مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

مشاوره حقوقی مالیات بر ارث


امروز با موضوع مشاوره حقوقی مالیات بر ارث همراه شما هستیم.

امروز با موضوع مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم، پس از وفات هر شخصی آثاری همچون دست آوردها، خاطرات خوب و بد از متوفیان به جا می‌ماند در این رهگذر فانی اموالی نیز از ما  به جای خواهد ماند.

که طبق قوانین ارث و یا طبق وصایا به بازماندگان به ارث خواهد رسید، از این روی ورثه برای دریافت این حقوق ارثی می‌بایست مبالغی را به عنوان مالیات بر ارث بپردازند، به جهت تنویر ذهن خواننده گرامی و جلوگیری از سردرگمی برای وراث در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث و طریقه اخذ گواهی ماده ۳۴ از قانون مالیات های مستقیم می‌پردازیم.

نکات مهم مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

آیا قانون نحوه اخذ مالیات بر ارث تغییری کرده است؟

چه مدارکی باید برای محاسبه مالیات بر ارث وجود داشته باشد؟

در حال حاضر با توجه به تغییرات قوانین مالیاتی در سال های اخیر مالیات بر ارث بر اساس چه روشی پرداخت می‌گردد؟

با اصلاح صورت گرفته در قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۴ قوانین مالیات بر ارث نیز در جهت تسهیل این قوانین و ارایه خدمات بهتر به وراث متوفیان دچار تغییرات اساسی گردید. با اصلاح این قانون که از ابتدای سال ۱۳۹۵  لازم الاجرا گردید علاوه بر ماده ۲۶ قانون مالیات مستقیم وراث می توانند از شرایط و تسهیلات ماده ۳۴( که در مقاله‌ای مجزا به بررسی آن خواهیم پرداخت) از  قانون مالیات‌های مستقیم نیز بهره مند گردند.

کلاهبرداری ثبتی

در حال حاضر وراث می توانند با ارایه اظهارنامه مالیات بر ارث موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم و یا درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم به صورت موردی با مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی ماده ۳۴(پرداخت مالیات بر ارث) شامل چه مواردی است؟

۱- تصویر گواهی فوت

۲- تصویر مالکیت اموال منقول و غیر منقول متوفی

۳-  گواهی حصر وراثت برای مودیان موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۴-اصل کارت ملی و یا تصویر شناسنامه وراث

۵- ارائه درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ و یا تسلیم اظهارنامه ماده ۲۶ به همراه مستندات دیون و بدهی‌های متوفی در مهلت مقرر (حداکثر ظرف یکسال از تاریخ فوت

اموال مشمول مالیات بر ارث شامل چه اموالی است

اموال مشمول مالیات بر ارث، عبارتند از کلیه آنچه از متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی و دیون محقق متوفی بوده که به شرح زیر مشمول مالیات است:

اگر متوفی یا وارث یا هر دو، ایرانی مقیم ایران باشند،کل اموال مشمول مالیات بر ارث متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران نسبت به سهم‌الارث هر یک از ورثه طبق نرخ‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات بر ارث است.

همچنین اگر متوفی و وراث هر دو، ایرانی ولی در خارج از ایران مقیم باشند ، سهم‌الارث هر یک از وراث از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است، به نرخ مذکور در  قانون مالیات‌های مستقیم و نسبت به آن قسمت که در خارج از ایران وجود دارد، پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع مال پرداخت شده، به نرخ مندرج در قانون به صورت درصدی از کل اموال به عنوان مالیات بر ارث لحاظ می‌گردد.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی

وکیل پرونده و مشاور حقوقی مالیات بر ارث ونک

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

شماره های همراه وکیل مالیات بر ارث ونک

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *