اقامت کشور عمان

اقامت کشور عمان

اقامت کشور عمان


امروز با موضوع اقامت کشور عمان با شما خواهیم بود.

برای سال‌های زیادی عمان کشوری دورافتاده بود و ورود به آن تقریبا غیرممکن! در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و می‌توان از طرق مختلف به کشور زیبای عمان وارد شد و اقامت در عمان را اخذ نمود.

شهروندان کشورهای عضو شورای خلیج فارس می‌توانند بدون نیاز به ویزا به عمان وارد شوند؛ اما چگونه می‌توان اقامت در این کشور  را کسب نمود؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نکات مهم و توضیحات کامل

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اقامت در این کشور از چه طرقی امکان‌پذیر است؟

طولانی‌ترین مدت اقامت در این کشور چه مقدار است؟

اخذ طولانی‌ترین مدت اقامت در این کشور از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی امور مهاجرت در ایران کیست؟

[/stextbox]

 

اقامت در عمان

امکان اخذ اقامت دایم کشور عمان وجود ندارد؛ برای کسب اقامت می‌توانید از طرق مختلفی اقدام به اخذ ویزا نمایید تا اقامت موقت کشور عمان را به دست بیاورید.

نهایتا طولانی‌ترین مدت اقامت در این کشور از طریق سرمایه‌گذاری به مدت 10 سال می‌باشد. در ادامه به ویزاهای رایج جهت اخذ اقامت موقت کشور عمان اشاره خواهیم نمود.

ویزای تک‌ورودی

این نوع ویزای مناسب کسانی است که قصد اقامت کوتاه‌مدت کشور عمان را دارند. ویزای تک‌ورودی عمان در تمامی بنادر صادر می‌گردد. برای اخذ ویزای تک‌ورودی کافی است مدارک شناسایی خود را ارایه دهید و هزینه‌ی ناچیزی برای صدور ویزا بپردازید. ویزای تک‌وردی عمان را می‌توانید پیش از ورود به عمان از طریق سفارت یا کنسولگری عمان دریافت نمایید و برای مدت یک ماه اقامت در این کشور را کسب نمایید.

وکیل مهاجرت تضمینی

اقامت شما در کشور عمان پس از انقضای مدت ویزای تک‌ورودی قابل تمدید نیست و مشمول جریمه روزانه خواهد بود.

ویزای چندگانه یا مولتیپل

این نوع ویزا نیز در بنادر عمان صادر می‌شود. ویزای مولتیپل عمان برای مدت یک سال اعتبار دارد ولی شما با داشتن این ویزا می‌توانید برای مدت 3 هفته اقامت در این کشور را کسب کنید؛ در واقع با این ویزا می‌توانید چندبار وارد عمان شوید ولی مجموع مدت اقامت شما در عمان نباید بیش از 3 هفته باشد، ضمن اینکه فاصله‌ی بین مراجعت‌ها و اقامت شما در عمان باید حداقل 3 هفته باشد. این نوع ویزا برای کسانی که به تجارت مشغول‌اند و یا قصد دیدار خانواده خود در عمان را دارند مناسب است.

اقامت در این کشور از طریق ویزای مولتیپل قابل تمدید نیست و اقامت در این کشور پس از منقضی شدن ویزای مولتیپل مشمول جریمه روزانه خواهد بود.

ویزای اکسپرس

افرادی که واجد شرایط برای اخذ دو ویزای مذکور جهت اقامت در عمان نمی‌شوند، می‌توانند برای ویزای اکسپرس اقدام نمایند. این ویزا توسط اداره گذرنامه و اقامت عمان، از طریق کنسولگری یا سفارت‌های عمان صادر می‌شود. درخواست ویزای اکسپرس برای اقامت کشور عمان حتی می‌تواند به آژانس‌های مسافرتی عمان تقدیم شود.

داشتن ویزای اکسپرس موجب اقامت کشور عمان برای مدت 2 هفته می‌شود و قابل تمدید نیست؛ و همانند ویزاهای قبل پس از انقضای اعتبار ویزای اکسپرس اقامت کشور عمان مشمول جریمه روزانه خواهد بود.

ویزای کار برای اقامت عمان

افراد 21 تا 60 ساله واجد شرایط برای اخذ ویزای کار عمان هستند. متقاضی برای اخذ ویزای کار عمان باید حتما پیشنهادی از سوی کارفرما داشته باشد و مجوز کار از اداره کار عمان اخذ نماید.

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری (استان کبک)

برای اخذ ویزای کار برای اقامت کشور عمان لازم است از طریق سفارت‌خانه و یا کنسولگری عمان در کشور مبدا اقدام نمایید. مقامات عمانی در صدور ویزایکار بسیار سختگیر هستند و کاملا شرایط متقاضی را به جهت صلاحیت بررسی می‌نمایند؛ و چنانچه به این نتیجه برسند که شغل مورد نظر توسط اتباع عمانی قابل انجام است ویزای کار صادر نمی‌شود.

ویزای تحصیلی برای اقامت عمان

برای اقامت در این کشور به جهت تحصیل نیاز به ویزای تحصیلی خواهید داشت، برای اخذ ویزای تحصیلی باید یک حامی معرفی نمایید (به طور معمول دانشگاه به عنوان حامی معرفی می‌شود). با ویزای تحصیلی اقامت عمان برای مدت یک یا دو سال را دریافت می‌کنید و امکان ورود چندباره به عمان خواهید داشت. در اداره گذرنامه محل اقامتتان در عمان می‌تواند ویزای تحصیلی خود را تمدید نمایید.

وکیل مهاجرت به عمان در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای اخذ اقامت موقت عمان از طرق تحصیلی و کاری و نیز اخذ اقامت 10 ساله‌ی عمان از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید با کارشناسان ارشد مهاجرت موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان، مشاوره نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان دپارتمان مهاجرت و وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت، با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

سازمان حقوقی مهاجرتی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *