وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸

وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان 2018

وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان 2018


امروز با موضوع وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸ با شما خواهیم بود.

شنیدن خبرهای ضد و نقیض از گوشه و کنار دنیا در خصوص وضعیت پناهندگان، به ویژه در خصوص وضعیت پناهندگان ایرانی، ما را بر آن داشت تا به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.

این بار به بررسی وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸ با توجه به حواشی این موضوع در روزهای اخیر پرداخته خواهد شد.

تمامی وکلا و کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل مهر پارسیان، صرفاً موظف به ارایه مشاوره حقوقی در زمینه تمامی طرق قانونی به استثنای پناهندگی خواهند بود.

سخن از موضوع پناهندگی صرفاً و تنها به منظور اطلاع‌رسانی و بدون هیچ‌گونه تایید این روش مهاجرتی است.

توصیه اکید همکاران موسسه حقوقی مهر پارسیان استفاده و انتخاب طرق قانونی مهاجرت همچون تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸ مساعد است؟

آیا اداره فدرال امور پناهندگان و مهاجران آلمان، برنامه‌ای برای بازگشت پناهندگان ایرانی به ایران دارد؟

آیا پناهندگی به عنوان روشی مناسب برای مهاجرت از سوی کارشناسان حقوقی موسسه مهر پارسیان معرفی می‌گردد؟

[/stextbox]

 

تب و تاب مهاجرت و پناهندگی آلمان در میان ایرانیان

متاسفانه این روزها با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و  اجتماعی در ایران، تب و تاب مهاجرت نیز افزایش یافته است؛ تا جایی که شماری بسیاری از جوانان و خانواده‌ها حتی پناهندگی را به زندگی در ایران ترجیح می‌دهند.

تولد فرزند در آلمان

اما آیا این افراد نسبت به شرایط و وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸ اطلاعی دارد؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر شده است که متاسفانه این روزها دچار پدیده سراب غرب شده‌ایم؟

بدین معنی که تصویری که از غرب ساخته شده است، در واقع تصویری ایده‌آل‌گرا بوده و نکات منفی و شرایط سخت مهاجرت و پناهندگی، خاموش و بی‌صدا مانده است.

به عبارتی از جامعه غربی بیشینه‌سازی و از جامعه خودمان کمینه‌سازی می‌کنیم. همین امر زندگی بسیاری از ایرانیان را نیز متاسفانه تحت‌الشعاع قرار داده و تاثیرات مخرب و گاه جبران‌ناپذیر را با تشویق بر پناهندگی در آلمان، به جای گذاشته است.

وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸

در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش بی‌شمار و چشمگیر تعداد پناهجویان در آلمان، دولت آلمان و اداره فدرال امور پناهجویان و مهاجران، تصمیمات چندی را در حوزه اخراج و بازگرداندن پناهجویان ایرانی در آلمان به کشور خودشان یعنی ایران گرفته‌اند.

تا جایی که شاهد اخبار و تصاویری مبنی بر تشویق پناهجویان ایرانی از سوی دولت آلمان به بازگشت به ایران با ارایه پیشنهاداتی همچون تضمین پرداخت هزینه‌های زندگی در ایران به مدت ۱۲ ماه یا کمک هزینه به ارزش ۳ هزار یورو بوده‌ایم.

تغییر در قوانین پناهندگی در آلمان باعث شد تا مسئولان آلمانی با آزادی بیشتری از تاریخ ۱۲ می ۲۰۱۷ نسبت به اخراج و بازگرداندن پناهجویان اقدام نموده و لذا وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸ بسیار سخت و پیچیده شده است.

بیلبورد تبلیغاتی دولت آلمان در خصوص تشویق پناهجویان به بازگشت به کشور خود

اقامت در کمپ‌ در کنار سایر پناهجویان که از کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی آمده‌اند، وضعیت بهداشتی و دارویی-غذایی زندگی پناهجویان ایرانی را نیز به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

ویزا توریستی شنگن

پناهجویان ایرانی در کنار پناهجویان سایر کشورها گاه مجبور به ماندن در مکان‌های اولیه خود (کمپ) تا زمان تعیین نتیجه پرونده در دادگاه پناهندگان شده و پس از رد درخواست یا به صورت داوطلبانه و یا به اجبار پلیس آلمان، مجبور به بازگشت به ایران می‌شوند.

از سویی آنقدر سختگیری‌ها افزایش یافته است که عموماً پناهجویان در مصاحبه‌های خود ناموفق عمل نموده و این امر بر طبق قوانین و دستورالعمل‌های آلمان، خود فرد پناهجو را از بهره‌مندی از مزایای اجتماعی مانند کمک‌های نقدی محروم می‌سازد.

تمامی این مسائل باعث شده است تا وضعیت پناهندگان ایرانی در آلمان ۲۰۱۸، بسیار نامساعد گردد و این امر نه تنها برای مقامات آلمان، بلکه برای مقامات ایرانی و خانواده‌های پناهجویان نیز نگران‌کننده باشد.

آمارها

در گزارش‌های تصویری که از وضعیت پناهجویان به دست ما رسیده است، خبرها حاکی از این است که پناهجویان از کشورهای مختلف مانند عرراق، سوریه، تاجیکستان، پاکستان، کشورهای آفریقایی، سومالی و غیره در کنار هم در کمپ‌ها حضور دارند. برای مثال طبق آمار گزارش شده از همکار خبرگزاری موسسه مهر پارسیان در حدود ۳ ماه قبل، در حدود ۳۰۰ نفر در کمپ دوسلدورف زندگی می‌کردند.

زندگی در اتاق‌های کوچک از دشواری‌های دیگر زندگی در کمپ‌های آلمان است.

هنگامی که از وضعیت پناهندگان در آلمان ۲۰۱۸، از ایرانیان حاضر در کمپ‌های آلمان صحبت می‌کنیم، متوجه بسیاری از سختی‌های آنها خواهیم شد. از مشکلاتی چون بدرفتاری‌ها و عدم پاسخگویی در زمان مناسب و عدم تحویل اسناد از سوی مسئولان، در کنار نداشتن امید به پذیرش درخواست پناهندگی حتی پس از یک یا دو سال انتظار، اشاره شده است.

تحصیل پزشکی در پکن

گاه آنقدر مشکلات پناهجویان در کمپ‌ها زیاد شده که مجال تحمل نبوده و خبر خودکشی‌ها از کمپ‌ها نیز شنیده می‌شود. از طرفی پناهجویان مدعی عدم رسیدگی به وضعیت دارویی و غذاییشان نیز هستند. نیافتن کار در آلمان خود نیز مزید بر علت شده تا امید پناهجویان ناامید شود.

وکیل-مشاور حقوق پناهندگی در آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت برقراری ارتباط با دفتر وکیل-مشاور حقوق پناهندگی در آلمان، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به اروپا، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

گروه وکلای مهر- دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل

 

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *