طلاق به درخواست زوجه

طلاق به درخواست زوجه

طلاق به درخواست زوجه


بهترین وکیل خانواده در این نوشتار به بررسی طلاق به درخواست زوجه پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

عسر و حرج زوجه در طلاق

موجبات طلاق بر اساس قانون مدنی به سه دسته ذیل قابل تقسیم می­ باشد:

۱- طلاق به اراده مرد ۲- طلاق به درخواست زوجه ۳- طلاق توافقی

قانون مدنی بیان داشته است که؛ مرد می­تواند با اراده خود همسرش را طلاق دهد اما زن برای جدایی از شوهر به خاطر اینکه حق طلاق ندارد باید بتواند یکی از شروط ۵ گانه که در قانون مدنی درج شده یا شروط ۱۲ گانه مندرج در عقدنامه را ثابت نماید.

یکی از آن شروط استنکاف شوهر از پرداخت نفقه ست لذا توجه داشته باشید اولا باید ۶ ماه نفقه پرداخت نشده باشد و ثانیا قبل از درخواست طلاق باید نفقه معوقه از مراجع قضایی مطالبه شده و حکم قطعی صادر و اجراییه نیز صادر و پرونده اجراییه تشکیل شده باشد اما زوج کماکان اقدام به پرداخت نکرده باشد.

از دیگر شروط، ضرب و شتم زوجه یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج است به نحوی که ادامه زندگی برای زوجه غیرقابل تحمل باشد.

در این خصوص طبق نظریه مشورتی اداره کل حقوقی مورخ ۲۳/۰۹/۱۴۰۱ دادگاه در مقام احراز ایراد ضرب و جرح از سوی زوج نسبت به زوجه ضرورتی به وجود حکم قطعی کیفری مبنی­بر محکومیت زوج ندارد و دادگاه به هر طریق دیگری که این امور را احراز نماید مثل ارائه گواهی پزشکی قانونی, می­تواند اقدام به صدور حکم طلاق به دلیل عسر و حرج نماید.

وکیل رابطه نامشروع تضمینی

برای مثال میتوان به شرایط عسر وحرج در صورت عدم شروع زندگی مشترک اشاره کرد به کرات دیده شده که بعد از گذشت چند سال از زمان عقد زوج هیچ اقدامی جهت تهیه مسکن و شروع زندگی مشترک انجام نداده و زوجه همچنان باکره است و او را بلاتکلیف رها کرده که در این صورت زوجه می­تواند از طریق اثبات این امر در داگاه تقاضای طلاق نماید.

البته توجه داشته باشید در صورتی که زوج دادخواست تمکین دهد و زن به حق حبس خود استناد کند دیگر زوجه نمی­تواند ادعای بلاتکلیف رها شدن نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به درخواست زوجه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

نکته مهم این است که درخصوص شرایط ۱۲ گانه در عقد نامه و عسر و حرج در قانون تفاوت هایی وجود دارد که ۲ تا از مهمترین تفاوت ها به اختصار بیان می شود:

۱- درخصوص شرایط ۱۲ گانه مندرج در عقدنامه لازم به ذکر است در صورت بروز هر یک از آن شروط زن وکیل مرد در طلاق می شود همین که زن ثابت کند یکی از شرایط در چند سال قبل اتفاق افتاده کفایت می کند ولی در اثبات عسر و حرج زوجه باید درحال عسر و حرج باشد و اینکه هنوز رفع نشده است و این امر را بتواند را در دادگاه اثبات نماید.

۲- مدت اعتبار حکم در صورت اثبات عسر و حرج بعد از قطعیت ۶ ماه و در مورد موارد ۱۲ گانه ۳ ماه است. یعنی در این مدت زمان باید حکم از طریق دفاتر رسمی ازدواج و طلاق اجرا شود وگرنه فاقد اعتبار می گردد.

الزام به تهیه مسکن

دفتر وکالت وکیل آنلاین طلاق به درخواست زن در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل خانواده شمال تهران

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد۹.

۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره موبایل وکیل خانواده و طلاق شمال تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل تخصصی پرونده خانواده تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف ۲۴ ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل طلاق به درخواست زوجه تهران

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به درخواست زوجه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۷۰ امتیاز)

مقالات حقوق خانواده

آثار حقوقی طلاق به درخواست زوجهاجرت المثل در طلاق به درخواست زوجهاگر طلاق به درخواست زوجه باشدپرونده طلاق به درخواست زوجهتقاضای طلاق به درخواست زوجهحقوق زوجه در طلاق به درخواست زوجحقوق مالی زوجه در طلاق به درخواست زوجهحکم طلاق به درخواست زوجهخواسته طلاق به درخواست زوجهدادنامه طلاق به درخواست زوجهداوری در طلاق به درخواست زوجهداوری در طلاق به درخواست زوجه پرسش و پاسخدرخواست طلاق به درخواست زوجهدلایل طلاق به درخواست زوجهدلایل و شرایط طلاق به درخواست زوجه (زن)رای طلاق به درخواست زوجهرای وحدت رویه در خصوص طلاق به درخواست زوجهرای وحدت رویه طلاق به درخواست زوجهشرایط صدور حکم طلاق به درخواست زوجهشرایط طلاق به درخواست زوجهشرایط طلاق به درخواست زوجه باکرهصدور حکم طلاق به درخواست زوجهطلاق به درخواست زنطلاق به درخواست زن (زوجه)طلاق به درخواست زن در قانون مدنیطلاق به درخواست زن و مهریهطلاق به درخواست زوجهطلاق به درخواست زوجه با حق طلاقطلاق به درخواست زوجه به دلیل اعتیادطلاق به درخواست زوجه به دلیل عدم پرداخت نفقهطلاق به درخواست زوجه به علت عسر و حرجطلاق به درخواست زوجه چقدر طول میکشدطلاق به درخواست زوجه چه نوع طلاقی استطلاق به درخواست زوجه دادخواستطلاق به درخواست زوجه عدم پرداخت نفقهطلاق به درخواست زوجه عسر و حرجطلاق به درخواست زوجه نمونه دادخواستطلاق به درخواست زوجه و تقسیط مهریهطلاق توافقی به درخواست زوجهطلاق خلع به درخواست زوجهطلاق غیابی به درخواست زوجهطلاق یکطرفه به درخواست زوجهلایحه تجدیدنظرخواهی طلاق به درخواست زوجهلایحه دفاعیه زوج در پرونده طلاق به درخواست زوجهلایحه دفاعیه زوج در طلاق به درخواست زوجهلایحه دفاعیه زوجه در پرونده طلاق به درخواست زوجهلایحه دفاعیه طلاق به درخواست زوجهلایحه طلاق به درخواست زوجهمتن دادخواست طلاق به درخواست زوجهمراحل رسیدگی طلاق به درخواست زوجهمراحل طلاق به درخواست زوجهمقاله طلاق به درخواست زوجهمواد قانونی طلاق به درخواست زوجهموارد طلاق به درخواست زوجهموجبات طلاق به درخواست زوجهنفقه و طلاق به درخواست زوجهنمونه پرونده طلاق به درخواست زوجهنمونه حکم طلاق به درخواست زوجهنمونه داخواست طلاق به درخواست زوجهنمونه دادخواست طلاق به درخواست زوجه به دلیل اعتیاد زوجنمونه دادخواست طلاق به درخواست زوجه شروط ضمن عقدنمونه راي طلاق به درخواست زوجهنمونه رای دادگاه طلاق به درخواست زوجهنمونه رای طلاق به درخواست زوجهنمونه لایحه دفاعیه زوج در طلاق به درخواست زوجهنمونه لایحه دفاعیه زوجه در طلاق به درخواست زوجهنمونه لایحه دفاعیه طلاق به درخواست زوجهنمونه لایحه طلاق به درخواست زوجهنمونه متن دادخواست طلاق به درخواست زوجه

۶ دیدگاه

  • سلام. وقت بخیر. من ۶ ساله با یه آقایی عقد کردم و حالا کرونا رو بهونه کرده نمیاد بریم سر خونه زندگیمون. بهش میگم من عروسی هم نمی‌خوام فقط خانه اجاره کن که زندگیمونو شروع کنیم. با اینکه شرایطش رو داره بازم قبول نمیکنه. با پدرم دعوا کرده پدرمو زده. چی کار کنم؟ برم ازش شکایت کنم و طلاق بگیرم؟

    • سلام. بله در صورت اثبات عسر و حرج زوجه، امکان طلاق وجود دارد. همچنین پدر شما می‌تواند به صورت جداگانه شکایتی مبنی بر ضرب و جرح عمدی علیه ایشان مطرح نماید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

  • سلام سوالی داشتم که اگه پاسخ بدید ممنون میشم من چند باری مزاحمتون شدم و از راهنمایی های شما استفاده کردم سوالم اینه من و همسرم بعداز درگیریهای زیاد به این تصمیم رسیدیم که من مهریه و همه حقو حقوقمو به ایشان ببخشم و در عوض ایشان هم حق طلاق وهمه حقو حقوق قانونی خودشون رو ازروی من بردارن و حق طلاق رو بدن به من و از هم جدا زندگی کنیم و هروقت من خواستم برم برای طلاقم حالا سوالم این هست که تا من نخوام ایشان میتونن بعد اینکه حق طلاق رو به من دادن
    خودشون اقدام به طلاق کنن و منو طلاق بدن
    ممنون میشم جواب بدین با تشکر

    • سلام دوست عزیز .
      ببینید اون حق طلاقی که به زوجه داده میشه در واقع وکالت در طلاق هستش به این معنا که زوجه از جانب زوج وکیل باشه خودش رو مطلقه کنه .
      و این به این معنا نیست که این حق از زوج زائل بشه و ایشون نتونن از حق طلاق خودشون استفاده کنن .
      در کل میشه گفت بله با وجود اینکه شما حق طلاق رو دارا میشید ولی حق زوج کماکان پا برجاست و ایشون هم میتونن طلاق بدن

  • سلام آقای وکیل مهری اگر طلاق به درخواست شوهر باشد، در صورتی که مرد حق و حقوق زن را نده دادگاه حکم طلاق صادر میکند و طلاق ثبت میشود؟

    • سلام وقت بخیر در هر حال، دادگاه میتواند حکم طلاق صادر کند، اما ثبت طلاق منوط به تأدیه کامل حقوق زن یا رضایت زوجه یا صدور حکم قطعی دایر بر اعسار زوج یا تقسیط محکوم به است.
      مطابق ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده ۱۳۹۱ : دادگاه ضمن رای خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج، تکلیف جهیزیه، مهریه و نفقه زوجه، اطفال و حمل را معین و همچنین اجرت‌المثل ایام زوجیت طرفین مطابق تبصره ماده (۳۳۶) قانون مدنی تعیین و در مورد چگونگی حضانت و نگهداری اطفال و نحوه پرداخت هزینه‌های حضانت و نگهداری تصمیم مقتضی اتخاذ می‌کند. همچنین دادگاه باید با توجه به وابستگی عاطفی و مصلحت طفل، ترتیب، زمان و مکان ملاقات وی با پدر و مادر و سایر بستگان را تعیین کند. ثبت طلاق موکول به تادیه حقوق مالی زوجه است. طلاق درصورت رضایت زوجه یا صدور حکم قطعی دایر بر اعسار زوج یا تقسیط محکوم به نیز ثبت می‌شود. در هرحال، هرگاه زن بدون دریافت حقوق مذکور به ثبت طلاق رضایت دهد می‌تواند پس از ثبت طلاق برای دریافت این حقوق از طریق اجرای احکام دادگستری مطابق مقررات مربوط اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *