اثبات مالکیت با اسناد عادی

اثبات مالکیت با اسناد عادی

اثبات مالکیت با اسناد عادی


با بررسی امکان اثبات مالکیت با اسناد عادی همراهتان هستیم.

با توجه به افزایش قیمت ملک و به تبع آن اهمیت حفاظت از اموال در برابر سود جویان و جلوگیری از سوء استفاده توسط سایرین، موضوع اثبات مالکیت از اهمیت والایی برخوردار می‌باشد.

در واقع باید گفت امروزه حجم بالایی از پرونده های قضایی مربوط به اختلافات در مالکیت می‌باشند و طرفین دعوا هرکدام به دنبال اثبات حقانیت خود در این زمینه هستند. باتوجه به حساسیت موضوع استفاده از مشاوره حقوقی در هنگام انعقاد قراردادهای ملکی جزو ضروریات پیش از تنظیم قرارداد می‌باشد.

افراد می‌توانند با مراجعه به وکلای دادگستری پیش از انعقاد هرگونه قرارداد ملکی، با پرداخت هزینه ای اندک از ورود ضررهای مالی سرسام آور جلوگیری نمایند.

فرض کنیم شما با مراجعه به مشاورین املاک و پس از جست و جوی بسیار برای خرید ملک، واحدی را می‌پسندید. پس از برگزاری نشست برای انعقاد قرارداد متوجه می‌شوید که فروشنده امکان تنظیم سند رسمی را تا چند ماه آینده ندارد اما مشاور املاک به شما اطمینان می‌دهد که به علت تنظیم مبایعه نامه در دپارتمان ایشان به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد. از طرفی قیمت پیشنهادی نیز کمتر از املاک مشابه موجود در منطقه می‌باشد. پاسخ شما به مشاور مذکور چیست؟

آیا به علت شرایط موجود حاضر به انعقاد قرارداد می‌باشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است می‌توان گفت به احتمال ۹۰ درصد در دام کلاهبرداری گرفتار شده اید.

شاید تصور کنید این مطلب به علت هراس افکنی و جذب موکل نگارش شده است که البته با مراجعه به برخی دپارتمان های املاک، مشاورین املاک نیز همین موضوع را تایید خواهند کرد.

اگر در حال انعقاد قرارداد ملکی هستید. یا دچار مشکلات حقوقی در این خصوص شده‌اید. تا انتهای مطلب همراه گروه وکلای ملکی مهر پارسیان باشید.

دعاوی مربوط به پروانه ساختمان

سوالات مهم اثبات مالکیت با اسناد عادی

  • در صورت تنظیم مبایعه نامه در دفاتر مشاورین املاک، سند رسمی به نام فرد تنظیم خواهد شد؟
  • آیا برای تنظیم قرارداد فروش ملک به اخذ استعلام در خصوص وضعیت ثبتی ملک نیاز داریم؟
  • در صورت فروش قبلی ملک با سند رسمی،آیا می‌توان با قولنامه مالکیت را اثبات کرد؟
  • چگونه می‌توان از ورود ضرر به واسطه انعقاد نادرست معامله ملکی جلوگیری کرد؟
  • بهترین وکیل برای حل مشکلات ملکی کیست؟

اقدامات لازم پس از طرح دعوای اثبات مالکیت با سند عادی علیه اشخاص دارای سند رسمی

اگر دارای ملک با سند رسمی هستید و ناگهان پس از گذشت مدتی فردی به شما مراجعه کرده و مدعی شده که فروشنده ابتدا ملک را با سند عادی به ایشان فروخته است، چند نکته را در نظر داشته باشید:

اول آنکه موضوع طرح شده هیچ ربطی به مشاور املاکی که در آنجا اقدام به تنظیم مبایعه نامه کرده اید ندارد. در واقع در قراردادهایی که مشاورین املاک آن را به شما ارائه می‌کنند بندی وجود دارد که مطابق آن مشاور املاک هیچ مسئولیتی در قبال صحت اسناد ارائه شده توسط طرفین معامله را ندارد.

بنابراین مراجعه به دفتر مشاوره املاک هیچ فایده ای در پی نخواهد داشت.

دوم شما دارای سند رسمی هستید. دولت شما را مالک قطعی ملک می‌داند. بنابراین اثبات موضوع با شخصی ‌می‌باشد که سند عادی را ارائه کرده است.

سوم هرچند شما مالک رسمی هستید اما پس از طرح دعوای حقوقی توسط دارنده سند عادی، در مالکیت شما تردید ایجاد شده است. برای نمونه می‌توان به پرونده ای که به تازگی علیه موکل مطرح شده بود اشاره نمود. فردی با داشتن کپی سند عادی علیه موکل که دارای سند رسمی بود، اقدام به طرح دعوای اثبات مالکیت و ابطال سند رسمی نموده بود و دادگاه بدوی نیز رای به نفع دارنده سند عادی صادر کرده بود! بنابراین پس از طرح چنین مسائلی علیه شما، اولین اقدام مراجعه به وکیل ملکی خواهد بود چراکه امکان دارد مالکیت شما با اقدامی اشتباه از جانب خودتان، از بین برود.

به توضیحات بیشتری نیاز دارید؟ پس با ما همراه باشید.

اثبات مالکیت

 ماده ۲۲ قانون ثبت

« همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی که ملک مزبور به او منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد مالک خواهد شناخت.»

در واقع باید گفت دولت اعتبار ویژه ای برای مالکین دارای سند رسمی در نظر گرفته است. همچنین مطابق ماده ۴۸ قانون ثبت اگر ثبت رسمی سندی برابر قانون الزامی باشد اما ثبت نشود، در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد. پس از مطالعه این مواد شاید تصور کنید سند عادی ارائه شده علیه شما هیچ وجاهت قانونی ندارد اما باید گفت به علت وجود نظریه شورای نگهبان مبنی بر غیر شرعی بودن این مواد این احتمال وجود دارد که قاضی پرونده با استناد به غیر شرعی بودن، سند شما را به دلیل اینکه بعد از سند عادی تنظیم شده نامعتبر تلقی کند.

سوالی که طرح می‌شود این است که با وجود مطالب فوق الذکر چه کنیم تا از حق مالکیت شرعی و قانونی خود دفاع کنیم.

به همین دلیل در ابتدای مقاله از شما درخواست شده بود که تا انتهای مطلب همراه ما باشید. چراکه امکان دارد حتی با وجود داشتن سند رسمی بازهم از طریقی که فکرش را نمی‌کنید مالکیت خود را از دست بدهید. درواقع شما با این اطمینان که دارای سند رسمی هستید هیچ دفاعی در برابر مدعی با سند عادی نمی‌کنید اما در نهایت ناگهان متوجه می‌شوید که بازنده پرونده شما هستید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه تصمیم گیری در رابطه با یکی از مهم ترین حقوق خود یعنی حق مالکیت که به سختی نیز آن را به دست آورده اید، به وکلای تخصصی املاک مراجعه نمایید.اثبات مالکیت با اسناد عادی

مشاوره با وکیل ملکی، هزینه یا سرمایه گذاری؟

حالا نوبت معرفی بهترین وکیل ملکی تهران است. البته باید تصحیح کنیم که مشاوره با وکیل هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری و جلوگیری از به هدر رفتن تمامی هزینه هایی است که در برابر مالک شدن پرداخته ایم. برای روشن شدن بهتر مطلب لازم است تمامی هزینه ها و همچنین وقتی که صرف خرید قانونی ملک کرده‌اید را به خاطر بیاورید. بنابراین عقل ایجاب می‌کند که پیش از ورود هرگونه ضرر به وکلای متخصص مراجعه نماییم.

نمونه لایحه تصرف عدوانی حقوقی

فرض کنید در حال معامله ملکی هستید که فروشنده به علت حاضر نبودن مدارک، تنظیم سند رسمی آن را به چند ماه بعد موکول کرده است. در این هنگام شما موظف به پرداخت قسمتی از مبلغ ملک (معمولا ۸۰ درصد) هستید. همچنین هزینه مربوط به مشاورین املاک برای تنظیم مبایعه نامه نیز وجود دارد.

آیا فسخ قرارداد ملکی به راحتی امکان پذیر است؟

پس از چند ماه شما متوجه می‌شوید که موضوع حاضر نبودن مدارک به این زودی قابل حل نیست. حال اگر قرارداد دارای حق فسخ باشد می‌توانید آن را فسخ کنید. اما با قیمت پایین آمدن ارزش پول خود و از دست رفتن هزینه ای که به دفتر مشاور املاک پرداخته اید. اما اگر قبل از انعقاد قرارداد با صرف هزینه ای اندک به وکیل مراجعه نمایید هیچ کدام از این اتفاقات گریبان شما را نخواهد گرفت. فرض دوم اینکه شخصی با در دست داشتن سند عادی مدعی مالکیت ملکی که شما در آن دارای سند رسمی می‌باشید، شده است.

شما با این پیش زمینه که قانون ثبت از افراد دارای سند رسمی حمایت می‌کند، هیچ دفاعی از خود نمی‌کنید اما در نهایت فردی که دارای سند عادی است با ارائه استدلالات و دلایل خود در دادگاه پیروز می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود به جای واردن کردن ضرر هنگفت به خود، از قبل به وکیل دادگستری مراجعه نمایید. در خصوص هزینه باید گفت به علت توافقی بودن مبلغ حق الوکاله امکان ارائه دقیق مبلغ پیش از بررسی پرونده وجود ندارد.اثبات مالکیت با اسناد عادی

نحوه جستجوی بهترین وکیل ملکی در تهران

پرسش از اطرافیان

یکی از راه های جستجوی وکیل برای پرونده های اختلاف در مالکیت، پرسیدن از اطرافیان است. در گروه وکلای مهر پارسیان باور ما بر این است که هر موکل، خود یک بنگاه تبلیغاتی برای خدمات بهترین گروه وکلای تهران است. چرا که رضایت موکلین قبلی از خدمات وکیل موجب معرفی به دیگران خواهد بود. بنابراین از اطرافین خود که تجربه کار با وکیل تخصصی ملکی دارند سوال کنید. شاید بتوانید بهترین گزینه برای سپردن امور وکالتی را پیدا کنید.

وکیل ابطال قرارداد مشارکت مدنی

جستجو از طریق فضای مجازی

جستجوی وکیل در اینترنت و فضای مجازی کمی خطرناک است. بعد از پیدا کردن وکیل از طریق صفحات فضای مجازی حتما از داشتن پروانه وکالت وکلا مطمئن شوید. بسیاری از مدعیان انجام خدمات تخصصی وکالت ملکی در واقع کار را بعد از گرفتن از شما به وکیل می‌سپارند. یعنی بدون داشتن دانش حقوقی و با سوء استفاده از کارآموزان وکالت، با دریافت مبالغ سنگین و پرداخت کمی به وکیل مشکل جدیدی هم برای شما رقم می خورد. اثبات مالکیت با اسناد عادی

شکایت از وکیل تقلبی

چرا که با وقوع این موضوع، مشکل شما بیش‌تر خواهد شد. علاوه بر مبارزه با کلاهبردار ملکی باید با متظاهرین به وکالت و کلاهبرداران مؤسسات حقوقی نیز مبارزه کنید. حقیقت این است که شما هرگز متوجه نخواهید شد پشت این سایت‌های زیبا و پر از اطلاعات (که البته شما هرگز متوجه نخواهید شد اطلاعات حقوقی آنها درست است یا خیر چون شما حقوقدان نیستید) چه افرادی وجود دارند. طی سال‌های اخیر متأسفانه مؤسسات زیادی با سایت‌های مختلف به وجود آمده‌اند که حتی دفتر ندارند و حتی مؤسسین آن‌ها وکیل نیستند! اینجا لازم می‌دانیم مجددا خودمان را تبلیغ کنیم: مؤسسه حقوقی مهر پارسیان یک مجموعه کامل با دپارتمان‌های حقوقی و اداری است که می‌توانید رزومه برخی از وکلای ثابت مجموعه را در بخش رزومه‌ها مشاهده نمایید.

بعد از دانستن این موضوعات حتی اگر ما انتخاب شما نبودیم، به انتخاب شما احترام می‌گذاریم. فقط توصیه می‌کنیم؛ برای انتخاب وکیل حتما از داشتن پروانه وکالت مطمئن شوید.

آیا می‌توان با سند رسمی که تاریخ آن بعد از تاریخ تنظیم سند عادی است از ابطال سند جلوگیری کرد؟

برابر مفاد قانون ثبت دولت فقط کسی را که ملک به اسم او به صورت رسمی ثبت شده را مالک خواهد شناخت و سایر اسناد در حوزه املاک که به صورت رسمی ثبت نشده باشد مورد پذیرش در هیچ یک از ادارات و محاکم نخواهد بود. البته باتوجه به نظریه شورای نگهبان مبنی بر غیر شرعی بودن مطالب فوق الذکر امکان دارد قاضی تصمیم دیگری در این خصوص لحاظ کند. بدین ترتیب نوع نگارش لایحه و طرح دفاعیات جهت جلوگیری از تضییع حق بسیار اهمیت دارد.

تسلیم مبیع

دعوای اثبات مالکیت با سند  عادی چقدر زمان‌بر است؟

درصورت عدم پیگیری صحیح موضوع از جانب دارنده سند رسمی، دعوا بسیار زمان‌بر خواهد بود. در غیر این صورت با طرح دفاعیات مناسب در این خصوص، مدت زمان مذکور به حداقل خواهد رسید.

اگر ملک قبلا با سند عادی به فرد دیگری منتقل شده باشد و سپس با سند رسمی به شخصی دیگر انتقال یابد آیا فرد دارای سند عادی می‌تواند ادعایی در این زمینه داشته باشد؟

بله امکان اثبات مالکیت با سند عادی نیز وجود دارد. ممکن است سند رسمی با حکم دادگاه باطل اعلام شود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اثبات مالکیت با اسناد عادی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *