اجرا گذاشتن مهریه چقدر زمان میبرد؟

اجرا گذاشتن مهریه چقدر زمان میبرد؟

اجرا گذاشتن مهریه چقدر زمان میبرد؟


در این مقاله با بررسی این سوال با شما هستیم که اجرا گذاشتن مهریه چقدر زمان میبرد؟

نکات مهم در رابطه با سوال فوق

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اجرا گذاشتن مهریه چقدر زمان میبرد؟

مال غیر منقول به عنوان مهریه چگونه است؟

برای پرداخت مهریه می توان در عقد نامه ضمانت کننده گرفت؟

ضابطه مهریه در خصوص به اجرا نهادن مهریه وجه نقد به چه ترتیبی می باشد؟

[/stextbox]

اجرا گذاشتن مهریه چقدر زمان میبرد

دادخواست مهریه در صورتی‌که از سوی وکیل پایه یک دادگستری به جریان افتاده باشد و یا وکیل دعاوی خانوادگی، حتما زمان به نتیجه رسیدن ان بسیار اندک خواهد بود.

البته در شرایطی‌ که فرآیند تثبیت دادخواست و دادگاه بوسیله خود شخص صورت بگیرد حدود یک سال طول خواهد کشید اما  وکیل پایه یک دادگستری با تنظیم به موقع لوایح و دادخواست و پیگیری مستمر نتیجه پرونده، این مجال را به یک دوم و یا حتی کمتر کاهش خواهد بخشید.

تنها می بایست توجه کرد انگیزه زوجه از به اجرا نهادن مهریه و دادخواست مطالبه مهریه چه میباشد؟

البته نماینده قانونی مهریه به عبارتی همان وکیل مورد نظر ما یا این که وکیل پایه یک دادگستری است که به اختصار نماینده قانونی و یا نماینده قانونی مهریه اسم گذاری می شود.

می بایست  دقت  کرد که نماینده قانونی مهریه با تنظیم دادخواست مهریه با اصول و رویکرد های رسمی رایج و با شناخت و آگاهی که از وی در محاکم موجود است پرونده دادخواست مهریه را در کمترین مجال به نتیجه می‌رساند.

مال غیر منقول به عنوان مهریه

مال غیر منقول مانند زمین، سوئیت، دکان و … توجه داشته باشید که هیچوقت مهریه را اینطور قرار ندهید که برای مثال زوج منزلی در تهران یا این که فلان محله یا این که به فلان متراژ به اسم زوجه انتقال دهد، مسلما می بایست پلاک ثبتی مشخص و معلوم و معلوم با جزئیات نظیر شماره قطعه در سند تزویج قید شود.

نمونه دادخواست تعدیل تقسیط مهریه

با دقت به این‌که انتقال مدرک قانونی دارای مقدماتی برای تثبیت و دفاتر اسناد رسمی است و از طرفی دفتر کار قانونی تزویج محل انتقال قانونی مدرک ملک نمی باشد، معمولا تعهد به انتقال به طور شرط ضمن عقد ( شرط فعل حقوقی ) در مدرک وصلت گنجانده و انتقال سند رسمی و قانونی به زمان های موکول می گردد.

گویا است که زوجه بعدا میتواند در صورت استنکاف زوج به انتقال سند از روش مراجع قضایی و طرح دادخواست الزام به انتقال سند رسمی ملک، احقاق حق نماید.

دادگاه محل وقوع ملک غیر منقول؛ صالح به رسیدگی است چه بسا که زوج یا این که زوجه در شهر دیگری سکونت داشته باشند.

برای پرداخت مهریه می توان در عقد نامه ضمانت کننده گرفت؟ 

آری . در نصیب مهریه به وسیله سردفتر تزویج و با دریافت امضا از ضمانت کننده ( برای مثال پدر شوهر ) متن می شود که پرداخت نمودن مهریه بوسیله چه کسی ضمانت شده‌است . ضمانت پرداخت مهریه چه بسا میتواند به طور تضامنی نیز باشد

در پرونده ای که چندین سال گذشته با آن مشغول بودیم , زوجه زیرک از سردفتر ( عاقد ) خواسته بود که پدر شوهر همراه شوهر متضامنا مسئول پرداخت مهریه باشد . پس از چندی از زندگی به جهت اختلافات بسیار زوجین , زوجه به طرفیت پدر شوهر متمول اقامه دعوی کرد و برنده به توقیف فروشگاه ضمانت کننده تضامنی ( پدر شوهر ) شد

ضابطه مهریه در خصوص به اجرا نهادن مهریه وجه نقد به چه ترتیبی می باشد؟ 

بسیار خوب میدانیم که مبنی بر ضابطه مهریه وجه نقد به نرخ روز حساب و کتاب می شود و زوج موظف به پرداخت است.

دو نکته خیلی دارای اهمیت است که می بایست بدانیم اولا در صورتی‌که زوج فوت نماید تنها تا مورخ فوت شوهر مهریه به نرخ روز محاسبه می شود، ثانیا ملاک، نرخ روز پرداخت مهریه بوسیله شوهر است و نه تاریخ اقامه دعوی و تقدیم دادخواست به وسیله زوجه برای این که بدانید نرخ روز مهریه شما چقدر است با تلفن ۱۲۹ مرتبط با قوه قضاییه تماس بگیرید.

دادگاه خانواده تهران

وکیل مجرب اخذ مهریه

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهریه در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *