مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مهاجرت به سوئیس از طریق کار


امروز با موضوع مهاجرت به سوئیس از طریق کار با شما خواهیم بود.

سوئیس در مرکز اروپا قرار دارد و به دلیل شرایط خوب اقتصادی، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی دفاتری در سوئیس دارند. سوئیس به دلیل دانشگاه‌های معروف خود، رهبر R&D (تحقیقات و توسعه) در دنیا محسوب می‌شود. به دلیل وجود ثبات و امنیت کاری در سوئیس مردمان بسیاری از سراسر دنیا برای کار به سوئیس مهاجرت می‌کنند.

برای کار در سوئیس اخذ مجوز کار لازم است و بدیهی است که صدور آن در راستای منافع ملی سوئیس است؛ لذا تنها در صورتی که شما نیروی متخصص محسوب شوید شانس مهاجرت به سوئیس از طریق کار خواهید داشت.

برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار این نکته را نیز در نظر بگیرید که در مسیر سختی در پیش خواهید داشت زیرا حتی در صورت تخصص و مهارت، شما باید افراد متخصص در سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی برای استخدام رقابت کنید.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص مهاجرت به سوئیس از طریق کار

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

مهاجرت به سوئیس از طریق کار چه شرایطی دارد؟

مدارک لازم برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار چیست؟

برای ویزای کار سوئیس چه مدارکی لازم است؟

[/stextbox]

 

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

اگرچه ممکن است پس از مطالعه این مقاله فکر کنید که مهاجرت به سوئیس از طریق کار امری غیرعملی است! ولی لازم به ذکر است که اگر مرحله‌ی اول مهاجرت خود به سوئیس که همان یافتن کار است را با موفقیت پشت سر بگذارید باقی مراحل چندان سخت نیست.

ویزای کار سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار به عنوان کاگر ماهر اقدام نمایید؛ به عبارت دیگر باید دارای مدارک عالی دانشگاهی و چندین سال سابقه کاری حرفه‌ای باشید. معیارهای دیگری چون مهارت زبان، انعطاف‌پذیری، سن و غیره نیز  برای کار در سوئیس ملاک هستند.

برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار باید پیشنهاد کاری از سوی کارفرما داشته باشید. کارفرمای مذکور باید اثبات کند که هیچ فرد مناسبی برای کار مربوطه در سوئیس یا دیگر کشورهای اروپایی نبوده است. همچنین حقوق و دستمزد، شرایط کاری و اجتماعی متقاضی باید مطابق شرایط معمول آن منطقه و حرفه باشد.

برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار ضمن ویزای کار باید مجوز کار نیز کسب کنید.

مدارک لازم برای ویزای کار سوئیس

تکمیل فرم درخواست

دو قطعه عکس

پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار و دو صفحه سفید و کپی ویزاهای قبلی

بیمه درمانی مسافرتی

مدارک شناسایی از قبیل گواهی تولد، سند ازدواج و غیره

مدارک تمکن مالی

قرارداد کاری

گزارش حساب بانکی ۶ماه گذشته

فرم بازپرداخت مالیات بر درآمد یا گواهی مالیات بر درآمد که از منبع درآمد کسر می‌شود

مراحل اخذ مجوز کار سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول؛ کار پیدا کنید!

از طریق موسسه‌های کاریابی بین‌المللی برای یافتن کار مناسب خود در سوئیس اقدام کنید.

مرحله دوم؛ ثبت درخواست

پس از یافتن کار، کارفرمای مذکور باید به اداره کار یا امور مهاجرت کانتونال (استانی) درخواست دهد. در درخواست مزبور کارفرما باید اثبات کند که متقاضی تنها فرد مناسب برای پوزیشن مربوطه است و مدارکی چون کپی آگهی‌های استخدامی که قبلا در سوئیس یا دیگر کشورهای اروپایی منتشر شده را به آن ضمیمه نماید.

دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم کانادا

مرحله سوم؛ بررسی درخواست

درخواست پس از تایید اداره کار استانی باید جهت تایید به دبیرخانه امور مهاجرت سوئیس (SEM) ارسال شود. سابقا به جای SEM اداره فدرال مهاجرت (FOM) این مسئولیت را بر عهده داشت.

در خلال این رسیدگی به متقاضی و کارفرما هزینه اعلام می‌شود که کارفرما ملزم به پرداخت آن است.

مرحله چهارم؛ صدور مجوز کار

پس از تایید SEM دستور لازم برای صدور مجوز کار به سفارت مربوطه اعلام می‌شود. ۱۴ روز پس ورود متقاضی به سوئیس، باید اقامت خود را ثبت نماید. در واقع شما با اخذ مجوز کار در سوئیس نیازی به مجوز اقامت در سوئیس نخواهید داشت و صرفا ظرف دو هفته پس از ورود به سوئیس باید ثبت نام خود را انجام دهید.

وکیل مهاجرت به سوئیس در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل امور مهاجرت به سوئیس، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به سوئیس، سوئد، پرتغال، آلمان، سایر کشورهای اروپا، کانادا و استرالیا از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر- دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *