روش های اخذ اقامت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

روش های اخذ اقامت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

روش های اخذ اقامت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا


امروز با بررسی روش های اخذ اقامت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا با شما هستیم.

یکی از راههای مهاجرت به آمریکا که با توجه به قوانین جدید مهاجرتی آمریکا با محدودیت های زیادی نیز مواجه شده است، ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا است.

بعضی گمان می کنند که با انجام یک ازدواج صوری می توانند شهروندی و یا گرین کارت آمریکا را به دست آورند و در این مسیر با کلاهبردارانی که در کمین آنها نشسته اند روبرو شده و همه سرمایه خود را نیز از دست می دهند.

آرزوی دست یافتن به گرین کارت آمریکا و در نهایت پاسپورت این کشور، تا کنون افراد زیادی را به کام مرگ و یا ورشکستگی و مرگ اقتصادی کشانده است.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت در نوشتارهای منظی قصد دارد تا با بیان واقعیت های مهاجرت و سختی های آن، کمک در تصمیم گیری به متقاضیان مهاجرت نماید.

نکات مهم در بررسی شرایط و روشهای اخذ اقامت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]
موسسه حقوقی خیابان گاندی

برای مشاوره دقیق مهاجرت به آمریکا از راه نامزدی و ازدواج چه اقدامی لازم است؟

بهترین وکیل مهاجرت به آمریکا در ایران جهت مشاوره حقوقی کیست؟

آیا بدون داشتن مسکن مستقل و کار مشخص امکان صدور ویزای ازدواج و نامزدی آمریکا وجود دارد؟

[/stextbox]

 

جهت اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا ۲ نوع ویزا وجود دارد:

ویزای نامزدی

ویزای ازواج

که هر کدام شرایط خاص خود را دارند که در زیر به تفصیل آمده است:

ویزای نامزدی آمریکا

مدت زمان دریافت ویزای نامزدی حدود ۳ ماه تا ۱.۵ سال است. ویزای نامزدی آمریکا مخصوص متقاضیانی است که با یک شهروند آمریکایی نامزد باشند، یا قرار باشد با او ازدواج کنند.

این ازدواج می بایست با توجه به قوانین دولتی موجود در ایالات متحده آمریکا که ازدواج در آنجا صورت می گیرد، از لحاظ قانونی امکان پذیر باشد به عبارتی دو طرف باید مجرد باشند و از لحاظ قانونی به سن ازدواج رسیده باشند و یا اگر طرفین قبلا ازدواج کرده باشند قبل از اقدام برای ویزای نامزدی آمریکا باید مراحل قانونی طلاق را به طور قانونی سپری کرده باشند.

 ویزای نامزدی آمریکا غیر مهاجرتی و موقت هست و بعد از ازدواج فرآیند گرفتن گرین کارت طی می شود.

فردی که فاقد ملیت آمریکایی است باید به قصد ازدواج وارد خاک آمریکا شود، و بایستی ظرف ۹۰ روز این ازدواج صورت گیرد. ویزای نامزدی به هیچ وجه قابل تمدید نیست و پس از ۹۰ روز از تاریخ صدور باطل می‌شود.

طرفین باید یکدیگر را طی دو سال قبل از اقدام برای ویزای نامزدی حداقل یکبار حضورا ملاقات کرده باشند.

مهاجرت غیر قانونی به آمریکا

برای این شرط یک استثنا وجود دارد، بدین صورت که اگر متقاضی بتواند ثابت کند که عدم این کار به خاطر یک سری مشکلات مثل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، آداب و یا رسوم بوده است، امکان لغو این شرط وجود دارد.

کسانی که قصد ازدواج با خاله زاده، عمه زاده، عموزاده و یا دایی زاده خود را دارند، قوانین ایالتی و یا محل اقامت آن‌ها ممکن است مانع برای گرفتن ویزای نامزدی باشد.

ویزای نامزدی آمریکا شرایطی را برای فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال فراهم میکند تا بهمراه فرد متقاضی به آمریکا مهاجرت نمایند.

در این صورت فرم درخواست شده و ویزای K-2 آمریکا به آنها تعلق می گیرد.

مراحل کلی دریافت گرین کارت آمریکا از راه نامزدی

مرحله اول : تشکیل پرونده در USCIS می باشد.

این قسمت شامل فرستادن مدارک لازم به USCIS و انتظار دو هفته ای تا دریافت رسید مدارک و سپس انتظار برای تایید شدن پرونده می باشد که به طور متوسط ۶-۵ ماه زمان بر است و بعد از تایید مدارک به NVC فرستاده می شود.

مرحله دوم: رفتن مدارک به قسمت NVC می باشد.

ویزای نامزدی آمریکا بعد از رفتن به NVC مستقیماً به سفارت فرستاده می شود که دلیل کوتاه تر بودن زمان ویزای نامزدی همین موضوع است و سپس سفارت یک سری مدارک اضافی را درخواست می کند و وقت مصاحبه اعلام می نماید. بسته به نوع سفارت، ممکن است این مدارک نیاز باشد که روز مصاحبه شخصا تحویل دهید یا به سفارت پست کنید.

پس از دریافت وقت سفارت مراحل گرفتن کارت واکسیناسیون بین المللی در پاستور و سپس برگزاری مصاحبه و کلیرنس و سپس دریافت ویزا را طی خواهند کرد.

هزینه اخذ اقامت اسلواکی

پس از دریافت ویزای نامزدی آمریکا، نامزد شهروند آمریکایی از راه مرز ورودی کشور وارد آمریکا می شود. این زوج باید در عرض ۹۰ روز از تاریخ ورود نامزد به آمریکا ازدواج کنند.

بعد از انجام مصاحبه؛ مراحل اداری

برای تقاضانامه های ویزای مهاجرتی شاید نیاز به رسیدگی اداری باشد. با اینکه اکثر مراحل اداری قبل از آخرین مصاحبه ویزای مهاجرتی انجام می شوند، اما در برخی از موارد ممکن است پس از مصاحبه به بررسی های بیشتری نیاز باشد.

انجام مراحل اداری را نمی توان تسریع کرد و بخش کنسولگری نیز در این زمینه اختیاری ندارد. متقاضیان باید براین اساس برای خود برنامه ریزی کنند.

اگر تقاضانامه شما پس از مصاحبه تایید شود، گذرنامه و ویزا در عرض ۵ روز کاری به یکی از شعبه های PTT تحویل داده خواهند شد و شما می توانید شخصا آن را تحویل بگیرید.

اگر یکی از مدارک موردنیاز در پرونده شما وجود نداشته باشد و یا پرونده شما به رسیدگی اداری نیاز داشته باشد، باید گذرنامه و آن مدارک را شخصا تحویل بدهید.

پس از حضور شخصی، بخش کنسول گری در آنکارا مجددا پرونده شما را بررسی خواهد کرد و اگر همه چیز مرتب باشد، گذرنامه و ویزا را به شعبه PTT منتخب شما ارسال می کند.

اگر مجددا پرونده شما ناقص باشد، بخش کنسولگری آمریکا گذرنامه شما و یک شرح مکتوب از مدارک مورنیاز که در پرونده شما موجود نیست را ارسال خواهد کرد.

مراحل تشکیل پرونده اولیه برای ویزای نامزدی:

تکمیل فرم I-129F توسط نامزد آمریکایی

تکمیل فرم G-325 به صورت جداگانه توسط هر دو نفر

کار در سوئد

گواهی تولد هر دو نفر (برای ایرانی ها ترجمه شناسنامه، برای آمریکایی ها گواهی تولد)

ترجمه طلاق نامه (اگر هر کدام پیشتر ازدواج دیگری داشته اند)

کپی گذرنامه های هر دو نفر

کپی تامین اجتماعی (Social Security) نامزد

۲قطعه عکس ۵ در ۵ برای هر دو نفر

چک به مبلغ ۳۴۰ دلار که از یک حساب بانکی در آمریکا باید باشد.

ارائه چند عکس که نشاندهنده در کنارهم بودن این دو شخص باشد.

ویزای ازدواج در آمریکا

مراحل کلی دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج به شرح زیر است:

ویزای ازدواج برای شهروندها و مقیم ها (دارندگان گرین کارت) به طور مشترک قابل استفاده می باشد. ویزای ازدواج مهاجرتی است و در همان ابتدا گرین کارت گرفته می شود.

مدت زمان دریافت ویزای ازدواج به طور متوسط بین ۱.۵ تا ۲ سال است و در بعضی موارد تا ۳ یا ۴ سال هم ممکن است به طور بینجامد.

مراحل دریافت ویزا از طریق ازدواج، مانند مراحل اخذ ویزا از طریق ویزای نامزدی می باشد فقط با این تفاوت که در مورد ویزای ازدواج پس از رفتن پرونده به NVC یک سری مدارک و هزینه ای در حدود ۳۰۰ دلار درخواست می شود که تا زمان تکمیل نشدن، پرونده برای سفارت فرستاده نمی شود.

به همین دلیل مدت زمان ویزای ازدواج طولانی تر است. یکی از این مدارک، فرم حامی مالی (I864) است که در این مرحله باید فرستاده شود.

مراحل تشکیل پرونده برای ویزای ازدواج آمریکا

مراحل مشابه ویزای نامزدی هست به استثنای این که:

۱- تکمیل فرم I130بجای فرم I129F

کار در اوکراین

۲- ترجمه عقدنامه.

۳- پرداخت هزینه ۴۲۰ دلار

وکیل متخصص قوانین مهاجرت آمریکا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص قوانین مهاجرت آمریکا نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *