وکیل جرایم پولی و بانکی

وکیل جرایم پولی بانکی

وکیل جرایم پولی بانکی


در مقاله وکیل جرایم پولی بانکی به بررسی ماهیت، انواع، شرایط و مرجع صالح رسیدگی به جرایم پولی و بانکی خواهیم پرداخت.

بررسی ماهیت، انواع، شرایط و مرجع صالح رسیدگی به جرایم پولی و بانکی

جرایم پولی و بانکی از جمله جرایم اقتصادی محسوب شده که بطور مشخص با اموری در ارتباط است که به پول مربوط می­ شود که پولشویی یکی از مهمترین جرایم در این حوزه می­ باشد. اما در بیان مصادیق جرایم پولی و بانکی می­توان به جرایم مرتبط با ارز مثل: قاچاق ارز، اخلال در بورس، تبانی در صدور بیمه ­نامه ­های دولتی و خصوصی دریافت خسارت با جعل مدارک از بیمه، جرایم مالیاتی مرتبط با پول که می­تواند جرایم و تبانی عمده در بحث فرار مالیاتی و تبانی با مامورین و ممیزین مالیاتی را شامل شود، دریافت وام ­های کلان و با بهره اندک از طریق اسناد جعلی، کسب اعتبار اسنادی و گشایش اعتبارات اسنادی خلاف اسناد واردات و صادرات، استفاده اعتبارات اخذ شده در محلی غیر از محل تصویب، تقلب در معاملات بورس، تبانی و تقلب در توزیع ارز در صرافی ها، خرید و فروش ارز خارجی بدون مجوز بانک مرکزی، تشکیل یا تاسیس بانک یا موسسه اعتباری یا تعاونی مالی و پولی بدون مجوز بانک مرکزی و در نهایت جا به ­جایی سرمایه ­های بانک­ ها و موسسه­ های اعتباری مجاز تحت نظر بانک مرکزی به نام اشخاص ثالث اشاره کرد که قابل طرح در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل جرایم پولی بانکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد رایج جرایم پولی بانکی

  1. از مهمترین آن ها جرم پولشویی است،
  2. جرایم با موضوع قاچاق ارز،
  3. جرم اخلال در بورس،
  4. جرم تبانی در صدور بیمه ‌نامه ‌های دولتی و خصوصی دریافت خسارت با جعل مدارک از بیمه،
  5. جرایم و تبانی عمده در بحث فرار مالیاتی و تبانی با مامورین و ممیزین مالیاتی،
  6. دریافت وام ‌های کلان با استفاده از اسناد و ضمانت‌ نامه ‌های جعلی و تبانی با روسای بانک‌ ها،
  7. گشودن اعتبار اسنادی در محلی غیر از توافق انجام شده در موضوع صادرات و واردات و همچنین استفاده از اعتبارهای دریافتی از بانک‌ های دولتی در محلی غیر از مصوبه و توافق با بانک،
  8. سازش (صوری و مصنوعی) و تقلب در معامله ­های بورس و یا تبانی با گمرکات کشور،
  9. دادن رشوه و تبانی در توزیع ارز دولتی و خارج از ردیف مصوب با اسناد و مدارک مجعول،
  10. معامله ­های ارز و پول خارجی بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی،
  11. تاسیس موسسه مالی و اعتباری بدون مجوز بانک مرکزی و یا تاسیس شعب خارج از مجوز صادر شده از سوی بانک مرکزی،
  12. انتقال و جا به جایی سرمایه ‌های موسسه­ ها و بانک‌ های مجاز دولتی و خصوصی به نام اشخاص ثالث به قصد اضرار به سپرده‌ گذاران،
  13. عدم انجام تعهدهای موسسه­ ها و بانک‌ های مجاز در پرداخت به موقع سپرده ‌های واگذاری از سوی مردم،
  14. اعطای سود بانکی بیش از مصوبه بانک مرکزی توسط بانک ‌ها.
وکالت در توکیل چیست

قوانین حوزه جرایم پولی بانکی

  • قانون پولی و بانکی کشور،
  • قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم،
  • قانون مبارزه با پولشویی،
  • قانون عملیات بانکی بدون بهره،
  • قانون تسری امتیازات خاص بانک­ ها به موسسه ­های غیرمجاز،
  • قانون مبارزه با قاچاق ارز و قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری.

جهت دریافت مشاوره با وکیل جرایم پولی بانکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مدارک لازم جهت طرح شکایت از جرایم پولی بانکی

  • تنظیم شکایت کیفری در دفاتر خدمات قضایی،
  • پرداخت هزینه دادرسی،
  • ارائه اصل و رونوشت اوراق هویت شاکی (کارت ملی یا شناسنامه)،
  • ارائه اصل و رونوشت اسناد و مدارک مثبتی که ثابت کننده شکایت باشد،
  • در صورت نیاز ارجاع به کارشناس،
  • ارائه هرگونه سند و مدرکی که به موضوع شکایت مرتبط باشد.

سوالات متداول

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی بانکی کجاست؟

طبق قانون آئین دادرسی کیفری، قوه­ قضائیه موظف است در صورت مواجه با جرایم مهم به تشکیل دادسراهای ویژه که فقط به جرایم حوزه تخصص خود رسیدگی می­ کنند مبادرت ورزد، لذا با توجه به مشکلاتی که توسط موسسه­ های پولی و بانکی غیرمجاز که در بستر موسسه­ های مالی و اعتباری و تحت عناوین مختلف اقدام به جذب سرمایه­ های مردم و به کارگیری ناسالم این سرمایه ها می­ کردند، با تصویب رئیس قوه­ قضائیه دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی در تهران افتتاح شد.

طبق طرح بانکداری، دادسرای ویژه جرایم پولی و بانکی موظف است به کلیه جرایم موضوع این قانون با شکایت بانک مرکزی رسیدگی کند، سایر جرایمی که در دیگر قوانین عنوان یا محتوای جرم پولی و بانکی داشته باشند، مشمول همین حکم خواهند بود. صلاحیت ورود به این دادسرا، برای تمام کشور است و مال باختگانی که از موسسه­ های اعتباری و بانک ‌های غیر مجاز در سراسر ایران شکایتی داشته باشند، میتوانند به این دادسرا در تهران مراجعه و شکایت خود را مطرح نمایند.

مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی

مرجع صالح رسیدگی به جرایم پولی بانکی در دادسرا

پس از شکایت شاکی خصوصی و یا اعلام جرم توسط دادستان، مقام قضایی حاضر در دادسرای جرایم پولی و بانکی، دستور شروع تحقیقات را به ضابطین صادر می­ نماید، بعد از اتمام تحقیقات و در صورت تائید دادستان پرونده را با صدور کیفرخواست حسب مورد به دادگاه انقلاب، دادگاه کیفری دو، و یا دادگاه کیفری یک، ارسال می­ کند.

وکیل متخصص جرایم پولی بانکی در تهران کیست؟

همکاری با وکلای برتر پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در ایران و همچنین همکاری گروه کارشناسان رسمی دادگستری در جرایم گمرکی و پولی و بانکی، امکان بررسی تخصصی پرونده‌ های جرایم پولی و بانکی را به ما داده است.
قبول وکالت در پرونده‌ های پولی و بانکی از سوی شاکی و متهم توسط گروه وکلای مهر پارسیان، امکان برخورداری از حقوق دفاعی و مشاوره همزمان دو وکیل متخصص پایه یک دادگستری را به شما خواهد داد.
تمامی پرونده‌ های کیفری و حقوقی در حوزه موضوعات پولی و بانکی تحت نظر یکی از برترین وکلای پایه یک دادگستری ایران، انجام شده و با تهیه لوایح تخصصی در موضوعات جرایم پولی و بانکی، امکان دفاع مطلوب فراهم شده است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل جرایم پولی بانکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”وظایف وکیل متخصص بانکی چیست؟” answer-0=”‌مهمترین وظیفه وکیل دعاوی بانکی این است که علاوه بر طرح دعاوی بانکی قضایی علیه اشخاص، در دادگاه‌ های حقوقی یا در مراجع انتظامی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع کند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”انواع دعاوی بانکی چیست؟” answer-1=”مطالبه وجوه نقد، الزام به انجام تعهدات، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای ورود ثالث، جلب ثالث یا دعوای متقابل و …” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”مشاوره با وکیل بانکی قبل و بعد از قراردادهای بانکی چه تاثیری دارد؟” answer-2=”مشاوره با وکیل متخصص بانکی قبل از انعقاد قرارداد بانکی موجب می‌ شود اشخاص آگاهی لازم جهت بازپرداخت تعهدات بانکی را داشته باشند و از ضرر و زیان‌ های ناخواسته جلوگیری خواهد شد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

_

نشانی دفتر وکالت وکیل وکیل جرایم پولی بانکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکیل جرایم پولی بانکی

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (139 امتیاز)

15 دیدگاه

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که بازپرس، پس از تحقیقات وقوع جرم را به صورت قطعی احراز نمود، با تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری و در صورت لزوم ارجاع به کارشناس و پس از ختم تحقیقات با دریافت آخرین دفاع متهم و وکیل وی، قرار جلب به دادرسی صادر می‌نماید.

  • سلام، یه نفر تو یک سایتی، وام آزاد میده. مدارک هم سفته و سوء پیشینه و یه سری مدارک شخصی میخواد. وام رو هم یک هفته بعد از اینکه مدارک رو بهش بدم می‌ریزه به حساب، بدون پیش پرداخت، خواستم ببینم این موضوع در چه صورتی می‌تونه کلاهبرداری باشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این افراد ابتدا با جلب اعتماد اولیه از یک عده‌ی محدود و سپس با سوءاستفاده از سفته‌ها و مدارک در مراحل بعدی و با گرفتن سفته و ندادن وام و همانند اینها کلاهبرداری کرده و ضمنا مبادرت به فعالیت‌های بانکی و پولی برای اشخاصی که مجوز لازم از بانک مرکزی را ندارند جرم است و این عمل می‌تواند از مصادیق رباخواری هم باشد.

  • سلام ببخشید اگر ملک مزایده رفته باشه و به نام بانک شده باشه و هنوزم به نامش باشه میشه پول مزایده و بدهی را بدیم ملک را برگردونیم ؟؟؟

    • سلام وقت شما بخیر
      برابر مقررات بانک مرکزی این امکان فراهم است که با تامین وجه بدهی، مادامی که ملک در مالکیت بانک باقی است مالکیت ملک به مالک سابق بازگردد.

    • سلام وقت شما بخیر ظرفیت قانونی در این خصوص وجود دارد و می توانید با تامین وجه تقاضای استرداد ملک را از بانک داشته باشید

    • سلام وقت شما بخیر
      در این زمینه جناب وکیل محمدرضا مهری متانکلایی را به شما معرفی می نماییم جهت رزرو وقت مشاوره با ایشان می‌توانید با خطوط موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

  • سلام همکار گرامی برای اینکه به جرایم پولی بانکی تسلط پیدا کنم چه قانون هایی را باید بخونم ؟با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر
      مطالعه ی موارد ذیل
      بخشنامه‌های پرکاربرد بانکی
      آرا وحدت رویه مرتبط با مباحث بانکی
      شناخت قراردادهای بانکی
      نمونه آرا بانکی
      توصیه می شود.

  • سلام ادرس شورای حل اختلاف بانک ها تو تهران را می خواستم بدونم کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید نوشته بهارستان ولی دقیق نزده کجاش

  • سلام و وقت بخیر، ممنون میشم یک وکیل خوب برای جرایم پولی و بانکی بهم معرفی می کنید؟ برای برادرم یه مشکلی پیش اومده میخوام کسی باشه که سابقه کاری خوبی داشته باشه تو این زمینه.

    • سلام وقت شما بخیر
      در این زمینه جناب آقای دکتر محمدرضا مهری متانکلایی از وکلایی هستند که در این زمینه تخصص دارن، می‌توانید جهت رزرو وقت مشاوره با ایشان با خطوط موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *