آینده مهاجرت به آمریکا

آینده مهاجرت به آمریکا

آمریکا یک جمهوری فدرال متشکل از 50 ایالت و نخستین اقتصاد بزرگ جهان است. آمریکا کشور فرصت هاست، به دلیل شرایط زندگی و کاری افراد زیادی در سراسر جهان مایل به مهاجرت به آمریکا هستند. مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای خانواده، ویزای افراد ماهر EB-1، EB-2، EB-3، ویزای سرمایه گذاری EB-5، ویزای تحصیلی F1  و M1، ویزای J-1، تولد فرزند، ازدواج و لاتاری امکان‌پذیر می‌باشد. اما بر اساس قوانین جدیدی که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، برای مهاجرت به آمریکا گذاشته است، اتباع 8 کشور حق مهاجرت به آمریکا را ندارند. این قوانین از روز 18 اکتبر 2018 اجرایی خواهد شد. اتباع این هشت کشور تا زمان نا معلومی از ورود به آمریکا منع شده اند. این محدودیت ها ورود به آمریکا برای 8 کشور به صورت جداگانه ای مشخص شده است. برای اتباع ایرانی فقط از طریق ویزای دانشجویی و تبادل فرهنگ می‌توانند اقدام کنند. آینده مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان بسیار مبهم است. در این مقاله که توسط مشاورین ارشد موسسه حقوقی بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به مدیریت محمدرضا مهری، راه‌های مهاجرت به آمریکا و آینده مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان، با توجه به قوانین آمریکا و دستور العمل های دونالد ترامپ، برای شما عزیزان به طور کامل تشریح نموده ایم.

سوالات متداول درباره آینده مهاجرت به آمریکا

  • شرایط مهاجرت به آمریکا چیست؟ راه‌های مهاجرت به آمریکا چیست؟
  • قوانین و دستور های جدید ترامپ برای مهاجرت به آمریکا شامل چه کشورهایی می باشد؟
  • معایب مهاجرت به آمریکا چیست؟
  • آینده مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان به چه صورت است؟
  • بهترین وکیل مهاجرت به آمریکا کیست؟
  • آیا بهترین موسسه مهاجرتی در زمینه مهاجرت به آمریکا و سایر کشور ها را می شناسید؟
لاتاری 2020

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق های مختلف امکان‌پذیر است.

  • اخذ اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند

آمریکا کشوری است که سیستم خاک را پذیرفته است. به فرزند متولد شده در این کشور تابعیت داده می‌شود. زمانی که فرزند به سن 21 سالگی رسید می‌تواند برای پدر و مادر تقاضای صدور گرین کارت را کند.

  • مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

یکی از راههای مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت آمریکا این است که متقاضی مهاجرت به آمریکا، از طریق ازدواج با شهروند آمریکا ، اقامت آمریکا را اخذ نماید.

  • مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی امکان‌پذیر است ولی با توجه به قوانین جدید سختگیری های بسیاری برای پرونده‌های پناهندگی است و دولت آمریکا اکثر پرونده‌های پناهندگی را رد می کند.

  • مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای EB-5
  • سرمایه گذار باید مبلغ پانصد هزار دلار آمریکا در یکی از پروژه های منطقه ای تایید شده توسط USCIS یعنی پروژه های منطقه ای تایید شده سرمایه گذاری نماید.
  • متقاضی سرمایه گذاری آمریکا باید برای 10 نفر از اتباع آمریکا شغل ایجاد کرده و به آن‌ها ضمن پرداخت حقوق ، مالیات را نیز پرداخت نماید.
  • مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای کار

متقاضیان کار در آمریکا می‌بایست از کارفرمای آمریکایی پیشنهاد کار داشته باشند.

آینده مهاجرت به آمریکا

دونالد ترامپ بین ماه های ژانویه و مارس سال 2017 فرمان های ضد مهاجرتی برای ممنوعیت ورود شش کشور، ایران، سوریه، سومالی، سودان، لیبی و یمن صادر کرد. که این فرمان محدود به زمان بود. این قوانین تا روز 24 سپتامبر معتبر بود. مهاجرت این شش کشور هم از طریق قانونی و هم غیرقانونی به آمریکا امکان‌پذیر نبود اما استثنائاتی برای شهروندان این کشور ها وجود داشت مانند:

  • کسانی که گرین کارت آمریکا را داشتند
  • کسانی که ویزای ورود به آمریکا را قبل از صدور این قوانین دریافت کرده باشند
  • پناهجو یانی که پرونده پناهندگی آن‌ها مورد قبول دولت آمریکا واقع شده
ثبت شرکت در آمریکا

زمانی که تاریخ این فرمان منقضی شد، ترامپ ممنوعیت ورود به آمریکا را دوباره صادر کرد که شامل اتباع هشت کشور، ایران، سومالی، یمن، سوریه، لیبی، کره شمالی، چاد و ونزوئلا می‌باشد. اتباع سودان از فهرست کشور ها حذف شده است. این فرمان از روز 18 اکتبر اجرایی خواهد شد و تا تاریخ نامعلومی اتباع 8 کشور از ورود به آمریکا منع شدند. شدت اجرایی محدودیت منع ورود به آمریکا برای 8 اتباع این کشور ها به طور یکسان نیست. به طور مثال اتباع کشور سوریه از هیچ طریقی امکان ورود به آمریکا را ندارند. اما ممنوعیت برای اتباع کشور ونزوئلا تنها مقام های دولتی و خانواده های مقام های دولتی حق ورود به آمریکا را ندارد.

آینده مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان

طبق بیانیه کاخ سفید که درباره ایران گفته شد: «دولت ایران همواره از همکاری با دولت آمریکا را برای شناسایی خطرات امنیتی خودداری می کند و حکومت ایران منبع تهدید ها و تروریست های مهم در جهان می باشد، حامی دولتی تروریست است.»

بر طبق این بیانیه اتباع دولت ایران حق مهاجرت قانونی و غیرقانونی ندارند. اتباع ایرانی که از آمریکا خارج شدند حق ورود به آمریکا را ندارند البته استثنائاتی نیز دارد:

  • تبعه خارجی برای ملاقات با خانواده درجه یک خود قصد ورود به ایالات متحده را دارد و جلوگیری ان سختی و لطمه به تبعه خارجی وارد می کند.
  • تبعه خارجی دارای ازتباط مهمی با ایالات متحده آمریکا باشد.
  • شهروند آمریکایی محسوب شده باشد
  • فرد قبل از صدور این بیانیه برای کار یا تحصیل فعالیت های طولانی مدت در ایالات متحده پذیرفته شده است.
ثبت نام لاتاری 2018

درسته که اتباع ایرانی حق ورود به آمریکا را از طریق ویزای سرمایه گذاری و سایر راه‌های دیگر ندارد اما می‌تواند از طریق ویزای معتبر دانشجویی M-1، F-2 و J-1 به آمریکا مهاجرت کنند.

ویزای F-1 : همان ویزای تحصیلی است که برای دانشجو یان بین‌المللی پس از پذیرش از مدارس و دانشگاه های آمریکا گرفته شده است اعطا می‌شود.

ویزای M-1: همان ویزای تحصیلی است اما صرفا در خصوص بعضی از رشته های فنی و حرفه ای صادر می‌شود.

ویزای J-1: برای متقاضیان بین‌المللی که برای تبادل فرهنگی به آمریکا می آیند و از طرف کشور مبدا از لحاظ مالی حمایت شده اند.

معایب مهاجرت به آمریکا

  • امنیت در آمریکا سطح پایینی دارد. در این کشور حمل اسلحه آزاد است. علاوه بر امنیت جانی، امنیت مالی افراد نیز کم است.
  • مخارج زندگی در این کشور بسیار بالا است. هزینه قبض های ماهیانه مانند آب و برق و… بسیار بالا می‌باشد.
  • آمریکا ضعیف ترین سیستم حمل و نقل عمومی نسبت به سایر کشور های سرمایه دار جهان برخوردار است.

بهترین وکیل مهاجرت به آمریکا در تهران

مطالبی که در سطور فوق توسط مشاورین ارشد مهاجرت به آمریکا بیان شد، خلاصه ای از آینده مهاجرت به آمریکا است. قوانین مهاجرت به آمریکا, شرایط سخت و پیچیده ای دارد و همواره منع ورود به آمریکا برای اتباع ایرانی از طریق راه‌های سرمایه گذاری، کاری، ازدواج، تولد فرزند امکان‌پذیر نمی باشد به غیر از ویزای تحصیلی برای ایرانیان. پیشنهاد ما به شما این است قبل از هر اقدامی، با وکیل متخصص مهاجرت به آمریکا مشورت نمایید تا شانس اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای شما عزیزان افزایش یابد. پیشنهاد وکیل مهاجرت به آمریکا در تهران این است که جهت اطلاعات تکمیلی با مشاورین مجرب گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به صورت آنلاین یا حضوری مشورت نمایید.

5/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *