اقامت دبی با خرید ملک

اقامت دبی با خرید ملک

بازار سرمایه گذاری در بخش مسکن در دبی برای سالیان سال بین ایرانی ها بسیار داغ بود. اما با لغو ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک در دبی، ضرر هنگفتی به خریداران ایرانی ملک در دبی وارد شد. به صورتی که اقامت دبی با خرید ملک، تقریبا غیر ممکن شده است و برای مهاجرت به دبی و امارات عربی متحده، باید به فکر راههای جایگزین بود. اقامت دبی با خرید ملک، در برهه ای از زمان ممکن شد ولی با اشباع سرمایه گذاری در دبی، روی بد و نا میمون خرید ملک در دبی به مشتریان رخ نمود. مزایای خرید ملک در امارات، معایب خرید ملک در امارات، دلیل لغو ویزای اقامت از طریق خرید ملک در دبی، اخذ اقامت دبی با سرمایه گذاری، اجاره آپارتمان در دبی و اخذ اقامت موقت دبی و امارات با اجاره املاک و مستغلات از مباحث مورد بحث در این مقاله است که توسط گروه وکلای بین‌المللی مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه شده است. در ادامه تعدادی از سوالات کاربران صفحه اینستاگرام موسسه حقوقی مهر پارسیان خواهد آمد.

سوالات اقامت دبی با خرید ملک[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

  • آیا با خرید ملک در دبی، امکان اخذ اقامت دبی امکان‌پذیر است؟
  • برای خرید ملک در دبی چه مقدار سرمایه مورد نیاز می باشد؟
  • خرید ملک در دبی چه آثار حقوقی دارد؟
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در دبی چیست؟
  • مزایا و معایب خرید ملک در دبی چیست؟
شرایط جدید دریافت اقامت بلندمدت امارات اعلام شد.

[/stextbox]

فواید خرید ملک در دبی

اگر بخواهیم در منطقه خاورمیانه از کشوری یاد کنیم که در سال های اخیر به شکوفایی اقتصادی رسیده است کشور جذاب امارات و در راس ان شهر دبی و ابوظبی را می توان نام برد.

اشخاصی که ملک و مستغلات در کشور امارات و به خصوص در شهر دبی خریداری می‌نمایند در واقع به نوعی سرمایه گذاری انجام داده اند. به ویژه به رشد اقتصادی امارات نیز کمک می کنند. ( البته این قاعده فقط به کشور امارات و شهر دبی اختصاص ندارد و شامل سرمایه گذاری در تمام نقاط دنیا می‌شود.)

نکته ای که حائز اهمیت است این است که متقاضی خرید ملک می‌بایست به این نکته توجه داشته باشد که کشور مورد نظر شرایط اقتصادی مناسبی را دارا باشد. در کشور هایی که رشد اقتصادی سیر صعودی دارد می‌تواند برای سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد. از مهمترین فواید خرید ملک در شهر دبی این است که اقتصاد دبی و کشور امارات در حال پیشرفت است که این امر می‌تواند امتیاز مثبتی جهت سرمایه گذاری در امارات باشد.

دولت دبی، در جهت رونق بخشیدن به فعالیت اقتصادی و تجاری، شرایطی را ایجاد نموده است که تا اتباع کشورهای دیگر بتوانند با خرید ملک در دبی، سرمایه گذاری کنند. دولت دبی برای اشخاصی که مالک حقیقی املاک باشند شرایط اخذ ویزا را برای مالک و همراهان وی، تسهیل نموده است.

دو نوع ویزا برای مالکین در دبی وجود دارد: ا. اقامت ۶ ماهه (چندبار ورود) ۲ اقامت دو ساله

شرایط خرید ملک در دبی (اقامت ۶ ماهه)

  • متقاضی می‌بایست حداقل یک میلیون درهم جهت خرید ملک هزینه نماید.
  • در خصوص املاکی که دارای چندین مالک می‌باشند، میزان سهم هر یک از سهامداران باید حداقل یک میلیون درهم باشد.
  • املاکی مورد خرید و فروش قرار می گیرند که پایان کار گرفته باشند ( به عبارت بهتر با شرایط پیش فروش نمی توان در دبی ملک خریداری نمود)
  • ویزای ۶ ماهه ای که به خریدار ملک داده می‌شود، هر ۶ ماه قابل تمدید است و البته قابلیت تبدیل به اقامت دائم را ندارد. ضمن اینکه با این نوع ویزا، نه خریدار و نه همراهان وی مجوز کار در دبی ندارند. هزینه تمدید اقامت شش ماهه ۱۱۰۰ درهم می‌باشد.
خرید خانه در امارات

شرایط خرید ملک در دبی (اقامت دو ساله)

  • ارزش ملک خریداری شده باید حداقل یک میلیون درهم می‌باشد.
  • املاکی که دارای چند مالک است، سهم هر سهامدار باید حداقل یک میلیون درهم باشد.
  • ملک مورد نظر نباید در رهن یا وثیقه باشد.

هزینه ویزای اقامت موقت دبی

هزینه جهت اخذ ویزای موقت دبی، ۱۱۰۰ درهم است و هزینه ای که باید به وزارت خارجه پرداخت شود ۴۰۰ درهم است.

تایید بانک جهت سرمایه گذاری ۲۰۰۰ درهم است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای خرید ملک دبی

  1. سند ملک
  2. گواهینامه خرید و فروش که باید از بنگاه املاک دبی اخذ شود
  3. تصویر پاسپورت
  4. ۶ قطعه عکس مخصوص ویزای دبی

معایب خرید ملک در دبی

به عقیده فعالان اقتصادی و کارشناسان بازار ملک، دریافت اقامت دائم امارات یا تابعیت امارات و سود بالای سرمایه‌گذاری امارات موجب تمایل اتباع ایرانی به سرمایه گذری از طریق خرید ملک در دبی شده است منتها واقعیت امری که حقوقدانان و وکلای مهاجرتی تایید می‌نمایند موضوع خرید املاک و مستغلات در دبی منجر به دریافت کارت اقامت برای ایرانیان یا اتباع خارجی نخواهد شد و به هیچ عنوان طبق قوانین شهروندی امارات این موضوع صحت ندارد.

بنابراین متقاضی خرید ملک در دبی باید توجه داشته باشد که نه تنها نمی‌تواند تابعیت امارات را اخذ نماید بلکه  حتی امکان دریافت اقامت دائم را نیز نخواهد داشت ضمن اینکه در حال حاضر هرچند به اتباع بیگانه با خرید ملک مالکیت داده می‌شود اما تبعه خارجی باید برای خرید ملک قیمت دو یا سه برابر نسبت به قیمت واقعی پرداخت نماید. اخذ اقامت دبی با خرید ملک، در گذشته یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به دبی قلمداد می شد

سرمایه گذاری در امارات

وکیل مهاجرت به امارات

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اقامت دبی با خرید ملک در دبی از یک طرف هزینه‌های بسیار بالایی دارد و املاک و مستغلاتی که در دبی برای اتباع خارجی خرید و فروش می‌شود از ریسک بسیار بالایی برخوردار است. چرا که معمولا فروشندگان ملک، هزینه‌های گزاف از خریداران خارجی دریافت می‌نمایند. از طرف دیگر خرید ملک در دبی، منجر به اقامت دائم و تابعیت امارات نخواهد شد. لذا چنانچه علاقه مند به اخذ اقامت با خرید ملک در دبی می باشید حتما با وکیل مهاجرت به امارات مشورت نمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر شما عزیزان را در باب خرید ملک در دبی، سرمایه گذاری در امارات، راهنمایی می‌نمایند.

آدرس : تهران-گاندی ۱۴ پلاک ۱۴ واحد ۹

تماس :

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵-۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *