وکیل آنلاین خانواده سید خندان


امروز با معرفی وکیل آنلاین خانواده سید خندان همراه شما هستیم.

محله پل سید خندان تهران یکی از مرکزی ترین محلات مرکز شهر محسوب می شود.

خیابان سهروردی، خیابان شریعتی و جلفا نیز در بخش شمالی این محله قرار دارد.

بخش جنوبی محله سیدخندان از چهار راه قصر، تقاطع خیابان شریعتی تا زیر پل سیدخندان ادامه می‌یابد.

محدوده خیابان دبستان و خواجه عبدالله نیز همجوار این محله محسوب می شوند.

دادگاه خانواده محله سیدخندان در مجتمع قضایی شهید صدر تهران قرار دارد.

دادسرای جرائم علیه خانواده ناحیه ۷ تهران در خیابان مطهری خیابان علی اکبری قرار گرفته است.

نزدیکی دفتر وکالت محمدرضا مهری به عنوان وکیل تخصصی خانواده و آنلاین محدوده سید خندان باعث شده تا موکلین زیادی از این محدوده به این دفتر مراجعه نمایند.

در صورت نیاز به خدمات مشاوره حقوقی آنلاین خانواده در سید خندان و مناطق اطراف با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در ادامه به تعدادی از سوالات حقوقی آنلاین خانواده مطرح شده در صفحات مجازی گروه وکلای مهر به اشتراک گذارده خواهد شد.

سوالات مهم در معرفی وکیل آنلاین خانواده سید خندان

شرایط تعلق اجرت المثل به زوجه هنگام طلاق چیست؟

آیا دختر بعد از رسیدن به سن بلوغ شرعی می تواند بدون اذن پدر از کشور خارج شود؟

نکاح با زن غیر مسلمان چه حکمی دارد؟

جستجوی وکیل تخصصی آنلاین خانواده محدوده سید خندان چه اقداماتی را نیاز دارد؟

شرايط پرداخت اجرت المثل:

🔻 طلاق به درخواست زوجه نباشد

🔻 طلاق به خاطر تخلف زن از وظايف زناشويی و سوء اخلاق او نباشد

وکیل اثبات زنای زن شوهردار

🔻 انجام كارهای منزل شرعا به عهده زوجه نبوده باشد مثل شستن ظروف و لباس ها و پخت و پز

🔻 انجام كارها به دستور زوج و با درخواست او باشد

🔻 زن براى انجام كارها قصد تبرع نداشته باشد؛

يعنى به خاطر رضای خدا كار انجام نداده باشد. اگرچه واقعيت اين است كه زنان غالبا امور خانه را به قصد تبرع انجام می دهند و اگر اين امر بر دادگاه ثابت شود، زن مستحق اجرت المثل نخواهد.

وکیل آنلاین خانواده سید خندان

آیا سنین نه و پانزده سال تمام قمری در احراز بلوغ موضوعیت دارند یا خیر؟

🔻 پاسخ :

ماده ۱۴۷ قانون مجازات اسلامی:

*سن بلوغ در دختران و پسران به ترتیب نه و پانزده سال تمام قمری است .*

بلوغ از منظر فقهی، رسیدن به حد احتلام در مرد و حیض یا حمل در زن یا روییدن موی زهار در اطراف اندام تناسلی فرد است.

حد بلوغ امری است که به موقعیت جفرافیایی محل تولد و رشد و نمو فرد بستگی دارد.

به نحوی که می توان اشعار داشت:

سن فی نفسه موضوعیت ندارد و بلوغ سنی ماهیتاً *اماره ای* بر تحقق بلوغ جنسی و غریزی است.

در اسلام مقصود از بلوغ، همانا بلوغ جنسی است.

یعنی رسیدن پسر و دختر به سنی که قوای تناسلی آنان به حد کمال برسد.

لیکن اعداد نه و پانزده سال صرفاً اماره هستند نه دلیل خلاف ناپذیر.

با رجوع به قرآن مجید به عنوان اصلی ترین منبع شرعی احراز می شود که  شارع مقدس در چند آیه همچون؛

۵ سوره نساء ،۵۹ سوره نور و آیه ۵۲ سوره انعام از کلمه بلوغ استفاده  نموده بدون این که به سن خاصی اشاره نماید.

مجازات کتک زدن زن حامله

بلکه رسیدن به حد نکاح و احتلام مورد اشاره قرار داده است و همچنین در بین فقهای معظم الفاظ و روایات نیز متفاوت است.

تا جایی که برخی ۱۳ سال را مطلقاً سن بلوغ دانسته اند.

حقیقت این است که بلوغ یک مساله تعبدی نیست بلکه یک مساله جسمی و عقلی است که عوامل طبیعی و محیطی درآن ذی مدخل هستند.

چنان که سن نه سالگی برای بلوغ جنسی دختران از نظر پزشکی قانونی با واقعیات خارجی تطبیقی ندارد.

بلکه سن چهارده تا شانزده سالگی را در دختران حد بلوغ می دانند و بلوغ در نه سالگی را یک بلوغ زودرس و نادر تلقی می کنند.

بنابراین برای تعیین سن بلوغ در موارد تردید باید به نظر کارشناس ذی صلاح رجوع کرد و احتلام و روییدن مو و سن شناسنامه ای نیز تنها‌ اماراتی بر اثبات بلوغ هستند.

وکیل آنلاین خانواده سید خندان

نظر اداره حقوقی قوه قضاییه به شماره۷/۱۵۱۳ -۱۳۸۰/۲/۱۶ :

*با توجه به فتاوای معتبر فقهای اسلامی خصوصاً نظرحضرت امام در تحریر الوسیله روییدن موی زهاراز امارات بلوغ است و کسی که این اماره دراو دیده شود بالغ است هرچند به سن پانزده سال نرسیده باشد.

زیرا سن در امر بلوغ موضوعیت ندارد و آن هم از امارات است….*

به تعبیر دیگر،بلوغ سنی اماره ای بر تحقق بلوغ جنسی و غریزی است.

لیکن اهلیت کیفری مستلزم تمییز و درک است که با رشد قوای عقلی و دماغی ملازمه دارد نه با بلوغ جنسی صرف.

آن چه که ملاک تحمیل مسوولیت کیفری است همین وصف رشد جزایی است نه بلوغ جنسی و جسمی که شرط لازم است نه کافی و قوه تمییز و عاقله در افراد مختلف در یک زمان حادث نمی شود.

وکیل تدلیس در نكاح

بلکه اعداد نه و پانزده سالگی تمام قمری اماراتی بر بلوغ هستندکه خلاف آن اثبات پذیراست.

 حکم ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی قرینه قویه ای برتایید صحت این استدلال و استنباط است.

زیرا برابر نص صریح آن، در جرایم موجب حد یا قصاص چنان چه بالغ کمترازهجده سال ماهیت جرم یا حرمت آن را درک نکند و یا در رشد و کمال عقل او شبهه باشد به مجازات تعزیری محکوم می شود و کیفرهای حد و قصاص ساقط می شوند.

شایان ذکر است احراز سن واقعی بر تعیین صلاحیت دادگاه موثر است.

به نحوی که چنان چه سن شناسنامه ای متهم برابر چهارده سال باشد لیکن به طریق مقتضی دادگاه احراز کند که سن واقعی او شانزده سال است.

اتهام وی در زمره جرایم موضوع ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری باشد، در این فرض وفق ماده ۳۱۵ قانون اخیر دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان صالح به رسیدگی خواهد بود نه دادگاه اطفال و نوجوانان.

🔸 نتیجه

*فرض قانون گذار این است که بارسیدن پسران به پانزده و دختران به نه سال تمام قمری دارای رشد جسمی وعقلیِ کافی می شوند لیکن این سنین اماره ای هستندخلاف پذیر و طریقیت دارندوکلیتاً بلوغ جنسی دراحراز رشدعقلی شرط لازم است نه کافی.*

وکیل آنلاین خانواده سید خندان

⁣✍️موارد بطلان نكاح عبارتند از: 

🔻نكاح با محارم

🔻نكاح با خواهر زن

🔻نكاح بدون اجازه زوجه با دختر برادر زن و يا دختر خواهر زن وي

🔻نكاح با زن شوهردار يا با زني كه در عده طلاق يا وفات است با علم به عده و حرمت.

ازدواج وکالتی

🔻نكاح با زن سابقش كه به واسطه لعان از وی جدا شده است.

🔻نكاح در حال احرام .

🔻عقد زنی كه در زمان علقه زوجيت با همسر سابقش و يا در زمان عده رجعيه با وی زنا صورت گرفته است.

🔻نكاح با مادر، خواهر و يا دختر پسری كه با او عمل شنيع صورت داده است.

🔻نكاح با زنی كه سابقاً با دختر يا مادر وی نزديكی به شبهه يا زنا شده است.

🔻نكاح با زنی كه 3 دفعه متوالی زوجه او بوده و مطلقه گرديده مگر به واسطه دخالت محلل.

🔻نكاح همسر سابقی كه به 9 طلاق كه 6تای آن عدی است مطلقه شده باشد .

🔻نكاح دايم مرد مسلمان با زن غيرمسلمان غير اهل كتاب و نكاح مرد غيرمسلمان با زن مسلمان

🔻تعليق در عقد نكاح

🔻نكاح با زن مجبور و مكره در صورت عدم تنفيذ بعدی

🔻عدم تعيين مهر و مدت در عقد موقت

🔻عدم توالی بين ايجاب يا قبول

🔻عدم معلوم بودن زن و شوهر براي يكديگر كه موجب شبهه باشد.

🔻نكاح با دختر باكره بدون اذن ولی قهری و در صورت عدم تنفيذ بعدی ولی و نيز عدم تشخيص مصلحت زوجه توسط دادگاه

وکیل آنلاین خانواده سید خندان

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل آنلاین خانواده سید خندان

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

عیوب فسخ نکاح زن

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل آنلاین خانواده سید خندان 

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل آنلاین خانواده سید خندان 

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل آنلاین خانواده سید خندان 

5/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *