⁠وکیل در رسالت

وکیل در رسالت

⁠⁣⁠وکیل در رسالت


با معرفی ⁠وکیل در رسالت تهران با شما هستیم. نحوه جستجوی وکیل محدوده میدان رسالت تهران چگونه است؟ آیا نیاز به مشاوره دارید؟

برای دریافت پاسخ سوالات حقوقی به صورت آنلاین چه اقدامی لازم است؟

شرح بعضی از موضوعات حقوقی مورد سوال از ⁠وکیل در رسالت

⁠⁣✍️تصرف عدوانی حقوقی:

⁣✅بنا به تعریف مصرح در ماده 158 قانون آمین دادرسی مدنی برای تحقق دعوای تصرف عدوانی ارکان زیر باید جمع باشد که هر یک مختصراً توضیح داده میشود:

 سبق تصرف خواهان:

علاوه بر استیلا نسبت به مال به قصد استفاده شخصی، که لازمه تحقق معنای تصرف در اموال است لازم است ارتباط بین مال و متصرف با تمامی ارکان و شرایط مدتی ادامه داشته باشد تا برحسب عرف بتوان آنرا بعنوان سابقه پذیرفت.

بنابراین باید مدت لازم برای حصول سبق تصرف را به نظر عرف محول نمود.

عدم سبق تصرف خوانده:

صدور حکم رفع تصرف علیه کسی جائز است که تصرف او لاحق بر تصرف خواهان باشد.

براساس همین شرط است که معتقدند خوانده دعوی تصرف، باید هیچگونه تصرف قبلی در مال موضوع دعوی نداشته باشد والا او خود نیز متصرف سابق محسوب می-گردد و صدور دستور رفع تصرف علیه متصرف سابق فاقد وجهه قانونی است. بنابراین یکی از شرایط دعوی تصرف عدوانی این است که خوانده با لحوق تصرف عدوانی خود، مال مورد دعوی را از تصرف متصرف سابق خارج کرده و بر آن مستولی شده باشد.

عدوانی بودن تصرف خوانده:

عدوانی بودن تصرف، شرطی است که در تحقق غصب نیز ضروری است.

گو اینکه در قانون مدنی تعریفی از مفهوم «عدوانی» به عمل نیامده، ولی ماده یک قانون جلوگیری از تصرف عدوانی با قید عبارات: «بدون رضایت» به بیان مفهوم «عدواناً» که در ماده 2 آن قانون ذکر شده پرداخته، منقول یا غیرمنقول بودن مال که تفاوت بین در ماده یک و دو آن می باشد، تأثیری در این امر ندارد. خصوصاً ماده یک قانون جلوگیری از تصرف عدوانی مصوب سال 1309 که اموال منقول و غیرمنقول را در بر می گرفت، در موردی دعاوی مربوط به هر دو نوع مال، عبارت «بدون رضایت» را به کار برده بود.

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

✍️ توقیف اموال مشاع

وفق ماده ۱۳۷و ۱۴۰ قانون اجرای احکام مدنی مصوب ۱۳۵۶

توقیف و مزایده اموال منقول مشاع بلا اشکال است.

وکیل دعاوی قاچاق کالا و ارز

به منظور حفظ حقوق خریدار و شریک مال اجرا مکلف است موضوع مشاع بودن مال مورد مزایده ومیزان سهم محکوم علیه را که به فروش خواهد رسید بعنوان مشخصات مال در آگهی فروش تصریح نماید.

( نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قُضائیه شماره (۵۹/۷ مورخ ۷/۱/۱۳۶۲)

⁠⁣✍️در موارد زیر ابطال یا اصلاح سند با حكم دادگاه انجام می شود:

✔️الف) ملكی بر خلاف قانون ثبت شده باشد.

✔️ب) تعارض اسناد مالكیت در صورتیكه دارنده سند معارض به دادگاه دادخواست دهد.

✔️ج) در موردی كه اشتباهی در عملیات مقدماتی ثبت رخ داده باشد و این اشتباه وارد سند شود و هیأت نظارت آن را مخل به حقوق دیگران تشخیص دهد.

✔️د) در موردی كه در عملیات تفكیكی اشتباهی رخ داده و وارد سند شود و مخل به حقوق دیگران باشد.

✔️ه) در موردی كه متصرف دارنده سند عادی تقاضای سند رسمی بنماید. (بند ٦ماده ١٤٧ق.ث)

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

⁠⁣🌀شروط نامشروع در قانون مدنی:

💥شرط توارث در نکاح منقطع: “باطل” است

💥شرط عدم توارث در نکاح دائم: “باطل” است (ماده 240)

💥شرط بر خلاف قانون امری: “باطل” است

💥شرط اسقاط حق حضانت بطور کلی:”باطل” است

💥شرط اسقاط حق حضانت بطور جزئی: “باطل” است

💥شرط اسقاط خیار تدلیس: “باطل” است.

💥شرط اسقاط خیار تعذر تسلیم: “باطل” است

💥شرط خیار تفلیس: “باطل” است

⁠وکیل در رسالت

💥شرط اسقاط حق رجوع مرد در طلاق رجعی : “باطل” است

💥شرط اسقاط حق ولایت بصورت کلی و جزئی: “باطل” است

💥شرط اسقاط حق اقامہ دعوا در مورد غیر جرایم:”صحیح” است

💥شرط اسقاط خیارات بصورت کلی: “باطل” است

💥اسقاط حق شفعہ بطور کلی: “باطل” است

💥شرط عدم نزدیکی در نکاح دائم: “باطل” است

💥شرط عدم نزدیکی در نکاح منقطع: “صحیح” است

💥شرط سقوط تکلیف زوج به پرداخت نفقہ در نڪاح دائم: “باطل” است. ماده 1106

💥شرط انفاق توسط زوج در نکاح منقطع: “صحیح” است. ماده 1113

💥شرط عدم مهر در نکاح منقطع: “باطل و مبطل است.” ماده 1095

💥شرط بطلان عقد نکاح در صورت عدم تادیہ مهر در مدت معین :”شرط باطل” اما “نکاح و مهر صحیح” است ماده ۱۰۸۱ ⁠وکیل در رسالت

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

گواهی انحصار وراثت

🔺مدارک لازم برای گواهی انحصار وراثت

1- گواهی فوت2- شناسنامه متوفی3- کارت ملی متوفی 4- شناسنامه وراث 5- کارت ملی وراث6- استشهادیه (تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی به اضافه گواهی امضا توسط سردفتر) 7- اظهارنامه مالیات بر ارث 8- وصیت نامه (در صورت وجود)

بهترین وکیل جرایم اقتصادی تهران

🔺مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت

1- پس از تکمیل مدارک فوق، مراجعه به شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه متوفی و ثبت درخواست صدور گواهی انحصار وراثت توسط یکی از ورثه به طرفیت سایر وراث.2- مراتب این دادخواست در روزنامه آگهی شده و پس از طی تشریفات گواهی لازم صادر می شود.

🔸 مرجع صالح برای صدور گواهی انحصار وراثت شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه متوفی می باشد.

🔺نکته1: اختلاف بین وراث در نحوه تقسیم ماترک، تأثیری در صدور گواهی انحصار وراثت ندارد.

🔺نکته2: حتی یکی از وراث هم می تواند درخواست گواهی انحصار بدهد و در صورتی که مدارک سایرین را ندارد، به درخواست او از مراجع ذیصلاح استعلام می شود.

🔺نکته3: هر نوع دخالت در اموال متوفی منوط به داشتن گواهی انحصار وراثت است و وراث حتی با توافق هم نمی توانند در اموال تصرف نمایند.

مگر اینکه اموال منقول باشد یا داخل در قاعده تصرف مندرج در ماده 35 قانون مدنی باشد.

🔸ماده 35 قانون مدنی:

تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیت است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

🔺نکته4: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان صدور گواهی انحصار وراثت به عمد نام یک یا چند وارث را اعلام ننمایند و مرجع رسیدگی متوجه امر نشده و گواهی بدون ذکر نام وراث غائب صادر شود، مطابق ماده 9 قانون تصدیق انحصار وراثت مصوب 14/7/1309 کلاهبرداری محسوب و مشمول مجازات آن جرم است.

🔸ماده 9 قانون تصدیق انحصار وراثت: هرگاه معلوم شود كه مستدعی تصدیق با علم به عدم وراثت خود، تحصیل تصدیق وراثت نموده و یا با علم به وجود وارثی غیر از خود تحصیل تصدیق برخلاف حقیقت كرده است، كلاهبردار محسوب و علاوه بر ادای خسارت به مجازاتی كه به موجب قانون برای این جرم مقرر است، محكوم خواهد شد ‌.

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

⁠تعریف چند اصطلاح حقوقی

📚👈۱. زنا:

زناشویی زن و مردی که علقه زوجیت بین شون نیست

📚👈۲. قوادی:

عبارت است از جمع و مرتبط کردن دو نفر یا بیشتر برای زنا یا لواط

📚👈۳. قذف:

نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگری

📚👈۴.نکاح:

عبارت است از عقدی که سبب رابطه زنا شویی بین دو جنس مخالف می شود.

📚👈۵.طلاق:

عبارت است از انحلال نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب مرد و نماینده قانونی او

اصول سردی

📚👈۶. عده:

مدتی که در آن مدت زنی که ازدواجش از طریق طلاق،وفات،فسخ نکاح یا بذل مدت منحل شده نمی توان شوهر دیگری اختیار کند.

📚👈۷. کراهت:

خواستن ترک کاری بدون اینکه انجام آن گناه داشته باشد. مثل : طلاق

📚👈۸. بذل مدت:

صرف نظر کردن زوج از ادامه اثر عقد نکاح در ازدواج موقت وپایان بخشیدن به آن را گویند.

📚👈۹.تمکین

سلطه و اختیار دادن به دیگری را تمکین گویند. تمكین به معنای انجام وظایف زناشویی است. تمکین از حقوق واجب شوهر بر زن است و در صورت

خودداری زن از آن بدون عذر، نفقه او بر شوهر واجب نخواهد بود. در واقع هر یک از زن و شوهر مکلّف به وظیفه خویش است؛ زن به تمکین و

مرد به پرداخت مهر و هیچ‏کدام بر دیگری توقف ندارد

📚👈۱۰.نشوز:

اصطلاحی در فقه و حقوق اسلامی به معنی تمکین نکردن، نافرمانی و عدم ایفاء وظایف زناشویی از سوی یکی از زوجین است. اگرچه معمولاً نشوز فقط به نافرمانی زن از طریق عدم تمکین به شوهر اشاره دارد اما نافرمانی شوهر نیز در نوشته های فقهی نشوز نامیده می‌شود.

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

⁣❌ دستورالعمل “نظارت بر زندانیان دارای محکومیت مالی” از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

با توجه به مبانی شرعی و قانونی مبنی بر منع بازداشت بدهکاران مالی معسر و با هدف جلوگیری از بازداشت محکومینی که قادر به ادای دین خود نیستند و نیز نظارت بر اجرای دقیق تکالیف مصرح در قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۲۳.۳.۱۳۹۴، ” دستورالعمل نظارت بر زندانیان دارای محکومیت مالی” به شرح مواد آتی است.

♻️ماده ۱- دادگاه‌ها موظفند در احکام صادره مشتمل بر استرداد عین، مثل یا قیمت اموال، میزان، نوع و مشخصات دقیق محکوم به یا قیمت آن را تعیین و در صورت بازداشت محکوم علیه به زندان اعلام تا محکومان به دلیل ابهام در اوصاف مذکور در زندان نمانند و در مواردی که میزان، نوع و مشخصات دقیق محکوم به در حکم صادره اعلام نشده است، سازمان زندان‌ها موظف است اسامی زندانیانی که میزان دقیق محکوم به در مورد آنان مشخص نمی‌باشد را فورا به مرجع قضایی ذیربط منعکس و رفع ابهام از محکومیت را پیگیری نماید. وکیل در رسالت

♻️ماده ۲- در اجرای مقررات ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مبنی بر عدم حبس محکومینی که تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه،

ضمن ارائه صورت اموال و دارایی‌های خویش، دعوای اعسار را اقامه کرده باشند و نیز توجه به شرایط اثبات اعسار محکومینی که مالی در عوض دین دریافت یا تحصیل نکرده یا مال تلف حقیقی یا حکمی شده است روسای محترم دادگستری‌ها نظارت لازم را معمول تا مراجع قضایی قبل از احراز یا اثبات ملائت مالی محکومان از معرفی به زندان خودداری نمایند.

وکیل رابطه نامشروع شرق تهران

♻️ماده ۳- چنانچه برخی از محکومان مالی به لحاظ عدم توان پرداخت محکوم به در زندان بوده و تاکنون دادخواست اعسار تقدیم نکرده، مددکاران و کارشناسان قضایی، زندانیان مذکور را جهت تقدیم دادخواست مساعدت نموده و تسریع در رسیدگی پرونده‌های مذکور را پیگیری نمایند.

♻️ماده ۴- در مواردی که محکوم به تقسیط شده و یا در اجرای تبصره ۱ ماده ۳ قانون مذکور برای محکوم قرار کفالت یا وثیقه صادر گردید، لکن میزان اقساط، خارج از توان مالی وی بوده یا قرار تامین نامتناسب صادر شده باشد، روسای کل دادگستری‌ها ضمن نظارت و هماهنگی لازم با قضات مربوط ترتیبی اتخاذ نمایند تا با اعمال اقدامات متناسب از بازداشت محکومین مذکور پیشگیری شود.

♻️ماده ۵- چنان چه برخی از افراد به لحاظ عدم پرداخت نیم عشر مربوط به حقوق دولت بازداشت باشند، قضات مربوط با اخذ تعهدات لازم زمینه رهایی آنان را از زندان فراهم نمایند.

♻️ماده ۶- سازمان زندان‌ها موظف است با بررسی سوابق، مشخصات دقیق و اسمی زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت محکوم به در زندان هستند را به صورت ماهانه به تفکیک هر استان و با ذکر جزئیات زیر تهیه و به تفکیک برای روسای کل دادگستری استان‌ها جهت نظارت بر امور اینگونه زندانیان ارسال نماید:

⁠وکیل در رسالت

الف- تاریخ بازداشت.

ب- شماره و تاریخ محکومیت صادره و شعبه مجری حکم.

پ- نوع و میزان محکومیت مالی و نوع اتهام، در صورتی که محکومیت مالی، رد مال کیفری و یا ضرر و زیان ناشی از جرم باشد.

ت- وضعیت رسیدگی به ادعای اعسار محکوم علیه و نتیجه آراء صادره در این مورد.

♻️ماده ۷- با توجه به فراهم شدن زمینه شناسایی اموال افراد و ایجاد شناسنامه مالی از طریق سامانه‌های الکترونیکی، از جمله بانک جامع املاک و شرکت‌ها و مالکیت‌های معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیز امکان بررسی حساب‌های بانکی و مالکیت خودرو، معاون اول محترم قوه قضاییه ضمن هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف، از جمله مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه، دادگستری‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، زمینه شناسایی سریع و دقیق اموال محکومان مالی فراهم و در صورت توانایی مالی محکومان، حکم صادره از طریق اموال شناسایی شده اجرا و در صورت عدم توانایی مالی محکومان، زمینه آزادی آنان با تضمین لازم فراهم شود.

مشاوره حقوقی استارتاپ با وکیل متخصص

♻️ماده ۸- در اجرای مقررات ماده ۵ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مبنی بر جدا سازی زندانیان دارای محکومیت مالی از دیگر محکومان کیفری، سازمان زندان‌ها مطابق قانون با همکاری دولت در اسرع وقت زمینه نگهداری و اشتغال محکومان مالی را در خارج از زندان فراهم می‌نماید.

♻️ماده ۹- نظارت بر حسن اجرای این دستور العمل بر عهده روسای کل دادگستری استان‌ها و معاون اول قوه قضاییه می‌باشد.

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

خدمات تخصصی گروه وکلای ملک و حقوقی تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای تخصصی ملکی در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با ⁠وکیل در رسالت

قبول وکالت در پرونده اختلافات ملکی بین مالک و سازنده

قبول وکالت در مطالبه وجه چک و سفته، مطالبات بانکی و اختلافات مالی بین شرکاء

قبول وکالت در پرونده تصرف عدوانی حقوقی، مزاحمت و ممانعت از حق حقوقی، خلع ید

تنظیم دادخواست جهت دعاوی ملکی و حقوقی در تهران

قبول وکالت در پرونده الزام به اخذ پایانکار، صورتمجلس تفکیکی و الزام به تنظیم سند رسمی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه حقوقی و ملکی در تهران

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی ملک و حقوقی در تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل ⁠وکیل در رسالت

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام ⁠وکیل در رسالت

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

⁠⁣⁠وکیل در رسالت

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده ملکی و حقوقی تهران

5/5 - (18 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *