تولد فرزند در آفریقای جنوبی

تولد فرزند در آفریقای جنوبی

تولد فرزند در آفریقای جنوبی


امروز با موضوع تولد فرزند در آفریقای جنوبی با شما هستیم.

هنگامی که افراد خارجی به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، چشم انداز تولد نوزاد در خارج از کشور، یکی از چیزهایی است که احتمالا بیشتر نگران ان هستند. اما همچنین می‌تواند یکی از بهترین تجربیات زندگی مهاجران باشد.

یک فرزند متولد آفریقای جنوبی اگر به والدین خود بیگانه باشد، به طور خودکار برای شهروندی آفریقای جنوبی واجد شرایط نیست.

اصل اساسی شهروندی آفریقای جنوبی این است که یک کودک از شهروندی یا ملیت پدر و مادرش پیروی می کند.

اگر یکی از والدین  شهروند آفریقای جنوبی باشند، فرزند متولد شده نیز شهروند آفریقای جنوبی خواهد بود.

در صورتی که نیاز به اطلاعات جامع درباره شرایط تولد فرزند در آفریقای جنوبی دارید، مطالعه ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی و تحقیقاتی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری تهیه شده است، به شما توصیه می‌شود.

سوالات متداول درباره تولد فرزند در آفریقای جنوبی

سیستم اعطا تابعیت آفریقای جنوبی از کدام سیستم خون و یا خاک تبعیت می کند؟

در صورت ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی و تولد فرزند در این کشور، وضعیت تابعیت فرزند چگونه است؟

تعارض قوانین بین ایران و آفریقای جنوبی چگونه قابل حل است؟

پاسخ سوالات درباره آثار حقوقی تولد فرزند در آفریقای جنوبی را در این مقاله که برای درج در سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه شده است مطالعه بفرمایید.

مهاجرت به آفریقای جنوبی

سیستم اعطا تابعیت آفریقای جنوبی

به لحاظ تولد، تبار یا طبیعی شدن کودکان تنها می‌توانند به عنوان شهروندان آفریقای جنوبی تبدیل شوند.

شهروندی در هر کشوری بر اساس ملیت قلمروی نیست.

کودکان متولد شده از ساکنان دائمی در آفریقای جنوبی از وضعیت والدین خود پیروی می کنند. به عبارت دیگر، سیستم اعطای تابعیت آفریقای جنوبی، سیستم خون می باشد و تولد فرزند در آفریقای جنوبی از والدین بیگانه، تابعیت آفریقای جنوبی را تحصیل نمی کند.

گواهی تولد صادر شده توسط بیمارستان ها در آفریقای جنوبی می‌تواند به کشور های والدین مبدا برای ثبت نام و صدور گذرنامه منتقل شود، پس از ان فرزند با درخواست مجوز اقامت دائم برای آفریقای جنوبی برای او صادر می‌شود.

گواهی تولد، حاوی جزئیات والدین خارجی کودک است که به درستی در گذرنامه های معتبر و ویزا ثبت شده است، برای اینکه کودک در خارج از کشور برای ثبت نام مسافرت کند، کافی خواهد بود.

کودکان متولد شده از پناهندگان ثبت نام شده در آفریقای جنوبی، کودکان متولد از پناهجویان در آفریقای جنوبی می‌توانند از اطلاعیه تولد برای خروج از کشور برای کسب شهروندی از کشور مبداء والدین خود استفاده کنند.

شرایط والدین پس از تولد فرزند در آفریقای جنوبی

وقتی والدین خارجی به طور غیر قانونی در آفریقای جنوبی زندگی می کنند و یک کودک در این کشور به چنین والدینی متولد شده است، آن‌ها “کودکان خود را در معرض خطر قرار می دهند” زیرا اطلاع کودکان از تولد آن‌ها در آفریقای جنوبی در ترویج شهروندی کودک مفید نخواهد بود.

با این حال، بسیاری از پدر و مادر خارجی در آفریقای جنوبی در کنسولگری ثبت نشده اند و فرزندان آن‌ها در آفریقای جنوبی به طور خودکار از حقوق شهروندی محروم هستند و به همین دلیل حقوق بشرکودکان متولد از مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی نقض می‌شود.

آفریقای جنوبی

والدینی هستند که مسئولیت حفاظت از هویت و ملیت فرزندان خود را نداشته باشند، دقیقا به این خاطر که خودشان غیر قانونی در آفریقای جنوبی هستند.

هنگامی که یک کودک متولد در آفریقای جنوبی نمی‌تواند از حقوق خود در کشور بهره مند شود به این معنی است که کودک را نمی توان در مدرسه ثبت نام و یا دریافت کمک های اجتماعی برای فرزند متولد در آفریقای جنوبی کرد.

علاوه بر این، غیرممکن است که یک فرزند را بدون گواهینامه تولد در آفریقای جنوبی تصویب کرد.

در مواردی که یکی از والدین شهروند آفریقای جنوبی و دیگری یک شهروند خارجی است، جزئیات والدین نیز در گواهینامه تولد کودک در آفریقای جنوبی را شامل نمی‌شوند – که هم نقض حقوق کودک و هم توانایی حق برخورداری از حقوق کودک است.

همانطور که هر دو والدین در گواهینامه تولد نامطمئن فهرست نمی‌شوند، کودک قادر به سفر به داخل کشور و خارج از کشور نمی باشد زیرا آن‌ها نیاز به رضایت هر دو والدین برای انجام این کار دارند.

اقدامات پس از تولد فرزند در آفریقای جنوبی

اولین گام برای ثبت نام در درمانگاه محلی آفریقای جنوبی را به محض اینکه مهاجران متوجه بارداری شده اند.

در درمانگاه آفریقای جنوبی یک کارت کلینیک دریافت خواهد کرد و همچنین برای بررسی های منظم که به صورت رایگان ارائه می‌شوند، برود.

گام بعدی این است که نام فرزندتان را قبل از اینکه فرزند در آفریقای جنوبی متولد شود انتخاب کند.

امروزه مقامات اداره کلینیک ها، مهاجران در آفریقای جنوبی می خواهند نام خود را در یک کارت درمانی به محض تولد نوزاد به نام خود ارسال کنند و انتظار داشته باشند که برای یک روز سه روزه به کلینیک مراجعه کنند که با ان کارت بیمارستان که به شما داده اند، مراجعه کنند.

تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

مقامات اداره کلینیک همچنین یک رکورد زایمان را در اختیار والدین قرار می دهند که بر روی دفتر امور داخلی است. اطمینان حاصل کنند که پرونده تولد به درستی و به طور کامل تکمیل شده است.

اخذ اقامت دائم با تولد فرزند در آفریقای جنوبی

همانطور که عرض شد، تولد فرزند در آفریقای جنوبی، موجبی برای اخذ اقامت دائم و یا تابعیت آفریقای جنوبی نمی‌شود. بلکه لازم است از یکی از طرق دیگر نسبت به مهاجرت به آفریقای جنوبی اقدام شود.

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث مطالبه سفته یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

موبایل وکیل چک و سفته

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *