مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان


اموروز با موضوع مهاجرت تحصیلی به انگلستان با شما خواهیم بود. 

کشور انگلستان در ناحیه جنوبی بریتانیای کبیر قرار گرفته است.

این کشور از ناحیه شمالی با کشور اسکاتلند و از ناحیه غربی با ولز دارای مرز مشترک می باشد که این ویژگی به یکی از مسائل مهم در اقتصاد و حمل و نقل این کشور تبدیل گشته است.

آب و هوای کشور انگلستان نسبتا معتدل و مرطوب می باشد و اکثرا در طول فصل های مختلف، هوا مرطوب و بارانی می باشد به گونه ای که در فصل زمستان دمای هوا منفی نخواهد شد و در فصل تابستان هم دمای هوای پایه نیز از 23 درجه بالاتر نخواهد رفت. جمعیت کشور انگلستان مطابق با آخرین سرشماری موجود که تا سال 2015 انجام گرفته، حدود 5/54 میلیون نفر تخمین زده شده است.

پایتخت کشور انگلستان شهر لندن می باشد که حدود 5/8 میلیون نفر را مطابق با آخرین سرشماری ها در خود جای داده است.

لندن، یکی از مهم ترین شهرهای کشور انگلستان می باشد. شهر لندن از قطب های مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در انگلستان محسوب می‌گردد. عمده ترین مراکز تجاری، فرهنگی و … در شهر لندن واقع شده اند که این مسئله بسیار با اهمیت برای مقامات این کشور می باشد.

کشور انگلستان تنها یک درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می دهد و کمتر از 10 درصد از تولید علم و فناوری دنیا را به خود اختصاص داده است .کشور انگلستان به کشوری پیشتاز و قدرتمند به لحاظ تکنولوژی و تولید علم در دنیا تبدیل گشته است و از لحاظ علمی تقریبا هم ردیف کشورهایی مانند آمریکا قرار گرفته است.

شرایط ایده آل

کشور انگلستان به سبب امکانات آموزشی و رفاهی بسیار عالی و شرایط ایده آل و چشمگیری که در اختیار افراد قرار می دهد، مورد توجه اشخاص بسیاری قرار گرفته است و این افراد از طریق روش هایی همچون اخذ ویزای تحصیلی، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج، و…، به کشور انگلستان مهاجرت می نمایند.

وکیل مهاجرت شیراز

دانشگاه های کشور انگلستان جزء 10 دانشگاه برتر و پیشرفته ی دنیا محسوب میشوند و میزان رضایت و علاقه مندی دانشجویان به دانشگاه های انگلستان بسیار بالا قلمداد می شود. سیستم آموزشی  انگلستان یکی از توسعه یافته ترین و قوی ترین نظام های آموزشی در دنیا می باشد.

مطابق با یکی از آخرین داده های آماری که در کشور انگلستان در سال 2012 میلادی انجام شده ، در حدود 400-450 هزار دانشجو به این کشور از طریق تحصیل، مهاجرت نموده اند. از عمده دلایل مهاجرت از طریق تحصیل به کشور انگلستان، اخذ مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه ها و کالج های این کشور می باشد که از اعتبار و ارزش بین المللی بسیار بالا برخوردار می باشد و می توان گفت که مورد تایید و قبول اکثر کشورهای جهان می باشند و دانشجو پس از اتمام دوره تحصیلی خود برای آنکه بخواهد به کار و فعالیتی مشغول شود، دغدغه ای به لحاظ اینکه آیا مدرک تحصیلی وی مورد تایید شرکت،کارفرما و… می باشد را نخواهد داشت.

در کشور انگلستان تحصیلات عالی به دو بخش تقسیم می گردند:

بخش اول: شامل مدرک لیسانس کارشناسی و دوره پایه foundation degree و اخذ مدرک این دوره پایه

بخش دوم: در بردارنده تحصیلات تکمیلی و عالی می باشد و شامل دوره فوق لیسانس(ارشد) و دکتری می باشد. چنانجه فردی بخواهد در مقاطع عالی و تکمیلی ادامه تحصیل نماید باید مدرک کارشناسی معتبر را از دانشگاه مربوطه که مورد قبول دانشگاه های این کشور قرار می گیرد را اخذ نماید.

امکانات آموزشی

کشور انگلستان به سبب امکانات آموزشی بسیار مطلوب و کیفیت آموزشی بالا و استانداردهای جهانی بسیار عالی، تحصیل در انگلستان، همواره یکی از اهداف افراد مختلف در اقصی نقاط دنیا می باشد، در این نوشتار سعی گردیده با توجه به آخرین تغییرات و اصلاحات در قوانین مهاجرتی انگلستان  به بررسی سوالات متداولی که همواره از سوی مخاطبان محترم در مورد تحصیل در انگلستان در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مطرح می باشد، پاسخ داده شود. سوالاتی همچون:

اقامت از طریق ازدواج

1-  آیا برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیاز به مدرک زبان انگلیسی داریم؟

3- نمره مدرک زبان انگلیسی در مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقاطع مختلف چند است؟

4-  هزینه تحصیل در کشور انگلستان در مقاطع مختلف، چه میزان است؟

5-مدت زمان تحصیل مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقاطع مختلف چه میزان است؟

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین المللی در انگلستان  و نیز با بهره گیری از خدمات و تجارب کارشناسان ارشد حقوق بین الملل، همواره موثق ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین مهاجرت تحصیلی به انگلستان را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می دهد.

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور انگلستان

به طور کلی و همه ساله کشور انگلستان افراد بسیاری را به سبب شرایط و کیفت آموزشی و رفاهی مطلوبی که فراهم میکند به خود جذب می نماید. لذا افراد بسیاری هستند که تحصیل در کشور انگلستان را از دوره ی لیسانس به سایر کشورها، حتی کشورهای اروپایی ترجیح می دهند.

چنانچه شخصی بخواهد که دوره لیسانس را درکشور انگلستان  بگذراند صرفا  باید یکی از دیپلم های  چهار ساله دوره متوسطه که شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی(طبیعی)، علوم انسانی (ادبیات) می باشد را برای ارائه به دانشگاه های انگلستان از دبیرستان مربوطه را ارائه نماید. برای ورود به مقطع لیسانس متقاضی باید آیلتس 6 را برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان اخذ کرده باشد. چنانچه متقاضی نتواند نمره آیلتس 6 را  اخذ کند، می تواند با داشتن نمره ی 5/5 آیلتس از کالج های انگلستان پذیرش بگیرد و پس از آنکه دوره کالج متقاضی سپری شد، از دانشگاه های انگلستان پذیرش بگیرد و دوره لیسانس را بگذراند.

طول دوره لیسانس در کشور انگلستان

طول دوره لیسانس در کشور انگلستان سه سال می باشد و دانشجو در طول دوره تحصیلی خود حق کار دانشجویی با در نظر گرفتن 10 ساعت در هفته را دارد که بخش کوچکی از هزینه های زندگی و دانشجویی متقاضی تامین می شود .

اقامت تمکن مالی آلمان

در این بین باید به این نکته دقت و توجه کافی و لازم را داشت که دانشجویی که در مقطع لیسانس از دانشگاه های انگلستان پذیرش می گیرد امکان آوردن همراه را با خود نخواهد داشت لذا در نظر گرفتن این موضوع  بسیار حائز اهمیت می باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور  انگلستان:

پس از آنکه متقاضی دوره لیسانس خود را بگذراند و و مدرک تحصیلی مربوطه را دریافت نماید می تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبرو بین المللی انگلستان اقدام نماید. برای اخذ پذیرش از دانشگا های انگلستان، متقاضی باید نمره آیلتس 5/6 را برای ورود به دانشگاه های این کشور داشته باشد.

دوره تحصیلی در مقطع فوق لیسانس، برخلاف آنکه در سایر کشور ها دو ساله برگزار می شود در انگلستان یک سال می باشد و دانشجو در طی دوره تحصیلی خود، با داشتن حداکثر 20 ساعت کار دانشجویی میتواند به فعالیت بپردازد و بخشی از هزینه های زندگی و دانشجویی را تامین نماید.

لذا توجه داشتن به این نکته ضروری است که امکان بردن همراه برای دانشجو، در مقطع فوق لیسانس برای متقاضی میسر می باشد.

شهریه تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس:

به طور کلی شهریه تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس برای دانشجویان بین المللی در حدود 10-15 هزار پوند د ر سال در نظر گرفته میشود که دانشجو در صورت پیدا کردن کار دانشجویی در ادامه مهاجرت تحصیلی به انگلستان، می تواند بخشی از هزینه های دانشجویی و فردی را تامین نماید.

دوره premaster در کشور انگلستان:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور انگلستان باید دیپلم داشته باشیم که بتوانیم تحصیل در مقطع لیسانس را به اتمام برسانیم. در این بین اشخاصی هستند که مدرک فوق دیپلم را از کشور مبدا اخذ نموده اند و می خواهند دوره فوق لیسانس را در دانشگا های انگلستان بگذرانند لذا دقت و توجه به این نکته ضروری است که مدرک فوق دیپلم تقریبا در اقصی نقاط دنیا تعریف مشخص و دقیقی ندارد و متقاضی اگر بخواهد در کشور انگلستان در مقطع فوق لیسانس، تحصیلات خود را تکمیل نماید باید دوره یک ساله ی premaster  را بگذراند و پس از اتمام این دوره ی یک ساله برای مقطع فوق لیسانس اقدام نماید.

وکیل کیفری مسلط بر قوانین انگلستان

چنانچه شخصی بخواهد در مقطع فوق لیسانس تحصیل نماید اما مدرک زبان آیلتس 5/6 را نداشته باشد میتواند دوره یک ساله ی premaster را سپری نماید که در صورت گذراندن این دوره یک ساله برای مقطع فوق لیسانس (master ) متقاضی میتواند اقدام نماید.

دوره prephd  در کشور انگلستان:

چنانچه فردی قصد تحصیل در مقطع دکتری  را داشته باشد، اما نمره آیلتس کافی و لازم را که حداقل آیلتس 7 آکادمیک در نظر گرفته میشود را نداشته باشد و مدرک فوق لیسانس را متقاضی از کشور خود اخذ نموده باشد به منظور تقویت نمره زبان و آشنایی با دروس و شیو های علمی دوره دکتری میتواند وارد دوره prephd شود.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان امکان تبدیل به اقامت دایم را تحت شرایطی خاص دارد.

 

تحصیل در مقطع دکتری در کشور انگلستان:

در صورتی که شخصی با اخذ مدرک فوق لیسانس بخواهد تحصیل در مقطع دکتری را در کشور انگلستان انتخاب نماید، باید آیلتس 7 و حتی بالاتر را برای این مقطع اخذ کرده باشد.

دانشجو در صورت ارائه آیلتس آکادمیک با نمره 7 و تمکن مالی مناسب، میتواند برای مقطع دکتری اقدام نماید. دکتری در کشورهای  مختلف و حتی در انگلستان به عنوان شغل محسوب می گردد و دانشجو زمانی که فعالیت و پروژه های تحقیقاتی را انجام میدهد در ازای آن به دانشجو حقوق و دستمزد تعلق می گیرد.

طول دوره تحصیلی در این مقطع سه ساله می باشد و پس از اتمام دوره تحصیلی متقاضی میتواند از دولت کشور انگلستان درخواست کارت اقامت یک ساله کند و پس از دریافت کارت اقامت می تواند به صورت تمام وقت به فعالیت مشغول گردد.

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

لازم به ذکر است که متقاضی مقطع دکتری امکان بردن همسر و فرزند زیر 18 سال در واقع همراه را با خود دارد و متقاضی به محض پذیرش و ویزا شدن می تواند با خود همراه را ببرد.

شهریه تحصیل در مقطع دکتری در کشور انگلستان:

به طور کلی شهریه تحصیل در مقطع دکتری بین 25-15 هزار پوند در سال میباشد که باتوجه به این موضوع که دکتری در کشور انگلستان شغل محسوب می گردد و دانشجو با انجام دادن پروژه های تحقیقاتی و فعالیت های علمی مرتبط با رشته می تواند بخشی از هزینه های زندگی و شهریه تحصیلی خود را تامین نماید بخش قابل توجهی از مبلغ شهریه قابل جبران است.

هزینه زندگی در کشور انگلستان:

هزینه های زندگی در کشور انگلستان به سطح درآمدی افراد و سبک و شیوه ی زندگی آنان بستگی دارد. ممکن است شخصی درآمد مطلوب و بالایی داشته باشد و بخواهد برای زندگی شخصی خود بالاتر از مبالغی که در این مقاله به آن اشاره میکنیم هزینه کند که این به خود شخص و درآمدی که ماهانه دارد ارتباط خواهد داشت.

به طور کلی هزینه زندگی برای یک شخص به صورت ماهیانه در حدود 700-1300 پوند در ماه در نظر گرفته می شود که این هزینه ها شامل انرژی ( آب، برق و… )،اینترنت، قبض موبایل، خوراک و… در نظر گرفته می شود.

مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی به انگلستان

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، امکان مشاوره حقوقی درباره مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی به انگلستان با شماره های 88663927- 88663926- 88663925 دفتر مرکزی موسسه حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان تماس بگیرید. 

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *