکر افرادی هم که دردوره ی کرونا درآمدی ندارند هم باشین وحتما بارانندگانی که بخاطر پول بیشتر مسافر زیاد سوار میکنند برخورد کنید مدام به برخی از رانندگان تذکر داده میشه ولی بابی حرمتی با مسافر رفتار میکنند وطلبکار هستند که اگه شما ناراحتی خودت از ماشین پیاده شو من برای رفتن به یک داروخانه سوار اتوبوس شدم وراننده به طور کامل دراین بیماری مسافر تکمیل پر کرد حتی اکثرا جا نداشتن سرپا ایستادن لطفا به این مسائل رسیدگی کنید

  • طفا به مسافرین اجازه ی مسافرت ندین حالا بااتوبوس باشه، قطار باشه ، هواپیما یا شخصی جریمه کردن فایده نداره افراد پولدار جریمه رو پرداخت میکنند باز به مسافرت میان وحتما به افرادی که به هر بهانه ای بدون ماسک بیرون میان به طور جدی برخورد کنید ما مدام درخانه هستیم ولی به جای کم شدن کرونا شاهد بیشتر شدن اون هستیم لطفا مسئولین بیشتر وسختگیرترپیگیری کنید وبه فکر افرادی هم که دردوره ی کرونا درآمدی ندارند هم باشین وحتما بارانندگانی که بخاطر پول بیشتر مسافر زیاد سوار میکنند برخورد کنید مدام به برخی از رانندگان تذکر داده میشه ولی بابی حرمتی با مسافر رفتار میکنند وطلبکار هستند که اگه شما ناراحتی خودت از ماشین پیاده شو من برای رفتن به یک داروخانه سوار اتوبوس شدم وراننده به طور کامل دراین بیماری مسافر تکمیل پر کرد حتی اکثرا جا نداشتن سرپا ایستادن لطفا به این مسائل رسیدگی کنید

  • سلام
    تاریخ ۳۱-۵-۱۴۰۰ دخترم به دنیا امد
    اتوبان همت غرب به سمت بیمارستان میرفتم سرعتم ۷۰ بیشتر نمیشد به خاطر دوربین های زیادی که اونجا هست
    ولی از سمت راست سبقت گرفتم
    یهو پلیس نامحسوس که یک نفر تنها بود جلوم رو گرفت
    اول از اینکه خیلی بد گرفت جلوم که من متوقف کنه نردیک بود بزنم بهش گفت مدارک دادم گفت بریم پارکینگ
    من گفتم بچه ام به دنیا امده منم که ویراژ نمیدادم کوتاه بیا قبول نکرد من داشتم خواهش میکردم حرکت کرد رفت مدارک رو هم برد
    دو روز بعد ۵۷۴۰۰۰ تومان جریمه برام پیامک اومد و ۱۳ نمره منفی برام ثبت کردن
    که واقعا به نظرم عادلانه نیست
    اگر شکایت طرح بشه به نتیجه میرسیم؟

  • سلام یکم مهرماه شب جمعه جلو پلیس راه فسا رد شدم بعد ۵ دقیقه جریمه برام اومد برگشتم گفتم چرا جریمه شدم جناب سروان بدوی گفت توقف نکردی گفتم جلوم نگرفتی که من با ۱۰ تا سرعت‌ میرفتم چشمم تو چشمت بود گفت نور چراغ قوه انداختم تو ماشینت باید توقف میکردی من نمیدونم نور چراغ قوه ممتد کی شده فرمان ایست پلیس

  • با سلام آیا تردد تاکسی با داشتن مجوز خروج از محدوده شهری تا شعاع ۴۰ کیلومتری غیر مجاز است ؟
    اگر غیرمجاز است اشاره به قوانین و مواد آن کنید ‌.
    اگر غیر مجاز نیست چگونه از پلیس راه شکایت کنم .
    ضمنا ممکن است در این خصوص نیاز به وکیل باشد چون حدود ۲۰ نفر به صورت مشترک متقاضی رسیدگی هستیم .
    با تشکر شعبانی ۰۹۱۸۸۵۲۶۰۱۲

  • باسلام و خسته نباشید من بهمراه دوستم کنار خیابون ک پارک ممنوع هم نبوده پارک کرده بودیم یک ماشین با سرعت ب عقب ماشین ما برخورد کرد و ما به علت شدت ضربه دچار فراموشی شده بودیم و مامور هم تصادف را جرحی اعلام نکرده ولی ما با ۱۱۵به بیمارستان رفتیم و بنده خونریزی خفیف مغزی داشتم حالا برای شکایت رفتیم و ماشین ها ب پارکینگ نبردن من میتونم از مامور به دلیل ثبت گزارش خلاف واقعه شکایت کنم مدارک اورژانس هم موجوده و چطوری راننده مقصر رو اجبار کنیم ماشینو بیاره پارکینگ چون میگ ماشین رو بردن زاهدان ….

    • سلام روز به خیر …شما شکایتتون رو مطرح کنید و به گزارش اورژانس استناد بفرمایید. دادسرا راننده رو مجبور خواهد کرد که ماشین رو برای کارشناسی بیاره. ضمن اینکه میتونین به دوربین های شهری اطراف محل تصادف هم استناد کنید

  • با وضع قوانین نا عادلانه و یک طرفه هیچ کمکی به امنیت جادها نمیکنید که هیچ خشم مردم عزیز را بالا میبرید!
    بنده کاسب هستم و وانتی دارم که پنج روزه در یک شهرستان دیگر بخاطر یک سبقت مجبوری از خاور که داشت ۲۰ تا میرفت سبقت گرفتم و متاسفانه گیر یک نامرد از خود راضی افتادم و هیچ رحمی نداشت ماشین با بار توقیف کرده و هیچ رسیدی هم نداده …
    قانون گذار با وضع چین قانونی ضربه اقتصادی خیلی سختی به من وارد کرده چنان ضربه ای که حتی آمریکا هم به ایران نزده… آقا انصاف خوب چیزیه یادتون نره یا حق

  • سلام وقت بخیر حدود ۴روز پیش منو به عنوان سرعت غیر مجاز کشیدن کنار درصورتی که سرعتم کمتر از سرعت مشخصه بود ومن اصرار داشتم که دوربین مامور راببینم وپس از برسی ودیدن دوربین چیزی از من پیدا نکردن که سرعت غیرمجاز باشد ولی مامور به ناحق جریمه حق تقدم زد واینکه گواهینامه همراهم نبود ومدام تهدید به پارکینگ می‌کرد وبعداز ۲روز نمره منفی برای بنده صادر شده آیا میتوانم از مامور شکایت کنم

    • سلام تشخیص مامور برای عدم رعایت حق تقدم بوده و بابت سرعت غیر مجاز شما رو جریمه نکرده که بتونین شکایت کنید.

  • سلام یک ماموری ب ناحق ۳۵۰ من و جریمه کرد بعدم ب مسافرم توهین کرد و لفظی درگیر شدن بعد مامور ی تیر هوایی ب سمتش شلیک کرد.من هم ایستادم هم مامور اوضاع از دستش خارج شد ب من گفت برو.الان اومده رو پلاک من شکایت کرده ک من باهاش درگیر شدمه خواستم نظرتونو راجب این قضیه بدونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *