سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات، بنا به جهاتی که در ادامه مطالب خواهید خواند، هم می‌تواند فرصتی استثنایی در رسیدن به بازارهای جهانی باشد و هم تهدیدی جهت از بین رفتن سرمایه در گردش قلمداد شود. با توجه به انقلاب های صورت گرفته در کشورهای عرب زبان خاورمیانه و چالش های جدی در روابط عربستان و امارات متحده عربی با قطر، راههای مهاجرت به قطر نیز با خطر جدی روبرو شده است. سرمایه گذاری در امارات، فقط در مناطق آزاد و بنادر اعلام شده از سوی حکومت مرکزی، از محدودیت های کمتری برخوردار است. بر خلاف وعده تعدادی از موسسه های حقوقی خارج از کشور و مراکز سرمایه پذیر خارجی که ایرانی ها را برای سرمایه گذاری در امارات تشویق می کنند، موسسه حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی و بازرگانی، با بررسی فرصت ها و تهدیدهای سرمایه گذاری در امارات، که بخش اعظم ان توسط امور بین‌الملل گروه وکلای مهر، متشکل از با تجربه ترین وکلا در امر مشاوره حقوقی امور گمرکی، مشاوره حقوقی امور قراردادهای خارجی و سرمایه گذاری خارجی می باشد، تهیه شده و برای مطالعه عزیزان به صورت رایگان در وب سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان قرار داده می‌شود.

مباحث قابل طرح در باب سرمایه گذاری در امارات

  • برای سرمایه گذاری در امارات چه صنعتی قابل قبول است و با توجه به تحولات سیاسی منطقه سرمایه گذاری در امارات مطمئن است؟
  • آیا با سرمایه گذاری در امارات می توان به صورت مستقل اقدام به فعالیت نمود و آیا اخذ اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری در امارات امکان‌پذیر است؟
  • با خرید ملک در دبی و یا هر کدام از امیر نشینان می توان اقامت دائم امارات را اخذ نمود؟ تفاوت سرمایه گذاری در امارات با سرمایه گذاری در قطر چیست؟
  • آیا با سرمایه گذاری در امارات می توان به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و با تغییر قوانین سرمایه گذاری در امارات تکلیف سرمایه در گردش چه می‌شود؟
  • موسسه حقوقی و مشاوره بازرگانی و سرمایه گذاری خارجی در ایران چه ویژگیهایی دارد؟
کارهای بدون سرمایه‌گذاری در دبی

مزایای سرمایه گذاری در امارات

  1. موقعیت استراژیک امارات متحده عربی: کشور امارات متحده عربی با توجه به قرار گرفتن در منطقه دریایی خاورمیانه به عنوان پلی برای اتصال شرق به غرب عمل می کند. با توجه به قدرت عظیم کشتیرانی و حمل و جابجایی کالا، نقش کلیدی سرمایه گذاری در امارات مشخص می‌شود.
  2. زیر ساخت های اساسی: شهر دبی در امارت، همه امکانات پیشرفته و زیر ساخت ها جهت سرمایه گذاری در امارات را فراهم نموده است. وجود دو فرودگاه بزرگ در شهر دبی، فرودگاه آل مکتوم و فرودگاه جبل علی، موقعیت ویژه ای جهت سرمایه گذاری در امارات ایجاد نموده است.
  3. تنوع محل کسب و کار جهت سرمایه گذاری در امارات: وجود بازارهای زیبای سنتی و مدرن در شهر دبی، سرمایه گذاری در دبی را برای بسیاری از برندهای معتبر خارجی جذاب نموده است. امکان انتخاب محل فعالیت سرمایه گذاری خارجی در دبی بسیار گسترده است. مناطق و شهرک های صنعتی و مناطق آزاد تجاری، جاذبه دیگر سرمایه گذاری در امارات است.
  4. ثبات سیاسی امارات: امارات متحده عربی، یک نماد ثبات سیاسی در دنیا محسوب می‌شود. از زمان تشکیل حکومت امارات متحده عربی از سال ۱۹۷۱ و تصویب قانون اساسی، هیچ اختلال و بی نظمی سیاسی و یا درگیری قومی و قبیله ای در امارات رخ نداده و حاکم و پادشاه همه امیر نشینان اماراتی از دولت مرکزی تبعیت نموده اند. وجود ثبات سیاسی باعث رونق اقتصادی و رشد سرمایه گذاری در امارات شده است.
  5. ثبات اجتماعی: با وجود اقوام بسیاری از کشورها در کشور امارات متحده عربی، وقوع جرم و جنایت در امارات در سطح پیشرفته ترین کشورهای دنیا و بسیار پایین است. در سال ۲۰۱۵، دبی چهارمین شهر امن دنیا معرفی شد. وقوع جرایم خشن در امارات به ندرت اتفاق می افتد و رسیدگی به شکایت توریست ها و شهروندان با دادسرای سیار و فوری انجام می‌شود.
  6. سهولت انجام کسب و کار: در سال ۲۰۱۷، امارات متحده عربی از نظر سهولت در انجام کسب و کار و حذف قوانین زاید سرمایه گذاری در امارات، به رتبه ۲۶ در سطح جهانی و رتبه اول در منطقه صعود کرد.
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

معایب سرمایه گذاری در امارات

  1. لزوم معرفی شریک در امارات برای سرمایه گذاری: به استثنا مناطق آزاد، جهت سرمایه گذاری در امارات، معرفی شریک اماراتی با سهام ۵۱ درصدی از معایب سرمایه گذاری در امارات محسوب می‌شود. البته مذاکراتی جهت حذف شرط وجود شریک اماراتی جهت سرمایه گذاری در امارات مطرح شده ات ولی تاکنون منجر به تصویب قانون و مقرراتی در این زمینه نشده است.
  2. لزوم حضور نماینده محلی: سرمایه گذاری در امارات و ثبت شرکت در امارات چه به صورت شعبه شرکت و یا دفتر نمایندگی، نیاز به حضور فردی به عنوان نماینده از اتباع امارات دارد.
  3. امکان تغییر قوانین سرمایه گذاری در امارات: انجام سرمایه گذاری در امارات با توجه به تحولات منطقه ای و بحران به وجود آمده در کشورهای عربی و رویگرد ضد ایرانی مقامات امارات، سرمایه گذاری ایرانیان در امارات را با خطر مواجه کرده است.

ثبت شرکت در امارات

برای ثبت شرکت در امارات، فقط تعدادی از امیر نشینان اعلام آمادگی نموده اند. ثبت شرکت در دبی، ابوظبی و شارجه امکان‌پذیر است و از طریق ثبت شرکت با مسوولیت محدود که البته سهام متقاضی ثبت شرکت در امارات، فقط ۴۹ درصد سرمایه شرکت می باشد، در صنایع محدودی پذیرفته شده است. سرمایه گذاری در امارات، در حوزه مخابرات و امور پستی در انحصار شرکت های اماراتی است و سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت نیز با توجه به ملی شدن صنعت نفت و محافظت از سرمایه گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی برای خارجی ها امکان‌پذیر نیست. سرمایه گذاری در امارات در صنعت بیمه، بانکداری و کشتیرانی و حمل و نقل ریلی، نیاز به اخذ مجوزهای لازمه از وزارت خانه ها دارد.

اقامت دبی با خرید ملک

انواع سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری در امارات و در مناطق آزاد تجاری، الزامی به داشتن شریک اماراتی ندارد و سرمایه گذار خارجی می‌تواند صد در صد سرمایه را به نام خود داشته و شروع به فعالیت نماید. با توجه به گسترش صنعت توریسم در امارات متحده عربی، یکی از بخش های سرمایه گذاری خارجی، صنعت جهانگردی در امارات است.

خرید ملک در امارات

برای سرمایه گذاری در امارات از طریق خرید ملک، قراردادهای اجاره به شرط تملیک اعیان آپارتمآن‌ها امکان‌پذیر است. اما در بسیاری از شیخ نشینان امارات متحده عربی، خرید ملک و اخذ اقامت امکان‌پذیر نیست. در دبی، شارجه و ابوظبی، با خرید ملک، امکان اخذ اقامت وجود دارد. در سایر امیر نشین های امارات، خرید ملک برای خارجی ها امکان‌پذیر نیست. سی سال سابقه اقامت مستمر در امارات، این امکان را به فرد می‌دهد که در صورت ترک تابعیت قبلی خود، به تابعیت امارات دست یابد. اعتبار پاسپورت امارات با توجه به برخورداری شهروندان این کشور از منابع عظیم سرمایه گذاری خارجی و زندگی در کشوری با درصد امنیت اجتماعی بالا، مورد علاقه بسیاری از افراد است.

اخذ اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری

با توجه به بحران پیش آمده در اکثر کشورهای عربی، بیشترین سرمایه گذاری خارجی به سمت امارات معطوف شده است. سرمایه گذاری در امارات، موجبی برای اقامت در این کشور محسوب می‌شود اما اخذ اقامت دائم امارات با سرمایه گذاری تقریبا امکان‌پذیر نیست. سیاست درهای بسته کشورهای عربی جهت اعطا اقامت و تابعیت به اتباع کشورهای خارجی، باعث عدم امکان دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری شده است اما راههای مهاجرت به امارات، مانند سایر کشورها متعدد است که در مقاله مخصوص مهاجرت به امارات در دسترس عزیزان است.

ثبت شرکت در امارات

وکیل و مشاور حقوقی سرمایه گذاری در امارات

دفتر حقوقی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، با سالها سابقه در زمینه مشاوره مهاجرت و سرمایه گذاری در امارات با همکاری گروه وکلای بین‌المللی مهر، در همه سطوح خارجی و داخلی، امکان بهره مندی از اطلاعات و آخرین شرایط سرمایه گذاری در امارات را برای عزیزان فراهم نموده است. جهت مشاوره مهاجرتی با وکیل و مشاور حقوقی سرمایه گذاری در امارات با دفاتر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱۶ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *