اعلامیه های اینترپل

اعلامیه های اینترپل

اعلامیه های اینترپل


در این مقاله با بررسی ماهیت، انواع و شرایط صدور و انتشار اعلامیه های اینترپل همراه شما هستیم.

اعلامیه اینترپل یک هشدار بین‌المللی است که توسط اینترپل برای انتقال اطلاعات در مورد جنایت ها، مجرمان و تهدیدهای پلیس در یک کشور عضو (یا یک نهاد بین‌المللی مجاز) به همتایان خود در سراسر جهان منتشر می‌شود. اطلاعات منتشر شده از طریق اعلامیه ها مربوط به افراد تحت تعقیب برای جرایم جدی، افراد گمشده، اجساد ناشناس، تهدیدهای احتمالی، فرار از زندان و شیوه عمل مجرمان است. اعلامیه‌های رنگی کشورها را قادر می‌سازد تا هشدارها و درخواست‌های اطلاعات را در سرتاسر جهان به اشتراک بگذارند. اعلامیه های اینترپل درخواست­های بین­المللی برای همکاری یا هشدارهایی هستند که به پلیس کشورهای عضو اجازه می­دهد تا اطلاعات مهم مرتبط با جرم و جنایت را به اشتراک بگذارند.

نکته: بیشتر اعلان‌ها فقط برای استفاده پلیس هستند و در دسترس عموم نیستند. با این حال، اگر کشور درخواست‌کننده بخواهد به مردم هشدار دهد یا از آن­ها کمک بخواهد، ­می‌تواند خلاصه‌ای از اعلامیه را در این سایت منتشر کند. همه اعلامیه های ویژه سازمان ملل عمومی هستند.

مراجع متقاضی اعلامیه ها

  1. اعلامیه ها توسط دبیرخانه کل به درخواست دفتر مرکزی ملی اینترپل یک کشور عضو صادر می­شود و در دسترس همه کشورهای عضو قرار می­گیرد تا در پایگاه اطلاعیه­های ما مشورت کنند.
  2. همچنین می‌توان به درخواست دادگاه‌های کیفری بین‌المللی برای جستجوی افراد تحت تعقیب برای ارتکاب جنایات در صلاحیت خود، به ویژه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت، اعلامیه‌هایی صادر کرد.
  3. آن­ها همچنین می­توانند بنا به درخواست سازمان ملل متحد در رابطه با اجرای تحریم­های اعمال شده توسط شورای امنیت صادر شوند.
وکیل محدوده پیروزی

 انواع اعلامیه ها

8 نوع اعلان وجود دارد که 7 نوع آن بر اساس عملکردشان کد رنگی دارند؛ قرمز، آبی، سبز، زرد، سیاه، نارنجی و بنفش. معروف­ترین اعلامیه، اعلان قرمز است که «نزدیکترین ابزار به حکم بازداشت بین­المللی در حال استفاده امروزی» است. هشتمین اخطار ویژه بنا به درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر می­شود که به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. اعلامیه قرمز: جستجوی محل و دستگیری افراد تحت تعقیب یا اجرای مجازات.
  2. اعلامیه زرد: برای کمک به یافتن افراد گمشده، اغلب افراد زیر سن قانونی، یا کمک به شناسایی افرادی که قادر به شناسایی خود نیستند.
  3. اعلامیه آبی: برای جمع‌آوری اطلاعات اضافی درباره هویت، مکان یا فعالیت‌های یک شخص در رابطه با تحقیقات جنایی است.
  4. اعلامیه سیاه: برای جستجوی اطلاعات در مورد اجساد ناشناس است.
  5. اعلامیه سبز: برای ارائه هشدار در مورد فعالیت­های مجرمانه یک فرد، درصورتی­که فرد به­عنوان یک تهدید احتمالی برای امنیت عمومی در نظر گرفته شود.
  6. اعلامیه نارنجی: برای هشدار در مورد یک رویداد، یک شخص، یک شیء یا فرآیندی که نشان دهنده یک تهدید جدی و قریب­الوقوع برای امنیت عمومی است.
  7. اعلامیه بنفش: برای جستجو یا ارائه اطلاعات در مورد شیوه­های عملیاتی، اشیاء، وسایل و روش­های اختفای مورد استفاده مجرمان است.
  8. اعلامیه ویژه شورای امنیت سازمان ملل: برای اشخاص و اشخاصی که هدف کمیته­های تحریم شورای امنیت سازمان ملل هستند صادر شده است.

 معیار انتشار اعلامیه اینترپل

اعلامیه های منتشر شده توسط اینترپل یا به ابتکار خود سازمان یا براساس درخواست­های دفاتر مرکزی ملی (NCB) کشورهای عضو یا نهادهای بین­المللی مجاز مثل سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین­المللی است. همه اعلامیه ها در وب­سایت امن اینترپل منتشر می­شود. در صورت موافقت نهاد درخواست‌کننده، خلاصه­های اعلامیه‌ها نیز ممکن است در وب‌سایت عمومی اینترپل منتشر شود.

ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان

اعلامیه ها باید معیارهای قانونی را داشته باشند، یک اعلامیه تنها درصورتی منتشر می­شود که با قانون اساسی اینترپل مطابقت داشته باشد و تمام شرایط پردازش اطلاعات مطابق با قوانین ما در مورد پردازش داده­ها را برآورده کند. این امر قانونی بودن و کیفیت اطلاعات و حفاظت از داده­های شخصی را تضمین می­کند. برای مثال، اگر اعلامیه­ای ناقض قانون اینترپل باشد، که سازمان را از هرگونه مداخله یا فعالیت­های سیاسی، نظامی، مذهبی یا نژادی منع می­کند منتشر نخواهدشد. درخواست‌های اعلان‌ها برای انطباق با قوانین اینترپل توسط گروه ویژه اطلاعیه‌ها و انتشار بررسی می‌شوند. این یک کارگروه تخصصی چند زبانه و چند رشته­ای متشکل از وکلا، افسران پلیس و متخصصان عملیاتی است.

انتشار اعلامیه اینترپل

  • کشورهای عضو همچنین ممکن است از طریق مکانیسم دیگری به نام «توسعه همکاری­های متقابل یا اقدام متقابل» از یکدیگر درخواست همکاری کنند. به­طور مستقیم انتشار توسط دفتر مرکزی ملی یک کشور عضو به همه یا برخی دیگر از کشورهای عضو صورت می­پذیرد.
  • انتشار با سیستم کد رنگی اعلامیه مطابقت دارد، بنابراین رنگ‌های قرمز، زرد، آبی، سیاه، سبز، بنفش و نارنجی وجود دارد و باید با قانون اینترپل و قوانین پردازش داده‌ها مطابقت داشته باشد.
  • انتشار اعلامیه قرمز (افراد تحت تعقیب که برای دستگیری، بازداشت یا محدود کردن حرکت یک فرد محکوم یا متهم منتشر می­شود) از نظر انطباق توسط گروه ویژه اطلاعیه­ها و انتشار بررسی می­شود.
  • انتشار در پایگاه داده اینترپل درصورتی­که جنبه سیاسی، نظامی، مذهبی یا نژادی داشته باشد و خلاف ماده 3 قانون اساسی اینترپل باشد، وارد نخواهدشد.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده‌های بین­المللی پیچیدگی­های زیادی دارند. با بهره‌گیری از وکلای باتجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهرپارسیان می­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی(پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهرپارسیان، در حوزه دعاوی بین­المللی، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهدشد و از این بابت خیالتان راحت خواهدبود.

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهرپارسیان از طریق شماره تماس 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اعلامیه های اینترپل در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (25 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *