پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهندگی در آفریقای جنوبی


امروز با موضوع پناهندگی در آفریقای جنوبی با شما هستیم.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، گروه وکلای مهر، موسسه حقوقی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی در آفریقای جنوبی و سایر کشورها، ارائه نمی دهند.

این مقاله صرفا جهت اطلاع از قوانین پناهندگی در آفریقای جنوبی و برشمردن معایب مهاجرت از طریق پناهندگی، در سایت قرار داده می‌شود.

به گفته شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آفریقای جنوبی برای چهره های متزلزل که آخرین جمعیت جهانی پناهجویان را نمایندگی می کنند، مشخص شده است.

گزارش سال 2016 سازمان ملل متحد درباره روند جهانی جابجایی جمعیت، نشان داد که تعداد پناهجویان در آفریقای جنوبی تنها یک سال است که تقریبا 900 هزار نفر کاهش یافته است.

آفریقای جنوبی به اندازه جمعیت پناهجویان خود که در آخرین گزارش در 218،300 ثبت شده است، از سال 2009 به 1 میلیون نفر رسیده است.

جمعیت پناهجو یان، متشکل از افرادی است که تقاضای پناهندگی در آفریقای جنوبی را کرده اند و منتظر پاسخ هستند، و در پایان سال گذشته 2.8 میلیون نفر در جهان پناهنده هستند.

به گزارش سازمان ملل متحد، این کاهش از 3/2 میلیون در سال 2015 کاهش یافته است، اما این کاهش به طور عمده به دلیل کاهش شدید جمعیت پناهجو یان آفریقای جنوبی گزارش شده است.

“به استثنای دادههای آفریقای جنوبی که در سال 2015 و 2016 تغییراتی در تعداد پناهندگان در آفریقای جنوبی مشاهده شده است، عمدتا به دلیل تغییرات روشهای آماری، افزایش قابل توجهی در جمعیت جهانی پناهجو یان وجود دارد.”

چگونه چک خود را نقد کنیم؟

در سال گذشته، آفریقای جنوبی  از 35،400 فرد ادعای پناهندگی دریافت کرد، بیشتر درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی، از زیمبابوه، جمهوری دموکراتیک کنگو و اتیوپی بوده اند.

 

نکات مهم پناهندگی در آفریقای جنوبی

  • آیا از شرایط مهاجرت از طریق پناهندگی در آفریقای جنوبی اطلاع دارید؟
  • پناهندگی در آفریقای جنوبی، باعث اخذ اقامت دائم یا تابعیت آفریقای جنوبی می‌شود؟
  • موسسه حقوقی معتبر، خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه می‌دهد؟
  • آیا مهاجرت از طریق قاچاقچیان انسان، مطلوب است؟
  • از شرایط پناهندگی در آفریقای جنوبی و شرایط اسکان پناهندگان اطلاعی دارید؟

جهت یافتن پاسخ سوالات خود درباره پناهندگی در آفریقای جنوبی با این مقاله همراه باشید.

شرایط درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی

اگر متقاضی پناهندگی در آفریقای جنوبی از کشور خود مبنی بر فرار از آزار و شکنجه فرار کرده باشد و مستندات قانونی مانند گذرنامه یا ویزا نداشته باشد، باید از نزدیکترین مرکز پناهندگی در آفریقای جنوبی درخواست دهد.

اجازه پناهجویی در آفریقای جنوبی یک مجوز موقت است که به متقاضی داده می‌شود تا تصمیم دولت درباره درخواست متقاضی برای وضعیت پناهندگی در آفریقای جنوبی، مشخص شود.

اگر درخواست پناهندگی متقاضی در آفریقای جنوبی تایید شده باشد، به پناهجو در آفریقای جنوبی اجازه داده می‌شود که رسما به عنوان پناهنده در آفریقای جنوبی اقامت داشته باشد و برای دو سال معتبر است.

همچنین پناهجو در آفریقای جنوبی در صورتی که بیش از 5 سال در شرایط پناهندگی اقامت داشته باشد می‌تواند برای گرفتن اجازه اقامت دائم در آفریقای جنوبی درخواست دهد.

مراحل درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی

هنگامی که برای پناهندگی در آفریقای جنوبی درخواست شده است پناهنده بتواند مجوز بخش 22 را که به عنوان اجازه دسترسی به سیستم درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی را می‌دهد.

اقامت دائم فرانسه با خرید ملک

انجام عملیات مقدماتی پناهندگی در آفریقای جنوبی حدود نود روز طول می کشد.

در طی پردازش درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی، یک افسر پذیرش پناهندگی یا RRO مصاحبه با متقاضی را برای ارزیابی واجد شرایط بودن پناهجو در آفریقای جنوبی برای پناهندگی انجام خواهد داد.

متقاضی باید در طی این مصاحبه اطلاعات خاصی را ارائه دهد. اطلاعاتی که پناهجو باید در مصاحبه ارائه دهد عبارت است از:

  • هویت (نام و تاریخ تولد)
  • هویت افراد وابسته که با متقاضی سفر کرده اند
  • اطلاعات مربوط به دلایل آن‌ها برای جستجوی پناهندگی
  • دلایل عدم دسترسی به پناهندگی

سپس RRO متقاضی را برای تعیین وقت رسمی برای بازگشت به دفتر به منظور دریافت تایید رسمی تصمیم RRO ارائه می‌دهد.

نتیجه درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی

در شرایطی که یک پناهنده برای پناهندگی در آفریقای جنوبی درخواست کرده باشد، فردی که درخواست تجدیدنظر کرده است، باید به اداره پذیرش پناهندگان مراجعه کند تا شخصا تصمیم خود را دریافت کند.

سه نتیجه بالقوه‌یک برنامه وجود دارد: پذیرش؛ طرد شدن؛ رد به عنوان یک ادعای تقلب یا بی اساس از این موقعیت ها، ممکن است چیزهای خاصی رخ دهد.

نتیجه پذیرش ان چیزی است که توسط پناهجوی در آفریقای جنوبی مورد نظر است، اما روند ان به پایان نمی‌رسد، زیرا هنوز قدم هایی در جهت اطمینان از اینکه پناهنده، پناهندگی کامل در آفریقای جنوبی دارد، انجام می‌شود.

اولا، اداره پذیرش پناهندگان برای متقاضی بیانیه ای صادر می کند که پرونده پناهندگی خود را پذیرفته است.

با این نامه یک ویزای 4 ساله به نام مجوز 24 بخش صادر میشود. این به پناهنده اجازه می‌دهد که از وضعیت و حقوق هر یک از شهروندان آفریقای جنوبی که از حق رأی برخوردار است، برخوردار باشد. آن‌ها می‌توانند از این اجازه برای جستجوی کار در آفریقای جنوبی استفاده کنند.

ثبت شرکت در آلمان

در صورتی که درخواست رد شود، متقاضی پناهندگی در آفریقای جنوبی فرصت تجدیدنظر در تصمیم را دارد. این تجدید نظر به هیئت درخواست تجدید نظر پناهنده داده می‌شود، به پناهجو اجازه می‌دهد فرصتی دیگر برای توضیح کامل دلایل خود برای درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی را ارائه دهد.

اگر درخواست به عنوان جعلی رد شود، افسر که درخواست تجدید نظر را رد کرده است، معتقد است که متقاضی شواهدی را مبنی بر اینکه آن‌ها به پناهندگی نیاز دارند یا مدارک ارائه شده، نادرست طراحی شده اند.

اگر درخواست پناهندگی در آفریقای جنوبی به عنوان سوء استفاده در نظر گرفته شود، این بدان معنی است که افسر رد می کند که درخواست برای جلوگیری از پرونده‌های جنایی صورت گرفته است یا اینکه متقاضی قبلا رد شده بوده و شرایط یا شواهد بیشتری را که ممکن است تحت تاثیر قرار دهد ارائه نکرده است .

اگر درخواست به عنوان آشکارا غیرقابل پیش‌بینی رد شود، این بدان معنی است که مامور رد درخواست تجدید نظر می کند که متقاضی شرایط مورد نیاز پناهندگی را برآورده نمی کند. این می‌تواند شامل تضاد بین اظهارات کتبی و پاسخ های کلامی که در مصاحبه درخواست داده شده باشد.

گرفتن اقامت دائم با پناهندگی در آفریقای جنوبی

برای گرفتن اقامت دائم تحت اجازه پناهنده پنج ساله، متقاضیان مدارک لازم جهت اثبات وضعیت خود را ارائه می دهند، از جمله:

  • کپی پاسپورت و عکس
  • گواهینامه ها شامل: گواهی تولد، گواهی سلامت، گواهینامه عدم سو پیشینه بیش از 6 ماه برای همه کشورها که متقاضی در ان کشورها اقامت داشته .
  • علاوه بر این، پناهندگان همچنین باید مدرکی مبنی بر اینکه آن‌ها به مدت پنج سال به طور مداوم به عنوان پناهنده در آفریقای جوبی زندگی کرده اند و همچنین می‌توانند از خود در آفریقای جنوبی حمایت کنند
  • سازگاری، از جمله گواهی ها، از کمیته دائمی که وضعیت پناهندگی نامحدود برای پناهنده را تایید می کند
  • مجموعه کامل اثر انگشت
تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

برای کسب مجوز پناهندگی پنج ساله، ممکن است متقاضی بعضی از اسناد زیر را نیز را ارائه دهد:

  • مجوز معتبر پناهندگی برای سال های قبل از درخواست
  • گواهی ازدواج یا مدرک مراسم ازدواج معمولی
  • اثبات همزیستی مشترک که برابر با ازدواج است و در ان مسئولیت های مالی مشترک است
  • اعتبار شناسایی روابط و شناسایی کودکان متولد شده از این روابط
  • گواهی تولد برای کودکان که در آفریقای جنوبی ماندند
  • شواهد جدایی یا اثبات طلاق، از جمله اسناد حقوقی
  • گواهی مرگ برای همسران
  • شواهد تغییر نام و یا هر گونه تغییر دیگر که بر هویت تاثیر می گذارد
  • گواهی اثبات واکسیناسیون برای تب زرد، جایی که متقاضی از مناطق و یا از طریق مناطقی که تب زرد رخ می‌دهد، سفر می کند

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

جهت مشاوره حقوقی مهاجرتی، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق خرید ملک، امکان مشاوره حقوقی  با وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی را دارید.

با توجه به اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران، وکیل مهاجرت تعریف نشده و وجود خارجی ندارد، تبلیغات گسترده تحت عنوان وکیل مهاجرت نیز، بیشتر مبتنی بر کلاهبرداری از متقاضیان مهاجرت می‌باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

تولد فرزند در آفریقای جنوبی

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *