تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد

تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد

تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد

آیا امکان تقسیط جریمه های قطعی کمیسیون ماده صد وجود دارد؟ تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد برای چه افرادی در نظر گرفته شده است؟ وکیل متخصص کمیسیون ماده صد چه ویژگی هایی دارد؟ پس از پرداخت جریمه کمیسیون ماده صد چه اقداماتی برای دریافت گواهی پایان کار لازم است؟ چگونه می توان با اعتراض به رای قطعی کمیسیون ماده صد، اجرای حکم را متوقف نمود؟

برای اطلاع کامل از شرایط تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد شهرداری و همچنین مشاوره حقوقی درباره شرایط تعیین وکیل در کمیسیون ماده صد، ادامه این مقاله را که توسط برترین وکلای متخصص قوانین شهرداری تهیه شده است، مطالعه بفرمایید.

مقررات مربوط به تخفیف جریمه در کمیسیون ماده صد

اعمال مقررات مربوط به تخفیف مجازات، مختص دادگاه ها و مجازات ها در امور کیفری است، مجازات تخلفات ساختمانی موضوع ماده صد قانون شهرداری، مشمول تخفیف مجازات مطابق قانون مجازات اسلامی نمی‌باشد. بنابراین کمیسیون ماده صد شهرداری، برای تخفیف جریمه، مجوز قانونی ندارد. کمیسیون، در این باره در حدود حداقل و حداکثر پیش‌بینی شده در تبصره های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، می‌تواند اقدام کند و تقلیل از حداقل تعیین شده در ان ماده مجاز نیست. همچنین مقررات خاص مربوط به آیین دادرسی کیفری که قابل اعمال در زمینه جرایم و مجازات ها است، درباره احکام تخلفات ساختمانی مصداق نداشته و قابل تعمیم نیست، از جمله اعمال تخفیف مندرج در تبصره ۳ ماده ۵۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری سال ۱۳۹۲ مبنی بر اعمال تخفیف ۲۰ درصدی جزای نقدی در صورت پرداخت ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ. به عنوان یکی از پیشنهادهای برقراری درصدی تخفیف برای پرداخت های نقدی جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ به منظور تشویق شهروندان در اصلاحات بعدی قانون شهرداری عنوان می گردد.

بخشیدن مهریه در قبال حضانت فرزند

 

اشخاص مشمول تخفیف جریمه کمیسیون ماده صد

لازم به ذکر است که موارد معافیت جزئی (تخفیف) یا کلی فقط در مورد عوارض، به ویژه، عوارض بعد از کمیسیون جریان دارد که مهم ترین ان ها عبارتند از:

افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و خیرین مسکن‌ ساز

مساجد و مصلی ها، اماکن مذهبی و حوزه های علمیه

مستحدثات آموزش و پرورش

مستحدثات واقع در بافت های فرسوده

تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی

ایثارگران

معلولان

باید توجه داشت که حتی در خصوص عوارض تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۸۷ مقرر شده قوانین و مقررات مربوط به اعطاء تخفیف یا معافیت از پرداخت عوارض یا وجوه به شهرداری ها و دهیاری ها ملغی می گردد. تبصره ماده ۱۸۱ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در سال ۱۳۸۹ نیز مقرر می داشت: «هرگونه تخفیف، بخشودگی حقوق و عوارض شهرداریها توسط دولت و قوانین مصوب منوط به تامین ان از بودجه عمومی سالانه کشور است. در غیر این صورت، بخشودگی و تخفیف حقوق و عوارض شهرداری ممنوع است.» در صورت نظر به نسخ این ماده و اعتبار ان در طول مدت اجرای برنامه تا پایان سال ۱۳۹۵ تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده هنوز معتبر است.

دریافت مبالغ بیش از جریمه کمیسیون ماده صد

اخذ خسارت تاخیر تادیه از جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ خلاف قانون و شرع است. بیش از ۱۰ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و مقررات متعدد پشتوانه این نظر است.

  اخذ کارمزد تقسیط از جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ خلاف قانون است. بیش از ۵ رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و مقررات متعدد پشتوانه این نظر است.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

اخذ خسارت تاخیر تادیه از عوارض شهرداری ها خلاف قانون و شرع است. بیش از ۱۰ رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و مقررات متعدد پشتوانه این نظر است.

اخذ کارمزد تقسیط در مورد عوارض شهردای ها به استناد ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید جایز است.

وکیل متخصص کمیسیون ماده صد

با توجه به ماهیت تخصصی بودن تنظیم لایحه جهت دفاع از پرونده در کمیسیون ماده صد شهرداری، موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همراهی برترین گروه وکلای تهران در امور شهرداری ها، اقدام به تاسیس دپارتمان تخصصی حقوق شهری و شهرداری نموده است. گروه وکلای مهر با مشاوره تخصصی محمدرضا مهری، برترین وکیل قوانین شهرداری در ایران و همچنین همراهی وکلای پایه یک دادگستری، آماده ارائه مشاوره حقوقی تخصصی آنلاین و حضوری می‌باشد.

دپارتمان حقوق اداری و شهری گروه وکلای مهر تهران

امتیاز دهی به مقاله

۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *