وکیل شکایت از پزشک

وکیل شکایت از پزشک

وکیل شکایت از پزشک


امروز با معرفی وکیل شکایت از پزشک با شما هستیم.

گروه وکلای مهر با هدایت و مشاوره محمدرضا مهری بهترین وکیل جرایم پزشکی در ایران و با داشتن کادر قوی حقوقی مشتمل بر ده وکیل برتر دادگستری در ایران، با هدف تفکیک جرایم و تخلفات پزشکی از هم، تبیین قصور و تقصیر پزشک، نحوه طرح شکایت از پزشک متخصص و پزشک عمومی، بررسی جرم دخالت غیر مجاز در امر پزشکی و همچنین معرفی وکیل شکایت از پزشک، مطالب متنوعی در وب سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان نموده که قابل مطالعه می‌باشند.

تفاوت تخلفات پزشکی با جرایم پزشکی

تخلفات پزشکی وصف مجرمانه ندارند و شاید در بدترین حالت منجر به محرومیت پزشک از ادامه خدمات پزشکی و ابطال پروانه طبابت شوند ولی جرایم زشکی واجد وصف مجرمانه بوده و ممکن است برای آن‌ها مجازات حبس و جزای نقدی و پرداخت دیه مقرر شود.

برای احراز تخلف پزشکی نیازی به تشکیل کمیسیون پزشکی قانونی نسیت و صرف احراز وقوع تخلف از سوی مرجع انتظامی که معمولا سازمان نظام پزشکی می باشد، امکان محکومیت پزشک متخلف وجود دارد.

اما برای محکومیت به تقصیر یا قصور پزشکی نظریه کمیسیون پزشکی قانونی لازم است.

مجازات تخلف پزشکی موجب محرومیت از حقوق اجتماعی نمی‌شود ولی در جرایم پزشکی، ممکن است محکومیت کیفری، محرومیت از حقوق اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

در صورت اعلام گذشت شاکی در تخلفات پزشکی رسیدگی معمولا ادامه می یابد ولی در بعضی از جرایم پزشکی که جنبه عمومی ندارد، با اعلام گذشت شاکی خصوصی تعقیب و مجازات متوقف می‌شود.

شکایت از پزشک قانونی

معاونت و مشارکت در بحث تخلفات پزشکی راه ندارد ولی در جرایم پزشکی امکان محکومیت به دلیل معاونت در جرم برای پزشک وجود دارد.

قتل عمد در جرایم و تقصیر و قصور پزشکی

در همه مواردی که جرم ارتکابی در قالب تعریف ارتکاب قتل عمد قرار گیرد، امکان وقوع قتل عمد توسط پزشک و یا پرستار نیز وجود دارد.

تعریف شرایط تحقق قتل عمد توسط پزشک و پرستار در مقاله ای با همین عنوان توسط گروه وکلای مهر در سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان درج شده است.

اما به صورت عام و کلی قصور و تقصیر پزشکی در مواردی که شکایتی از پزشک و پرستار مطرح می‌شود، ایراد ضرب یا جرح ناشی از بی مبالاتی و عدم مهارت و یا عدم رعایت نظامات دولتی، موجب اثبات تقصیر غیر عمدی ایشان خواهد شد.

تشخیص اشتباه پزشک در مسیر و روند درمانی بیمار، انتخاب اشتباه بیمار توسط پزشک، مانند اینکه حتی بنا به درخواست بیمار، پزشک جراحی بر روی صورت دختر جوانی را بپذیرد و در اثر عدم مهارت و یا بی توجهی موجب به جا ماندن اسکار یا جای زخم بر روی صورت بیمار شود، از موارد تقصیر و قصور پزشکی محسوب می‌شود.

تجویز داروی اشتباهی توسط پزشک و یا تحویل داروی تاریخ گذشته توسط مسئول فنی داروخانه و همچنین تحویل داروی تاریخ گذشته، همگی می‌تواند در قالب جرایم پزشکی و قابل شکایت در دادسرای ویژه جرایم پزشکی تهران و شهرستان‌ها باشد.

 هزینه شکایت از پزشک در دادسرای جرایم پزشکی

تعرفه طرح شکایت کیفری علیه پزشکان در دادسرای جرایم پزشکی، معادل تعرفه شکایت های معمولی است که با الصاق تمبر بر روی شکواییه پرداخت می‌شود. جهت شکایت از پزشک در سازمان نظام پزشکی نیز سامانه 190 طراحی شده است که در صورت عدم پاسخگویی و یا اشکال در سامانه، می توان به دانشگاه های علوم پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی طرح شکایت انتظامی علیه پزشک نمود.

وکیل جرایم پزشکی کرج

در صورت مطالبه خسارتی مازاد بر دیه از پزشک، لازم است هزینه‌های دادرسی مربوط به مطالبه خسارت قبل از شروع رسیدگی پرداخت گردد و در صورت صدور حکم به نفع خواهان و ذینفع، امکان مطالبه هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل نیز وجود دارد.

مطالبات کمتر از بیست میلیون تومان در شورای حل اختلاف و مطالبات بیش از بیست میلیون تومان، توامان با پرونده کیفری حسب مورد در دادگاه کیفری یک یا دو، و جدای از پرونده کیفری در دادگاه حقوقی قابل طرح است.

مزایای داشتن وکیل در پرونده‌های قصور پزشکی

  • امکان تهیه و تنظیم شکواییه و دفاعیه متناسب با موضوع اتفاق افتاده.
  • قرار گرفتن پرونده در مسیر صحیح و قانونی
  • جلوگیری از آزمون و خطا در طرح شکایت علیه پزشک و جلوگیری از اطاله دادرسی
  • امکان تشکیل جلسه صلح و سازش با پزشک طرف شکایت و میانجیگری در پرونده‌های جرایم پزشکی
  • تهیه لوایح متناسب با دفاعیات طرفین در مواقع مناسب و لازم

بهترین وکیل پرونده‌های جرایم پزشکی در تهران

طرح شکایت از سوی وکیل شکایت از پزشک و آشنا به مبانی حقوقی و تعریف جرایم و تخلفات پزشکی، لازم ترین شرط برای طرح شکایت از پزشک در دادسرای جرایم پزشکی می‌باشد. در بسیاری از موارد، پس از اعطای وکالت جهت طرح شکایت از پزشک و پس از تماس مدیر گروه وکلای مهر با پزشک طرف شکایت و با پذیرش تقصیر از جانب وی، پرداخت خسارت و دیه بر اساس توافق طرفین صورت گرفته و پرونده در دفتر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مختومه شده است.

وکیل تصرف عدوانی کرمانشاه

روش میانجیگری در پرونده‌های جرایم پزشکی و دعوت به صلح و سازش در پرونده‌های کیفری و جرایم پزشکی که از ابداعات قانون جیدی آیین دادرسی کیفری می باشد، مورد توجه ویژه محمدرضا مهری بهترین وکیل جرایم پزشکی در تهران می‌باشد.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

  • 021-88796143
  • 021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • 09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (19 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *