تحصیل درکالج های زبان آلمان

تحصیل درکالج های زبان آلمان

بالطبع حضور در یک کشور به منظور اخذ اقامت موقت یا دائم، نیاز به ارتباط با ساکنان ان کشور را ضروری می سازد. لذا داشتن مدارک زبان که حاکی از توانایی و سطح زبان متقاضی باشد، از ملزومات است. در خصوص کشور آلمان، ورود به کالج های زبان علاوه بر اینکه راهی برای ورود به این کشور می باشد، کمک شایانی به متقاضیان در بالا بردن سطح زبان آلمانی می کند. لذا دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر، درصدد ارائه اطلاعات لازم درباره شرایط تحصیل درکالج های زبان کشور آلمان بر آمده است.

 

سوالات برگزیده درباره شرایط تحصیل در کالج های زبان آلمان

 

  • شرایط اخذ پذیرش از کالج های زبان به چه صورت می‌باشند؟
  • هزینه‌های کالج های زبان در آلمان چقدر هستند؟
  • چه مدارکی برای درخواست ویزای دوره های زبان آلمان لازم هستند؟
  • کالج های برتر زبان در آلمان کدام هستند؟
  • کالج های زبان چه خدمات و دوره هایی را ارائه می دهند؟
  • بهترین موسسه حقوقی جهت مهاجرت به آلمان کدام است؟

شرایط اخذ پذیرش از کالج های زبان در آلمان

به طور کلی متقاضیان مهاجرت تحصیلی یا از طریق ارائه نامه پذیرش در یک دوره تحصیلی از دانشگاه مقصد در آلمان و یا از طریق ارائه نامه پذیرش در دوره های زبان می‌توانند اقدام به اخذ ویزای دانشجویی نمایند.

دانشجو یان مقیم ایران برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان، می‌توانند ابتدا به منظور شرکت در دوره های زبان آلمانی وارد خاک آلمان شوند. البته دانشجو یان لازم است برای ورود به کالج های زبان حداقل مدرک زبان آلمانی یعنی B1 را در ایران اخذ نمایند. مدرک B1 تنها زمانی مورد تایید سفارت و دانشگاه ها خواهد بود که از مراکز مورد تایید آموزش زبان در ایران از جمله مرکز فرهنگی سفارت اتریش و او کا اف گرفته شده باشد.

ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان

اعتبار ویزای دوره زبان آلمانی می‌تواند برای دوره ای به طول ۳ ماه تا ۱ سال باشد.

هزینه دوره های زبان عموما از ۲۲۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو متغیر است که بسته به طول دوره و کالج متغیر است.

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دوره ی زبان آلمان

  • فرم درخواست ویزا
  • رضایتنامه هر دو والدین برای کودکان زیر ۱۸ سال
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۳ ماه پس از تاریخ برگشت
  • گواهی تولد برای افراد زیر ۱۸ سال
  • نامه ی تاییدیه ثبت نام در دوره زبان کالج یا دانشگاه مقصد در کشور آلمان
  • صورت حساب گردش مالی فرد متقاضی در سه ماهه گذشته یا گواهی اعطای بورس تحصیلی یا صورت حساب سپرده ثابت و یا نامه ی تأیید والدین یا حامی مالی مبنی بر تقبل هزینه‌های متقاضی در طول دوره تحصیل در کشور آلمان
  • بیمه درمانی برای کل دوره ی اقامت خود در کشور آلمان
  • دو قطعه عکس جدید
  • سه کپی از پاسپورت دارای اعتبار
  • نامه انگیزشی (Motivation Letter)
  • تاییدیه از کارفرما در صورتی که شاغل هستید (که نشان دهد شما برای مدتی که در کشور آلمان به منظور تحصیل حضور دارید، از سوی کارفرما مرخصی گرفته اید و متعهد به بازگشت به ایران پس از پایان دوره تحصیل خود هستید)
  • فیش پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۶۰ یورو

برای کسب اطاعات بیشتر در خصوص جزئیات مربوط به مدارک، هزینه ها و شرایط اخذ پذیرش با مشاوران ما در دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر تماس حاصل فرمایید.

 

اسامی کالج های زبان در آلمان

در شهرهای مختلف آلمان، مدارس و موسسات معتبر متعددی وجود دارند که دوره های آموزش زبان آلمانی به صورت استاندارد را ارائه می دهند. دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر با برخی از این موسسات و مدارس آلمان به منظور تسهیل در امور اخذ پذیرش و ویزای مهاجرتی همکاری می فرماید. برای اطلاع از این موسسات و دریافت مشاوره در خصوص دوره های زبان با مشاوان ما تماس حاصل فرمایید.

مدارس شبانه روزی در آلمان

 

لیست کالج های زبان در آلمان:

 

Augsburger Deutschkurse

DIE NEUE SCHULE

F+U Academy of Languages

GLS – German Language School

Verbum Novum GmbH

Carl Duisberg Centrum

DID Deutsch-Institut

Berlin Sprachschule

TANDEM

Kästner Kolleg

Alpha Aktiv

Dialoge Sprachinstitut

دوره ها و خدمات موسسات و مدارس زبان در آلمان

در این کالج ها، خدمات مربوط به خوابگاه و اقامت با فراهم آوردن شرایط حضور در اجتماع به منظور یادگیری بهتر زبان نیز فراهم می گردد. بنابراین دانشجو یان بسته به شرایط مالی و علاقه خود می‌توانند در کمپ ها، پانسیون ها و خوابگاه های دانشجوی یا خانه های آپارتمانی و ویلایی اسکان یابند.

موسسات و مدارس زبان، علاوه بر ارائه دوره های ویژه برای متقاضیان ورود به دانشگاه ها، دوره های آموزشی زبان برای کارکنان مشاغل و حرفه های مختلف به منظور افزایش دانش زبان در حوزه فعالیت تخصصی خود نیز ارائه می دهند.

دوره ی زبان درخواستی که برای اخذ ویزا معتبر باشد باید حداقل شامل ۱۸ ساعت در هفته کلاس آموزشی باشد.

بنابراین شما علاوه بر اینکه با خذ پذیرش دوره های زبان از کالج و دانشگاه های آلمان، می توانید ویزای تحصیلی برای ورود به خاک کشور آلمان را داشته باشید، در صورتی که تمایل به شرکت در دوره های تخصصی مربوط به رشته مورد علاقه خود را داشته ولی سطح زبان لازم را برای حضور در کلاس ها نداشته باشید، می توانید مزایای پذیرش مشروط بهره مند شوید. بدین معنی که شما موظف به حضور به در کلاس های زبان در دانشگاه مقصد و در پایان اخذ گواهینامه حاکی از سطح بالای دانش زبان شما هستید. بعد از گذراندن دوره زبان می توانید اقدام به تمدید ویزا و شرکت در کلاس های رشته اصلی و تخصصی خود را دارید.

وقت سفارت آلمان دانشجویی

معرفی بهترین موسسه حقوقی بین‌المللی در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، متخصص در ارائه مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه انواع مهاجرت، آماده ارائه راهنمایی های حقوقی به شما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی یا از طریق ثبت شرکت، سرمایه گذاری یا خرید ملک می‌باشد. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با حضور گروه وکلای مهر، یکی از موثرترین موسسات حقوقی و مهاجرتی در سطح کشور می‌باشد. جهت مشاوره حقوقی در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و شرکت در دوره های زبان آلمانی و نیز سایر امور مربوط به پرونده‌های مهاجرتی با مشاورین متخصص مهاجرتی در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تماس حاصل نمایید.

 

دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *