بهترین وکیل دادگستری در ایران

بهترین وکیل دادگستری در ایران

بهترین وکیل دادگستری در ایران


امروز با معرفی بهترین وکیل دادگستری در ایران با شما هستیم.

اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در پرونده حقوقی دو وکیل داشته باشند.

وکیل دادگستری می‌تواند واحد یا متعدد باشد چرا که قانون آیین دادرسی مدنی در ماده ۳۱ به طرفین دعوا اجازه داده است تا ۲ نفر وکیل انتخاب نمایند.

سوالی که معمولا مطرح می‌شود این است اگر شخصی برای خود چند وکیل برگزیند که در دادرسی مدنی بیش از دو وکیل نیست ولی در دادرسی کیفری می‌تواند بیشتر هم باشد شیوه اقدام به جه صورت است؟

گروه وکلای مهر با مشاوره بهترین وکیل دادگستری در ایران به سوالات عزیزان درباره نحوه انتخاب بهترین وکیل دادگستری در ایران و تهران، پاسخ خواهد داد.

مباحث مرتبط با نحوه انتخاب بهترین وکیل دادگستری در ایران

  • از چه طریقی امکان انتخاب بهترین وکیل دادگستری در ایران وجود دارد؟
  • بهترین وکیل دادگستری ملک در ایران کیست و برای دفاع در پرونده‌های ملکی چه باید کرد؟
  • بهترین وکیل دادگستری ایران در پرونده‌های خانواده کیست؟
  • نحوه استعلام درباره اصالت پروانه وکالت پایه یک دادگستری چگونه است؟

در فرض اعلام وکالت به صورت انفرادی یا گروهی توسط وکیل پایه یک دادگستری با سه فرض مواجه هستیم:

در وکالتنامه تصریح به استقلال عمل شده است یعنی منفردا یا مستقل عمل کنند که در این حالت هر یک از وکلا می‌تواند اقدامات مورد نظر را به تنهایی انجام دهد و لازم نیست در همه امور با هم همراه باشند.

وکیل چک بانکی

بنابراین یکی از وکلا می‌تواند طرح دعوا کند و دیگری در جلسه رسیدگی حاضر شود و اقدام هر یک به تنهایی کفایت می کند.

در وکالتنامه قید مجتمعا آمده باشد.

که در این حالت هر اقدامی که بخواهند انجام دهند باید به اتفاق یکدیگر انجام دهند به این معنا که هر دو وکیل دادگستری باید به اتفاق هم در جلسه رسیدگی حاضر شوند و دفاعیات آن‌ها با یکدیگر هماهنگ باشد.

این دو وکیل دادگستری، باید یک لایحه تنظیم نمایند یا اگر دو لایحه تقدیم می‌نمایند مفاد دو لایحه یکسان باشد.

حال چنانچه یکی از وکلا در جلسه دادرسی حاضر شود و دیگری غایب باشد، دفاعیات وکیل حاضر در جلسه نیز مطابق ماده ۴۴ قانون آیین دادرسی مدنی استماع نمی‌شود و حق دفاع از موکل را نخواهد داشت چرا که در وکالتنامه بالاجتماع تصریح شده است.

البته باید توجه داشت در صورتی که وکیل غایب لایحه فرستاده باشد در اینجا اظهارات وکیل حاضر شنیده می‌شود. ( لایحه وکیل غایب با دفاعیات وکیل حاضر یکسان و منطبق باشد.)

حالت سکوت یا اطلاق

در این حالت در وکالتنامه شیوه اقدام دو وکیل مشخص نشده است که در این حالت چون تصریح به استقلال نشده است اصل بر اجتماع است.

مطابق ماده ۳۳  کسی که به عنوان نماینده در دادگاه ها حضور دارد باید حتما وکیل رسمی دادگستری باشد. ( پروانه وکالت دادگستری داشته باشد.) این مقاله با همکاری بهترین وکیل دادگستری در ایران تهیه شده است.

شیوه وکالت در دعاوی

وکالت شفاهی

این شیوه از وکالت به این صورت است که موکل در دادگاه نزد قاضی حاضر شده و به وکیل، وکالت می‌دهد.

در این شیوه قاضی مراتب را در صورت جلسه درج نموده و به امضای موکل می رساند.

بهترین وکیل ملک منطقه 1

شاید سوال بوجود بیاید که چرا وکالتنامه به امضای وکیل نمی رساند؟ مگر وکالت عقد نیست؟

در پاسخ می توان گفت همین که وکیل دادگستری در دادگاه حضور پیدا می کند و از موکل دفاع می کند نوعی قبول ضمنی است.

وکالت کتبی

وکالت در دعاوی به صورت کتبی به دو شکل قابل انجام است:

الف: وکالت به موجب سند رسمی( وکالت رسمی )

در این شیوه وکیل و موکل در دفترخانه حاضر می‌شوند و فقط موکل ذیل وکالتنامه را امضا می‌نماید و دیگر نیاز به امضای وکیل نیست.

ب: وکالت به موجب سند غیر رسمی یا سند عادی

در جایی که وکالت به موجب سند عادی یا غیر رسمی است مطابق قانون آیین دادرسی مدنی می‌بایست امضای موکل در ذیل وکالتنامه تایید شود.

حال سوال پیش می‌آید تایید امضای موکل توسط چه شخصی انجام می‌شود؟

در این مورد ماده ۳۴ قانون آیین دادرسی مدنی بیان داشته است چنانچه وکالتنامه در خارج از کشور تنظیم شده باشد امضای موکل بایستی توسط مامورین سیاسی کنسولی تایید شود.

چنانچه موکل در زندان باشد رییس زندان یا معاون وی باید تایید کند.

چنانچه موکل نه در خارج از کشور حضور داشته باشد و نه در زندان، وکیل می‌بایست امضای موکل را تایید نماید.

نکته ای که اهمیت دارد این است که ماده ۳۴ قانون آیین دادرسی مدنی از جنبه عملی، به جز به موجب سند عادی کاربردی ندارد چرا که وکالت شفاهی را که محاکم ایران معمولا نمی پذیرند، در مورد وکالتنامه رسمی هم که در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌شود محاکم عنوان می کنند که باید وکالتنامه کانون وکلایی هم باشد چرا که وکالتنامه دادگستری باید برروی برگ های مخصوص باشد و تمبر مالیاتی هم داشته باشد.

وکیل در پرونده فروش نوزاد

حدود اختیارات وکیل دادگستری

هنگامی که موکل به وکیل، وکالت می‌دهد مطابق ماده ۳۵ قانون آیین دادرسی مدنی وکیل تمامی اختیارات را در مورد پرونده دارد به غیر از موضوعاتی که قابل توکیل نیست یا توکیل در آن‌ها با شرع اسلام منافات دارد که این موضوعات مطابق تبصره ۲ ماده ۳۵ عبارتند از:

لعان (یکی از موارد انحلال عقد نکاح)، اقرار، ایلا (مرد سوگند بخورد دیگر با همسرش رابطه زناشویی نداشته باشد.)، سوگند و شهادت.

مطابق ماده ۳۵ ممکن است موکل در وکالتنامه مواردی را استثنا کند تا وکیل امکان وکالت در ان موارد و موضوعات را نداشته باشد به عنوان مثال می‌تواند تصریح نماید که وکیل حق دفاع دارد به غیر از موارد ثبتی یا وکالت در دیوان عدالت اداری.

به غیر از مواردی که گفته شد قانون‌گذار ایران بیان کرده است وکالت در یکسری از موارد نیاز به تصریح در وکالتنامه دارد و بدون تصریح، امکان وکالت در این موارد میسر نمی باشد که این موضوع در بند های ۱۴گانه ماده ۳۵  قانون آیین دادرسی مدنی گنجانده شده است.

ضمن انکه ماده ۳۶ همین قانون درخواست صدور برگ اجرایی از اجرای احکام و تعقیب عملیات ان توسط وکیل و اخذ محکوم به و وجوه ایداعی را منوط به تصریح در وکالتنامه دانسته است.

الزامی بودن حضور وکیل دادگستری در جلسه دادرسی

مطابق ماده ۴۱ وکلا مکلفند در جلسه دادرسی حاضر شوند بهترین وکیل دادگستری در ایران کسی است که به ارسال لایحه به دادگاه اکتفا نکند که البته این اصل دو استثنا دارد:

در صورت عذر موجه

ماده ۴۱ قانون آیین دادرسی مدنی عذر موجه را شمرده که مطابق ان، فوت بستگان درجه یک و ابتلا به بیماری و حوادث فورس ماژور از معاذیر موجهه دانسته شده است.

البته وکیل معذور باید به صورت کتبی عذر خود را به دادگاه اعلام نماید والا نه تنها دادگاه دادرسی را ادامه خواهد داد بلکه تخلف وکیل را به مراجع انتظامی جهت تعقیب وکیل اطلاع خواهد داد.

وکیل با تجربه ملک تهران

تداخل اوقات دادرسی

مطابق ماده ۴۲ اگر اوقات دادرسی وکیل تداخل داشته باشد وکیل باید در دادگاهی حاضر شود که حضور او مطابق قانون آیین دادرسی کیفری الزامی باشد باید در دادگاه کیفری حاضر شود و عدم حضور وکیل در دادگاه حقوقی تخلف محسوب نمی‌شود و چنانچه حق توکیل دارد وکیل بفرستد و اگر حق توکیل ندارد به دادگاه حقوقی لایحه ارسال نماید.

ابلاغ اوراق قضایی به وکیل

چنانچه شخصی در دعوا وکیل داشته باشد اوراق قضایی مطابق قانون باید به وکیل او ابلاغ شود و به موکل او ابلاغ نمی‌شود که البته این موضوع یک استثنا دارد که اگر وکیل دارای عذر موجه باشد و نتواند در جلسه حاضر شود جلسه تجدید می‌شود و وقت جلسه تجدیدی به موکل ابلاغ می‌شود اما در سایر موارد به وکیل ابلاغ می‌شود. بهترین وکیل دادگستری در ایران کسی است که امور مربوط با ابلاغ را به موقع انجام دهد.

ابلاغ دادنامه ( رای ) به وکیل دادگستری

در خصوص ابلاغ دادنامه این موضوع مهم است که آیا وکیل حق اعتراض به رای دارد یا خیر؟

اگر وکیل حق اعتراض به رای ( تجدید نظر یا فرجام ) داشته باشد یا موکل برای تعیین وکیل مجاز در مرحله تجدید نظر یا فرجام خواهی به وکیل اختیار داده باشد در این صورت نیز دادنامه باید به وکیل ابلاغ شود اما اگر حق تجدیدنظر یا فرجام خواهی نداشته باشد یا موکل برای تعیین وکیل مجاز در مرحله تجدید نظر یا فرجام خواهی به وکیل اختیار نداده باشد وکیل حق اعتراض به رای را ندارد تا دادگاه دادنام را به وی ابلاغ نماید.

نکته ای که اهمیت دارد این است که ماده ۳۵ قانون آیین دادرسی مدنی بیان داشته است که اعتراض به رای نیز می‌بایست در وکالتنامه تصریح شود بنابراین برای اینکه دادگاه تشخیص دهد دادنامه را به وکیل باید ابلاغ کند یا موکل می‌بایست حدود وکالتنامه را مشاهده نماید.

انواع بیمه تامین اجتماعی

خدمات بهترین وکیل پایه یک دادگستری در ایران

مطابق قانون برخی از وکلا حق اعتراض به رای ( وکالت در تجدید نظر و فرجام خواهی ) را ندارند به عبارت بهتر کارآموز وکالت یا اشخاضی که از مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه پروانه گرفته اند و تا مدتی وکیل پایه دو هستند حق وکالت در دیوان عالی کشور را ندارند. چنانچه شما عزیزان در محاکم حقوقی یا کیفری طرف دعوا هستید و به دنبال راه حل برای مشکل حقوقی یا کیفری خود می باشید با موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر با داشتن بهترین وکیل دادگستری در ایران به شما عزیزان در تمامی پرونده‌های کیفری، حقوقی، مراجع ثبتی، کمیسون ماده صد شهرداری، دیوان عدالت اداری و غیره مشاوره حقوقی ارائه نموده و قبول وکالت می‌نمایند.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

موبایل وکیل متخصص پرونده شهرداری

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۳۲ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *