بهترین وکیل داوری در ایران

بهترین وکیل داوری در ایران

بهترین وکیل داوری در ایران

حضور دکتر محمدرضا مهری، برترین وکیل داوری ایران در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان این نوید را می‌دهد که می توانید با اطمینان از دفتر وکیل اجرای رای داوری، پرونده‌های خود را به این موسسه بسپارید.

 موانع اجراى راى داورى

بطلان رای داوری، به دلیل فقدان (نداشتن) اهلیت (توانایی انجام کار) یکی از طرفین یا هر دوی انان، موجب ابطال رای داور از سوی دادگاه صالح می‌شود.

جریان داوری با حجر (از بین رفتن توانایی (اهلیت) برای انجام برخی امور) طرفین منجر به بطلان داوری خواهد شد. لذا رای صادره نمی‌تواند از قابلیت اجرا در کشور ما برخوردار باشد.

بطلان موافقتنامه داوری، به لحاظ عدم رعایت قانون حاکم، موجب بطلان رای صادره و مانع اجرای رای داور خواهد شد.

صدور رای خارج از حدود اختیار داور، عدم رعایت ترکیب داوری، صدور رای توسط داوران مجروح حقوقی، یا به استناد مدارک جعلی، از موارد ابطال رای و مانع اجراست.

موضوع داوری به موجب قانون ایران قابل ارجاع به داوری نباشد،که ماده ۳۴ قانون ۷۶ به صراحت چنین رای داوری را غیر قابل اجرا می داند. مانند دعاوی راجع به اصل نکاح (ازدواج) و طلاق.

اجرای رای داوری منافی (نفی کننده) با اخلاق حسنه یا نظم عمومی ایران باشد.

رای صادره در خصوص اموال غیرمنقول (اموالی که امکان جابجایی ندارند مانند خانه و زمین) واقع در ایران باشد یا با مفاد اسناد رسمی معتبر معارض (در تعارض) باشد؛ مگر اینکه با توافق طرفین رای مخالف سند رسمی مزبور صادر شده باشد.

مصادیق جرم سیاسی

صدور رای توسط داور هم وطن طرف مقابل،که قبل از بروز اختلاف داوری به او واگذار شده است، صورت گرفته باشد.

به موجب عهدنامه (قرارداد) خاصی اجرای رای داوری در ایران غیر ممکن باشد.

رای داوری کشوری خاص در ایران غیر قابل اجرا باشد، چنانکه بند ۳ ماده ۳۶ قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران در مقام بیان همین قاعده مقرر شده است.

حکم مخالف رای داوری، در یکی از دادگاه های ایران یا دیوان داوری ایران، نسبت به همان موضوع صادر شده باشد

رای صادره از صلاحیت اختصاصی محاکم ایران باشد. یعنی به موجب قانون فقط دادگاه‌های ایران می‌توانند به آن رسیدگی نمایند.

حکم از راه حیله و تقلب تحصیل (به دست آمده) شده باشد، زیرا چه بسا شخصی با تغییر یکی از عناصر بین‌المللی تعیین حق، قانون یا دادگاهی را که به طور معمول در مورد وی حاکم نبوده، حاکم کند و حکمی را تحصیل کند (به دست آورد)، در این صورت ممکن است محاکم کشور ما، از اجرای حکم خودداری کنند.

شرایط بهترین وکیل داوری در ایران

گذراندن دوره داوری داخلی و بین‌المللی در مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنعت و معدن ایران و همچنین دارا بودن تجربه کافی در پرونده‌های داوری، یکی از ویژگی‌های بهترین وکیل داوری در ایران است.

داوری در قراردادهای بین‌المللی، شناسایی و اجرای رای داوری بین‌المللی و همچنین مشاوره حقوقی درباره شرایط ابطال رای داوری، از دیگر شرایط بهترین وکیل داوری در ایران است.

موسسه داوری و حقوقی

موسسه حقوقی و داوری مهرپارسیان، با اداره برترین وکلای داوری در ایران، که همگی دوره های آموزش دوره های پیشرفته داوری را در مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران گذرانده و موفق به اخذ مدارک و گواهینامه های بین‌المللی داوری شده اند، به همراه ثبت موسسه معتبر داوری در ایران، تمامی پرونده‌های داوری و ابطال رای داوری را مورد پذیرش قرار داده و خدمات داوری را در سطح ایران و بین‌الملل انجام خواهد داد.

وکیل پایه‌یک دادگستری در تهران

جهت مشاوره آنلاین با بهترین وکیل داوری در ایران با گروه وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

دپارتمان تخصصی داوری گروه وکلای مهر تهران

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *