مشاور مالی و مالیاتی شرکت ها

قرارهای تامین و نظارت قضایی

مشاور مالی و مالیاتی شرکت ها


امروز با موضوع مشاور مالی و مالیاتی شرکت ها با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

یکی از مزایای استفاده از وکیل متخصص در زمینه مالیاتی بهره مند شدن از بخشودگی های جرایم مالیاتی است از این رو امروز در این مقاله به بررسی نقش مشاور مالی و مالیات شرکت ها در بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر ق.م.م می پردازیم.

با ما همراه باشید تا برای شما پرده از راز پرونده‌های بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های برداریم.

نکات مهم مشاور مالی و مالیاتی شرکت ها

  • مهلت قانونی معترض شناخته شدن مودی در خصوص جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر ق.م.م چند روز است؟
  • مشاور مالیاتی چه کمکی به شرکت‌ها می‌نماید؟
  • مشاور مالیاتی حاذق برای شرکت ها را از کجا بیابیم؟

آیا جرایم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم قابل بخشودگی است؟

نظر به اینکه به موجب تبصره ۶ ماده ۱۶۹ قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱-۴-۱۳۹۴ جرایمی که مودیان به واسطه عدم اجرای احکام ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۸۰ مرتکب شده‌اند، مطابق مقررات این ماده ( ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳۱-۴-۱۳۹۴ ) محاسبه، مطالبه و وصول می شود، بنابراین باتوجه به اینکه در ماده فوق الاشعار به موضوع غیرقابل بخشودگی بودن جرایم فوق تصریح نشده است لذا جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر الحاقی مصوب ۲۷-۱۱-۱۳۸۰ قانون مالیات‌های مستقیم نیز در اجرای مقررات ماده ۱۹۱ قانون مذکور قابل بخشوده شدن است

درصورت عدم پرداخت جرایم فوق در ماده۱۶۹ مکرر ق.م.م مربوط به سنوات ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۴ ظرف چند روز از تاریخ ابلاغ برگ مطالبه، مودی معترض شناخته می‌شود؟

با عنایت به اینکه در تبصره ۶ فوق صرفا محاسبه، مطالبه و وصول جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر الحاقی مصوب ۲۷-۱۱-۱۳۸۰ قانون مالیاتهای مستقیم مورد حکم قرار گرفته و درخصوص نحوه اعتراض به برگ مطالبه جرایم، حکم جدیدی پیش بینی نگردیده است، بنابراین درصورت عدم پرداخت جرایم فوق در ماده اخیرالذکر مربوط به سنوات ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۴ ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ مطالبه، مودی معترض شناخته شده و موضوع جهت رسیدگی و صدور رای به هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد.

در لایحه درخواست بخشیدگی جرایم موضوع ماده۱۶۹ مکرر ق.م.م چه چیزی بنویسیم؟

اداره کل امور مالیاتی ………استان تهران

با سلام و اهدای تحیات احتراما اینجانب ضمن معرفی خویش به مدیریت عاملی شرکت ، در خصوص برگ مطالبه شماره …………………… مورخ …. /….. /………… که در تاریخ …. /….. /……….. به این شرکت ابلاغ گردیده است، موارد زیر را به استحضار می‌رساند:

علیهذا فعالیت این شرکت از جمله مشاغل تولیدی است که طرف معامله آن مصرف‌کننده نهایی (عموم مردم ) و مشتری مستقیم تولید کننده خودرو می باشد و به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات طرف معامله و نداشتن سیستم یکپارچه در سال مورد رسیدگی، امکان ارسال صورت معاملات در موعد مقرر امکانپذیر نبوده است.

مضافاً اینکه اطلاعات خرید و فروش سالانه از طریق اظهارنامه عملکرد به آن سازمان ارسال می‌گردیده و مورد رسیدگی نیز قرار گرفته است.

با عنایت به موارد فوق و با در نظر گرفتن سوابق خوش حسابی این شرکت از آن سازمان محترم استدعا دارد، بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ ق.م.م و تفویض اختیار صورت گرفته از طرف ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور، دستور فرمایند نسبت به اصلاح مأخذ و بخشودگی جرایم اعلام شده اقدام مقتضی و بایسته معمول نمایند.

وکیل کم کردن مالیات شرکت

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه مشاور مالی و مالیاتی شرکت ها 

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله
وکیل فرجام خواهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *