نمونه قرار قبول اعاده دادرسی

نمونه قرار قبول اعاده دادرسی

نمونه قرار قبول اعاده دادرسی


امروز با موضوع نمونه قرار قبول اعاده دادرسی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

از بین فرم ها و مدارکی که در زمان قضاوت از آن استفاده می کردم پر کارترین فرم و اعصاب خردکن ترین فرم همین فرم قرار قبول اعاده دادرسی بود. علتش هم این بود که یکبار دیگر باید تمام پرونده ای را که یکبار با دقت تمام خوانده بودم مجدد می خواندم.

مشغول گشتن مدارک بودم که چشمم به نمونه قرار قبول اعاده دادرسی خورد و متن آن را عینا در ذیل برایتان آورده ام.

نمونه قرار قبول اعاده دادرسی

در خصوص تقاضای اعاده دادرسی ……….. به طرفیت ……….. نسبت به دادنامه ……….. دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده، نظر به اینکه جهت و دلیلی که به موجب آن درخواست اعاده دادرسی شده موجه و همراه با دلیل می باشد و دادگاه موجبات اعاده دادرسی را موجه تشخیص می دهد به استناد تبصره ماده 435 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، قرار قبولی اعاده دادرسی صادر و اعلام می دارد.

اولاً: قرار صادره در آمار منظور شود.

ثانیاً: پرونده تجدید کلاسه شود سپس با تعیین وقت دادرسی نسخه ثانی دادخواست و پیوست‌های آن برای خوانده دعوی ارسال و طرفین برای جلسه رسیدگی دعوت شوند.

وکیل اعاده دادرسی مدنی

رئیس/دادرس شعبه ………..دادگاه عمومی ………..

با توجه به اینکه اوضاع کرونا موسسه نسبت به همیشه شلوغ تر بود اما من کار زیادی برخلاف روزهای گذشته نداشتم و مشغول خواندن مقالات کارشناسان اتاق لاین بودم که اغلب عادت دارند از زیر کار در بروند و مثل نسل دهه چهل و پنجاهی دل به کار نمی‌دهند و هربار با بهانه‌ای کم کاری های خود را گردن شرایط و مسایل مختلف می اندازند راستش جوانان امروزی زیاد قابل درک نیستند در همین فکرها بودم که باتوجه به اینکه مسئول دفتر در اتاق من را باز گذاشته بود، جوانی داخل اتاق کارم سرک کشید و بعد از اینکه اطمینان پیدا کرد کس دیگری حضور ندارد وارد اتاق شد چهره اش مضطرب و نا آرام به نظر می رسید.

بهترین وکلای اعاده دادرسی

از او خواستم تا بنشیند و قدری آرام بگیرد اما خیلی زود شروع به صحبت کرد و گفت می خواهد راهی پیدا کند تا همسرش از طریق تنظیم اقرارنامه‌ای ….. چیزی ….. همه مطالبات خود را اعم از مهریه نفقه (هزینه ها و مخارج زندگی زن) اجرت المثل (اجرت اعمالی که انجام داده است) و هر چه که هست ببخشد.

در خلال پرسش و پاسخ های این مقاله در مشاوره مذکور مطالبی بیان می شود که شاید پاسخ سوالات شما کاربران گرامی باشد.

آیا رابطه نامشروع زن موجب بی حقی وی در حقوق مالی نسبت به شوهر می‌شود؟

 پرسیدم ایا مطمئن است که همسرش هم با این تقاضا موافقت کامل دارد ؟

گفت بله باید همه را ببخشد و الا من رضایت نمی دهم الان هم از دادگاه آمده ام پرونده اش بیشتر از دو سه روز در دادسرا نبود و به دادگاه رفت از ارجاع مستقیم پرونده به دادگاه شصتم باخبر شد زن در مظان (در معرض) جرم رابطه نا مشروع و زنا (برقراری رابطه جنسی) است.

پرسیدم یعنی از همسرت شکایت کیفری کرده ای؟

با حالتی فاتحانه گفت بله شاهد دارم همسایه ها شهادت می دهند گزارش نیروی انتظامی و 110 هم ضمیمه پرونده است و…
خلاصه از او خواستم تا قراری با همسرش بگذارد و به اتفاق او دوتایی برای مشاوره بیایند.

معمولا عادتم این است که زوجین (زن و شوهر) را آشتی می دهیم اما دو روز بعد جوان و همسرش برای مشاوره (بخشش) مهریه و گرفتن رضایت از شوهرش برای ارایه به دادگاه و بسته شدن پرونده بعد از او آمد.

گردن خانم آتل بندی شده بود ( بعدا شوهرش توضیح داد که در همان روز به علت کم خوابی بی هوش شده و داخل حمام گردنش به وان اصابت کرده و دچار ضرب دیدگی شده) و ظاهرا نمی توانست اشکاهایش را که مرتبا با دستمال پاک می کرد کنترل کند.

تاثیر شکایت رابطه نامشروع شوهر بر مهریه زن

به خانم گفتم که شما باید از روی اختیار و عدم اجبار سند را امضا کنید

مجازات رها کردن نوزاد

زن گفت نه من به هیچ وجه راضی نیستم اما مجبورم امضاء کنم.

با توجه به اینکه تا حدودی از ماجرا مطلع شده بودم و می دانستم که زن در چه شرایطی قرار دارد قدری در مورد تفاوت اضطرار و اجبار برای او توضیح دادم و گفتم که شما در شرایط اضطرار هستید نه اجبار چون شخص مجبور فاقد قصد است اما مضطر از روی ناچاری و درماندگی اقدام می کند مانند شخصی که بخاطر هزینه عمل جراحی فرزندش فرش گران قیمت خود را با اختلاف زیاد به دیگری می فروشد.

معامله مجبور باطل اما اقدامات شخص مضطر از نظر حقوقی صحیح و نافذ است.

زن طاقت نسشتن نداشت از اتاق خارج شد.
جوان توضیح داد هشت سالی از ازدواج ما می گذرد دخترمان هفت ساله است عاشق هم بودیم هفت سال از این مدت هیچ اختلافی با هم نداشتیم تا اینکه متوجه پیامک های مشکوک او شدم و معلوم شد با یکی از همکاران محل کارش رابطه دارد از آن زمان اختلافات ما شروع شد…

یک روز صبح که برای کار از خانه خارج شدم نیم ساعت بعد به بهانه اینکه ماشینم خراب شده با دست های روغنی وارد خانه شدم و کلید آپارتمان را داخل قفل کردم اما در باز نشد معلوم بود از پشت قفل شده با تنه به در ضربه زدم در باز شد و….

آیا با داشتن دلایل جدید امکان اعاده دادرسی در پرونده رابطه نامشورع وجود دارد؟

مرد جوان توضیح داد دو سال است با مردی که با خانمش ارتباط داشت رفت و آمد خانوادگی داشته اند و حتی یک بار هر دو خانواده به ترکیه سفر کرده اند و درست بعد از این قضیه بود که رد و بدل کردن پیامک ها شروع شد.

تعجبم بیشتر شد پرسیدم آیا در ان دوران هم با یکدیگر زندگی می کردید مرد گفت بله اما همسرم مدعی بود که به رابطه من با همسر آن آقا شک کرده و قصد داشته اند تا با این وسیله در مورد نحوه برخورد خودشان با من و همسر آن آقا هماهنگی کنند.

اعاده دادرسی مجدد

مشاوره حقوقی اعاده دادرسی

پرسیدم با این قضایا آیا بهتر نبود از این خانم وکالت طلاق هم می گرفتی تا با طلاق توافقی تشریفاتش کار قدری کمتر شود ؟
جوان مکثی کرد و گفت راستش همسرم به من خیلی علاقه دارد من هم او را دوست دارم شاید…

این ها را گفتم که بگم نسل امروز حقیقتا عجیب تر از ان چیزی هستند که فکرش را می کنیم و کارهایی می کنند که دکمه بازگشتی ندارد، در قوانین ما اعاده دادرسی (رسیدگی مجدد) و قبول آن توسط محاکم به معنای تنها دکمه بازگشت است.

در این مقاله سعی کردیم نمونه قرار قبول اعاده دادرسی و حتی رد آن و تجدیدنظرخواهی از آن را به رویت شما بزرگواران برسانیم.

نکات مهم نمونه قرار قبول اعاده دادرسی

  • آیا رد اعاده دادرسی قابل اعتراض است؟
  • قبول اعاده دادرسی به چه معناست؟
  • بهترین وکیل برای اعتراض به رد اعاده دادرسی حقوقی در تهران کیست؟
  • آیا امکان ارائه اعاده دادرسی مجدد وجود دارد؟
  • مبنای قانونی صدور قرار قبول اعاده دادرسی چیست؟

ماده ۴۳۵ قانون آیین دادرسی مدنی

در دادخواست اعاده دادرسی مراتب زیر درج می گردد :

  1. نام و نام خانوادگی و محل اقامت و سایر مشخصات درخواست کننده و طرف او.
  2. حکمی که مورد درخواست اعاده دادرسی است.
  3. مشخصات دادگاه صادرکننده حکم.
  4. جهتی که موجب درخواست اعاده دادرسی شده است.

در صورتی که درخواست اعاده دادرسی را وکیل تقدیم نماید باید مشخصات او در دادخواست ذکر و وکالتنامه نیز پیوست دادخواست گردد.

تبصره – دادگاه صالح ابتدا در مورد قبول یا رد درخواست اعاده دادرسی قرار لازم را صادرمی نماید و در صورت قبول درخواست مبادرت به رسیدگی ماهوی یا محتوایی خواهد نمود. سایر ترتیبات رسیدگی مطابق مقررات مربوط به دعاوی است.

رای نخستین در خصوص عدم قبول اعاده دادرسی

در خصوص دادخواست اعاده دادرسی آقای الف. به طرفیت خواندگان آقای… با وکالت آقای… به خواسته تقاضای اعاده دادرسی نسبت به دادنامه شماره… صادره از شعبه دادگاه عمومی حقوقی تهران و صدور حکم به نقض آن به استناد بند ۵ و ۷ ماده ۴۲۶ قانون آیین دادرسی مدنی وکلای خواهان در دادخواست خود چنین بیان داشته‌اند:

وکیل اعاده دادرسی

با توجه به محتویات پرونده کلاسه موکل، مالک سرقفلی و منافع استیجاری یک باب مغازه واقع در نظام اباد تهران بوده که مورث (شخصی که فوت شده) خواندگان (مرحوم.) در زمان حیات دعوایی را به خواسته تخلیه مغازه موصوف به دلیل عدم پرداخت مال‌الاجاره معوقه (پرداخت نشده) علیه موکل مطرح نموده و با توجه به فوت مرحوم که ورثه ایشان موضوع فوت پدرشان را از دادگاه رسیدگی کننده مکتوم (پنهان) نگه داشته‌اند و به گواهی انحصار وراثت شماره مورث خواندگان (مرحوم.) که در زمان حیات خود دادخواست را به طرفیت موکل تقدیم دادگاه داشته است.
و چهارده ماه قبل از صدور دادنامه مورد اعاده دادرسی، فوت می‌نماید.

مشاوره آنلاین اعاده دادرسی کیفری

دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و با توجه به اینکه متقاضی اعاده دادرسی دلیلی که در صدور حکم مورد درخواست اعاده دادرسی مؤثر باشد، ارایه نداشته بنابراین درخواست نامبرده با هیچ‌یک از جهات مذکور در ماده ۴۲۶ قانون آیین دادرسی مدنی انطباق ندارد.

لذا دادگاه قرار رد دادخواست اعاده دادرسی صادر و اعلام می‌دارد، رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل اعتراض در محاکم محترم دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رای دادگاه تجدید نظر در رد نظر دادگاه بدوی (نخستین) اعاده دادرسی

تجدیدنظرخواهی مطروحه از ناحیه آقای غ.ف. به وکالت از… آن دادگاه اشعار و ابراز داشته، دادگاه، با توجه به اینکه محکمه بدوی (نخستین) قبل از صدور رأی تجدیدنظرخواسته، مکلف بوده در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده ۴۳۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی ابتدا در مورد قبول یا رد درخواست اعاده دادرسی قرار لازم که دارای آثار خاص قانونی می‌باشد را، صادر نماید؛

اعاده دادرسی در دعاوی حقوقی

لیکن آن دادگاه بدون اقدام به اجرای مقررات موجود، مبادرت به رسیدگی و نهایتاً صدور رأی معترضٌ‌عنه (مورد اعتراض واقع شده) نموده که این مهم مورد ایراد و اعتراض وکیل تجدیدنظرخواه به شرح لایحه تقدیمی ضمیمه دادخواست تجدیدنظر نیز قرار گرفته است و بر این اساس قرار رد تجدیدنظرخواسته در خور نقض بوده و با پذیرش کلی و عمومی تجدیدنظرخواهی و انطباق آن با جهات و قسمت‌های تجدیدنظرخواهی و با عدم انطباق قرار معترضٌ‌عنه (مورد اعتراض واقع شده) با موازین قانونی، مستنداً به مواد ۳۴۸ و ۳۵۳ و تبصره ذیل ماده ۴۳۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، ضمن نقض آن، پرونده جهت اتخاذ تصمیم شایسته قانونی در اجرای تبصره ذیل ماده ۴۳۵ قانون پیش گفته به دادگاه نخستین اعاده (برگردانده) می‌گردد. رأی دادگاه قطعی است.

وکیل اعاده دادرسی مواد مخدر

نمونه قرار قبول اعاده دادرسی

دفتر وکالت وکیل آنلاین اعاده دادرسی در تهران

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (65 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *