وکیل قتل در تهران

وکیل قتل در تهران

وکیل قتل در تهران


وکیل قتل در تهران در این نوشته به بررسی انواع قتل و مجازات‌های آنها پرداخته است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل برای قتل و کاهش مجازات آنها با شماره تماس‌های مندرج در انتهای مقاله تماس بگیرید.

شیوه‌های مختلفی که هر فرد ممکن است مرتکب جرم شود؛ عبارتند از مباشرت، مشارکت و معاونت در جرم است؛ مباشرت در جرم یعنی همان مباشر و مرتکب جرم و مشارکت در جرم یعنی شریک در جرم و فردی است که با مشارکت چند نفر موجب وقوع جرم می‌شوند.

معاونت در جرم یا معاون در جرم، فردی است که در عملیات اجرایی و ارتکاب جرم شرکت ندارد اما با ایجاد انگیزه یا تهیه وسایل یا ترغیب و یا تهدید دیگران موجب تسهیل وقوع جرم خواهد شد.

برای هر کدام از مصادیق مذکور قانونگذار مجازات تعیین نموده است که متناسب با جرم توسط قاضی دادگاه تعیین خواهد شد.

ده وکیل برتر پرونده قتل در تهران، عنوان برخی از مقالات حقوقی است که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد؛ برای آشنایی و جستجوی بهترین وکیل قتل تهران، مطالعه سوابق وکلای کیفری کمک شایانی خواهد نمود.

مشاوره حقوقی امور مالیاتی

قانون‌گذار حضور وکیل در برخی از پرونده‌ها را الزامی می‌داند و در سایر جرایم و پرونده‌ها حضور وکیل اختیاری است؛ قتل با توجه به مجازات آن از جرایمی است که حضور وکیل در دادگاه برای آن جرم الزامی است.

هرچند که در صورت عدم معرفی وکیل توسط متهم در پرونده قتل عمد، وکیل تسخیری برای متهم به دستور دادگاه تعیین خواهد شد؛ اما ممکن است وکیل ناواردی در این گونه موارد معرفی شود.

در صورتی که شاکی نیاز به وکیل رایگان در پرونده قتل داشته باشد، لازم است تا از طریق اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری درخواست وکیل معاضدتی نماید.

سوالات مهمی که وکیل قتل در تهران در این مقاله بررسی می‌نماید:

معنی معاونت در قتل عمدی یا غیر عمدی چیست؟

قتل خطای محض چیست؟

برای آشنایی با ده وکیل برتر کیفری در تهران چه باید کرد؟

هزینه وکیل برای پرونده قتل چگونه تعیین می شود؟

در قانون قتل به انواع مختلفی تقسیم می‌شود با توجه به شیوه وقوع قتل اینکه قتل عمد باشد یا غیر عمد تقسیم خواهند شد؛ عمد و غیر عمد یا خطای محض بودن قتل در اثر قصد مجرمانه خواهد بود؛ در ادامه وکیل قتل در تهران به بررسی انواع قتل خواهد پرداخت.

 قتل عمد

قتل در صورتی عمدی است که قاتل قصد کشتن شخصی معین یا افرادی غیرمعین از یک جمع را داشته باشد یا این‌که عمداً کاری که کاری که نوعاً کشنده است، انجام دهد، ولو این‌که قصد کشته شدن کسی را نداشته باشد.

یا این‌که بدون قصد کشتن کاری را انجام دهد که نسبت به اشخاص عادی نوعاً کشنده نیست، ولی نسبت به شخص مقتول به‌ عللی مانند بیماری، ضعف، پیری و… کشنده است.

وکیل کیفری شبانه روزی

مانند این‌که کودکی را مدتی در سرما نگه دارد یا این‌که بدون هدف قرار دادن شخص خاصی، قصد کشتن عده‌ای نامعین را داشته باشد و این اتفاق نیز واقع شود؛ مانند این‌که در یک مکان عمومی بمب‌گذاری کند.

قتل شبه‌ عمد

قتل در موارد زیر شبه‌عمد محسوب می‌شود:

الف- هرگاه قاتل بدون قصد کشتن مقتول، عمداً رفتاری را که نوعاً کشنده نیست انجام دهد و آن رفتار اتفاقاً منتهی به کشته شدن مقتول گردد؛ مثل این‌که بدون آن‌که قصد کشتن کسی را داشته باشد، او را هل دهد و اتفاقاً به زمین افتد و بر اثر برخورد به جدول خیابان فوت کند.

ب- هرگاه قاتل اشتباهاً و به‌ تصور این‌که می‌خواهد حیوانی را بکشد، رفتاری انجام دهد و سپس معلوم شود که انسانی را هدف گرفته است.

پ- هرگاه به‌علت تقصیر (مثلا بی‌احتیاطی در رانندگی) موجب کشته شدن کسی شود، مشروط بر این‌که عمل او مشمول تعریف قتل عمدی نباشد.

قتل خطای محض

اگر قتل در حال خواب یا بیهوشی واقع شود؛ مثل این‌که مادری در حین خواب روی نوزاد خود بیفتد و او را خفه کند یا به‌وسیله‌ی صغیر و مجنون (که اصولاً فاقد قصد هستند) انجام شود.

همچنین هرگاه قاتل نه قصد کشتن مقتول را داشته باشد و نه قصد انجام دادن رفتاری بر روی او داشته باشد و عمل او اتفاقاً منتهی به قتل شود؛ مانند آن‌که تیری به‌ قصد شکار پرنده‌ای رها کند و از قضا به انسانی برخورد نماید؛ قتل از نوع خطای محض محسوب می‌شود.

جرم معاونت در قتل عمد

معاونت در جرم در قانون مجازات اسلامی تعریف نشده و قانون‌گذار در ماده‌ ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی صرفاً مصادیق آن را بیان کرده است.

وکیل شکایت از سرقت شمال تهران

مطابق این ماده اشخاص زیر معاون جرم محسوب می‌شوند:

الف- هرکس دیگری را ترغیب، تهدید، تطمیع یا تحریک به ارتکاب جرم کند یا با دسیسه یا فریب یا سوء استفاده از قدرت، موجب وقوع جرم گردد.

ب- هر کس وسایل ارتکاب جرم را بسازد یا تهیه کند یا طریق ارتکاب جرم را به مرتکب ارائه دهد.

پ- هر کس وقوع جرم را تسهیل کند.

مطابق تبصره‌ ماده‌ی مذکور، برای تحقق معاونت در جرم، وحدت قصد و تقدم یا اقتران (همزمانی) زمانی بین رفتار معاون و مرتکب جرم شرط است.

چنان‌چه فاعل اصلی جرم، جرمی شدیدتر از آن‌چه مقصود معاون بوده است مرتکب شود، معاون به مجازات معاونت در جرم خفیف‌تر محکوم می‌شود.

باید توجه داشت که معاون به هیچ عنوان در عملیات اجرایی جرم دخالت نمی‌کند.

اگر کسی در عملیات اجرایی جرم دخالت کند، از عنوان معاون خارج شده و مباشر یا شریک جرم محسوب می‌شود.

مطابق قانون، معاون باید نسبت به عملی که در آن معاونت و همکاری می‌کند، علم و عمد داشته باشد.

یعنی بداند که مباشر جرم (یعنی مرتکب اصلی) را در انجام دادن چه عملی یاری می‌کند و قصد این همکاری را داشته باشد.

از طرف دیگر باید بین مرتکب جرم و معاون جرم وحدت قصد وجود داشته باشد؛ یعنی معاون جرم دقیقاً همان نتیجه‌ای را بخواهد که مرتکب جرم خواسته است.

با توجه به آن‌چه گفته شد، در تعریف معاونت در قتل عمد می‌توان گفت که معاونت در قتل عمد عبارت است:

از همکاری و دخالت در وقوع جرم به یکی از حالات مذکور در ماده‌ی ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی.

مجازات معاونت در خودکشی

بنابراین اگر کسی قاتل را قبل از وقوع جرم یا همزمان با وقوع جرم تهدید یا تحریک کند یا وسایل ارتکاب قتل مثل چاقو برای قاتل تهیه کند و خود نیز شخصاً دخالتی در فرایند گرفتن جان مقتول نداشته باشد، معاون در قتل عمد محسوب می‌شود.

مجازات معاونت در قتل عمد

مطابق بند الف مطابق ماده‌ی ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی، در جرایمی که مجازات قانونی آن‌ها سلب حیات است و قتل عمد نیز از مصادیق آن به‌شمار می‌رود؛ مجازات معاون جرم، حبس تعزیری درجه‌ی دو یا سه خواهد بود.

آیا معاونت در قتل شبه‌عمد و خطای محض امکان‌پذیر است؟

در خصوص این سوال که آیا معاونت در قتل غیرعمد اعم از شبه‌عمد و خطای محض ممکن است یا خیر؟

باید گفت مطابق بندهای سه‌گانه‌ی ماده‌ی ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی معاونت در جرم، فقط نسبت به جرایم عمدی قابل تصور است.

تبصره‌ی ذیل ماده‌ی یاد شده نیز تأکید دارد که برای تحقق معاونت در جرم، وحدت قصد میان مرتکب و معاون نیاز است.

از آن‌جا که در جرایم غیرعمدی از جمله قتل شبه‌عمد و خطای محض، قصد ارتکاب جرم وجود ندارد، معاونت در این دسته از جرایم منتفی است.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان در ارتباط با وقوع جرایم:

معرفی بهترین وکیل پایه یک دادگستری قتل در تهران

معرفی وکیل در سایر جرایم مانند کلاهبرداری و اختلاس و پولشویی، قاچاق کالا و ارز و ارتشا و…

ارائه مشاوره به صورت آنلاین و حضوری در خصوص کلیه جرایم و مشکلات حقوقی

پذیرش و قبول پرونده در تمام مراحل رسیدگی اعم از بدوی، تجدیدنظر، اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور.

شکایت از کارشناس رسمی دادگستری

پذیرش و قبول پرونده در دعاوی مطرح شده در شهرداری، دیوان عدالت اداری و سایر نهادهای دولتی.

مطالعه پرونده و تنظیم لایحه اعاده دادرسی ماده ۴۷۷ و تنظیم لایحه تجدیدنظر.

تفاوت مجازات قتل عمد و غیر عمد چیست؟

مجازات قتل عمد قصاص نفس (اعدام) است اما مجازات قتل غیرعمد، پرداخت دیه خواهد بود.

مجازات معاونت در قتل چیست؟

معاونت در قتل فقط در قتل عمدی وجود دارد و مجازات آن، حبس شدید خواهد بود.

 

 

تلفن های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

شماره موبایل بهترین وکیل قتل در تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

مشاوره رایگان حقوقی صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

۴.۸/۵ - (۱۸ امتیاز)

۶ دیدگاه

    • سلام وقت به خیر
      تفاوت قسامه با سوگند

      ✍ قسامه که در واقع همان قسم خوردن است در موارد قتل کاربرد دارد و آن وقتی است که قاضی ظن به قاتل بودن شخص دارد و دلیل و یا مدرک قطعی یا یقینی ندارد در اینجا اصطلاحا گفته می شود که مورد از موارد #لوث# است و با تشریفات خاصی باید یک تعداد افراد یک تعداد قسم که تعداد آن در قانون پیش بینی شده است، بخورند تا ظن قاضی از بین برود.
      اما سوگند در موادی است که شخص برای اثبات حق خود و یا رد ادعای شخص دیگر بر علیه خود در اموری که قتل نیست، سوگند می خورد. بنابراین، قسامه مربوط به قتل است و سوگند امور غیر قتل

      دفتر وکالت محمد رضا مهری
      وکیل پایه یک دادگستری

  • سلام وقت شما بخیر
    سلام آقای وکیل اگر فردی قتل غیر عمد انجام داده باشه حکمش اعدام من از ارسنجان بهتون پیام میدم و برادرم تو تهران تو یک رستوران کار میکرده چندتا سوال دارم برای پروندش ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، مجازات قتل عمد قصاص نفس (اعدام) است اما مجازات قتل غیرعمد، پرداخت دیه خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری
    من برادرم تو یک پرونده قتل متهم به معاونت در جرم هستند و میخواستم بدونم مجازات ایشون چی خواهد بود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق بند الف مطابق ماده‌ی ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی، در جرایمی که مجازات قانونی آن‌ها سلب حیات است و قتل عمد نیز از مصادیق آن به‌شمار می‌رود؛ مجازات معاون جرم، حبس تعزیری درجه‌ی دو یا سه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *