ازدواج در روسیه

ازدواج در روسیه

 

برای دریافت ویزای ازدواج و نامزدی روسیه، دستورالعمل های ویژه ای برای خارجیان یا مهاجران و ساکنین دائمی که مایل به ازدواج با  یک زن یا مرد از روسیه هستند،. وجود دارد. اگر متقاضی می خواهد با فردی از روسیه ازدواج کند و قصد دارد از شوهر یا همسر جدید خود برای کارت سبز (اقامت دائم قانونی) در روسیه حمایت کند، در این جا برخی اطلاعات مهم حقوقی و عملی برای  ازدواج در روسیه وجود دارد. اطلاعاتی که برای دریافت ویزای نامزدی و ازدواج در روسیه ضرورت دارد و کمک خواهد کرد تا با ازدواج در روسیه که یکی از راههای مهاجرت به روسیه است، به اقامت دائم و تابعیت روسی دست یافت.

با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و اسستاد دانشگاه، تهیه و تدوین شده اطلاعات حقوقی درباره ویزای ازدواج روسیه، شرایط ویزای ازدواج در روسیه، مراحل ازدواج در روسیه استخراج و در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت.

 

سوالات متداول ویزای ازدواج و نامزدی روسیه

  • الزامات برای صدور ویزای ازدواج و نامزدی روسیه چیست؟
  • شرایط صدور ویزای ازدواج و نامزدی روسیه چیست؟
  • آیا با ازدواج در روسیه به صورت صوری، امکان دربیافت تابعیت وجود دارد؟
  • اقدامات لازم برای مراحل ازدواج در روسیه چیست؟
  • آثار حقوقی ازدواج در روسیه چیست؟
  • وکیل مهاجرت به روسیه کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
وکیل سرمایه گذاری در روسیه

 

الزامات مهاجرت بر اساس ازدواج در روسیه

اول، یک پس زمینه کمی درباره مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج وجود دارد. ازدواج با یک شهروند روسیه ای یا دارای اقامت دائم در روسیه، افراد خارجی را در مسیر مهاجرت به روسیه قرار می‌دهد. با این حال، بر خلاف شایعات مشهور با ازدواج در روسیه با فرد روسی، آن‌ها فورا یا به طور خودکار کارت های سبز یا شهروندی U.S. را دریافت نمی کنند.

اگر متقاضی ویزا ازدواج در روسیه یک شهروند ایالات متحده باشد، همسر وی  “نسبیت فوری” فرد در روسیه  را به دست می آورد و ممکن است یک کارت سبز به محض اینکه هر دوی آن‌ها از طریق پرونده درخواست برای ازدواج در روسیه اقدام کنند ان را دریافت کنند. این می‌تواند چند ماه طول بکشد.

اگر متقاضیان هنوز ازدواج نکرده اند و همسرتان هنوز در خارج از کشور است، اگر متقاضی یک شهروند روسیه ای باشد، می‌تواند درخواست او را برای ورود به روسیه برای ازدواج در روسیه و همسر جدید خود سپس می‌تواند کارت سبز برای همسر خود در روسیه درخواست کند.

 

مدت زمان صدور ویزای ازدواج در روسیه

همسر متقاضی در روسیه، می‌تواند به عنوان «نسب اولویت» در رده ۲A تبدیل کند و می‌تواند یک کارت سبز درخواست کند، فقط بعد از اینکه شماره ویزا در دسترس قرار گرفت. محدودیت های سالانه تعداد ویزا های داده شده در رده ۲A برای همسر در روسیه می‌تواند سالیان انتظار را ایجاد کند. زمان انتظار برای صدور ویزای ازدواج در روسیه به طور دوره ای تغییر می کند، که پیش‌بینی می کند چقدر طول می کشد تا همسرتان برای مهاجرت به روسیه صبر کند. فرآیند درخواست برای ویزای ازدواج در روسیه خود، ماهها به روند دریافت ویزای ازدواج و نامزدی در روسیه، اضافه می کند. افرادی که دارای اقامت دائم در روسیه هستند نمی‌توانند برای ویزای ازدواج در روسیه و بردن همسر یا نامزد خارج از روسیه به روسیه، تقاضا کنند.

ویزای روسیه

 

بررسی نحوه اخذ کارت سبز بر اساس ازدواج در روسیه

روند درخواست کارت سبز بر اساس ازدواج در روسیه شامل مراحل مختلفی مانند: ارائه فرم ها و مدارک و شرکت در مصاحبه با مقامات مهاجرتی روسیه است. هدف از بررسی دقیق و فنی مدارک و مراحل مختلف، عبارت است از:

  • وضعیت درخواست دهنده ویزای ازدواج در روسیه بررسی شود.(به عنوان یک شهروند یا دارای اقامت دائم در روسیه)
  • دارا بودن یک ویزای معتبر، برای اخذ ویزای ازدواج در روسیه.
  • این که ازدواج در روسیه برای طرفین، بدون هیچ مانعی اتفاق می افتد.
  • مهاجرین به روسیه، برای ازدواج در روسیه و یا هر مقصود مهاجرتی، که دارای مشکلات و بیماریهای پزشکی اعم از بیماریهای واگیردار یا مشکلات مالی یا دارای سو پیشینه هستند مجاز به ورود به روسیه نیستند.

 

روش درخواست یک ویزای K-1 در روسیه، ویزای ازدواج و نامزدی روسیه

اگر متقاضی و همسر مورد نظر وی در روسیه هنوز ازدواج نکرده اند، یا یک مراسم غیر رسمی داشته اند که در محل برگزاری ان به عنوان یک ازدواج رسمی محسوب نمی‌شود، متقاضیان می‌توانند به طور موقت به مدت ۹۰ روز وارد روسیه شوند وباید طی این مدت مراحل ازدواج در روسیه را طی کنند. به این ویزا، ویزای نامزدی روسیه اطلاق می‌شود.

شهروند ایالات متحده، این پروسه را با ثبت درخواست ویزا برای ازدواج در روسیه در فرم I-129F با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) آغاز می کند. پس از USCIS I-129F را تأیید می کند، پرونده را به کنسولگری ایالات متحده در مسکو، روسیه انتقال خواهد داد. برای نامزد متقاضی برای یک ویزای K-1 از طریق کنسولگری در روسیه درخواست خواهد شد. این درخواست شامل ارسال فرم ها و اسناد و مصاحبه با یک مقام کنسولی در روسیه است. متقاضی و نامزد فرد در روسیه، مجاز به شرکت در این مصاحبه هستند، گرچه لازم نیست.

پناهندگی در روسیه

پس از ازدواج در روسیه، همسر متقاضی می‌تواند برای یک کارت سبز از USCIS درخواست کند، از طریق فرایندی به نام تنظیم وضعیت در روسیه اقدام کند. طرفین در یک مصاحبه سبز کارت در دفتر محلی USCIS بعد از ازدواج در روسیه شرکت خواهند کرد.

 

مراحل اخذ ویزای ازدواج روسیه

  1. دریافت مستندات ازدواج معتبر در روسیه، اعم از فیلم ها یا عکسهای مشترک و یا ایمیل های ارسالی و دریافتی.
  2. بررسی شرایط طرفین متقاضی ازدواج در روسیه، اگر طرفین قصد دارند در روسیه ازدواج کنند، ابتدا باید شرایط لازم برای ازدواج قانونی را بررسی کنند.
  3. تکمیل فرم های مربوط به ازدواج در روسیه، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی کنسولگری ، برای صدور ویزای ازدواج روسیه مستلزم تکمیل یک فرم رسمی قانونی  است که در ان طرفین اعلام می کنند که در حال حاضر، درای همسر نیستند. این فرم باید در روسیه تکمیل شود و در سفارت در مسکو تأیید شود، که برای طرفین  پیش از ان باید وقت در سفارت تعیین شود. اگر متقاضیان  قبلا ازدواج کرده اند، مطمئن شوند که گواهی طلاق، مرگ یا صدور مجوز را برای اثبات این واقعیت تایید کنند.
  4. تصدیق گذرنامه معتبر، متقاضی همچنین باید یک نسخه رسمی از صفحه اطلاعات گذرنامه خود را داشته باشد که می‌تواند در هر مرکز ترجمه گواهی که دارای دفتر اسناد رسمی روسیه است را داشته باشد. پس از مراسم ازدواج در روسیه، برای کسب مهاجرت به ایالت متحده، متقاضی باید یک گواهی از این ازدواج دریافت کنند. دولت ایالات متحده پیگیری می کند که چه اسنادی از هر کشوری قانونی معتبر در نظر گرفته شده است، و گواهی ازدواج طرفین را در روسیه را رد می کند یا خیر.
تحصیل در روسیه

وکیل مهاجرت به روسیه

آثار و تبعات حقوقی دریافت ویزای ازدواج روسیه، چگونگی دریافت ویزای ازدواج و نامزدی در روسیه، راههای مهاجرت به روسیه و همچنین چگونگی اخذ اقامت دائم روسیه با ازدواج در روسیه از مطالبی هستند که نیاز به مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص مهاجرت به روسیه دارد. محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، با بررسی کامل قوانین مهاجرتی کشورها و تشکیل گروه وکلای مهر، با مشاوره دقیق حقوقی درباره مهاجرت به روسیه و سایر کشورها، امکان ارائه خدمات حقوقی مشاور های درباره کلیه مسائل حقوق داخلی و حقوق بین‌الملل خصوصی را دارد. جهت دریافت اطلاعات کامل، درباره مراحل دریافت ویزای ازدواج ازدواج و نامزدی در روسیه، و نیز همکاری موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مشاورین ما تماس بگیرید. دقت بفرمایید به دلیل حجم بالای تماس های تلفنی و مراجعین، به هیچ عنوان امکان ارائه مشاوره حقوقی رایگان وجود ندارد.

۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *