مهاجرت کاری به نیوزیلند

مهاجرت کاری به نیوزیلند

 

اگر نیروی متخصص هستید و اگر توانایی و حرفه ای دارید که می‌تواند توجه کارفرمایان را با توجه به ناب و تخصصی بودن حرفه شما جلب نماید، کشور نیوزیلند یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود.

کشور نیوزیلند نه تنها کشور پیشرفته و مقصد محبوبی برای کار می باشد، شرایط و استانداردهای زندگی عالی این کشور، محیط ایده آلی را برای تربیت فرزندان و تامین آتیه آن‌ها در کنار امنیتی که در این کشور حاکم است، فراهم آورده است.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل در موسسه حقوقی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری در این مقاله، اطلاعات مفیدی را در زمینه مهاجرت کاری به کشور نیوزیلند، انواع ویزا و شرایط لازم و دیگر امور مربوط به مهاجرت به نیوزیلند را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

 

انواع ویزای کاری نیوزیلند

  1. ویزای موقت

شما از طریق اخذ ویزای موقت نیوزیلند می توانید برای یک دوره زمانی محدود و مشخص در کشور نیوزیلند ساکن و مشغول به کار شوید. این دوره کوتاه می‌تواند پلی برای آینده شغلی شما چه در کشور ایران و چه در کشور نیوزیلند باشد. در واقع، راه شما برای اخذ اقامت دائم باز می‌شود.

ویزای کاری موقت صرفا برای یک دوره زمانی کوتاه مدت هستند، اما برخی از آن‌ها در صورت بودن شرایط لازم می‌تواند منجر به اقامت کشور نیوزیلند شود. این ویزاها برای اقامت موقت صادر می‌شوند که طول دوره اقامت بسته به شرایط کار پیشنهادی، حقوق شما و شرایط بازار کار متغیر است. شما می توانید از طریق لیست مشاغل، برای شغل مورد نظر خود اقدام نمایید. کارفرمایان نیوزیلندی بعد از اینکه آگهی استخدام را منتشر نمایند، اگر نیروی کار نیوزیلندی را نتواند استخدام کند، تقاضای شما برای استخدام را می‌پذیرد.

کارآفرینی در نیوزیلند

نکته: روش دیگر برای ورود از طریق کار به کشور نیوزیلند، در خواست برای ویزای کار سیلورفرن (Silver Fern) یا درخواست مهاجرت تخصصی بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کاری است. این روش امتیاز بندی دارد و شما متناسب با مدارک تحصیلی، تخصص و تجربه کاری، سن، وضعیت سلامتی و تسلط بر زبان انگلیسی امتیاز کسب می نمایید. امتیاز شما حداقل باید 160 باشد. البته افرادی که امتیاز آن‌ها میان 100 تا 140 باشد می‌توانند درخواست بدهند اما باید در نوبت بمانند. بعد از کسب امتیاز لازم درخواست شما ثبت و در صورت پذیرش برای شما دعوتنامه (Invitation to Apply, ITA) ارسال می‌شود. با دریافت دعوتنامه می توانید برای ویزای کاری نیوزیلند درخواست بدهید.

در خصوص ویزای سیلور فرن باید گفت که این نوع ویزا برای جوانان 20 تا 35 سال که تخصص در زمینه های مختلف دارند، صادر می‌شود. هر ساله در ماه نوامبر، این برنامه برای صدور ویزا باز می‌شود. اعتبار این نوع ویزا 9 ماهه می باشد و شما در این مدت فرصت دارید تا به دنبال کار باشید.

  1. ویزای همراه

علاوه بر اینکه همسر شما متناسب با نوع ویزای کاری شما در نیوزیلند، می‌تواند ویزای کوتاه مدت یا اقامت نیوزیلند را اخذ نماید، فرزند شما نیز می‌تواند با ویزای تحصیلی یا توریستی به شما در کشور نیوزیلند ملحق شود. بنابراین اگر ویزای شما کوتاه مدت است، همسر و فرزند شما نیز ویزای کوتاه مدت می‌توانند اخذ نمایند و اگر برای اقامت نیوزیلند اقدام کرده باشید، می توانید نام همسر و فرزندان خود را نیز در پرونده درخواست اقامت خود ذکر نمایید.

هزینه زندگی در نیوزلند

نکته: فرزندان بالای 16 سال باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و این موضوع را اثبات نمایند. راه‌های متعددی از جمله ارائه مدارک زبان استاندارد یا گذراندن دوره های زبان در نیوزیلند می‌تواند راه گشا باشد. افرادی که در مدارس به زبان انگلیسی آموزش دیده اند نیز می‌توانند از این طریق آشنایی خود با زبان انگلیسی را اثبات نمایند. فرزندانی که والدین آن‌ها (یکی از والدین  یا هر دو) مقیم نیوزیلند گردند، در صورت پذیرش درخواست اقامت آن‌ها، حق تحصیل نیز دارند. اگر فرزندان سن مناسب برای کار کردن را نیز داشته باشند، حق کار هم دارند. لازم به ذکر است که فرزندان زیر 24 سال می‌توانند از طریق اقامت والدین خود در نیوزیلند، درخواست اقامت خود را ثبت نمایند.

 

شرایط اخذ اقامت نیوزیلند

همانطور که گفته شد، ویزای موقت کاری نمی‌تواند منجر به اقامت گردد. برای گرفتن اقامت نیوزیلند از طریق کار، 2 نوع ویزای کاری باید دریافت نمایید.

الف) نیازمندی های شغلی طولانی مدت: این نوع مشاغل عموما در حوزه ساخت و ساز و سلامت هستند که بر اساس تجربه کاری و مدرک تحصیلی شما، پیشنهاد کاری به شما داده می‌شود. لازم به ذکر است که هیچ شهروند نیوزیلندی نباید در حوزه کاری وجود داشته باشد تا کارفرما پیشنهاد کاری به شما ارائه  دهد. این روش امتیازبندی ندارد. با دریافت پیشنهاد کاری های طولانی مدت اگر تجربه و توانایی های شما در کنار سن و وضعیت سلامت محرز گردد، می توانید برای گرفتن اقامت اقدام کنید.

ب) اگر پیشنهاد شغلی طولانی مدت از کارفرمای رسمی اداره مهاجرت نیوزیلند داشته باشید، در صورت محرز شدن سن، وضعیت سلامت و ویژگی های لازم می توانید برای گرفتن اقامت اقدام کنید. در واقع این شغل باید تمام وقت باشد. اگر به مدت 2 سال برای این کارفرما کار کنید، می توانید برای اخذ اقامت دائم نیوزیلند اقدام کنید. سن شما باید زیر 55 سال باشد.

مهاجرت به نیوزلند

 

هزینه‌های زندگی در نیوزیلند

هزینه‌های زندگی که شامل هزینه مسکن، مواد غذایی، پوشاک، حمل و نقل و امور دیگر می‌شود، با توجه به شهری که در ان ساکن می شوید متفاوت می گردد. اما در مجموع هزینه‌های از 1000 دلار تا 1800 دلار در ماه متغیر است.

درآمد شما متناسب با تخصص و شغل شما ماهیانه به 3200 دلار نیوزیلند به طور متوسط می‌رسد. شما به عنوان که در کشور نیوزیلند ساکن هستید و از خدمات ان کشور استفاده کرده و کسب درآمد می نمایید، می‌بایست مالیات بر درآمد خود را پرداخت نمایید. اگر درآمد شما تا 14000 دلار در سال باشد، مالیات شما 15 درصد و اگر تا 48000 یورو در سال باشد، 32 درصد مالیات بر درآمد پرداخت می نمایید.

بهترین وکیل مهاجرت به نیوزیلند در تهران

شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وکلا و مشاوران تخصصی ما در دپارتمان مهاجرت موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید. دپارتمان تخصصی حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر با همراهی موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری، به عنوان بهترین و معتبرترین موسسه حقوقی در ایران، با سابقه طولانی و موفق در زمینه انواع مشاوره های حقوقی داخلی و بین‌المللی آماده ارائه اطلاعات لازم در زمینه مهاجرت کاری به نیوزیلند به شما می‌باشد.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *