وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز


با معرفی وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز همراه شما هستیم.

با توجه به اینکه قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از جرائم اقتصادی جرم انگاری شده است، اما نگاهی به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ که در سال ۱۳۹۴ اصلاح شد، رسیدگی به بعضی از نصاب های آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی نهاده شده است.

بنابراین فرض تخلفات ارتکابی در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز طبق قانون وجود دارد.

در بحث توقیف ملک و یا اموال منقول در رسیدگی به قاچاق کالا و ارز، ممکن است ادعاهایی مطرح شود.

هر چند که در رسیدگی به جرم قاچاق کالا و ارز طرح دعوی حقوقی و دادخواست شاید متصور نباشد اما گاهی هم ممکن است نیاز به طرح دعاوی قاچاق کالا و ارز و موضوعات مرتبط با آن ها، نیاز به تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی باشد.

یا اگر بر اثر ارتکاب قاچاق کالا و ارز، ضرر و زیانی به شخص حقوقی یا حقوقی وارد آمده باشد، امکان مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم وجود داشته باشد.

در نوشتار پیش روی شما وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز به نحوه طرح دعوی حقوقی و یا شکایت کیفری در موضوعات قاچاق گالا و ارز خواهد پرداخت.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

نحوه اعتراض به دستور ضبط وثیقه در پرونده قاچاق مشروبات الکلی

بر اساس بند ب ماده ۲ دستورالعمل نحوه اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز مصوب آبان ۱۳۹۵ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاضی شعبه رسیدگی کننده در زمان صدور قرار وثیقه مکلف است نسبت به تفهیم مفاد ماده ۶۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تکلیف وثیقه گذار به پرداخت جرائم در صورت عدم پرداخت از سوی متهم اقدام کند.

بنابراین وثیقه گذار در پرونده قاچاق کالا و ارز، صرفا معرفی متهم را به عهده ندارد

بلکه در صورت عدم پرداخت جریمه های متعلقه، وی مکلف به پرداخت است.

وکیل رابطه نامشروع شرق تهران

اگر دز زمان تودیع و درخواست قرار قبولی وثیقه موارد تفهیم نشود و وثیقه برای پرداخت جرائم به حراج گذارده شود، امکان اعتراض و رفع توقیف از وثیقه وجود دارد.

اثبات مالکیت ملکی که به نام متهم قاچاق کالا و ارز بوده و توقیف شده است

بر اساس قانون اگر متهم ظرف ۲۰ روز از تاریخ قطعیت حکم نسبت به پرداخت جزای نقدی اقدام ننماید، با فروش اموال شناسایی شده وی نسبت به وصول اقدام خواهد شد.

حال اگر فقط سند ملکی به نام متهم بوده ولی با مبایعه نامه عادی قبلا ملک به شخص دیگری واگذار شده باشد، تکلیف چیست؟

اثبات مالکیت در این گونه موارد با اعتراض ثالث اجرایی در دادگاه حقوقی قابل انجام است.

بنابراین یکی از دعاوی مرتبط با قاچاق کالا و ارز که باید به صورت حقوقی مطرح شود همین است.

در صورتی که مالکیت مدعی طبق ماده ۱۴۶ قانون اجرای احکام مدنی اثبات شود، از ملک رفع توقیف می شود.

درخواست تبدیل حبس به جزای نقدی در پرونده قاچاق کالا و ارز

ماده ۹ دستورالعمل نحوه اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز مصوب آبان ۱۳۹۵ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

شعب اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی جهت اخذ تامین متناسب از محکوم علیه مستنکف از اجرای حکم، تا زمان تبدیل جزای نقدی به حبس اقدام می کنند. در مواردی که پس از تبدیل جزای نقدی به حبس، محکوم علیه آمادگی خود را برای پرداخت جریمه به صورت کامل و یا اقساط اعلام نماید، مرجع اجرای حکم موظف است با در نظر گرفتن تمهیداتی شرایط وصول جریمه نقدی و اخذ تامین متناسب جهت آزادی محکوم علیه زندانی نماید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

قاچاق گمرکی چیست؟

بر اساس ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی موارد زیر قاچاق گمرکی محسوب می شود:

الف – کالایی که از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی به قلمرو گمرکی وارد یا از آن خارج گردد.

همچنین کالاهایی که بدون انجام تشریفات گمرکی یا از مسیرهای غیر‌مجاز وارد کشور شود و در داخل کشور کشف گردد.

تبصره – منظور از مسیر غیرمجاز، مسیرهایی غیر ‌از موارد مندرج در تبصره(۱) ماده(۱۰۳) این قانون است.

ب – خارج نکردن وسایل نقلیه و یا کالای ورود موقت، ورود موقت برای پردازش،

عبور خارجی و مرجوعی ظرف مهلت مقرر از قلمرو گمرکی و عدم تحویل کالای عبور داخلی شخصی ظرف مهلت مقرر جز در مواردی که عدم خروج یا عدم تحویل به گمرک و یا ترخیص قطعی، عمدی نباشد.

تبصره – ارائه اسناد خلاف واقع که دلالت بر خروج وسایل نقلیه و کالا از قلمرو گمرکی و یا تحویل آنها به گمرک داشته باشند نیز مشمول مقررات این بند است.

مشاوره حقوقی تخلف اضافه بنا

پ – بیرون بردن کالای تجاری از اماکن گمرکی بدون اظهار یا بدون پرداخت یا تأمین حقوق ورودی، خواه عمل در حین خروج از اماکن گمرکی یا بعد از خروج کشف شود. هرگاه خارج‌ کننده غیر ‌از صاحب کالا یا نماینده قانونی او باشد گمرک عین کالا و در صورت نبودن کالا بهای آن را از مرتکب می‌گیرد و پس از دریافت وجوه گمرکی مقرر، به صاحب کالا مسترد می‌ دارد و مرتکب طبق مقررات کیفری تعقیب می‌ شود.

ت – کالای عبور خارجی که تعویض و یا قسمتی از آن برداشته شود.

ث – کالایی که ورود یا صدور آن ممنوع است تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط و با نام دیگر اظهار شود. کالای عبوری مشمول تبصره (۲) ماده (۱۰۸) این قانون می‌ شود.

ج – وجود کالای اضافی همراه کالای اظهار شده که در اسناد تسلیمی به گمرک ذکری از آن نشده است،

مشروط بر اینکه کالای اضافی از نوع کالای اظهار شده نباشد.

کالای اضافی موضوع ماده (۵۴) این قانون از شمول این بند مستثنی است.

چ – وسایل نقلیه و کالایی که صدور قطعی آن ممنوع یا مشروط است و به‌ عنوان خروج موقت یا کران‌ بری (کابوتاژ) اظهار شده باشد و ظرف مهلت مقرر به قلمرو گمرکی وارد نگردد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

موارد قوه قهریه (فورس ماژور) و مواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست از این حکم مستثنی است.

ح – کالای مجاز یا مجاز مشروطی که تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط دیگری که جمع حقوق ورودی آن کمتر است با نام دیگر و با استفاده از اسناد خلاف واقع اظهار شود، کالای عبوری مشمول تبصره (۱) ماده (۱۰۸) این قانون است. منظور از اسناد خلاف واقع اسنادی است که در آن خصوصیات کالایی ذکر شده باشد که با جنس و خصوصیات کالای اظهار شده تطبیق ننماید و یا جعلی باشد.

نظر به اینکه بند ح ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی در خصوص تحقق قاچاق، شرایطی را پیش‌ بینی نموده، تجمیع شرایط ذیل، منجر به تحقق عنوان مجرمانه قاچاق کالا موضوع بند ح ماده اخیرالذکر می‌ گردد:

الف) اظهار کالای مجاز یا مجاز مشروط تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط دیگر.

ب) جمع حقوق ورودی کالای اظهار شده از جمع حقوق ورودی کالای موجود، کمتر باشد.

ج) کالا با نام دیگر اظهار شده باشد.

د) با استفاده از اسناد خلاف واقع و یا جعلی.

خ – کالا با استفاده از شمول معافیت با تسلیم اظهارنامه خلاف یا اسناد غیر‌واقعی و یا با ارائه مجوز‌های جعلی به گمرک اظهار شود.

وکیل پرونده الزام به تسلیم مبیع

د– کالای جایگزین شده ممنوع‌ الصدور یا مشروط یا دارای ارزش کمتری که با کالای صادراتی که برای آن پروانه صادر گردیده است تعویض شود.

ذ– کالای مورد معافیتی که بدون رعایت مقررات ماده (۱۲۰) این قانون به دیگری منتقل شود.

رای بدوی درباره قاچاق مشروبات الکلی

در خصوص اتهام آقایان:

۱ـ ق.م. فرزند ر.، فاقد شهرت، ۲۴ ساله، اهل و مقیم نقده، دارای سابقه کیفری، با ایداع وثیقه آزاد

۲ـ ی.م. فرزند ر.، ۳۴ ساله، اهل و مقیم نقده، فاقد سابقه کیفری و با ایداع وثیقه آزاد

۳ـ الف.چ. فرزند ر.، ۳۴ ساله، اهل و مقیم مهاباد، فاقد شهرت، فاقد سابقه کیفری و با ایداع وثیقه آزاد با وکالت آقای ح.م.

۴ـ م.ع. فرزند ح.، فاقد شهرت، ۳۰ ساله، اهل تهران، مقیم تهران، دارای سابقه کیفری و به لحاظ عجز از تودیع وثیقه بازداشت،

دایر بر مشارکت در قاچاق مشروبات الکلی از انواع مختلف از جمله؛ آبجو و ودکا و ویسکی به تعداد ۵۱۷۶ بطری و قوطی که حسب نامه شماره ۹۱/۲/۱۰۹ ـ ۱۰۴۳ اداره کل گمرک تهران بهاء عرف آن معادل نود و چهار میلیون و چهارصد و شصت و شش هزار تومان می‌ باشد.

با توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده، نحوه گزارش مرجع انتظامی اداره پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز.

بدین نحو که دوازدهم تیر ماه سال ۹۱ متهمان با رانندگی آقای ی.م. با یک دستگاه کامیون ولوو به شماره انتظامی … با دلالت الف.چ. که صاحب بار بوده و فرد دیگر به نام ق.م. محموله از غرب کشور به طرف ملارد دلالت کرده و جهت قاچاق و فروش با دلالت مؤثر م.ع. مالک یک دستگاه پراید سواری به شماره انتظامی … که این فرد، فردی با نفوذ و دارای چهار فقره سابقه کیفری در خصوص خرید و فروش و قاچاق مشروب الکلی دارد، به ملارد هدایت می‌ کردند که با هماهنگی پلیس مبارزه با قاچاق کالا تعقیب شده و در ملارد در حالی که باغ شناسایی شده بود و در حال خالی کردن بودند جلب می‌ گردند.

در ابتدای امر، موضوع را هر چهار نفر منکر بوده ولی در صورتجلسه مورخه ۲۹/۸/۹۱ ی.م. و الف.چ. لب به اعتراف گشوده و موضوع را بیان می‌ نمایند و متهم دیگر به نام ق.م. فقط اعلام می‌ کند اصلاً خبر نداشته و م.ع. نیز منکر موضوع بوده، این در حالی است که وی کلید معما می‌ باشد چرا که سه متهم اول دقیقاً با راهنمایی ایشان وارد ملارد شده‌ اند و باغ را بلد شده‌ اند با توجه به محتویات پرونده شرح ماوقع گزارش مبسوط مرجع انتظامی، کشف مشروبات الکل به تعداد یاد شده که متهمان را در حین خالی کردن آن جلب نموده‌ اند، اقرار متهمان ی.م. و الف.چ. و نحوه اظهارات ق.م. که دقیقاً بلاوجه می‌ باشد چطور ممکن است که ایشان بدون دقت و بدون توجه فقط برای حق کارگری از نقده یا مهاباد به تهران بیاید بدون این‌که از موضوع باخبر نباشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

دفاعیات بلاوجه آقای ع. که هیچ نقشی در این قاچاق نداشته است،

این در حالی است که سه متهم چطور از نقده و مهاباد باغی را در پس توی ملارد بلد شده‌ اند؟

بهترین وکیل جرایم اقتصادی تهران

چطور با ۴ فقره سابقه کیفری در امر قاچاق مشروب از این موضوع بی اطلاع بوده است؟

چطور بدون این‌ که صاحب باغ را بشناسد برای خرید به آنجا عزیمت کرده است؟

و نهایتاً مفاد کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب ملارد تحت شماره ۲۵۰۱۵۳۵ ـ ۱۸/۷/۹۱ تحقق و انتساب بزه به مشارالیهم محرز مسلم بوده.

لذا مستنداً به ماده ۷۰۳ و ۱۰ قانون مجازات اسلامی، هر یک از مشارالیهم را به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی، ۶۰ ضربه شلاق در اجرای احکام کیفری ملارد و ده برابر قیمت عرضه کالا البته با تخفیف در راستای بند ۵ ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی به لحاظ جوان بودن و معین بودن متهمان هر یک به ششصد میلیون ریال جزای نقدی به حساب صندوق دولت محکوم و در راستای تبصره ۱ ماده ۷۰۳ قانون موصوف کامیون و پراید نیز چون با علم و اطلاع آقای ی.م. و م.ع. جهت قاچاق مشروب به کارگیری شده است هر چند حسب راهور به نام آن‌ ها نمی‌ باشد چون علم مالک در عملش مستند بوده است.

لذا وسایل نقلیه به نفع دولت ضبط و مضافا حکم بر معدوم نمودن مشروبات نیز صادر و اعلام می‌ دارد.

رأی صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ به طرفین، قابل اعتراض در یکی از محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی ملارد ـ امرجی

رای دادگاه تجدیدنظر در پرونده قاچاق مشروبات الکلی

در خصوص تجدیدنظر خواهی آقایان ۱ـ م.ع. با وکالت آقایان ح.م. و ف.ص. ۲ـ ق.م.، ۳ـ ی.م.، ۴ـ الف.چ. نسبت به دادنامه شماره ۰۱۷۶۱ مورخ ۹/۱۰/۹۱ صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزایی شهرستان ملارد که به موجب آن هر یک از تجدیدنظر خواهان به لحاظ ارتکاب بزه مشارکت در قاچاق تعداد ۵۱۷۶ بطری و قوطی مشروبات الکلی خارجی از نوع آبجو و ودکا و ویسکی به تحمل دو سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت ششصد میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ایضاً ضبط یک دستگاه کامیون ولوو به شماره انتظامی … و یک دستگاه اتومبیل سواری پراید به شماره انتظامی … حامل مشروبات الکلی مکشوفه به نفع دولت و معدوم نمودن مشروبات الکلی محکوم گردیده‌ اند.

لاتاری چیست؟

با توجه به مجموع محتویات پرونده و مفاد لوایح تجدیدنظر خواهی بزه منتسبه اوراق و مندرجات پرونده و دلایل منعکس در رأی محرز است و از ناحیه تجدیدنظر خواهان ایراد و اعتراض موجه و موثری که موجبات نقض و بی‌ اعتباری دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید ابراز و اقامه نشده و از حیث تشریفات قانونی و مبانی استنباط با توجه به مستندات فاقد اشکال اساسی می‌ باشد؛

لذا دادگاه آن را مردود اعلام می‌ نماید لیکن از حیث ضبط وسایل نقلیه حمل کالای قاچاق نظر به این‌ که از داخل سواری پراید مشروبات الکلی کشف و گزارش نگردیده.

ضمناً مالکیت کامیون ولوو حامل هم متعلق به هیچ کدام از متهمان نمی‌ باشد.

لذا استناداً به مواد ۲۵۰ و ۲۵۷ قانون آئین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور کیفری اولاً حکم به ضبط سواری پراید را از دادنامه حذف و ثانیاً متهمان را متضامناً به پرداخت معادل قیمت وسیله نقلیه (کامیون ولوو) به نفع دولت محکوم و دادنامه تجدیدنظر خواسته را با اصلاح به عمل آمده تائید و استوار می‌ نماید.

رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

جهت دریافت مشاوره از وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده ۴۷۷ کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده کیفری تهران

۵/۵ - (۵۹ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *