آیا برخورد مامور نیروی انتظامی با زن موتورسوار شهرک غرب قانونی بود؟

آیا برخورد مامور نیروی انتظامی با زن موتورسوار شهرک غرب قانونی بود؟

آیا برخورد مامور نیروی انتظامی با زن موتورسوار شهرک غرب قانونی بود؟


امروز با بررسی این موضوع که آیا برخورد مامور نیروی انتظامی با زن موتورسوار شهرک غرب قانونی بود؟ با شما هستیم.

جرم رانندگی بدون پروانه که در قوانین کیفری ما موجود است، تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده و ارتکاب این بزه از سوی زنان و مردان در ایران، داری مجازات کیفری می‌باشد.

اما بحث دستگیری زن موتورسوار در شهرک غرب و مقاومت در برابر مامور نیروی انتظامی و امتناع از اجرای دستور پلیس، موجب درگیری بین پلیس راهنمایی و رانندگی با زن موتور سوار در شهرک غرب شد.

فارغ از بحث صحت و سقم خبری که در شبکه های اجتماعی درباره این موضوع منتشر شد، بر آن شدیم تا ضمن صحبتی با محمدرضا مهری دانش آموخته حقوق کیفری و قاضی سابق دادگستری، به بررسی ابعاد حقوقی موضوع آیا برخورد مامور نیروی انتظامی با زن موتورسوار شهرک غرب قانونی بود؟ بپردازیم.

نکات مهم در بررسی موضوع آیا برخورد مامور نیروی انتظامی با زن موتورسوار شهرک غرب قانونی بود؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا مامور نیروی انتظامی حق درگیری فیزیکی با زنان متخلف و موتور سوار و یا هر مظنون و متهم دیگری را دارد؟

نمونه لایحه دفاعیه تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغها

مجازات خروج از شرح وظایف مامور نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان چیست؟

راه صدور مجوز و گواهینامه رانندگی موتور برای بانوان ایرانی چیست؟

در صورت ممنوعیت موتورسواری بانوان شرکت در مسابقات موتور سواری بانوان چه حکمی دارد؟

[/stextbox]

 

جرم رانندگی بدون گواهینامه

در صورتی که زن یا مردی بدون داشتن گواهینامه معتبر موتور سیکلت، اقدام به رانندگی با موتور سیکلت نماید، در مواردی که دریافت گواهینامه لازم است، و با توجه به اینکه ارتکاب جرم مشهود، قابل برخورد توسط پلیس می‌باشد، میتوان پس از توقف وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و یا اتومبیل، متهم را به مرجع قضایی معرفی نمود.

حال برای دستگیری متهم زن که در مقابل مامور نیروی انتظامی مقاومت می کند و به دلیل رعایت مسائل شرعی امکان برخورد فیزیکی و زدن دستبند به بانوان متهم توسط پلیس مرد وجود نداشته باشد، چاره چیست؟

به نظر محمدرضا مهری قاضی سابق دادگستری، در این گونه موارد، حتما باید از وجود پلیس زن بهره برد و پلیس مرد جز در مواردی که فوت وقت موجب آسیب و خسارت بیشتر به دیگران می شود، حق برخورد فیزیکی با متهم زن را ندارد.

بانوان برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت چه اقدامی انجام دهند؟

مرجع صدور گواهینامه رانندگی متور برای بانوان کجاست؟

فعلا در قوانین و آیین نامه های راهنمایی و رانندگی و تعیین مجازات های رانندگی، هیچ قانونی که بتوان به استناد آن، گواهینامه موتور سیکلت برای بانوان صادر شود، وجود ندارد و امکان این امر میسر نیست.

به نظر می رسد، این موضوع می تواند به عنوان یکی از مطالبات بانوان و از طریق پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی و توسط فراکسیون بانوان مطرح شود تا با تصویب قانون راه برای بانوان باز شود.

وکیل جرایم پزشکی غرب تهران

چرا که قانونگذار و رویه عملی حاکم در ایران، رویه شرکت بانوان در مسابقات موتورسواری و همچنین موتور سواری بانوان در پیست های ورزشی را پذیرفته اند و فقط تردد با موتورسیکلت توسط بانوان در خیابان ها و معابر شهری ممنوع اعلام شده است.

برای شکایت از مامور متخلف نیروی انتظامی به چه مرجعی مراجعه کنیم؟

جرایم عمومی مامورین نیروی انتظامی، در دادسراهای عمومی قابل رسیدگی است و جرایم خاص ضابط بودن و نظامی آنها در دادسرا و دادگاه نظامی محل خدمت قابلیت استماع و رسیدگی دارد.

در تهران برای شکایت می توان به دادسرای نظامی تهران واقع در خیابان شریعتی، بعد از خیابان معلم، ساختمان دادسرا و دادگاه نظامی تهران مراجعه نمود.

جستجوی وکیل متخصص جرایم نظامی در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل متخصص دادسرای نظامی در تهران، مطالعه پرونده توسط وکیل متخصص جرایم نظامی در تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل متخصص جرایم نظامی در تهران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل دادسرای نظامی

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *