وکیل تضمینی مالیات در تهران

وکیل تضمینی مالیات در تهران

وکیل تضمینی مالیات در تهران


یکی از دغدغه‌های اصلی اشخاص در جوامع کنونی بحث مالیات منصفانه است که وکیل تضمینی مالیات در تهران، علاوه بر بررسی انواع مالیات به نحوه دعاوی و دفاع در این امور پرداخته است.

کشور ما در حال حاضر با تغییر فرایند اقتصادی به دنبال گسترش نظام مالیاتی است، تا با تاسی از کشورهای پیشتاز در این زمینه بتواند با بهره گیری از مالیات سر و سامانی به اقتصاد تک بعدی بدهد؛ از این رو قوانین مالیاتی به سرعت در حال تغییر است.

در خلال این سیر سریع برخی مالیات‌ها به درستی اخذ نمی‌شود و تناسبی با اعمال افراد ندارد، بدین‌سان عده‌ای از افراد ناگزیر به فرار مالیاتی دست می‌زنند و برخی نیز با مالیات انباشته شده مواجه می‌گردند.

برای رهایی از مسایل و مشکلات مالیاتی توصیه گروه وکلای مهر پارسیان به شما مخاطبان گرامی این است که، پیش از هرگونه اقدام و فعالیت اقتصادی با مشاوره صحیح و دقیق با وکیل تضمینی مالیات در تهران دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت راه را بر تحمیل مالیات بر خویش ببندید.

دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری به عنوان یکی از با سابقه‌ترین وکلای مالیاتی تهران هم اکنون آماده ارایه مشاوره و قبول وکالت در دعاوی مالیاتی می‌باشد.

اگر می‌خواهید با وکیل تضمینی مالیات در تهران محمدرضا مهری مشاوره شوید هم اکنون می‌توانید از طریق شماره‌های ثابت و خطوط موبایل درخواست مشاوره خویش را ثبت نمایید.

بسیاری از الفاظ و مفاهیم مالیاتی به حدی پیچیده و دقیق هستند که نمی‌توان این قوانین را جدای از اصول علمی حقوقی تفسیر و بررسی کرد.

دادسرای ویژه کارکنان دولت

در این مقاله برخی مفاهیم و مبانی مالیاتی را به همراه قوانین مالیاتی کشور را بررسی کرده‌ایم تا خوانندگان گرامی بتوانند آگاهی مالیاتی خود را افزایش دهند.

نکات مهمی که وکیل تضمینی مالیات در تهران بررسی خواهند نمود:

  • منظور از اعتبار مالیاتی در ارزش افزوده چیست؟
  • نحوه محاسبه اخذ مالیات بر خودرو و املاک مسکونی؟
  • صاحبان مشاغل چه وظایف مالیاتی دارند؟

شرایط احراز هزینه قابل قبول مالیاتی

آیین‌نامه اجرایی احراز شروط سه گانه موضوع بند (۹) ماده ۱۴۸اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مربوط به هزینه‌های مربوط به جبران خسارت وارده مربوط به فعالیت و دارایی موسسه می‌باشد:

۱. اعلام کتبی موضوع خسارت توسط مؤدی (مالیات دهنده) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ایجاد خسارت به فعالیت و دارایی موسسه، همراه با اسناد مدارکی که در اختیار دارد به اداره امور مالیاتی ذیربط.

۲. احراز خسارت وارده از سوی اداره امور مالیاتی ذیربط پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده توسط مؤدی (مالیات دهنده) و اطلاعات مکتسبه با توجه به مستندات زیر:

  • گواهی یا تائیدیه خسارت وارده از سوی مراجع ذیصلاح که متولی تشخیص خسارت می‌باشند و یا هرگونه سند معتبر دیگری که خسارت وارده را تایید نماید.
  • صورتجلسه یا صورتجلساتی که در خصوص ایجاد خسارت توسط مؤدی (مالیات دهنده) یا سایر مراجع ذیربط در این زمینه تنظیم گردیده است.
  •  قراردادهای بیمه مربوط.
  •  خسارت وارده طبق قانون و مقررات یا قراردادهای موجود جبران آن به عهده دیگری نبوده و یا در هر صورت از طریق دیگر جبران نشده باشد.
  • ارایه تعهد کتبی مؤدی (مالیات دهنده) مبنی بر اینکه این خسارت از طرف هیچ مرجعی جبران نشده است.

منظور از اعتبار مالیاتی در ارزش افزوده چیست؟

اعتبار مالیاتی در ارزش افزوده مالیات و عوارض پرداختی توسط خریدار در زمان خرید کالا یا دریافت خدمات است که از مالیات ارزش افزوده فروش قابل کسر می‎باشد.

شروط پذیرش ارزش افزوده های پرداختی توسط سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

۱- فروشنده در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده باشد.

۲- صورتحساب خرید مطابق نمونه مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد.

۳- فاکتور خرید متعلق به مودی مالیاتی باشد.

۴- مشخصات خریدار و فروشنده و قیمت کالا یا خدمات به صورت دقیق در صورتحساب ذکر شده باشد.

۵- کالاها یا خدمات ذکر شده جز کالاها و خدمات معاف از ارزش افزوده نباشند.

کلانتری 122 دربند

۶- مبلغ ارزش افزوده هر کالا یا خدمت در ردیف مربوطه محاسبه و ثبت شده باشد.

۷- مالیات ارزش افزوده به صورت جداگانه در سرفصل حسابداری ثبت شده باشد.

تکالیف مالیاتی صاحبان مشاغل با توجه به احکام اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم (از ابتدای سال ۱۳۹۵)

تکالیف قانونی صاحبان مشاغل مشمولین گروه اول آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم.

این گروه از صاحبان مشاغل مکلف به نگهداری دفاتر روزنامه و کل یا سایر دفاتر حسب مورد دستی یا ماشینی (مکانیزه – الکترونیکی) متکی به اسناد و مدارک می‌باشند.

تکالیف قانونی صاحبان مشاغل مشمولین گروه دوم آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم.

این گروه از صاحبان مشاغل مکلفند برای هر سال مالیاتی اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدهاو اسناد خرید کالا، خدمات و دارایی و سایر اسناد هزینه‌های انجام شده را به تفکیک و ترتیب تاریخ وقوع هر یک از رویدادهای مالی نگهداری و صورت درآمد و هزینه خود را ماهانه به شرح فرم ابلاغی بر اساس آن تنظیم نمایند.

تکالیف قانونی صاحبان مشاغل مشمولین گروه سوم آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم.

این گروه از صاحبان مشاغل مکلفند برای هر سال مالیاتی اسناد و مدارک مربوط به معاملات خود از قبیل اسناد درآمدی فروش کالا یا ارائه خدمات و سایر درآمدها و اسناد خرید کالا و خدمات و سایر اسناد هزینه‌های انجام شده را نگهداری و خلاصه درآمد و هزینه سالانه خود را به شرح فرم ابلاغی تنظیم نمایند.

اظهارنامه مطابق مقررات، اظهارنامه‌ای می‌باشد که در خصوص اشخاص حقوقی حداقل شامل ترازنامه و حساب سود و زیان و برای صاحبان مشاغل مطابق مقررات فصل سوم آیین نامه موضوع ماده ۹۵ قانون تنظیم و تکمیل شده باشد.

عدم ارائه ترازنامه یا حساب سود و زیان یا صورت درآمد و هزینه یا خلاصه درآمد و هزینه همراه اظهارنامه مالیاتی و یا ابراز مبلغ صفر برای کل مبالغ هر یک از صورت‌های مالی مذکور یا صورت‌های فوق حسب مورد به منزله تسلیم “اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات قانونی” مربوط تلقی نمی‌گردد.

چه صورتجلساتی بایستی در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و آگهی شود؟

وکیل تضمینی مالیات در تهران در پاسخ به این سوال بیان داشتند: مجامع شرکت‌ها و هیات مدیره آنها بنا به دلایل متعددی تشکیل و برگزار می‌شود اما آیا ضرورتی به ثبت همه آنها در اداره ثبت شرکت‌ها (سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات) وجود دارد؟

نشانی دفتر مشاوره حقوقی گاندی

با توجه به مفاد قانون تجارت، ثبت و انتشار صورتجلسات زیر الزامی است:

در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از امور ذیل باشد یک نسخه از صورتجلسه مجمع باید به جهت ثبت به مرجع ثبت ‌شرکت‌ها ارسال گردد:

۱. انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان.

۲. تصویب ترازنامه.

۳. کاهش یا افزایش سرمایه و هر نوع تغییر در اساسنامه.

۴. انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن.

نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل باید با ارسال نسخه‌ای از صورتجلسه هیأت مدیره به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام و پس‌ از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود.

گروه بندی مالیاتی مودیان حقیقی (صاحبان مشاغل)

با توجه به آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای ۱۳۹۵ قابل اجرا می‌باشد صاحبان مشاغل بر اساس شاخص‌ها و معیارهایی از قبیل نوع و یا حجم فعالیت به شرح زیر گروه بندی شده‌اند.

گروه اول

گروه دوم

گروه سوم

بر اساس حجم فعالیت:

گروه اول _ مودیانی که:

مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل آنها بیشتر از ۳۰ میلیارد ریال باشد و یا ۱۰ برابر درآمد مشمول مالیات قطی شده (قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی (مجموع اصلی و متمم) عملکرد ۱۳۹۱ و به بعد که تا تاریخ پایان دی سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد بیشتر از ۳۰ میلیارد ریال باشد.

گروه دوم _ مودیانی که:

مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل بیشتر از ۱۰ میلیارد تا ۳۰ میلیارد ریال باشد و یا ۱۰ برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده (قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی (مجموع اصلی و متمم) عملکرد ۱۳۹۱ و به بعد که تا تاریخ پایان دی سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد از ۱۰ میلیارد ریال تا ۳۰ میلیارد ریال باشد.

گروه سوم _ مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند جزء گروه سوم محسوب می‌شوند.

براساس نوع فعالیت:

اشخاص ذیل فارغ از حجم فعالیت یاد شده از لحاظ انجام تکالیف جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

۱. دارندگان کارت بازرگانی (وارد کنندگان و صادر کنندگان)

۲. صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از وزارتخانه ذیربط

وکالت در دادسرای جرایم امنیت اخلاقی

۳. صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر

۴. صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

۵. صاحبان مشاغل صرافی

۶. فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط

مجازات‌های مالیاتی

با توجه به ماده ۲۷۴ الحاقی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱/ ۰۴/ ۱۳۹۴ که از ابتدای سال ۱۳۹۵ قابل اجرا می‌باشد و در آن از “مجازات‌های درجه ۶” نام برده شده است، مجازات‌های یادشده در قانون مجازات مشمول مواردی همچون، حبس، جزای نقدی، شلاق، محرومیت از حقوق اجتماعی، انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها، ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی، ممنوعیت از صدور برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی.

با توجه به اینکه مجازات براساس قانون مجازات اسلامی تعیین شده، وکیل تضمینی مالیات در تهران، با استفاده از ظرفیت‌های قانونیف امکان کاهش مجازات و تعلیق و تعویق صدور حکم را خواستار خواهد شد.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

فرایند کلی ثبت معاملات و محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در سامانه مؤدیان به صورت زیر است:

صورتحساب الکترونیکی، توسط فروشنده از طریق سامانه مودیان صادر می­شود. در مورد مؤدیانی که مستقیما با مصرف کننده نهایی ارتباط دارند، عملیات ثبت فروش و صدور صورتحساب الکترونیکی، توسط پایانه فروشگاهی انجام می­‌شود.

در صورتی که خریدار، مصرف کننده نهائی نبوده و خود عضوسامانه مؤدیان باشد، صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط فروشنده، به صورت خودکار به کارپوشه وی در سامانه مؤدیان منتقل می­شود و به عنوان اعتبار مالیاتی برای او منظور می‌شود.

مؤدیان مالیاتی مکلفند ظرف مدت سی روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه مؤدیان نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب­ها اقدام کنند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله تأیید صورتحساب مربوط می‌باشد.

توصیه مهم برای مودیان سال اولی مشاغل

اگر چنانچه به تازگی شغلی برای خود دست و پا کرده‌اید لازم است بدانید که طبق قانون باید ۴ ماه بعد از شروع به فعالیت، این موضوع را کتباً به سازمان امور مالیاتی (واحد مالیاتی محل استقرار خود) اطلاع بدهید، در غیر این صورت، نه تنها معافیت‌های مالیاتی شما از بین می‌رود بلکه مشمول جریمه خواهید شد.

مطابق قانون، اگر ظرف ۴ ماه پس از شروع به کار، موضوع را به سازمان امور مالیاتی اطلاع ندهید، هم معافیت‌ها (از جمله معافیت مالیاتی پایه سالانه) از بین می‌رود و هم ۱۰ درصد مالیات متعلقه را باید جریمه بپردازید.

بیمه بیکاری به علت شیوع کرونا

فرمول اخذ مالیات بر خودرو و املاک مسکونی

بر اساس آنچه کمیسیون تلفیق مجلس گزارش داده، واحدهای مسکونی و انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که دارای ارزش‌های ذیل باشند، مشمول مالیات هستند:

واحد مسکونی با ارزش روز معادل ۱۰ میلیارد تومان و بیشتر به نرخ زیر مشمول مالیات می‌شود:

۱ ــ نسبت به مازاد ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان، یک در هزار

۲ ــ نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان، دو در هزار

۳ ــ نسبت به مازاد ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان، سه در هزار

۴ ــ نسبت به مازاد ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان، چهار در هزار

۵ ــ نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا، پنج در هزار

بر اساس این مصوبه، اگر خانه‌ای ۱۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد، صاحب این واحد مسکونی باید سالانه پنج میلیون تومان مالیات پرداخت کند، اگر خانه‌ای ۲۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد صاحب آن باید سالانه ۲۵ میلیون تومان مالیات بپردازد.

مالیات خودروهای لوکس:

۱ ــ نسبت به مازاد یک تا ۱.۵ میلیارد تومان، ۰.۵ درصد

۲ ــ نسبت به مازاد ۱.۵ تا سه میلیارد تومان، یک درصد

۳ ــ نسبت به مازاد سه میلیارد تومان به بالا، ۱.۵ درصد

بر این اساس، خودروی سه میلیارد تومانی، مالیات سالانه ۱۵ میلیون تومان و خودروی پنج میلیارد تومانی نیز مالیات سالانه ۳۰ میلیون تومان را باید پرداخت کند.

آیا راه‌اندازی مشاغل مشمول مالیات می‌شود؟

بله باید ظرف مدت ۴ ماه راه‌اندازی شغل به سازمان امور مالیاتی اطلاع داده شود.

مجازات اطلاع ندادن شغل به سازمان مالیاتی چیست؟

علاوه براینکه معافیت از مالیات از بین می‌رود باید ده درصد مالیات متعلقه به عنوان جریمه پرداخت گردد.

وکیل تضمینی مالیات در تهران

همراهان گرامی دفتر وکالت محمد رضا مهری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تضمینی مالیات در تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل تضمینی مالیات در تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

وکیل تضمینی مالیات در تهران

۵/۵ - (۱۹ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام آقای مهری سوالی از شما داشتم من سال ۸۵ یک شرکت تاسیس کردم و از اون زمان من هیچ فعالیتی تو این شرکت نداشتم یک بارهم به دارایی اطلاع دادم امسال برام ابلاغیه اومد از دارایی و من مراجعه کردم و بهم گفتن این مورد از مصادیق فرار مالیاتی هست من میخواستم بدونم چه کاری میتونم انجام بدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید در سایت اداره ثبت شرکت‌ها صورت مجلس انحلال شرکت را درخواست دهید و بعد از انحلال به اداره مالیات این مورد را اعلام نمایید و برای پی‌گیری سال‌های قبل که علی الراس (خود خواسته) شناخته شده‌اید نیاز به مشاوره با وکیل متخصص این امر می‌باشد. برای هماهنگی زمان مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *