کلاهبرداری از طریق موسسه حقوقی

کلاهبرداری از طریق موسسه حقوقی

کلاهبرداری از طریق موسسه حقوقی


امروز با موضوع کلاهبرداری از طریق موسسه حقوقی غیر مجاز با شما هستیم.

بسیاری از موسسات حقوقی تهران و سایر شهرها، به صورت غیر مجاز مشغول فعالیت در امر وکالت و پذیرش پرونده های متقاضیان هستند و همچنان به کلاهبرداری از طریق موسسات حقوقی مشغولند.

ثبت موسسه حقوقی مجاز، صرفا با حضور وکیل پایه یک دادگستری در موسسین موسسه ممکن بوده و انتخاب وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی از سوی غیر وکیل و افراد فاقد تخصص حقوقی و اجرایی، مضرات بسیاری را در پی خواهد داشت.

پدیده کارچافق کنی حقوقی که جلوی درب بسیاری از مجتمع های قضایی و دادسراها شاهد آن هستیم، هر روز ابعاد جدید و گسترده تری یافته و تعداد قربانیان این جرم مالی افزون بر گذشته شده است.

دفتر وکالت دکتر محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی و مدیر موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در این نوشتار به بررسی موضوع کلاهبرداری از طریق موسسه حقوقی خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی موضوع کلاهبرداری از طریق موسسه حقوقی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

کار چاق کنی حقوقی و دلالی در دادسراها و دادگاهها در نتیجه تاسیس کدام نهاد است؟

برای اطمینان از اعتبار موسسه حقوقی و مهاجرتی چه اقدامی لازم است؟

آیا برای ثبت موسسه حقوقی باید از کانون وکلای دادگستری مجوز دریافت کرد؟

معتبرترین موسسه حقوقی تهران کدام موسسه است و برای شکایت از موسسه حقوقی کلاهبردار چه باید کرد؟

[/stextbox]

 

تخلفات مؤسسات حقوقی زیر تابلوی قانون

?  یکی از مصادیق تناقض‌های قانونی، در حوزه فعالیتی صنفی رخ داده است که با قانون سروکار دارد. وکلای دادگستری کسانی هستند که با مجوز و پروانه کانون وکلای دادگستری می‌توانند به مشاوره حقوقی، بر عهده گرفتن وکالت شاکی و متهم، خواهان و خوانده در مراجع قضایی و… بپردازند.

احضاریه آنلاین

❄️ فعالیت آنان در یک نظام صنفی مشخص، این امکان را به متقاضیان خدمات وکلا می‌دهد که در صورت هرگونه عدول از وظیفه قانونی یا خواسته‌های فراتر از قرارداد به مراجع انتظامی کانون وکلای دادگستری شکایت برده و احقاق حق نمایند.

? اما موازی با فعالیت کانون وکلای دادگستری، مؤسسات حقوقی هم بدون وجود نظارت دقیقی مشغول کارند. بر خلاف ضوابط تصریح شده جهت صدور مجوز فعالیت یک وکیل، مؤسسات حقوقی نیازی به مجوز فعالیت ندارند. مدیران این مؤسسات هم لازم نیست متخصص یا تحصیلکرده در رشته حقوق باشند! هیچ مرجعی هم ناظر فعالیت آنان نیست و نظام تعرفه‌ای برای انجام خدمات خود ندارند!

❄️ باز بودن دست این مؤسسات به همین جا ختم نمی‌شود؛ بر اساس قانون، وکلای دادگستری همچون پزشکان از انجام تبلیغات محیطی یا رسانه‌ای منع شده‌اند و صرفاً می‌توانند تابلوی خود را در نمای دفتر کار خود نصب کنند. اما مؤسسات حقوقی این ممنوعیت و محدودیت را ندارند.

? نتیجه این شده است که اغلب این مؤسسات هم‌اکنون تبدیل به بنگاه‌های دلالی شده‌اند که گاه برای انجام کاری همچون ثبت شرکت، به روش‌های مختلف، مبالغ کلانی دریافت می‌کنند.

❄️  فعالیت این مؤسسات گستره وسیعی دارد از ثبت شرکت گرفته تا فعالیت‌های دیگری نیز همچون تنظیم صورتجلسات به طور فوق تخصصی، پلمب دفاتر و اخذ کد اقتصادی، انحلال شرکت، ثبت برند لاتین – فارسی، اخذ کارت بازرگانی و جواز تأسیس، طلاق، پرونده‌های حقوقی و مشاوره حقوقی رایگان با هدف کشاندن طعمه جهت عقد قرارداد حقوقی و وکالت از جمله این فعالیت ها هستند.

نقش وکلای جوان در ادامه حیات موسسات حقوقی غیر مجاز

? این مؤسسات در واقع با نوعی تفسیر خاص از ضوابط و قوانین جدیدالتصویب امکان ثبت یافتند و چنان شد که افرادی حتی بدون تحصیلات حقوقی توانستند مؤسسه حقوقی تأسیس و ثبت کنند. طبیعی است که این مؤسسات پس از تشکیل به‌دنبال کار بودند و آن گونه که شنیده‌ام شاید از برخی امکانات و رانت‌ها نیز در جلب کار و بویژه نحوه انجام آن برخوردار شده‌اند.

نمونه قرارداد همکاری

❄️ نحوه عمل و میزان دریافتی‌های این مؤسسات و بویژه ترکیب آنها که اغلب هیچ وکیل و گاهی هیچ حقوق خوانده‌ای نیز در آنها حضور نداشت؛ باعث شده که مقامات قضایی به فکر حل مشکل بیفتند و اقداماتی در این زمینه انجام شده و ادامه دارد.

❄️ برخی از این مؤسسات حقوقی غیر مجاز از خدمات وکلا و کارآموزان جوان بهره می‌جویند که در عمل نوعی استثمار به شمار می‌رود. همچنین در تبلیغات آزاد هستند و گاهی این تبلیغات به نحو بسیار زننده و گاه مخربی صورت می‌گیرد.

? تبلیغ به معنای خاص برای وکلای دادگستری ممنوع است و متأسفانه اقداماتی که کانون‌های وکلا در مقاطع گوناگون تاریخی برای حل این معضل انجام دادند؛ بی‌نتیجه بوده است.

واقعیت این است که مؤسسه‌های حقوقی پیش گفته کاملا در تبلیغ آزادند و سازمان موازی کانون وکلا نیز اشراف چندانی بر تبلیغات وابستگان خود ندارد.

❄️ بر همین اساس همچنان که بارها بیان شد، وکلای پایه یک دادگستری و عضو کانونهای وکلای دادگستری که ممنوعیت تبلیغ در رسانه را دارند، کم کم  از بازار کار حذف خواهند شد؛ زیرا مردم عادی تفاوتی بین وکیل کانون و وکیل جای دیگر نمی‌بینند و برای واگذاری کارهای حقوقی خود به آنچه در رسانه‌ها می‌خوانند و می‌بینند؛ متکی هستند.

شکایت از موسسه حقوقی کلاهبردار

تظاهر به وکالت بدون داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری و یا جواز کارآموزی وکالت، جرم بوده و قابلیت تعقیب جزایی دارد.

در صورتی که در مراجعه به موسسه حقوقی، اشخاص فاقد پروانه وکالت پایه یک دادگستری اقدام به عقد قرارداد وکالت با شما نمودند، می توانید موضوع را از طریق دادسرای عمومی محل وقوع جرم تعقیب نمایید.

مطالبه وجه سفته

برترین موسسه حقوقی معتبر در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، توسط وکلای پایه یک دادگستری و دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز تاسیس شده و ارائه خدمات حقوقی به متقاضیان خدمات حقوقی و وکیل را به عهده گرفته است.

ثبت این موسسه حقوقی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و دریافت نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره، دریافت نماد ساماندهی وزارت ارشاد، و همچنین داشتن شماره ثبت معتبر و دریافت لوح رعایت حقوق مصرف کننده، از افتخارات این نهاد مدنی است که تحت نظر دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی و سرپرست گروه وکلای مهر مشغول فعالیت است.

شماره تماس و راه ارتباطی موسسه حقوقی مهر پارسیان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان

 

[/stextbox]

 

 

 

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *