اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی

اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی

اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی


امروز با نمونه اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی همراه شما هستیم.

در بسیاری از موارد قانونی، ارسال اظهارنامه، می‌تواند شروعی جهت گفتگو و مذاکره جهت حل مشکل باشد.

چه بسا افرادی با دریافت اظهارنامه قانونی با تلنگری، نسبت به انجام تعهدات قراردادی خود اقدام نمایند تا ضرر و زیان کمتری به آن‌ها بار شود.

در مواقعی که هنگام تنظیم مبایعه نامه یا قرارداد پیش فروش آپارتمان یا ساختمان تاریخی جهت حضور در دفتر اسناد رسمی و انتقال رسمی سند ملک معین نشده است، بهترین راه ارسال اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی است که لازم است شامل مواردی باشد تا رفع اختلاف نماید یا منشا تعیین حق را مشخص کند.

دفتر وکالت محمد رضا مهری با مشارکت ده وکیل برتر دادگستری در ایران، اقدام به تنظیم نمونه اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی نموده تا از این ره اورد بر اساس میثاق گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، خدمتی هر چند کوچک به مردمان ایران زمین نماید.

سوالات مرتبط با اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی

  • ارسال اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی و یا اظهارنامه قانونی در چه مواقعی ضرورت دارد؟
  • آیا پاسخ دادن به اظهارنامه دریافتی لازم است؟
  • در صورت عدم پاسخگویی به اظهارنامه چه عواقبی در انتظارمان است؟
  • وکیل متخصص تنظیم اظهارنامه و وکیل پاسخ به اظهارنامه چگونه قابل دسترسی است؟
  • چه مواقعی ارسال اظهارنامه ضرورت دارد؟
  • اگر بعد از ارسال اظهارنامه طرح دعوا صورت نپذیرد چه تبعات حقوقی برای ارسال کننده دارد؟

تعریف اظهارنامه

در هر موقعی که شخصی می خواهد موضوعی را به صورت رسمی به فرد یا افراد دیگری ابلاغ نماید و این ابلاغ در آینده قابل استناد باشد، می‌تواند موضوع را با تهیه و تنظیم متن قانونی به صورت اظهارنامه از طریق مراجع قضایی به مخاطب خود ابلاغ نماید.

وکیل سرقفلی در تهران

مثلا در دعوای الزام به تمکین زوجه، بهتر است ابتدا موضوع از طریق ارسال اظهارنامه از همسر خواسته شود و در صورت امتناع همسر از بازگشت به خانه با تقدیم دادخواست الزام به تمکین از طریق دادگاه خانواده اقدام نمود.

یا در بعضی دعاوی که ارسال اظهارنامه لازم است، بدون ارسال اظهارنامه، ادعای بعدی مدعی پذیرفته نخواهد شد.

در جریان تعیین داور اختصاصی و معرفی سر داور پیشنهادی، اگر موضع از طریق اظهارنامه به طرف مقابل ابلاغ نشود، ارزش قانونی ندارد و یا اینکه اگر مخاطب ظرف ده روز به اظهارنامه تعیین داور پاسخ ندهد، حق وی از بین رفته و داوری آغاز می‌شود.

جهت مشاوره حقوقی درباره شرایط تنظیم اظهارنامه و نحوه ارسال اظهارنامه، می توانید با گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای حقوقی در ایران مشاوره نمایید.

ارسال اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی

در مواقعی که هنگام عقد قرارداد و مبایعه نامه، تاریخ حضور در دفتر اسناد رسمی مشخص نیست، می توان از طریق ارسال اظهارنامه برای طرف مقابل، با تعیین مدت معقول و قید نمودن شرایط مندرج در مبایعه نامه، نسبت به تعیین زمان و مکان حضور در دفتر اسناد رسمی جهت انتقال رسمی مورد معامله را تعیین نمود.

حضور فروشنده در دفتر اسناد رسمی، بدون اخذ پاسخ استعلامها و فراهم نمودن مقدمات انتقال رسمی و حضور خریدار بدون آماده کردن بقیه ثمن معامله، در حکم عدم حضور بوده و سردفتر می‌تواند به درخواست طرف مقابل گواهی عدم حضور صادر نماید.

سایر الزامات قبل از تنظیم سند رسمی انتقال به شرح زیر است:

الزامات قبل از انتقال سند رسمی

اخذ گواهی پایان کار از شهرداری برای ساختمان های نوساز.

جرم قاچاق، حمل، نگهداری و فروش مشروبات الکلی

اخذ صورت مجلس تفکیکی در مواردی که آپارتمان مورد معامله قرار می گیرد.

پرداخت عوارض شهرداری و پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک.

اخذ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک و گواهی دفتر املاک مبنی بر مالک بودن فروشنده.

ارائه وکالت رسمی انتقال در صورتی که ملک به وکالت از مالک منتقل می‌شود.

دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

در مواردی که گواهی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی ملک صادر نشده است، تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی محکوم به رد است.

در این گونه مواقع پس از ارسال اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی و استنکاف فروشنده از تهیه مقدمات و حضور در دفتر اسناد رسمی، همزمان با دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی، دادخواست الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی و الزام به اخذ گواهی پایان کار نیز از دادگاه حقوقی قابل پیگیری است و در این صورت دادگاه به صورت همزمان رای لازم را صادر خواهد نمود.

پر واضح است که رعایت شرایط شکلی دادخواست و نحوه صحیح طرح موضوع، می‌تواند از هدر رفتن وقت و هزینه‌های شما جلوگیری نماید.

نمونه متن اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی

مخاطب محترم، بازگشت به قرارداد مبایعه نامه فروش شش دانگ یک واحد آپارتمان مسکونی به متراژ 120 متر مربع واقع در پلاک ثبتی111111 تهران به نشانی مندرج در مبایعه نامه و تحویل ملک به این جانب و مشخص نبودن زمان انتقال سند رسمی، بدین وسیله رسما به جنابعالی ابلاغ می‌شود در تاریخ سی مرداد 1397 با در دست داشتن کلیه استعلام های لازم و همچنین اخذ پایان کار و تنظیم صورت مجلس تفکیکی، در دفتر اسناد رسمی شماره 99 تهران واقع در تهران- خیابان ولیعصر شماره 1111 حضور به هم رسانید.

شرایط طرح دادخواست مطالبه وجه

بدیهی است در صورت عدم حضور جنابعالی، این جانب با در دست داشتن مابقی ثمن معامله و تا پایان تاریخ مذکور، گواهی عدم حضور دریافت نموده و موضوع از طریق محاکم دادگستری تعقیب خواهد شد.

ضمنا در صورت مصادف شدن روز مذکور با تعطیلی، روز بعد از ان ملاک حضور در دفتر اسناد رسمی خواهد بود.

وکیل متخصص ملک

طرح دعاوی ملکی در دادگاه حقوقی، رعایت شرایط ویژه ای را می طلبد.

تشخیص صحیح نوع دعوای مطروحه و چگونگی تحریر دادخواست در دادگاه از الزامات شیوه نگارش حقوقی  محسوب می‌شود.

رضایت حداکثری موکلین گروه وکلای مهر از خدمات این گروه، موجب اطمینان خاطر آن‌ها از نتیجه مطلوب پرونده می‌باشد.

هر چند که نتیجه طرح دعوا در دادگاه به نظر قاضی رسیدگی کننده بستگی دارد، ولی طرح صحیح دادخواست در محاکم حقوقی و کیفری و یا شورای حل اختلاف، به قاضی جهت رسیدن به نتیجه درست، کمک خواهد کرد.

در صورتی که تمایلی به انتخاب وکیل ندارید، نگارش متن حقوقی مانند اظهارنامه، دادخواست، شکایت و لایحه دفاعیه را به وکیل پایه یک دادگستری بسپارید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

نمونه شکایت از وکیل

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • پاسخ به اظهارنامه تعیین داورسلام و سپاس از زحماتتون و مطالب مفیدی که در سایت میزارینبنده علی جعفری از موکین گروه وکلای مهر هستم. هم خواستم بابت زحماتی که شخص محمدرضا مهری در پرونده بنده کشیدند و بعد از سالها احقاق حق کردند تشکر کنم و از حضورتون خواهش کنم که متن پاسخ به اظهارنامه تعیین داور در داوری های سسه نفره رو تو سایت قرار بدین ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *