امروز با معرفی برترین گروه وکالت و مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی با شما هستیم.

مالیات وجوهی است که دولت جهت هزینه‌های عمومی خود از مردم اخذ می‌نماید.

مالیات به دو دسته مالیات‌های مستقیم و مالیات های غیرمستقیم تقسیم می‌شود.

مالیات‌های غیرمستقیم شامل مالیات بر تولید و مالیات بر مصرف می‌باشد و مالیات‌های مستقیم، مالیاتی است به صورت مستقیم از درآمد و دارایی اشخاص اخذ می‌شود.

سازمان امور مالیاتی کشور

 سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۸۱ زیر نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی تشکیل گردید، به تصدی کلیه امور راجع به انواع مالیات‌ها و تمام مراحل مربوط به تشخیص و مطالبه مالیات و حل اختلاف مالیاتی و وصول مالیات در چارچوب قوانین کشور می‌پردازد.

عمران و آبادانی یک کشور، در گرو جریان مالیاتی صحیح و سالم ان می‌باشد.

عدم پرداخت مالیات افت و پسرفت ان کشور را به دنبال خواهد داشت زیرا یکی از منابع درآمدهای کشور مالیات است و در امور مربوط به بهداشت، درمان، آموزش، عمران، سازندگی کشور، توزیع عادلانه ثروت بین اقشار مختلف جامعه و … صرف می‌شود.

اشخاص به‌ واسطه نوع فعالیت و میزان و حجم کاری خود درآمدهایی دارند و در اجتماع موظف به پرداخت میزان مقرر شده مالیاتشان، می‌باشند.

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی
مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

پرداخت مالیات

مؤدیان مالیاتی می‌بایست اظهارنامه‌هایی که حسب مورد مکلف به تسلیم ان هستند به تفکیک با اخذ رسید به اداره امور مالیاتی محل سکونت، تسلیم نمایند.

با توجه به توسعه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی، نیازی به مراجعه‌ی حضوری مؤدیان نیست.

صاحبان مشاغل در ظرف زمانی چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت مراتب را کتباً به اداره امور مالیاتی محل اعلام می‌نمایند، در غیر این صورت، مشمول جریمه و محرومیت از تسهیلات مالیاتی خواهند بود، مگر انکه مجوز یا پروانه فعالیت داشته باشند.

چرا که ارائه اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از هرگونه تسهیلات و معافیت مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم می‌باشد؛ و عدم انجام تکالیف قانونی جرم خواهد بود.

اشخاص موظف به ثبت‌نام در نظام مالیاتی می‌باشند و  می‌بایست برای انجام معاملات خود صورت‌حساب و شماره اقتصادی را در صورت‌حساب‌ها و قراردادها درج کنند و فهرست معاملات خود را به‌طور الکترونیکی یا لوح فشرده به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه نماید.

صاحبان مشاغل موظف به استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش می‌باشند.

منشور حقوق مودیان مالیاتی

پنج اصل در منشور حقوق مؤدیان مالیاتی تصریح گردیده است.

به این شرح که مؤدی حق برخورداری از رفتار عادلانه و کسب راهنمایی و خدمات مالیاتی مطلوب و حفظ حریم خصوصی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و کارکنان ان و همچنین حق اعتراض و شکایت و تجدیدنظرخواهی را دارد.

همچنان که مؤدیانی به وظایف خود عمل می‌کنند مشمول مزایا و جوایز و امتیازاتی خواهند بود، در مقابل هم کسانی که به تکالیف خود عمل ننمایند متحمل جریمه‌های مقرره خواهند بود.

درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی بر اساس میزان سوددهی فعالیت تعیین خواهد گردید.

اشخاص حقوقی علاوه بر تسلیم اظهارنامه مالیاتی موظف به پلمپ دفاتر قانونی و پرداخت حق تمبر و ارائه لیست حقوق‌بگیرانشان و ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش‌افزوده نیز می‌باشند.

 در اطلاعیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای ماه ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه نود و چهار مقرر شده است:

کلیه واحدهای تولیدی بازرگانی و خدماتی مذکور در ان اطلاعیه ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی یا مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران همراه با اظهارنامه‌های مالیاتی و یا حداکثر سه ماه پس از مهلت انقضای اظهارنامه می‌باشند در غیر این صورت ،مشمول جریمه‌ی مقرره می‌باشند.

اظهارنامه مالیاتی به‌صورت یک‌ساله تهیه خواهد شد.

اشخاص مشمول مالیات مکلف‌اند طبق آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره سه ماده ۱۶۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم که در نظام مالیاتی کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند و فهرست معاملات خود را مطابق اقلام اطلاعاتی در سامانه معاملات تهیه و ارسال نمایند.

 لازم به ذکر است که برخی اشخاص مثل وزارتخانه‌ها و اشخاص دولتی مشمول پرداخت مالیات‌های قانون مالیات‌های مستقیم نمی‌باشند، برخی از اموالی که ماترک متوفی می‌باشند مالیات بر ارث دارند و برخی دیگر از اموال، از قبیل وجوه بازنشستگی و مطالبات بازخرید و بیمه‌های اجتماعی مشمول مالیات نمی‌باشند.

نحوه ی اعتراض به برگ تشخیص مالیات

 در مواردی که ‌برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ می‌شود، مؤدی معترض می‌بایست در ظرف زمانی سی روز شخصاً یا به‌وسیله وکیل به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و مدارک تقاضای رسیدگی مجدد نمایید.

رئیس پس از ثبت درخواست به موضوع رسیدگی می‌نماید.

که سه حالت پیش می‌آید:

 یا اعتراض مؤدی صحیح تشخیص داده می‌شود و مندرجات برگ تشخیص رد می‌شود.

صورت دوم ان است درآمد مؤدی تعدیل می‌شود و به موافقت مؤدی می‌رسد و مراتب در برگ تشخیص درج می‌گردد.

حالت سوم اینکه پرونده به هیئت حل اختلاف مالیاتی بدوی ارجاع داده می‌شود.

ابتدا در هیئت سه نفره طرح و رأی صادر می‌گردد و بعد بیست روز از ابلاغ رأی مؤدی اعتراضی داشته باشد پرونده به هیئت حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر فرستاده خواهد شد.

چنانچه باز مؤدی به رأی قطعی هیئت تجدیدنظر معترض باشد می‌تواند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ به شورای عالی مالیاتی مراجعه و مدارک را تحویل داده و مجدداً تقاضای رسیدگی نماید و باید وثیقه معتبر معرفی کند تا رأی قطعی هیئت تجدیدنظر موقوف الاجرا گردد.

این شورای عالی مالیاتی صرفاً به‌طور شکلی رسیدگی خواهد نمود و لازم به ذکر است که آرای هیئت بدوی قطعی شده در شورای عالی مالیاتی قابل‌رسیدگی نیستند.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان

حساسیت‌هایی که در این‌باره وجود دارد و مسائل هرچند جزئی می‌تواند اختلافاتی را بین مالیات‌دهنده و مالیات گیرنده به وجود آورد و هزینه‌هایی هنگفتی را بر یکی از این طرفین تحمیل نماید.

مشاوره نحوه بخشودگی و تخفیف و تقسیط جرائم مالیاتی، دخالت وکیل مجرب در امور مالیاتی را می‌طلبد تا خستگی و سردرگمی این امر بر تن فرد غالب نشود.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با همکاری وکلای متخصص و مشاورین مجرب و متبحر  با مدیریت  محمدرضا مهری خدمتگزار مردم در کلیه امور حقوقی و امور مرتبط با امور مالی و مالیاتی هست تا بهترین نحو به حقوق خود برسند.

دفتر وکیل مجرب مالیاتی شمال تهران

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل متخصص مالیاتی و امور مالی، مشاوره آنلاین با وکیل کم کردن مالیات تضمینی، مطالعه پرونده توسط وکیل مجرب مالیاتی و بیمه توسط وکلای متخصص مهر پارسیان امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

 ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل مجرب پرونده مالیاتی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان