وکیل کلاهبرداری ملکی

جلوگیری از کلاهبرداری ملکی

جلوگیری از کلاهبرداری ملکی


بهترین  وکیل کلاهبرداری ملکی در این نوشتار به بررسی جرائم ناشی از دعاوی ملکی پرداخته است.

موفقیت در پرونده ملکی با مشورت از وکیل متخصص امکان‌ پذیر است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

کلاهبرداری جرمی است که در آن کلاهبردار با انجام اعمال متقلبانه و فریب‌ کارانه موجب اغفال و فریب افراد می‌ شود و با سوءاستفاده از این موقعیت اموال افراد فریب‌ خورده را می‌ برد و موجب تضرر مالی افراد می‌ گردد.
کلاهبرداری در هر امری ممکن است اتفاق بیفتد و دامنه گسترده‌ ای دارد.
بطور مثال: امکان کلاهبرداری در خرید و فروش ملک وجود دارد، امکان کلاهبرداری از طریق رایانه نیز وجود دارد.

در این نوشته به بررسی برخی از شیوه‌ های کلاهبرداری ملکی و ارائه راهکار در خصوص وکیل کلاهبرداری ملکی خواهیم پرداخت.

جهت دریافت مشاوره با وکیل کلاهبرداری ملکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کلاهبرداری ملکی چیست؟

به دلیل ارزشمند بودن املاک در ایران حجم زیادی از کلاهبرداری‌ ها در حوزه املاک واقع می‌ گردند.
کلاهبرداری در املاک غالبا به شیوه فروش مال غیر یا فروش ملک متعلق به دیگری و خیانت در امانت اتفاق می‌ افتد.

برای مثال: فردی که ملک خود را در سند ازدواج، مهریه همسر خود قرار می‌ دهد و قبل از اینکه ملک را به صورت رسمی به همسر خود انتقال دهد، آن را می‌ فروشد. پس از اینکه سند رسمی به نام خریدار انتقال یافت، زن نسبت به ملک ادعا مالکیت می‌ کند.

راه‌ های مقابله با کلاهبرداری ملکی چیست؟

همانگونه که بیان شد؛ کلاهبرداری‌ های ملکی بیشتر به صورت فروش مال غیر و خیانت در امانت صورت می‌ گیرد؛ بنابراین باید پیش از اینکه به دام کلاهبرداران بیفتیم چاره اندیشی کنیم.

وکیل پایه یک دادگستری اقدسیه

بنابراین قبل از خرید ملک باید سند ملک را بررسی نماییم و از اداره ثبت استعلام بگیریم که مالک اصلی و رسمی ملک چه فردی است.
هنگام استعلام از ثبت مواردی که ملک در رهن بانک باشد یا در مهریه زن است؛ مورد بررسی قرار گیرند.

شماره ثبتی ملک با شماره مندرج در قرارداد و شماره پلاک ملک یکی باشند و براساس نقشه نیز ملک همان ملک مندرج در قرارداد باشد.
چنانچه معامله با نمایندگی یا توسط وکیل صورت می‌ گیرد باید وکالتنامه توسط خریدار بررسی گردد که آیا وکالتنامه رسمی است یا خیر و در وکالتنامه فرد اختیار انجام معامله را دارد یا خیر.
همچنین با بررسی وکالتنامه باید بررسی نمایید که آیا وکیل اختیار دریافت مبلغ قرارداد را دارد یا خیر.
اگر ملک ورثه‌ ای یا ملکی که بین چند نفر مشترک است مورد خرید واقع گردد؛ باید توجه نماییم که کلیه ورثه و شرکا راضی و مطلع از فروش ملک باشند در غیر این صورت امکان ابطال قرارداد وجود دارد.

مجازات کلاهبرداری ملکی چیست؟

براساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مجازات کلاهبرداران با توجه به نوع کلاهبرداری متفاوت خواهد بود.
در صورتی که کلاهبرداری توسط کارکنان دولت صورت گرفته باشد یا کلاهبردار خود را به عنوان کارمند دولت معرفی نماید و یا کلاهبرداری از طریق تبلیغ و یا رسانه انجام شده باشد کلاهبرداری از نوع مشدد است.
مجازات چنین کلاهبرداری علاوه بر برگرداندن اصل مال به مالک اصلی، جزای نقدی به اندازه مال دریافت شده و انفصال (برکناری) از خدمات دولتی و حبس از 2 سال تا 10 سال خواهد بود.
اما اگر کلاهبرداری هر یک از شرایط فوق را نداشته باشد؛ مجازات کلاهبردار علاوه بر بازگرداندن مال به صاحبش جزای نقدی به میزان مال دریافت شده و حبس یک تا هفت سال می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل کلاهبرداری ملکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا امکان گذشت در جرم کلاهبرداری ملکی وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا بررسی نماییم که آیا کلاهبرداری جرم قابل گذشت است یا خیر؟
جرم قابل گذشت، جرمی است که شروع رسیدگی به آن در مراجع قضایی با شکایت شاکی آغاز می‌ شود و با گذشت شاکی پرونده مختومه و بسته می‌ شود.
جرم غیرقابل گذشت، جرمی است که گذشت شاکی در رسیدگی به جرم و مجازات تاثیر ندارد و دادستان به عنوان شاکی خواستار مجازات متهم می‌ شود.
با تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در سال 1399 مجازات جرم کلاهبرداری کمتر از صد میلیون تومان جز جرائم قابل گذشت اعلام شد و بیش از این مبلغ جز جرائم غیرقابل گذشت در نظر گرفته شد.

وکیل حقوقی امیر آباد

با توجه به ارزش ملک در به نظر می ‎‌رسد جرم کلاهبرداری ملکی از جرائم غیرقابل گذشت محسوب می‌ شود.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و معرفی وکیل با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره با وکیل کلاهبرداری ملکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کلاهبرداری ملکی چیست؟

همانطور که گفتیم کلاهبرداری ملکی شامل؛ فریب دادن افراد در زمان خرید و فروش ملک است. این نوع کلاهبرداری با استفاده از فریب و روش‌‌ های نامشروع رخ می‌ دهد. این روش‌ ها جعل سند مالکیت، جعل مدارک ملک یا مدارک مالکان، فریب در قیمت یا انجام معاملات غیرقانونی را شامل می‌ شوند.

انواع دعاوی ملکی

دعاوی حقوقی کلاهبرداری ملکی

بطور کلی دعاوی کلاهبرداری ملکی جزو دعاوی کیفری محسوب می‌ شود. ولی در برخی موارد کلاهبرداران عملیات فریب و تنظیم قرارداد ملک را به گونه‌ ای پیش می‌ برند که برای شکایت فقط دعوی حقوقی قابل طرح است. به همین دلیل با کمک وکیل کلاهبرداری ملکی، قرارداد مورد نظر خود را تنظیم کنید تا از فریب و کلاهبرداری جلوگیری شود.

دعاوی کیفری کلاهبرداری ملکی

همانطور که گفیم، بطور کلی کلاهبرداری ملکی نوعی دعوای کیفری است. از نمونه‌ های متداول این جرائم فروش مال به چند نفر، استفاده از سند جعلی و غیره است. در این موارد بهترین راهکار برای اثبات جرم کلاهبردار و احقاق حق قربانی، دریافت مشاوره از وکیل کلاهبرداری ملکی است.

دعاوی ثبتی کلاهبرداری ملکی

دعاوی ثبتی در زمینه کلاهبرداری ملکی مربوط به دعاوی است که مرتبط با ثبت اسناد ملک باشد. بطور کلی ثبت اسناد در دفتر اسناد رسمی انجام و سند در آن منتقل خواهد شد. در صورت بروز اختلاف میان طرفین در این زمان برای حل مشکل باید دعاوی ثبتی مطرح شود. در زمینه دعاوی ثبتی وکیل کلاهبرداری ملکی می‌ تواند به شما در جلوگیری از وقوع فریب و قربانی کلاهبرداری شدن کمک موثری کند. این موارد شامل اجرای ثبت، باطل شدن سند رسمی، افراز ملک و غیره خواهد بود. همچنین در صورت بروز کلاهبرداری باید برای احقاق حق خود از وکیل کلاهبرداری ملکی مشاوره بگیرید.

وکیل ملک بابلسر

مصادیق کلاهبرداری ملکی

مصادیق کلاهبرداری ملکی که نیاز به وکیل کلاهبرداری ملکی دارند، شامل موارد ذیل است؛

  • استفاده از دفتر املاک جعلی برای کلاهبرداری
  • استفاده از اسناد جعلی برای کلاهبرداری ملکی
  • جعل در مدارک با هدف کلاهبرداری ملکی
  • خرید و فروش ملک بدون بازدید با کلاهبرداری
  • غیرقانونی بودن معامله ملکی

جهت دریافت مشاوره با وکیل کلاهبرداری ملکی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا کلاهبرداری یک جرم قابل گذشت است یا غیر قابل گذشت ؟

با عنایت به اصلاحیه سال 1399 و به موجب ماده 104 قانون مجازات اسلامی اگر مبلغ بیش از یکصد میلیون تومان باشد غیرقابل گذشت والا قابل گذشت است.

آیا کلاهبرداری مشمول مرور زمان می شود؟

با توجه به بند ب ماده 109 قانون مجازات اسلامی که ناظر بر کل جرائم اقتصادی مثل کلاهبرداری می باشد و با لحاظ ماده 36 همان قانون میتوان گفت که اگر مبلغ بیش از یکصد میلیون تومان باشد، مشمول مرور زمان نخواهد بود اما کمتر از آن مشمول مرور زمان خواهد شد.

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری کجاست؟

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری، دادگاهی است که فریب و اغفال قربانی وعمل بردن مال در حوزه قضایی آن صورت گرفته است.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا فروش ملک در رهن بانک، جرم است؟” answer-0=”جرم نیست مگر اینکه به قصد فریب و کلاهبرداری انجام شده باشد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”ابطال سند ملک کلاهبرداری شده چگونه است؟” answer-1=”در صورت اثبات کلاهبرداری، می‌توان از دادگاه خواستار ابطال سند ملک شد.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

_

نشانی دفتر وکالت وکیل کلاهبرداری ملکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (7 امتیاز)

36 دیدگاه

  • سلام جناب وکیل من میخوام یک زمین تو لواسون بخرم اما نگرانم که این قولنامه بعدا بی اعتبار بشه شما میتونید این مورد چک کنید ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، امکان استعلام سابقه ثبتی و بررسی قرارداد توسط وکیل متخصص وجود دارد. شما می‌توانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت شما بخیر، یک سوال از وکیل محترم دارم در مورد جرم کلاهبرداری ملکی، میخواستم بدونم که در چه صورت حکم کلاهبرداران ملکی تشدید می‌شود؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که شخص کلاهبردار خود را کارمند نیروهای مسلح و دولتی معرفی نماید و یا با تبلیغات عمومی از طریق رسانه‌های گروهی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه و … مرتکب جرم شود، علاوه بر بازگرداندن اصل مال به صاحب ملک به انفصال دائم از خدمات دولتی از دو تا 10 سال و پرداخت جزای نقدی معادل وجه دریافتی محکوم می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من بازنشسته هستم تمام دارایی‌ایم مقداری سکه و طلا بود که شخصی به ظاهر نظامی و سرهنگ پیشنهاد سرمایه گذاری بهم داد و در ازای این موضوع ملکی رو هم معرفی کرد برای ضمانت این مساله؛ در انتها همه دارایی منو برد و فهمیدم ملکی هم که معرفی برای ضمانت کرده متعلق به شخص دیگه‌ای است من الان چیکار کنم؟

    • سلام وقت بخیر
      چنانچه قصد شکایت کلاهبرداری از این فرد را دارید باید بتوانید مانورهای متقلابانه وی را اثبات کنید. به شما پیشنهاد می‌شود با یک وکیل متخصص امور کیفری مشاوره انجام بدهید تا بهترین راهکار را برای شما با توجه به شرایط و مدارک موجود ارایه دهند

  • سلام ی نفر ی خونرو به دو نفر فروخته اگر پول یکی را به کارتش برگردونه دیگه براش کلاهبرداری حساب نمیشه

    • سلام وقت شما بخیر
      با برگرداندن وجه به صورت خودکار عمل مجرمانه خنثی نخواهد شد و نیاز است تا شاکی نیز حق شکایت را از خود سلب نماید یا از ادامه شکایت منصرف گردد.

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر در افعال مجرمانه دخیل نباشد تحت عنوان شاهد یا مطلع از او به عنوان کاتب قرارداد توضیحات گرفته می شود.

    • سلام وقت شما بخیر
      جرم صدور چک بلامحل ارتباطی با جرم کلاهبرداری ندارد و در نهایت نمی توان به استناد عدم پرداخت چک معامله را باطل کرد .

  • سلام خسته نباشید اگر قطعه تفکیکی مشخص نشده باشه فقط چشمی به طرف واحد را فروخته باشند ی واحد دیگه توی ی طبقه دیگه بهش تحویل بدهند بازم کلاهبرداریه ؟

  • بنگاهی اومده خودشو انداخته وسط میگه شما با من طرفین بعد سه نسخه مبایعنامه را گذاشته تو بنگاهش میگه نمیدم پاره میکنم پولتونم ماه دیگه پس میدم این کلاهبرداری مگه نیست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      عمل وی تخلف است، شما با ارایه شاهد می توانید اصل معامله را اثبات نمایید و از وجود فیزیک کاغذی مبایعنامه بی نیاز شوید .

  • سلام ما یک ملکی را دیدیم پسندیدیم طرف میگه که من فقط قرار میزارم محضر ما میگیم بیا اول یچیزی بنویسیم میگه نه مستقیم محضر اخه مگه میشه این مشکوک به کلاهبرداری نیست؟

  • سلام خدا قوت شما میدونید کسی که بدون اجازه پدرش که صاحب ملک هست بره مبایعنامه بنویسه و ملک پدرشو بفروشه و پول ملک را هم اتفاقا بریزه به حساب پدرش، اونوقت اون پدر میتونه بیاد ادعای کلاهبرداری و انتقال مال غیر علیه پسر خودش مطرح کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان طرح این مدعا وجود دارد لیکن معمولا در معاملات بین پدر و پسر سو نیت مفروض نبوده و در هر صورت به نظر اگر پدر معامله را تنفیذ ننماید معامله باطل خواهد بود .

  • سلام وقتتون بخیر ما می خواهیم ملکی را بخریم که ظاهرا صاحبش میگن خارجه اما الان یکی پیدا شده میگه من مالک این ملکم حالا چجوری متوجه بشیم که این آدم که سند هم دستشه خود مالک هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      احراز هویت کار پردردسری نیست جهت این موضوع ابتدا کارت ملی وی را مشاهد نمایید سپس جهت احراز هویت دقیق به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.

  • سلام آقای وکیل یک مشاور املاک کلاهبردار اومده بعد معامله ملک به من میگه که خانم شما با من طرفید و پول را شما به فروشنده ندادین کشیدید توی پز دستگاه کارت خوان من و من پول معامله را دادم از مالک ملک را خریدم پول شما را هم ماه دیگه پس میدم این کلاهبرداری مگه نیست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      عمل وی و حتی فروشنده ملک می تواند کلاهبرداری باشد، شما با ارایه شاهد می توانید اصل معامله را اثبات نمایید و از وجود فیزیک کاغذی مبایعنامه بی نیاز شوید .

  • سلام ما با بنگاهی رفتیم یک ملکی را دیدیم خوشمون اومد فروشنده میگه که من فقط میام محضر بنام میزنم میگیم بیا اول یچیزی بنویسیم میگه نه مستقیم محضر اخه مگه میشه این مشکوک به کلاهبرداری نیست؟

  • سلام سوالم اینه کسی که بدون اجازه برادر خودش که صاحب ملک هست و خارجه بره مبایعنامه بنویسه و ملک برادرشو بفروشه و پول ملک را هم اتفاقا بریزه به حساب برادرش، اونوقت اون برادر بیاد ایران میتونه بیاد ادعای کلاهبرداری و انتقال مال غیر علیه برادر خودش مطرح کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان طرح این مدعا وجود دارد و در هر صورت باید فرد برای انعقاد معامله دارای اجازه و وکالت باشد و در هر صورت به نظر اگر برادر خارج نشین معامله را تنفیذ ننماید معامله باطل خواهد بود .

  • سلام هویت فروشنده که طرف مقابلمون توی خرید و فروش هست چجوری مشخص میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • سلام ما یک ملکی را معامله کردیم شوهرم اومده خودشو انداخته وسط میگه پول معامله را من دادم فروشنده ها با من طرفن بعد مبایعنامه را گذاشته تو کمدش میگه نمیدم پاره میکنم اینکار کلاهبرداری مگه نیست؟

  • نزدیکترین فرد زندگیم سرم کلاه گذاشته گفت برای این که طلبکارات نخوان بندازنت زندان باید مال اموالتو بنامم کنی منم الکی میرم مهرمو اجرا میزارم حالا همین خانوم منو دور زده و همچیو بالا کشیده رفته می تونید برام کاری کنید؟

    • سلام وقت بخیر
      به نظر می رسد مورد شما، اعتماد نا بجا بوده است و مشمول کلاهبرداری نمی باشد چرا که قراردادی در این خصوص نداشته و اجرای مهریه در راستای حقوق قانونی زوجه صورت گرفته است.

  • سلام لطفا بفرمایید که ما ملکی را از پدر پسری خریدیم پسر خود را نماینده پدر معرفی کرد و پدر هم که ایران نبود گفت پسرم از طرفم امضا میکنه حالا پسره میگه بیشتر از رقمی که طی کردیم باید بدید و الا پدرم شکایت میکنه از من و شما

    • سلام وقت بخیر
      با اثبات وقوع بیع و تنفیذ آن توسط دادگاه جای هیچگونه شائبه ای نسبت به مالکیت شما باقی نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *