مالیات شرکت ها در اتریش

مالیات شرکت ها در اتریش

مالیات شرکت ها در اتریش


امروز با بررسی مالیات شرکت ها در اتریش با شما هستیم.

بحث مالیات بر درآمد در اروپا و سایر کشورها، برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری خارجی هستند اهمین ویژه ای دارد. معافیت های مالیاتی در اروپا، مالیات شرکت ها در اتریش، کنترل ارز در اتریش و نظارت بر حسن اجرای قوانی مالیاتی، با همراهی دفتر حقوقی محمد رضا مهری و وکیل پایه یک دادگستری در اتریش، به صورت مشترک به بحث گذاشته خواهد شد.

سوالاتی که در زمینه مالیات شرکت ها در اترش، کنترل ارز در اتریش، مالیات بر درآمد در اتریش، معافیت مالیاتی در اتریش و مالیات ثبت شرکت در اتریش به گروه وکلای مهر، برترین گروه مشاوره حقوقی مهاجرتی در ایران واصل شده است، موجب تخحقیق در زمینه مالیات شرکت ها در اتریش شده است که نتیجه این تحقیق در وب سایت رسمی موسسه مهاجرتی مهر پارسیان قرار خواهد گرفت.

آیا در خصوص مالیات بر درآمد و مالیات شرکت ها در اتریش نیاز به مشاوره دارید؟

پیرو تماس های مکرر شما عزیزان با موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در خصوص اطلاعاتی در باب قوانین مالیات بر درآمد در اتریش، مالیات شرکت ها در اتریش، روند کنترل ارز در کشور اتریش در صدد بر آمدیم که مقاله حاضر را برای شما عزیزان به رشته تحریر در آوریم.

امید که مطالعه این مقاله، جهت افزایش اطلاعات حقوقی شما سروران گرامی در باب قوانین مالیات بر درآمد و مالیات شرکت ها در اتریش، کمک شایانی نموده باشد.

کنترل ارز در اتریش

در کشور اتریش قوانین کنترل ارز کاملا آزاد است. بر اساس مقررات حاکم بر اتحادیه اروپا و قانون پول اتریش  (Devisengesetz) بانک ملی اتریش OeNB، Oesterreichische Nationalbank ، مسئول کنترل ارز در اتریش است.

پناهندگی در اتریش

اصل آزادی حرکت سرمایه در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و محدودیت های قانونی در پرداخت و انتقال سرمایه بین اتریش و کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد.

در رابطه با معاملات ارز با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، به استثناء چند مورد، هیچ محدودیتی در پرداخت های مربوط به تجارت خارجی، سرمایه گذاری یا معاملات دیگر یا انتقال سرمایه، پرداخت سود سهام و سود سایر درآمدها وجود ندارد. شرکت های خارجی دسترسی نامحدودی به بازار سرمایه اتریش دارند.

با این حال، برخی از معاملات ارز باید به OeNB (بانک ملی اتریش) به طور عمده برای اهداف آماری، گزارش شود.

مالیات بر درآمد و مالیات شرکت ها در اتریش

مالیات بر درآمد شخصی  (Einkommensteuer)مالیات اشخاص حقیقی است. اشخاص حقوقی مالیات بر درآمد شخصی را پرداخت نمی کنند. بلکه مالیات شرکت (Körperschaftsteuer) را پرداخت می کنند.

در این صورت با سود حاصل از مشارکت در سطح شراکت مالیات پرداخت می گردد.

مالیات بر درآمد در اتریش

افرادی که در اتریش اقامت دارند، با هر درآمدی از سرتاسر جهان (unbeschränkte Steuerpflicht) می‌بایست مالیات پرداخت نمایند. اما اشخاص غیر مقیم تنها در برخی از منابع درآمد حاصل از اتریش (beschränkte Steuerpflicht) مالیات می دهند.

قانون مالیات بر درآمد اتریش، مالیات بر هفت نوع درآمد را تعیین می کند:

  • کشاورزی و جنگلداری
  • خود اشتغالی
  • عملیات تجاری / تجارت
  • استخدام
  • دارایی ها و سرمایه
  • اجاره دادن و اجاره گرفتن
  • درآمدهای دیگر

درآمدهای مشمول مالیات با نرخ مالیات تا حداکثر 50٪ اعمال می‌شود.

مالیات بر درآمدهای دیگر (Kapitalertragsteuer) یعنی مالیات بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری های اتریش و درآمد حاصل از اوراق بهادار خارجی نیز در اتریش با نرخ مالیات فعلی ان که 25٪ است، اعمال می‌شود.

قوانین داوری در اتریش

مالیات شرکت ها در اتریش

مالیات شرکت (Körperschaftsteuer) باید توسط اشخاص حقوقی به عنوان مالیات بر درآمد شرکت مشخص شود. نرخ مالیات در حال حاضر 25٪ است که یکی از پایین ترین نرخ ها در اتحادیه اروپا است.

حداقل مالیات سالیانه شرکت برابر 5٪ از حداقل سرمایه شرکتهای اتریشی یعنی 1750 یورو برای شرکت با مسئولیت محدود و 3500 یورو برای AG (شرکت سهامی) است.

در طی پنج سال اول پس از تاسیس شرکت، حداقل مبلغ مالیات سالیانه شرکت تنها به 500 یورو (یعنی 125 یورو در هر سه ماهه) می‌رسد.

در طی پنج سال بعد، حداقل مالیات شرکت به 1000 یورو در سال (یعنی 250 یورو در هر سهم) می‌رسد.

از سال یازدهم پس از تاسیس شرکت، حداقل مالیات شرکت به مبلغ 1،750 یورو در سال می‌رسد.

یعنی 437،50 یورو در هر سهم باید پرداخت شود.

شرکتهای خارجی بدون اداره یا ثبت نام در اتریش، با درآمد اتریشی، مالیات اتریشی را به عهده دارند.

در اتریش، شرکت ها به ویژه سهام شرکت های با مسئولیت محدود، مالیات بر درآمد شرکت ها را بر کل درآمد خود و سود خود با نرخ مالیاتی استاندارد 25٪ تحت پوشش قرار می دهند. جالب است که بدانید مالیات بر ارزش خالص، که در کشورهای دیگر رایج است، در کشور اتریش وجود ندارد.

با توجه به شاخص مالیات BAK 2015 (منتشر شده توسط BAK Basel توسط ZEW آلمان)، متوسط نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اتریش 22.4٪ است.

این بدان معنی است که نرخ مالیات پایین تر از ایتالیا (23.1٪)، بلژیک (27.0٪)، آلمان (29.3٪) و فرانسه (34.9٪) است.

قوانین واردات و صادرات در اتریش

شرکت های بین‌المللی، حتی شرکت های خارجی کوچک با شرکت های تابعه می‌توانند از مزایای زیادی از قوانین انتقال فعالیت های تجاری به اتریش، به خصوص ایجاد دفتر مرکزی برای منطقه شرقی اروپا، بهره مند شوند.

طبق مقررات مالیات شرکت ها در اتریش، سود و زیان اعضای داخلی، همراه با زیان های شرکت های وابسته خارجی جبران می‌شود و این موضوع پایه محاسبه ی مالیات شرکت را کاهش می‌دهد. شرکت ها می‌توانند در پرداخت مالیات گروهی با سهم سهام 50٪ به اضافه یک سهم در یک شرکت تابعه سرمایه گذاری کنند.

کسر مالیات در اتریش

کسر مالیات بار مالیاتی موثر را به 22٪ کاهش می‌دهد. بر اساس شاخص مالیات BAK 2015 منتشر شده توسط BAK Basel در همکاری با ZEW آلمان، بار مالیاتی مالیات شرکت های با مسئولیت محدود در اتریش در سطح 22.4 درصد است.

این مزیت به میزان قابل توجهی از مالیات موجود مانند کسر هزینه ها و انتقال ذخایر خاموش اضافه می‌شود.

کمک هزینه تحقیق در اتریش

از ابتدای سال 2016، حق بیمه تحقیق، برای هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه در داخل کشور و همچنین پژوهشگر از 10 تا 12 درصد افزایش یافته است، در نتیجه این مساله بهبود شرایط نوآوری های شرکت ها را در پی دارد.

شرکت ها به طور قانونی حق بیمه این تحقیق را دارند که به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

مالیات بر درآمد سرمايه در اتریش

سود بهره، بهره بانکی و بهره از اوراق بهادار نگهداری شده در حساب سپرده های اتریش و مشتق شده از یک فرد ساکن در اتریش، به مالیه 25 درصد استهلاک اختصاص دارد.

تولد فرزند در اتریش

با این کسر مالیات، مالیات بر درآمد غالبا تعیین می‌شود (مالیات نهایی یا قطعی)

وکیل آشنا به قوانین مالیات بر درآمد و مالیات شرکت ها در اتریش

گروه وکلای مهر، با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت، آماده مشاوره حقوقی درباره مالیات شرکت ها در اتریش، وضعیت پرداخت مالیات بر درآمد در اتریش، ثبت شرکت در اتریش، اخذ اقامت و تابعیت اتریش از طریق سرمایه گذاری، تنظیم قرارداد سرمایه گذاری خارجی در ارتریش و سایر کشورها، بوده و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

موبایل وکیل مالیاتی اتریش

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *