قوانین بیمه در اتریش

قوانین بیمه در اتریش

صنعت بیمه در اتریش مطابق با سایر کشورهای اروپایی تنظیم شده است. در نتیجه دارای سیستم اعتبارسنجی قابل اطمینان می‌باشد. آیا در خصوص قوانین بیمه در اتریش نیاز به مشاوره دارید؟بیمه درمانی در اتریش چگونه است؟ ثبت شرکت بیمه در اتریش به چه نحو امکان‌پذیر است؟ خرید شرکت در اتریش چگونه است؟ پیرو تماس های مکرر شما عزیزان با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در خصوص اطلاعاتی در باب قوانین بیمه در اتریش، ثبت شرکت بیمه در اتریش، قراردادهای بیمه در اتریش و غیره در صدد ان بر آمدیم که مقاله ی حاضر را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آوریم. امید است که با نگارش این مقاله، در جهت افزایش اطلاعات حقوقی شما سروران گرامی در باب قوانین بیمه و ثبت شرکت بیمه در اتریش کمک شایانی نموده باشیم.

در حال حاضر ۶۱ شرکت بیمه و ۵۵ بیمه متقابل (Kleine Versicherungsvereine auf Gegenseitigkeit) دارای مجوز و محل اقامت در اتریش هستند. ۲۵ شرکت بیمه مستقر در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) با مجوز رسمی دارای شعبه اتریشی می‌باشند. با وجود وضعیت اقتصادی دشوار، کسب و کار بیمه اتریش در سال ۲۰۱۰ به نتایج مثبتی منجر شد. طبق اعلام انجمن بیمه اتریش، افزایش حق بیمه در سال ۲۰۱۰ به میزان ۲ درصد، به ۱۶.۷۵ میلیارد یورو افزایش یافت (در ۱ ژانویه ۲۰۱۲، ۱ دلار آمریکا EUR0.8 ). در سال ۲۰۰۹، هنگامی که اتریش پس از شرایط شدید آب و هوایی، آسیب های قابل توجهی را متحمل شد، کاهش ۱.۷ درصدی باز پرداخت های بیمه به ۱۲ میلیارد یورو را در پی داشت. مجموع پرداخت بیمه حوادث حدود ۵ میلیارد یورو بود، که در سال ۲۰۰۸ نیز همان بود.

قانون کار اتریش

قوانین نظارت بر بیمه در اتریش (Versicherungsaufsichtsgesetz) (VAG) فعالیت های بیمه را تنظیم می کند و اظهار می دارد که اداره بازار مالی اتریش (Österreichische Finanzmarktaufsicht) (FMA) مسئول نظارت بر بیمه گذاران در اتریش است که وظیفه ی ان نظارت بر شرکت های بیمه، از جمله موارد دیگر، مقررات مربوط به الزامات سرمایه و نقدینگی، و همچنین سایر نیازهای مداوم برای بیمه گران است.

قوانین قرارداد بیمه در اتریش (Versicherungsvertragsgesetz) (VersVG) بخش اصلی قانون مربوط به قراردادهای بیمه است. که شامل مقررات کلی مربوط به حقوق و وظایف هر دو بیمه گر و بیمه شده و همچنین مقررات خاص برای شاخه های مختلف بیمه می‌باشد.

قانون حمایت از حقوق مصرف کننده در اتریش (Konsumentenschutzgesetz) (KSchG) باید با توجه به مقررات تکمیلی در خط مشی بیمه تطابق داشته باشد.قانون کار، تجارت، خدمات و صنعت (Gewerbeordnung) (GewO)، و همچنین قانون کارگزاری  (Maklergesetz)، برای بازاریابی خدمات بیمه توسط کارگزاران تنظیم شده است.

FMA یا اداره بازار مالی اتریش در نهایت در مورد کاربرد VAG در رابطه با شرکت های واحد بیمه تصمیم می گیرد. فقط شرکت هایی که تحت VAG هستند، حق دارند که قراردادهای بیمه ارائه دهند. علاوه بر این، تمام الزامات قانونی دیگر نیز باید رعایت شود.

اصطلاح “قرارداد بیمه” و “قرارداد بیمه بازنشستگی” در VAG صریحا تعریف نشده است. با این حال قرارداد بیمه بازنشستگی در اتریش، قرارداد بیمه ای بین یک بیمه گر و بیمه گذار است که در ان (بخشی از) خطر از بیمه گر به بیمه گذار منتقل می‌شود. قرارداد بیمه بازنشستگی یک رابطه قراردادی بین بیمه گذار و بیمه کننده ایجاد نمی کند. به طور کلی، تمام انواع قراردادهای بیمه در محدوده VersVG قرار دارند. مقررات قانونی ویژه ای در مورد بیمه ی تلفات در اتریش، بیمه آتش سوزی در اتریش، بیمه عمر در اتریش، بیمه حمل و نقل در اتریش، بیمه مسئولیت شخصی در اتریش، بیمه ی زندگی در اتریش، بیمه ی درمانی خصوصی وجود دارد و به طور کلی قراردادهای بیمه باید شامل یک عنصر خاص از خطر باشند. اگر خطر احتمالی نسبتا کم باشد، این قراردادها ممکن است به عنوان قرارداد بیمه درنظر گرفته نشوند.

تولد فرزند در اتریش

شرکت های بیمه داخلی در اتریش باید در قالب یک شرکت سهامی، شرکت اروپایی (Societas Europaea) اتحادیه بیمه متقابل به وجود بیایند و دفتر مرکزی این شرکت ها باید در اتریش واقع شود. شرکت های بیمه باید یک صندوق تضمین ایجاد نمایند. سایر ارائه دهندگان فعالیت های مربوط به بیمه بازنشستگی ، بازاریابی، ترفیع و ترویج خدمات بیمه نیازمند مجوز می‌باشند. شرکت های بیمه باید از کارکنان واجد شرایط برای ترویج قرارداد یا کارفرمای خود کارمند استفاده کنند.

شرکت های بیمه ای که در یک کشور عضو EEA هستند، می‌توانند با داشتن دفتر شعبه یا ارائه خدمات مرزی در هر کشور عضو دیگر بدون نیاز به یک مجوز خاص اضافی فعالیت نمایند. دفاتر شعبه های شرکت های بیمه ای که در کشورهای عضو EEA عضو هستند، اگر FMA از مقامات نظارتی مجاز از کشور عضو دریافت کرده باشند، نیازی به گواهینامه ندارند.

بنابراین شرکت های خارجی، که ترتیبات قراردادهای بیمه در اتریش را ترویج می کنند، باید یک ساختار قانونی خاص و یک شعبه در اتریش داشته باشند، مگر اینکه خدمات بین‌المللی را تحت اصل آزادی خدمات اروپایی ارائه دهند.

سوال: آیا در اتریش بیمه گذاران می‌توانند در امور غیر بیمه ای شرکت کنند؟ آیا محدودیت در فعالیت های تجاری آن‌ها وجود دارد؟

شرکت هایی که دارای مجوز معتبر برای ارائه قراردادهای بیمه ای هستند از فعالیت های غیر بیمه ای محدود نمی‌شوند. همچنین محدودیت هایی در زمینه فعالیت های بیمه وجود دارد. شرکت های بیمه ای که بیمه عمر ارائه می دهند تنها مجاز به ارائه بیمه خصوصی، بیمه تصادف شخصی و بیمه مجدد هستند. برای ارائه محصولات مختلف، یک نهاد دیگر باید ایجاد شود. علاوه بر این، باید از توزیع خطر مناسب استفاده نمایند. شرکت بیمه باید ارزیابی اعتبار بیمه گذار را انجام دهد. بیمه گذار باید قادر به محدود کردن خطر شرکت بیمه باشد. درصد قابل توجهی از انتقال خطر ممکن است با منافع بیمه شده تداخل داشته باشد، زیرا سود آوری بیمه گر ممکن است به عنوان یک نتیجه غیر ضروری آسیب دیده باشد. انتقال کامل از تمام خطرات تنها در شرایط خاص قابل قبول است.

ویزای کار اتریش 2019

الزامات قانونی ثبت شرکت بیمه در اتریش

هیئت اجرایی شرکت بیمه در اتریش باید حداقل دو عضو داشته باشد. مدیر عامل باید برای انجام وظیفه خود، قابل اطمینان و واجد شرایط باشد. مدیر عامل اگر به جرم جنایی و مالی خاصی محکوم شده باشد یا در مورد وی پرونده ورشکستگی شرکت وجود داشته باشد عضو قابل اعتماد در نظر گرفته نمی‌شود،. یک مدیرعامل می‌بایست مدارک حرفه ای و مهارتهای لازم را پس از انجام کار مدیریت در شرکت بیمه حداقل به مدت سه سال داشته باشد. مدیر عامل شرکت بیمه در اتریش نباید کارهای معمول در زمینه دیگری غیر از بیمه یا بانکی را قبول کند. بنابراین هرگونه فعالیتی را قبول کند که می‌تواند در مدیریت شرکت بیمه تاثیرگذار باشد.

حداقل دو مدیرعامل یک شرکت بیمه خارجی باید در اتریش اقامت داشته باشند. حداقل یک مدیر شرکت داخلی باید در زبان آلمانی مهارت داشته باشد. واسطه های بیمه یا کارگزاران باید شرایط لازم برای کسب مجوز تحت GewO را داشته باشند. علاوه بر الزامات صلاحیت و شخصیت خوب، نامزد باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد و شهروند یک کشور عضو EEA باشد یا حق اقامت در اتریش را داشته باشد.

 خریدار باید FMA را مطلع سازد اگر خرید مورد نظر ان بیش از ۱۰٪ از سهام اسمی‌باشد. همچنین اگر خرید بالاتر از ۲۰٪، ۳۳٪ و یا ۵۰٪ از سهام است و تاثیر قابل توجهی در هیئت مدیره می گذارد FMA می‌تواند ۱۰٪ و یا بیشتر از سهام یا حق رای را وتو کند اگر این خطر وجود داشته باشد که نفوذ سهامداران می‌تواند رهبری جامع و دقیق شرکت بیمه را از بین ببرد.

ازدواج در اتریش

همچنین تغییرات در مقررات شرکتی که در یک کشور سوم با یک شعبه در اتریش مستقر شده است باید به FMA گزارش شود. تغییرات مربوط به موارد زیر باید به FMA گزارش شود:

  • نوع ریسک یا خطری که شرکت بیمه در نظر دارد پوشش دهد
  • نوع قراردادهای بازنشستگی که قبلا به پایان رسیده است
  • تغییر در طرح عمومی خط مشی بیمه بازنشستگی

وکیل آشنا به قوانین بیمه در اتریش

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا با توجه به امور تخصصی مشاوره قوانین بیمه در اتریش، شما عزیزان می توانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت و اطلاعات لازمه را از ما دریافت نمایید.

نگارنده: الناز رحیمی _کارشناس ارشد حقوق خصوصی

 

۵/۵ - (۱۵ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • با سلام
    حداقل سابقه بیمه در اتریش برای کارمند باید چه قدر باشه تا امکان استفاده از بیمه بارداری وجود داشته باشد؟
    با تشکر فراوان از همکاری شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *