فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی

فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی

فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی


امروز با موضوع فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی همراه شما هستیم.

قاچاق عمده مشروبات الکلی و مواد مخدر صنعتی در فضای مجازی موضوعی است که با حساسیت ویژه دادستان تهران تبدیل به موضوع روز شده است. جرایم موضوع مواد مخدر و مشروبات الکلی به صورت گسترده با سایر جرایم ارتباط دارد.

قاچاق مشروبات الکلی در فضای مجازی، آگهی فروش مشروبات الکلی از سوی سایت هایی که از خارج از کشور اداره می‌شوند، استخراج اطلاعات افراد جامعه به بهانه فروش مشروبات الکلی، پیامدهای جدی معامله مشروبات الکلی و مواد مخدر در فضای مجازی است.

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر تهران با همراهی بهترین وکیل پایه یک دادگستری در پرونده‌های مفاسد اجتماعی، آثار و تبعات فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی، چگونگی طرح شکایت از کلاهبرداری سایبری و اینترنتی، جرم فروش مشروبات الکلی، و معرفی وکیل قاچاق مشروبات الکلی را مورد بررسی قرار داده که نتیجه ان را در ادامه خواهید خواند.

سوالات احتمالی درباره فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی

مجازات فروش مشروبات الکلی چیست و کدام مرجع صلاحیت رسیدگی به جرم فروش مشروبات الکلی را دارد؟

آیا دادسرای جرایم رایانه‌ای به جرم فروش مشروبات الکلی رسیدگی می کند؟

مجازات فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی چیست؟

وکیل پرونده‌های قاچاق مشروبات الکلی و مفاسد اجتماعی چه ویژگیهایی دارد؟

آیا رانندگی حین مستی منجر به فوت در حکم قتل عمد است؟

فروشنده مشروبات الکلی می‌تواند به عنوان معاون در جرم قتل عمد تحت محاکمه و مجازات قرار گیرد؟

مجازات فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی

طبق قانون مجازات اسلامی در بخش تعیین مجازات مصرف مشروبات الکلی در معابر و اماکن عمومی، ساخت، حمل، خرید و فروش مشروبات الکلی، قاچاق مشروبات الکلی از خارج از کشور و نحوه مصادره اموال قاچاقچیان مشروبات الکلی، کلیه اعمالی که منجر به جرایم مرتبط با مشروبات الکلی بشود، قابل مجازات است.

مشاوره حقوقی اخلال در نظم و آرامش عمومی

واکنش پلیس فتا به آگهی‌های فروش مشروبات الکلی در دیوار

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ:
?خرید و فروش مشروبات الکلی طبق قوانین رسمی کشور جرم است و با افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند طبق فانون برخورد خواهد شد.

? افرادی که می‌توانند از درج چنین آگهی‌هایی در سایت دیوار و یا هر سایت دیگری جلوگیری کنند خود مدیران سایت‌ها هستند.

اما متاسفانه مدیران سایت دیوار نسبت به جلوگیری از انتشار و درج آگهی‌های خلاف مقررات کشوری خودداری و بستر‌های تخلف را برای افراد سودجو فراهم می‌کنند و هر اتفاقی نیز رخ دهد این افراد باید در قبال جرایم پیش آمده پاسخگو باشند.

مجازات مصرف مشروبات الکلی در معابر و اماکن عمومی

ماده 701 قانون مجازات اسلامی، مجازات مصرف مشروبات الکلی در معابر و اماکن عمومی را علاوه بر اجرای حد شرعی، تحمل دو تا شش ماه حبس تعزیری تعیین نموده است.

با توجه به اینکه حداقل مجازات تعیینی، کمتر از سه ماه می باشد، امکان تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی در صورتی که مرتکب فاقد سوء پیشینه کیفری باشد وجود دارد.

مجازات معاملات مشروبات الکلی

ساخت، نگهداری، حمل، خرید و فروش مشروبات الکلی در ماده 702 قانون مذکور، با تعیین مجازات شش ماه تا یکسال حبس و تحمل تا 74 ضربه شلاق تعزیری و همچنین پرداخت جزای نقدی تا 5 برابر ارزش عرفی مشوربات الکلی کشف شده روبرو شده است.

تعیین قیمت عرفی مشروبات الکلی با گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

مجازات قاچاق مشروبات الکلی

بدون در نظر گرفتن میزان مشروبات الکلی، مجازات قاچاق و ورود مشروبات الکلی به داخل کشور، شش ماه تا پنج سال حبس تعیین شده و صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق مشروبات الکلی در صلاحیت دادگاه کیفری 2 قرار گرفته است.

رفع مزاحمت ملکی

قاچاقچی مشروبات الکلی، تا 74 ضربه شلاق تعزیری، علاوه بر مجازات حبس و همچنین پرداخت جزای نقدی تا ده برابر ارزش عرفی معاملاتی محکوم خواهد شد.

 در مواردی که قاچاق مشروبات الکلی، ساخت و نگهداری، خرید و فروش و یا در معرض فروش قرار دادن مشروبات الکلی از 20 لیتر بیشتر باشد وسایل نقلیه حمل مشروبات الکلی که با اجازه مالک جهت اعمال مجرمانه در اختیار مجرم قرار گرفته باشد و یا مجرم، خود مالک وسیله نقلیه باشد، وسیله نقلیه توقیف می‌شود و در صورت عدم امکان توقیف، قیمت روز وسیله نقلیه از محکوم دریافت خواهد شد.

تمامی آلات و ادواتی که جهت ساخت یا معاونت در جرم های مرتبط با مشروبات الکلی استفاده شده باشد به نفع دولت مصادره خواهد شد.

مجازات فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی

طبق بند ب ماده 743 قانون مجازات اسلامی، ترغیب، تهدید، تحریک و دعوت از اشخاص برای ارتکاب جرایم منافی عفت، استعمال مواد مخدر، خودکشی و انحرافات جنسی، با حبس از 91 روز تا یکسال، یا پرداخت جزای نقدی از پنج ملییون ریال روبرو خواهد شد.

اما مجازاتی برای فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی در قانون جرایم رایانه‌ای پیش‌بینی نشده است.

طبق ماده 780 قانون مجازات اسلامی، در مواردی که برای ارتکاب جرایم سایبری، یعنی جرایمی که وسیله ارتکاب ان سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی باشد، مجازاتی در قانون جرایم رایانه‌ای و جرایم سایبری پیش‌بینی نشده باشد، تعیین مجازات طبق قوانین جزایی دیگر خواهد بود.

در جرم فروش مشروبات الکلی در فضای مجازی و به وسیله نرم افزارهای رایانه‌ای انجام شده و مشمول جرایم سایبری می باشد، تعیین مجازات بر اساس قانون پیش گفته می‌باشد.

شکایت از سردبیر روزنامه

تعیین مجازات تکمیلی در جرم فروش مشروبات الکلی

در هر موردی که مجازات تعزیری از سوی قاضی تعیین می‌شود، قاضی می‌تواند از باب تکمیل مجازات، موارد دیگری را نیز در نظر بگیرد.

بنا به نظر محمدرضا مهری بهترین وکیل جرایم سایبری در ایران، امکان صدور حکم ممنوع الخروجی و یا تبعید و همچنین پلمپ محل فروش و نگهداری یا تولید مشروبات الکلی از سوی قاضی دادگاه وجود دارد.

وکیل پرونده فروش مشروبات الکلی

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل جرایم رایانه ای در ایران، با همراهی دپارتمان تخصصی حقوق کیفری و جرایم سایبری گروه وکلای مهر، آماده پذیرش کلیه پرونده‌های قاچاق مشروبات الکلی، فروش مشروب الکلی، دفاع از اتهام تولید و نگهداری مشروب الکلی توسط اقلیت های مذهبی را دارد.

هر پرونده کیفری با همراهی دو وکیل پایه یک دادگستری که از سوی گروه وکلای مهر معرفی می‌شوند پیگیری خواهد شد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه وکیل پرونده مشروبات الکلی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *