آثار حقوقی تحریم سپاه توسط ترامپ

آثار حقوقی تحریم سپاه توسط ترامپ

آثار حقوقی تحریم سپاه توسط ترامپ


امروز با بررسی آثار حقوقی تحریم سپاه توسط ترامپ با شما هستیم.

ترامپ ایران را در راس شبکه تروریستی تعیین کرد.

Trump Designates Iran as Head of the Terrorist Snake

تصمیم به نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) به عنوان سازمان تروریستی در روز دوشنبه انجام شد و ایالات متحده امریکا، سپاه را رسما به عنوان سازمان تروریستی خارجی (FTO) تعیین کرد، با این کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین موسسه ی دولتی می باشدکه در این جایگاه قرارگرفته است.

هدف از این تصمیم فشار آوردن به دولت ایران برای پیروی از استانداردهای بین المللی و پایان دادن به انتشار تروریسم به سراسر جهان بیان شده است.

این تصمیم ترامپ هشدار جدی است به افرادی است که با سپاه همکاری تجاری دارند.

به گفته ی ترامپ،   هدف تحریم های جدید سران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشند که در این معاملات هستند و مورد حمایت کامل ژیم می باشند.

در نوامبر ۲۰۱۸، تحریمات سختی بر روی نقاط استزاتژیک ایران قرار گرفت مثل سیستم بانکداری و غیره … اما هدف تحریم جدید منحصرا تمام قسمت هایی است که سپاه در آنها نقش دارد.

ثبت شرکت در آمریکا

چیزی که معمولا نادیده گرفته می شود این است که سپاه پاسداران چیزی فراتر از یک سازمان نظامی است. این سازمان نواحی بزرگی از اقتصاد ایران را کنترل می کند.

در واقع سه هلدینگ بزرگ و معتبر در ایران وابسته به سپاه و در نظارت کامل آن هستند: خود سپاه، بسیج، خاتم الانبیا، که اخری در عمل بزرگترین آنهاست.

در  حال حاضر، سپاه یا موسسات وابسته به سپاه تحت اداره ی بزرگترین شرکت ساخت و ساز سپاه هستند و بزرگترین شرکت مخابراتی ایران، همچنین بزرگترین فرودگاه کشور و بیشترین قسمتهای بانکداری را اداره می کند.

اثر تحریم بر شرکای تجاری سپاه در دنیا

هر نهاد بین المللی که با سپاه وارد تجارت و معامله شود شامل تحریمهای اقتصادی امریکا خواهد بود. برای سالها آن نهاد ها برای کمک به FTO  سازمان تروریسم خارجی همکاری و مشارکت داشتند. اما تمامی آن نهادها بعدا به عنوان تروریست معرفی شدند.

اما آیا تخصیص اینها و تحریم های آتی اثری بر تعدیل ایران خواهد داشت؟

شواهدی مبنی بر این هست که با این تصمیم گیری تاثیرات فراوانی بر روی قدرت و توانایی برنامه ریزی ایران در رابطه با نمایندگان او به خصوص در لبنان و سوریه مشاهده می شود.

در این وضعیت سوریه تصمیم سختی را پیش رو دارد زیرا در همین هفته ی اخیر، ایران قراردادهای تجاری بسیاری را با دولت سوریه منغقد کرده است. این قرارداد ها شامل نیروگاه عظیم برقی، پروژه ی بازسازی قسمت هایی از طرطوس و لاذقیه، همچنین ده ها پروژه ی نفتی و کشاورزی می باشد.

تمام اینها به علاوه ی راه اندازی پروژه ی سیستم مخابراتی به شرکت های ایرانی که اکثرا به وسیله ی سپاه اداره می شوند، واگذار شده است.

ثبت نام لاتاری 2018

در سال ۲۰۱۷ رئیس سپاه پاسداران محمدعلی جعفری بیان کرد که ایران کلیه ی پروژه های بازسازی سوریه را به عهده خواهد گرفت.

و اما لبنان ؟

طبق آخرین صحبت های سخنگوی وزارت خارجه ی امریکا، پومپئو در لبنان به رهبران سیاسی لبنان که با حزب الله و سپاه در ارتباط بودند، گفت که آنها نیز با تحریم روبرو خواهند شد.

ترامپ طبق ماده ی ۲۱۹ قانون مهاجرت و ملیت ( INA) این تصمیم را گرفت تا باعث تحت فشار قرار گرفتن ایران شود و جلوی عملیات سپاه گرفته شود. مقامات امریکایی بیان کرده اند که این تصمیم حدود ۱۱ میلیون افرادی را که در شبکه ی سپاه همکاری دارند را هدف قرار می دهد و شامل تحریم های چند جانبه می شوند.

این تصمیم برای امریکا هم ریسک پذیر است چون وزارت دفاع و CIA کاملا با این تصمیم مخالفند به دلیل اینکه معتقدند که عواقب جالب و کاملی برای منفعت امریکا نخواهد داشت و به نظر می رسد که تمایل دارند با سپاه کنار بیایند.

FTO و عواقب تحریم ها

تمامی کسانی که شامل FTO  باشند از ورود به امریکا محرومند، حتی کسانی که دوره ی سربازی خود را در سپاه گذرانده باشند،حق ورود به امریکا را ندارند.  موسسات مالی خارجی که مسایل مالی را با سپاه شریک بودند نیز شامل این تحریم می شوند همجنین اشخاص خارجی که با افراد تعیین شده در لیست امریکا نیز وارد معامله شوند هم شامل این تحریم می شوند.

سازمان کنترل دارایی های خارجی

OFAC مدتی قبل این عنوان را به سپاه داده بود برای آگاهی افراد خارجی که دنبال رعایت تحریم های امریکا بودند. این تحریم ها عواقب کاربردی سریع دارد، مانند بلاک کردن دارایی های سپاه که در حال حاضر اجرایی است، برخی اعمال نفوذ برای صدور ویزا، ایرانی هایی که در خدمت سپاه بودند بررسی های موشکافانه ی اداره مهاجرت درباره ی آنها تشدید می شود و در اکثر موارد از ورودشان جلوگیری می شود.

اصلاحات بحث ‌برانگیز ویزای H1-B توسط کنگره آمریکا

صلاحیت قضایی جرایم برون مرزی

عواقب FTO  ارائه شده برای افراد خارجی که در خارج از ایالات متحده زندگی می کنند و با علم و آگاهی از این تصمیمات، لوازم مورد نیاز FTO  را فراهم می کنند شامل در اختیار گذاشتن ملک یا خدمات و یا با آنها همکاری یا اقدام به همکاری بنمایند مشمول جریمه یا حبس تا بیست سال می باشد.

بطور واضح طبق ماده ی ۱۸ صلاحیت قضایی برون مرزی امریکا، اگر جرمی روی دهد و مجرم به امریکا آورده یا در آنجا یافت شود طبق صلاحیت سرزمینی مشمول قوانین امریکا قرار می گیرد حتی اگر شخص خارجی هیچ گونه پرونده ی قانونی در امریکا نداشته باشد و عمل در خارج از امریکا باشد و فقط هدایت آن از امریکا صورت گرفته باشد.

این ماده ی قانونی می تواند شرکای خارجی که با ایران تجارت دارند را وادار کند که برای قرارداد های خود با ایران همه چیز را بررسی کنند، چراکه عواقب قرارداد با سپاه در حال حاضر بسیار خطرساز است و شرکای خارجی خواهان تجارت مشروع با ایران باید مراقب عدم ارتباط شرکت مذبور با سپاه باشند.

هدف نهایی از تحریم چیست؟

بنظر می رسد دولت ترامپ دو چیز را در نظر دارد:

۱- دعوت از ایران به پایان فعالیت هسته ایی و کاهش ریسک حمله به امریکا.

۲- استفاده از تهدید پیگرد قانونی جرایم برای بازداشت تجارت ها با ایران حتی تجارت های قانونی ، زیرا سپاه تمامی معاملات ایران را نظارت می کند.

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

آینده مهاجرت به آمریکا

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *