اقامت تحصیلی در آلمان

اقامت تحصیلی در آلمان

اقامت تحصیلی در آلمان


امروز با موضوع اقامت تحصیلی در آلمان با شما هستیم.

شاید در بسیاری از مواقع با شنیدن اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان، به فکر اقامت تحصیلی در آلمان افتاده باشید اما راه شروع اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل را ندانید.

متخصصین حقوق بین الملل و همکار دفتر حقوقی مهاجرتی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی مهاجرتی در ایران، نکاتی را درباره شرایط تایید مدارک تحصیلی جهت اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی در آلمان برای عزیزان مورد بررسی قرار داده اند.

نکات مهم اقامت تحصیلی در آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا امکان استخدام و کاریابی همزمان با اقامت تحصیلی در آلمان وجود دارد؟

برای یافتن راه ساده مهاجرت به آلمان کدام روش موثرتر است؟

بهترین وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان در تهران که مورد تایید سفارت آلمان نیز باشد کیست؟

ارزان ترین شهرها برای تحصیل در آلمان کدامند؟

[/stextbox]

ضرورت تایید مدارک مهاجرت به آلمان

در ابتدا باید گفت شما از هر روشی برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید. نیاز است که مدارک ترجمه شده به تایید یک وکیل مهاجرت متخصص برسد. تا مدرک شما در سطح بین الملل اعتبار و ارزش داشته باشد.

در مرحله آخر همه برنامه های مهاجرتی نیاز است اصل مدارک را شخصا به آلمان ببرید. البته باید اشاره کنیم که تنها مهر وزارت دادگستری و ترجمه مدرک دلیل بر اعتبار مدرک در سطح بین الملل نیست. تایید مدارک مهاجرت به آلمان توسط وکیل بین المللی روند اعتبار بخشی به مدارک شما را تکمیل می کند.

 تایید پاسپورت برای مهاجرت به آلمان 

مهاجرت به آلمان از روش های ویزای کار، تحصیلی، سرمایه گذاری و خرید ملک  امکانپذیر است. میتوان گفت برای اکثر موارد لازم است تایید پاسپورت برای مهاجرت به آلمان را داشته باشید.

موسسه اریکا

در بسیاری از موارد سفارت ممکن است از فرد تقاضای  تایید گذرنامه و یا کپی برابر اصل صفحات گذرنامه را نمایند. لازم به ذکر است با وجود آن که در گذرنامه اطلاعات فرد به زبان انگلیسی نوشته شده است.

ممکن است سفارت برای ثبت در پرونده درخواست ترجمه رسمی و تایید پاسپورت برای مهاجرت به آلمان  توسط یک وکیل بین المللی را نمایند.

متقاضیان عزیز می بایست به این نکته توجه داشته باشند که گذرنامه قابل ترجمه رسمی و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه می باشد. برای تایید پاسپورت، ترجمه رسمی گذرنامه و ارائه اصل مدرک کافی است و به مدرک دیگری جهت تایید آن احتیاج نیست.

 تایید مدارک تحصیلی آلمان 

اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی را دارید، باید مدارک دانشگاهی شما به تایید کشور آلمان برسد. در ابتدا باید قابلیت تایید مدارک تحصیلی آلمان خود را از طریق ZAB  بررسی کنید.

سازمان ZAB  وظیفه بررسی مدارک تحصیلی غیر آلمانی را برعهده دارد. این سازمان ضمن تایید مدارک تحصیلی آلمان به شما معدل آلمانی می دهد. این معدل برای ثبت نام در دانشگاه یا امکان دسترسی به بازار کار در آلمان را فراهم میکند.

در سایت ZAB  که به آنابین (Anbin) معروف است می توانید لیست رشته و دانشگاه تحصیل خود را بیابید اگر نام رشته و دانشگاه شما در این سایت معتبر باشد، مرحله اول  تایید مدارک تحصیی آلمان را پشت سر گذاشته اید.

مرحله دوم برای تایید مدارک تحصیلی آلمان آن است که مدرک خود را توسط یک دارالترجمه رسمی معتبر ترجمه کنید. بسته به نوع دانشگاه ممکن است نیاز به تایید و مهر دادگستری داشته باشید.

بلو کارت

اما مهم ترین و اصلی ترین مرحله همانطور که اشاره کردیم تایید مدارک تحصیلی آلمان توسط وکیل متخصص مهاجرت است. اگر این مورد انجام نشود در هنگام مراجعه حضوری به سفارت آلمان یا ثبت نام حضوری در دانشگاه های آلمان مشکلات زیادی خواهید داشت.

 تایید مدارک شغلی برای مهاجرت

برای تایید مدارک شغلی، شما باید بدانید که آیا، حرفه‌ای معادل حرفه‌ ی که شما در خارج از آلمان داشته اید در آلمان وجود دارد یاخیر.

برای این امر باید مرکز مسئول به رسمیت شناختن شغلی یا فنی را بیابید که در هر ایالت متفاوت است.

شرایط کلی تایید فرمهای مهاجرت آلمان 

برای اخذ تایید فرمهای مهاجرت به آلمان باید اصل مدرک به زبان فارسی را داشته باشید. به علاوه یک نسخه کپی نیز به همراه داشته باشید. مدارک شما حتما باید توسط دارالترجمه معتبر رسمی ترجمه شده باشد.

وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مهاجرت نیاوران، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت نیاوران، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و استرالیا در نیاوران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *