تحصیل پزشکی در تاجیکستان

تحصیل پزشکی در تاجیکستان

تحصیل پزشکی در تاجیکستان


امروز با موضوع تحصیل پزشکی در تاجیکستان با شما خواهیم بود.

کشور تاجیکستان یا جمهوری تاجیکستان، کشوری کوهستانی در آسیای مرکزی است پایتخت این جمهوری دوشنبه نام دارد. تاجیکستان با ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان و چین مرز مشترک دارد.

تاجیکستان یکی دیگر از کشورهایی است که برنامه تحصیل پزشکی برای دانشجویان بین‌المللی را با کم‌ترین هزینه در نظر گرفته است. زبان رسمی تاجیکستان زبان فارسی تاجیکی است که البته زبان روسی نیز به عنوان زبان دوم انتخاب شده است. اقتصاد این جمهوری وابستگی بسیار زیادی به ذخایر نفت و گاز که در جنوب تاجیکستان یافت می‌شود دارد.

دغدغه اصلی متقاضیان مهاجرت به خصوص دانشجویان پزشکی که قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارند این است که مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد تحصیل و زندگی نباشند که جمهوری تاجیکستان این مشکل بزرگ دانشجویان را برای ادامه تحصیل برطرف کرده است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص تحصیل پزشکی در تاجیکستان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

تاجیکستان برای تحصیل در رشته پزشکی چه شرایطی دارد؟

تحصیل پزشکی در تاجیکستان چه مقدار‌هزینه دارد؟

برای تحصیل پزشکی در تاجیکستان ارایه مدرک زبان الزامی است؟

تحصیل پزشکی در تاجیکستان توصیه می‌شود یا تحصیل پزشکی در کانادا؟

جهت اخذ پذیرش دانشگاه‌های پزشکی تاجیکستان چه مدارکی نیاز است؟

[/stextbox]

 

شرایط تحصیل پزشکی در تاجیکستان

زبان تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های تاجیکستان فارسی تاجیکی و روسی ‌است که بسیار نزدیک به زبان فارسی رایج در ایران است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی دانشجو ملزم به تسلط کامل به زبان انگلیسی و ارایه مدرک زبان آیلتس آکادمیک می‌باشد.

وکیل جرایم اشخاص حقوقی

البته اگر دانشجویان موفق به اخذ مدرک زبان نشده باشند می‌توانند در دوره زبان کالج زبان تاجیکستان شرکت کنند. این دوره زبان عموما یک ساله است و هزینه شرکت در دوره زبان تاجیکستان 400 دلار است.

تحصیل پزشکی در تاجیکستان 5 تا 6 سال زمان‌بر هست و یک سال دوره کارآموزی است که این دوره کارآموزی را نیز می‌توانند در ایران و یا در کشورهای سراسر جهان بگذرانند. دانشگاه‌های تاجیکستان مورد تایید وزارت علوم ایران است.

هزینه‌های زندگی و تحصیل پزشکی در تاجیکستان

تحصیل MBBS در تاجیکستان به مبلغ 3500 دلار در سال برای تحصیل شما هزینه خواهد کرد. هزینه‌های توسعه فناوری اطلاعات و کیفیت 500 دلار در سال خواهد بود. هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه 500 تومان خواهد بود. ظرف غذای هند 1500 دلار در سال خواهد بود.

دانشگاه‌های پزشکی برتر تاجیکستان

دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان: یک دانشگاه دولتی تاجیکستان واقع در شهر دوشنبه است. دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان در سال 1939 تاسیس شده و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان محسوب می‌شود. در اوایل سال 1989، 51 تن از پزشکان و 326 کاندید دانشکده در این موسسه کار می‌کردند و 70 دانشکده و 10 دانشکده وجود داشت. تا سال 2009، ATSMU در زمینه برنامه شش ساله در دانشکده پزشکی، در سال 2010، ATSMU برنامه 5 ساله MBBS کامل (با کارآموزی) را برای دانشجویان پزشکی خارجی آغاز کرد.

این دانشگاه به عنوان شریک کمیته آموزشی فارغ‌التحصیل پزشکی ECFMG-USA  شناخته شده است و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه واجد شرایط تحصیلات عالی در آمریکا هستند.

دانشگاه ملی تاجیکستان:این دانشگاه در سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر دوشنبه تاسیس شد. اوایل دانشگاه‌های این دانشگاه شامل دانشکده‌های زمین‌شناسی، تاریخ فیزیولوژی و دانشکده زیست‌شناسی بود اما تا کنون دانشکده‌هایی مانند دانشکده‌های ریاضی، دانشکده فیزیک، دانشکده بیولوژی، دانشکده شیمی و …. نیز افزوده شد.

کلاهبرداری در معامله

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش

  • ارایه مدرک دیپلم
  • ارایه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • ارایه گواهی تمکن مالی
  • ارایه مدرک زبان
  • ارایه فرم تکمیل‌شده درخواست پذیرش
  • ارایه کپی شناسنامه

تحصیل پزشکی در تاجیکستان یا کانادا

هدف اصلی متقاضیان مهاجرت، اخذ اقامت کشور مقصد است. اما لازم است بدانید که تنها در کشور کانادا امکان اخذ اقامت دایم بعد از تحصیل وجود دارد. در کانادا قانونی در قالب برنامه PEQ، تدوین شده است تا از آن طریق بعد از 2 سال تحصیل تمام وقت بتوان اقامت دایم کانادا را اخذ نمود.

بدین جهت با صرف هزینه مناسب در کشوری با استانداردهای بالای زندگی و تحصیلی، علاوه بر آمادگی برای ورود به بازار کار، اقامت دایم خود را تضمین کنید. در کالج‌های پزشکی کانادا، دانشجویان برای آزمون ورودی MCAT، آماده می‌شوند.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین المللی مهر پارسیان در خصوص تحصیل پزشکی تاجیکستان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت مهر پاسیان آماده ارایه مشاوره در زمینه پذبرش تحصیلی از دانشگاه‌های پزشکی تاجیکستان، تهیه مدارک مورد نیاز، تکمیل فرم‌های مزبور به درخواست پذیرش از دانشگاه، ارسال مدارک به سفارت می‌باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره حقوقی در تمامی زمینه های مهاجرت به تاجیکستان از بهترین وکلای مهاجرتی با گروه وکلای مهاجرتی مهر تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر وکیل مهاجرت به تاجیکستان

88663925_021
88663926_021
88663927_021
88663628_021

88799562_021
88795408_021
88796143_021

سازمان مهاجرتی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *