پناهندگی در آمریکا

پناهندگی در آمریکا

هر سال، هزاران پناهجو به آمریکا مهاجرت می کنند و یا در حال حاضر در ایالات متحده درخواست پناهندگی یا حمایت از آزار و شکنجه می کنند. پناهجو یان در آمریکا باید به یک فرایند دشوار و پیچیده که شامل چندین سازمان دولتی می‌شوند، حرکت کنند. کسانی که جو از پناهندگی در آمریکا را دریافت می کنند، می‌توانند با گرفتن اقامت دائم در ایالات متحده زندگی کنند، مزایای خاصی را دریافت کنند، و با اعضای خانواده خود مجددا متحد شوند.

پناهندگی حفاظتی است که برای اتباع خارجی که در حال حاضر در ایالات متحده و یا در مرزهایی هستند که با تعریف بین‌المللی “پناهنده” مطابقت دارند، حمایت می‌شود. یک پناهنده را به عنوان فردی که نمی‌تواند یا نمی خواهد به کشور خود برگردد، به دلیل آزار و شکنجه قبلی و یا یک ترس از آزار و اذیت “با توجه به نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی، در این کشور محافظت شود”.

 از طریق قانون مهاجرت ایالات متحده آمریکا، دارای تعهدات قانونی برای ارائه حمایت و حقوق خاص به کسانی که به عنوان پناهنده واجد شرایط هستند. قانون پناهندگان دو مسیر برای به دست آوردن وضعیت پناهندگی یا از خارج از کشور به عنوان یک پناهنده اسکان یافته و یا در ایالات متحده به عنوان یک پناهجو انتخاب کرد. این واقعیت جنبه های فرایند پناهجو یان را توصیف می کند. موسسه حقوقی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه، صرفا مطالب مربوط به قانون مهاجرت آمریکا و پناهندگی در آمریکا را جهت اطلاع عموم منتشر می‌نماید و هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی در آمریکا ندارد.

مهاجرت به نیوزلند

مزایای پناهندگی در آمریکا

یک فرد یا شخصی که پناهندگی در آمریکا را دریافت کرده است مجاز به کار در ایالات متحده است، ممکن است درخواست برای کارت امنیت اجتماعی ، اجازه سفر به خارج از کشور، و حتی میتواند اعضای خانواده خود را به آمریکا بیاورد. همچنین پناهندگی در آمریکا ممکن است واجد شرایط دریافت فواید فدرال یا دفاتر اسکان مجدد پناهندگان مانند Medicaid یا کمک های پزشکی پناهنده در آمریکا باشد.

پس از یک سال، ممکن است برای پناهنده در آمریکا با یک نام مستعار برای اقامت دائم قانونی (یعنی یک کارت سبز) درخواست شود. هنگامی که فرد به یک اقامت دائم در آمریکا تبدیل می‌شود، او باید چهار سال برای درخواست شهروندی منتظر بماند.

فرآیند درخواست پناهندگی در آمریکا

با داشتن یا بدون داشتن  وکیل، یک پناهجو در آمریکا مستلزم اثبات این است که او با تعریف یک پناهنده موافق است. پناهجو یان در آمریکا اغلب شواهد قابل توجهی را در سراسر پرونده‌های تایید و دفاعی نشان می دهند که نشان می‌دهد آزار و اذیت قبلی یا اینکه آن‌ها “ترس و وحشت” از آزار و اذیت های آینده در کشور خود دارند. با این حال، شهادت شخصی خود معمولا در تصمیم گیری در مورد پناهندگی در آمریکا تاثیر می گذارد.

بعضی از عوامل افراد را از درخواست پناهندگی یا دریافت کمک های پناهندگی در آمریکا ممنوع می کند، از قبیل فقدان مهلت ثبت نام یک ساله یا ایجاد خطر برای امریکا است.

انواع پناهندگی در آمریکا

    پناهندگی معتبر: فردی که در دادگاه حذف نمی‌شود، می‌تواند درخواست پناهندگی در آمریکا از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، یک بخش وزارت امنیت داخلی (DHS) را درخواست کند. اگر افسر پناهجوی ایالات متحده آمریکا درخواست پناهندگی را نپذیرد، متقاضی به پرونده‌های مربوط به حذف مراجعه می کند، جایی که او می‌تواند تقاضای پناهندگی را از طریق پرونده دفاعی تجدید نماید و ازیک قاضی درخواست پناهندگی نماید.

مهاجرت به مالزی

    پناهندگی دفاعی: فردی که در مراحل حذف قرار دارد، می‌تواند درخواست دفاع از پناهندگی در آمریکا را با ثبت درخواست با یک قاضی مهاجرت در اداره مهاجرت اجرایی (EOIR) وزارت دادگستری کند.

حذف سریع پناهندگی در آمریکا

برای اطمینان از این که ایالات متحده قوانین بین‌المللی و داخلی را نقض نمی کند با بازگشت افراد به کشورهایی که زندگی یا آزادی آن‌ها ممکن است در معرض خطر باشد، فرایندهای غربالگری ترس و هراس معتبر برای پناهجو یان در آمریکا در فرایندهای حذف سریع در دسترس هستند. پناهجو یان  که با یک مقام آمریکایی در نزدیکی مرز مواجه می‌شوند یا خود را در معرض دید قرار می گیرند، به اتخاذ تدابیری منتهی می‌شوند که یک پروسه شتابی است که اجازه می‌دهد وزارت امنیت داخلی را به اخراج سریع افراد خاصی تحویل دهد.

افرادی که به مقام رسمی گمرک و مرزی (CBP) می گویند که از آزار و اذیت، شکنجه یا بازگشت به کشورشان می ترسند و مایل به درخواست پناهندگی در آمریکا هستند، یک مصاحبه معتبر ارائه می‌شود که توسط یک افسر در بخش پناهندگی USCIS انجام شده است.

اگر افسر تعیین می کند که پناهجو در آمریکا از ترس اعتماد به آزار و شکنجه مطلع است، این بدان معنی است که فرد اثبات کرده است که او “امکان قابل ملاحظه ای” برای تاسیس واجد شرایط بودن برای پناهندگی در آمریکا را دارد. سپس فرد به دادگاه مهاجرت جهت ادامه روند پرونده پناهندگی دفاعی در آمریکا مراجعه خواهد کرد.

مدت پروسه پناهندگی در آمریکا

در کل، روند پناهندگی در آمریکا می‌تواند سالها طول بکشد. در بعضی موارد، یک فرد ممکن است درخواست خود را ارائه کند و در سال آینده یک جلسه دادرسی یا مص احبه دریافت کند.

تحصیل پزشکی در آمریکا

    پناهجو یانی که وضعیت خود را از طریق فرآیند دفاعی (در دادگاه مهاجرت) در آمریکا دنبال می کنند، به طور متوسط ​​بیش از سه سال انتظار دارند. در برخی از ایالت ها، زمان انتظار می‌تواند تا زمانی که پنج سال است، همانطور که در تگزاس است.

    کسانی که تقاضای پناهندگی در آمریکا را از طریق USCIS تایید می کنند، به طور متوسط ​​حداقل دو سال برای مصاحبه اولیه خود با یک افسر پناهندگی صبر می کنند. پناهجو یان، و هر  کدام از اعضای خانواده که منتظر پیوستن به آن‌ها هستند، شش ماه الی یکسالی که پرونده آن‌ها در انتظار است، در حال تعویض است. عقب ماندگی ها و تاخیر ها می‌توانند جدایی طولانی مدت از خانواده های پناهنده را از بین ببرند، اعضای خانواده را در خارج از کشور در شرایط خطرناک ترک می کنند و دسترسی پناهجو یان به مشاوره حرفه ای را مختل می کند.

اگرچه پناهجو یان در آمریکا ممکن است برای صدور مجوز کار پس از انکه پرونده خود را برای 150 روز در نظر گرفته اند، درخواست کند، به دلیل نامشخص بودن وضعیت پناهندگی در آمریکا تا زمان اعلام رای دادگاه، حق تحصیل و کار ندارند.

پناهجو یان شامل برخی از اعضای آسیب پذیر جامعه، کودکان، مادران مجرد، قربانیان خشونت خانگی یا شکنجه و دیگر افرادی هستند که از آزار و اذیت و آزار و اذیت رنج می برند. بعضی از این افراد در ایالات متحده زندگی می کنند در حالی که درخواست آن‌ها پردازش می‌شود، در حالی که دیگران، از جمله کودکان و خانواده ها، برای برخی یا همه این زمان بازداشت می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در کانادا و اخذ اقامت دائم

بازداشت شدن، چالش هایی را که پناهجو یان در آمریکا پیش از ان با ان روبرو هستند، را تشدید می کنند و می‌تواند به  نفی درخواست پناهندگی شخص، منجر شود. مطالعات نشان داده است که افرادی که در بازداشت هستند “پنج بار کمتر به مشاوره حقوقی دست می یابند و پنج و نیم بار کمتر از ادعای پناهندگی خود موفق هستند”. کودکان و خانواده هایی که بازداشت شده اند از مشکلات روانی و جسمی مانند افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه و عفونت های مکرر رنج برده اند.

مدت زمان بازداشت پناهجو یان متفاوت است از انجا که “هیچ محدودیت قانونی برای میزان زمانی که یک غیر شهروند ممکن است در بازداشت مهاجرت برگزار شود، وجود ندارد. برخی از متقاضیان پناهندگی ممکن است برای چندین ماه یا حتی سالها در بازداشت مهاجرین نگهداری شوند.

مهلت برای درخواست پناهندگی در آمریکا

یک پناهجو در آمریکا معمولا یک سال پس از ورود به ایالات متحده برای وضعیت پناهندگی درخواست می کند. DHS به وضوح مستلزم اعلام  درخواست پناهندگی در آمریکا به پناهجو یان نیست و بسیاری از افراد آگاه نیستند که وجود دارد.

پناهجو یانی که در پروسه های قطعی و دفاعی مواجه هستند، موانع زیادی را برای رسیدن به این مهلت دارند. برخی از افراد در معرض آسیب های ناشی از زمان خود در بازداشت یا سفر به ایالات متحده آمریکا هستند و ممکن است هرگز متوجه نشود که یک مهلت قانونی وجود دارد. حتی کسانی که از زمان مواجهه با پردازش و ضبط اطلاعات آگاه هستند، می‌توانند درخواست خود را به موقع ثبت کنند.

اعلام برندگان لاتاری 2022

مشاوره حقوقی مهاجرت به آمریکا

مهاجرت قاچاقی به آمریکا، مهاجرت غیر قانونی به آمریکا و پناهندگی در آمریکا، سه مقوله ای هستند که نوسط وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. مهاجرت قانونی به آمریکا، علیرغم فرمان مهاجرتی ترامپ که مهاجرت به آمریکا را برای اتباع چند کشور محدود نموده است، همچنان امکان‌پذیر است. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان، امکان ارائه مشاوره حقوقی مهاجرتی برای همه کشورها توسط وکیل پایه یک دادگستری را برای هم وطنان عزیز مهیا نموده است.

 

5/5 - (11 امتیاز)

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *