تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا


امروز با بررسی شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا با شما هستیم.

آینده هر کشوری به دست افراد تحصیل کرده وموفق همان کشور ساخته می‌شود. یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به سایر کشورها، که مورد توصیه اکید پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) نیز قرار گرفته است، مهاجرت جهت کسب علم و دانش و تحصیل می‌باشد.

تحصیل رایگان در سایر کشورها، برای افراد بسیاری،امکان‌پذیر است. در این میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا وپیمان شنگن، تحصیل کاملا رایگان برای دانشجوهای بین‌المللی، ارائه می دهند.

این کشورها عبارتند از، بلژیک، فنلاند، نروژ، آلمان واتریش. اما بسیاری از کشورها نیز وجود دارند که هر چند، تحصیل در این کشورها برای دانشجو یان بین‌المللی،رایگان نیست، اما با تحصیل رایگان هم تفاوت چندانی ندارد.

تحصیل رایگان در اسپانیا، در بعضی از رشته ها و مقاطع، امکان‌پذیر است.

نکات مهم در بررسی شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا

آیا از شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا،اطلاع دارید؟

تحصیل رایگان دراسپانیا، درچه مقاطع ورشته هایی امکان‌پذیر است؟

هزینه‌های تحصیل در اسپانیا و هزینه‌های اقامت در اسپانیا، سالانه چه مقداراست؟

حق کار همزمان با تحصیل دراسپانیا، وجود دارد؟

ثبت شرکت در اسپانیا

امکان تحصیل غیر حضوری در اسپانیا، وجود دارد؟

همراهان دانشجو و متقاضی تحصیل در اسپانیا، امکان دریافت ویزای همزمان با دانشجو را دارند؟

تحصیل در اسپانیا، موجب اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا و یا دریافت پاسپورت اسپانیا، می‌شود؟

آیا پس از تحصیل دراسپانیا، امکان کاریابی در اسپانیا و یا اتحادیه اروپا، وجود دارد؟

برای یافتن پاسخ سوالات حقوق مهاجرت وسوالات درباره مهاجرت به اسپانیا، باید به چه وکیلی مراجعه نمود؟

موسسه حقوقی بین‌المللی معتبر، جهت انجام امور مهاجرت به اسپانیا، کدام است؟

تمامی این سوالات وسوالات مشابه شما در زمینه حقوق مهاجرت وانتخاب وکیل متخصص مهاجرت به اسپانیا، در نوشته پیش رو که توسط مشاورین ارشد بین‌الملل در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه وتنظیم شده است، پاسخ داده خواهد شد.

درباره اسپانیا

کشوری با تنوع آب و هوایی بسیار مطبوع، عضو اتحادیه اروپا وپیمان شنگن ودارای جاذبه های توریستی وگردشگری فراوان می‌باشد.

این کشور با گونه گونی نژادها، اعم از کاتالان ها و کولی ها، مهاجرین هندی و مراکشی، و مهاجرین سایر کشورهای اروپایی، یکی ازکشورهای مهاجر پذیر قاره اروپاست.

جزایر زیبای توریستی وتفریحی در این کشور باعث رونق گردشگری و درآمد سرانه بالا ازمحل درآمد گردشگری می باشد. زبان رسمی اسپانیا، اسپانیولی است و واحد پول اسپانیا، در قدیم، پزوتا بود.

با پیوستن اسپانیا، به اتحادیه اروپا، این کشور نیز واحد پول یکسان اروپا، یورو را پذیرفت. کشور اسپانیا از جمله کشورهایی است که به دلیل سابقه مشترک تاریخی و اسلامی با کشور ایران، همواره یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان بوده و مهاجرت به اسپانیا، میتواند تامین کننده بسیاری از نیازهای افرادی باشد که خواهان ادامه تحصیل ارزان در اروپا می‌باشند.

اقامت اسپانیا از طریق تحصیل

تحصیل در اسپانیا

برای ورود به بحث تحصیل در اسپانیا، ابتدا با نظام آموزشی اسپانیا وسوالات متداول درباره اسپانیا وتحصیل رایگان دراسپانیا، همراه بردن همسر و یا والدین دانشجو به اسپانیا، ومباحثی از این قبیل آشنا خواهیم شد.

نظام آموزشی اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا، از شش سالگی برای اتباع این کشور آغاز می‌شود. هر فردی بعد از رسیدن به سن شش سالگی، به صورت اجباری،ملزم به شروع تحصیلات رایگان در اسپانیا می‌باشد.

پیش از شش سالگی و از سن سه سالگی، کودکان، وارد دوره پیش دبستانی شده که فقط سال آخر ان اجباری است. در اسپانیا دو نوع مراکز آموزشی وجود دارند که به مراکز آموزشی آزاد و دولتی تقسیم می‌شوند.

تحصیل رایگان در اسپانیا در مراکز آموزشی دولتی امکان‌پذیر است.

شش تا یازده سالگی، دوره ابتدایی را شامل می‌شود وبعد از یازده سالگی، وارد دبیرستان می‌شوند.

پس از طی دودوره سه ساله در دبیرستان، دانش آموز در صورت تمایل در دوره یکساله پیش دانشگاهی، ثبت نام نموده و موفق به اخذ دیپلم ۱۲ ساله می‌شود و در غیر این صورت با داشتن دیپلم ۱۱ ساله، امکان ورود به رشته های فنی حرفه ای و یا بازار کار را دارد.

تحصیل در اسپانیا به دو زبان اسپانیایی وانگلیسی امکان‌پذیر است که بنا به رشته و مقطع، تعیین می‌شود.

امکان تحصیل در اسپانیا از مقطع پیش دانشگاهی تا دکتری برای دانشجوهای خارجی، وجود دارد.

تحصیل رایگان در مقطع پیش دانشگاهی اسپانیا

مقطع پیش دانشگاهی اسپانیا، برای شهروندان اسپانیایی، رایگان است و تمامی متقاضیان به ورود در دوره پیش دانشگاهی در اسپانیا، در صورت دارا بودن شرایط لازم و دانش کافی زبان انگلیسی، امکان تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی را دارند.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

لازم به ذکر است ویزای همراه برای متقاضی تحصیل پیش دانشگاهی در اسپانیا، وجود ندارد و والدین متقاضی، فقط با ویزای توریستی، امکان ورود به اسپانیا و اقامت در اسپانیا دارند.

دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی دراسپانیا، حق کار ندارد و هزینه تحصیل درمقطع پیش دانشگاهی اسپانیا، سالانه حدود ده هزار یورو می‌باشد.

تحصیل رایگان در مقطع لیسانس در اسپانیا

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا، مانند بسیاری از کشورها، چهار سال می باشد و در طی این چهار سال، دانشجو امکان انجام کار دانشجویی به مدت بیست ساعت در هفته را دارد.

پس از ورود دانشجو به اسپانیا و ثبت نام اولیه و دریافت کارت اقامت اروپا، امکان اخذ ویزای همراهان، شامل فرزندان زیر۱۸ سال و همسر را دارد.

بعد از اخذ کارت اقامت، امکان ارسال دعوتنامه برای والدین نیز دارد. تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی اسپانیا، برای شهروندان اتحادیه اروپا و فقط در دانشگاههای دولتی اسپانیا، وجود دارد و همچنین، امکان بورسیه نیز برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در اسپانیا، وجود دارد.

زبان تحصیل در دانشگاههای اسپانیا در مقطع لیسانس، بنا به رشته ودانشگاه محل تحصیل، اسپانیایی و انگلیسی می‌باشد.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا، مانند سایر مقاطع تحصیلی ، فقط مختص به شهروندان اتحادیه اروپاست و مانند سایر مقاطع، دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در اسپانیا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا را نیز دارند.

تمامی شرایط دیگر مانند تحصیل درمقطع لیسانس می باشد ولی طول دوره فوق لیسانس دراسپانیا، از یکسال الی دو سال می باشد که بسته به دانشگاه محل تحصیل ورشته تحصیلی متفاوت است.

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری

تحصیل رایگان در مقطع دکترا اسپانیا

تحصیل دانشجویان خارجی دراسپانیا در مقطع دکترا، بسیار ارزان است و سالانه حدود ۵۰۰ یورو هزینه شهریه پرداختی است.

دانشجوی شاغل به تحصیل دردکترا اسپانیا امکان کار همزمان با تحصیل را نیز دارد ومانند سایر مقاطع تحصیلی امکان همراه بردن خانواده را بعد ازذدر یافت کارت اقامت دارد.

اخذ بورسیه در مقطع دکترای اسپانیا، امکان‌پذیر است وتحصیل درمقطع دکترا به زبان انگلیسی می‌باشد.

موسسه حقوقی و مهاجرتی معتبر،جهت مهاجرت به اسپانیا

یافتن وکیل متخصص مهاجرت و یا وکیل پایه یک دادگستری که دانش کافی در باب حقوق مهاجرت، راههای قانونی مهاجرت، وضعیت حقوقی مهاجرین به کشورهای اروپایی، بعد از مهاجرت و سایر مسائل حقوقی داشته باشد، کار آسانی نیست.

در جامعه مدرن امروزی وبا پیچیده تر شدن شیوه های کلاهبرداری، افراد متعددی از ضعف قانون سوء استفاده نموده و با ثبت موسسه حقوقی بدون پروانه وکالت، بدون هیچ ضمانت اجرا و دانش حقوقی، اقدام به عقد قراردادمشاوره حقوق مهاجرت با مردم می‌نمایند و در این رهگذر، اتلاف وقت و سرمایه موکلین را رقم می زنند.

موسسه خدمات مشاوره حقوقی ومهاجرتی معتبر، موسسه ای است که طبق مصوبه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، موسسین و مدیران ان همگی از وکلای دادگستری باشند.

موسس و بنیانگذار موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، محمدرضا مهری، از وکلای پایه یک دادگستری و با سابقه طولانی قضاوت و وکالت دادگستری و دانش آموخته حقوق تجارت بین‌الملل، و سالها مشاوره حقوقی مهاجرتی، یکی از برترین موسسات حقوقی فعال در زمینه مشاوره حقوق مهاجرت، در کشور عزیزمان ایران است.

سرمایه گذاری در اسپانیا

وکیل متخصص مهاجرت به اسپانیا

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

۱۲ دیدگاه

  • پسرم پیش دانشگاهی خرداد۹۷ تمام میکند تقاضای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا می باشد خواهشمند است وقتی تعیین تا مراجعه حضوری داشته باشیم

  • سلا پسرم ارین ۱۱ ساله است سال دیگر به کلاس ششم ابتدایی می رود اگر بخواهد به صورت رایگان در کشور اسپانیا تحصیل کند چه مراحلی را باید طی کند ایا اصلا در این سن می تواند برای تحصیل رایگان اقدام کند

  • باسلام.من حسن هستم و ۱۷ سالمه.سال دیگه کنکور دارم و قصد دارم برای رشته شیمی در خارج از کشور تحصیل کنم.به زبان انگلیسی هم مسلط هستم.آیا میتونم برای بعد از دبیرستان به اسپانیا برم؟اگر نمیتونم،کجا میتونم برم که به صرفه و ارزان باشه؟آخه نمیتونم هزینه زیادی بدم!

  • سلام خسته نباشید .۱۷ سال سن دارم و متاسفانه یه سال از کلاس عقب موندم والان دوسال دیگه واسه کنکور فرصت دارم ولی میخوام پیش دانشگاهی رو ایران نخونم و زبان انگلیسی روهم خیلی خوب بلدم و نمرات بالا و مقامات هنری و علمی زیادی دارم ایا میتونم با این شرایط برای پیش دانشگاهی کدوم کشور ها میتونم بورسیه یا تحصیل کنم که هزینه زیادی نپردازم و واسه تحصیل در اسپانیا حتما باید زبان اسپانیایی بلدباشم یانه؟

  • سلام وقتتون بخیر۲۶سال سن دارم و دارای مرک کارشناسی از دانشگاه ازاد با معدل۱۷هستم امکانش هست برای ارشد در کدوم کشورها میتونم تحصیل رایگان داشته باشم؟

    • سلام برای خیلی از کشورها امکان اقدام دارین.
      به همراه سایر شرایطتون توسط وکلای موسسه باید مورد بررسی دقیق قرار بگیره

  • سلام وقت شما بخیر
    دو سوال داشتم، تشکر از راهنمایی که خواهید کرد…

    اگر شخصی چند سالی از کنکورش گذشته باشد، امکانش هست در رشته پزشکی از شرایط تحصیل رایگان در کشوری استفاده کند یا خیر شرایط خاصی وجود دارد ؟

    برای افرادی که تصمیم دارن در خارج از کشور در مقاطع ارشد یا دکترا ادامه تحصیل بدهند، باید املاکی داشته باشند برای تثبیت شدن جایگاه شون در خارج از ایران یا خیر ؟

    • سلام خیر امکان تحصیل رایگان تقریبا وجود نداره و تمامی مطالب در این باره قدیمی است.
      طبیعتا برای هر اقدامی لازمه تا با مشاورین آخرین قوانین رو مرور کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *