تحصیل در دوره های پرستاری سوئد و فنلاند

تحصیل در دوره های پرستاری سوئد و فنلاند

رشته پرستاری از ان دسته رشته ها می باشد که آینده شغلی امیدوارکننده ای را برای داوطلبان خواهد داشت؛ چرا که حجم بالایی از تقاضا برای استخدام در زمینه ها، سطوح و تخصص های مختلف پرستاری را شامل می‌شود. شاید در ابتدا سخت به نظر برسد، اما کسب مهارت های پرستاری و مراقبت های بهداشتی در کشورهای دیگر همچون سوئد و فنلاند، شما را به یک پرستار متخصص آشنا به استانداردهای اروپایی تبدیل خواهد کرد که علاوه بر ایران، موقعیت های شغلی خوبی نیز در اروپا و آمریکا خواهید داشت.

در حال حاضر کشورهای فنلاند و سوئد، در زمینه ارئه دوره های تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی و دوره های حرفه ای کوتاه مدت پیش رو هستند.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با توجه به نیاز جامعه و افزایش تقاضاها برای شرکت در دوره های پرستاری و اشتغال در این حوزه، اطلاعاتی را برای شما فراهم آورده است.

 

شرایط اخذ پذیرش در دوره های پرستاری

اگرچه هر دانشگاه شرایط خاصی را برای داوطلبان در نظر می گیرد، اما در کل، علاقه شما به رشته پرستاری و توانایی ارتباط با بیماران، داشتن گواهی سلامت که نشان دهد شما از لحاظ جسمی و روحی در سلامت به سر می برید، داشتن دانش زبان انگلیسی و زبان کشوری که قصد مهاجرت به ان را دارید، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و پرداخت شهریه از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد و فنلاند می‌باشد.

لازم به ذکر است که شما برای شرکت در دوره های پرستاری پس از ارائه مدارک لازم مانند پاسپورت، گواهی سلامت، مدارک تحصیلی، لازم است که در آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند و سوئد شرکت نمایید تا صلاحیت شما برای حضور در دوره های احراز گردد.

نیازمندی‌های سوئد

البته دانشگاه JMAK در کشور فنلاند، دوره های کوتاه مدت پرستاری برای مدت حدودا 4 ماهه ارائه می‌دهد. در پایان این دوره ها، تعدادی از دانشجو یان انتخاب می‌شوند و می‌توانند بدون آزمون ورودی، در دوره های پرستاری در مقطع کارشناسی (BA) شرکت نمایند. از انجایی تعداد پذیرفته شدگان بسیار محدود است رقابت نیز بسیار بوده و لذا به علاقه مندان توصیه می‌شود خود را برای آزمون ورودی آماده سازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در دوره های پرستاری کشورهای فنلاند و سوئد، از جمله نحوه ثبت نام، تاریخ ثبت نام و شروع دوره ها، هزینه ها، مدارک لازم جهت ثبت نام و دیگر موارد با مشاوران ما در دپارتمان حقوق مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه هایی که دوره های پرستاری ارائه می دهند

سوئد

University of Gothenburg

Uppsala University

University of Gavle

فنلاند

ARCADA University

University of Applied Science, NOVIA

Centeria University of Applied Science

JMAK university

البته دانشگاه های متعددی در این کشورها وجود دارند که دوره های پرستاری ارائه می دهند، اما معروف ترین آن‌ها برای معرفی به شما انتخاب شده است. در این دانشگاه ها دوره های کارشناسی پرستاری با گرایش مراقبت های اولیه، ارائه می گردند. در پایان دوره نام شما به عنوان پرستار مطابق با استانداردهای اروپایی ثبت می‌شود. در نتیجه شما این فرصت را دارید که در اروپا و آمریکا مشغول به کار شوید.

سطح زبان برای شرکت در دوره های پرستاری سوئد و فنلاند

دوره هایی که در دانشگاه های مذکور ارائه می گردند به زبان انگلیسی می‌باشند، اما با توجه به اینکه در دوره ها علاوه بر کلاس های تئوری، کلاس های عملی نیز برگزار می گردد و شما پس از پایان تحصیل خود ممکن است در کشورهای فنلاند و سوئد مشغول به کار شوید، شما نیاز دارید که برای برقراری ارتباط با بیماران در کشورهای فنلاند و سوئد با زبان فنلاندی یا سوئدی نیز آشنا باشید. در برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه NOVIA در کشور فنلاند، در سال اول تحصیلی آموزش زبان فنلاندی و سوئدی به دانشجو یان داده می‌شود.

بهترین روش مهاجرت به سوئد

هزینه‌های دانشگاه و زندگی در کشورهای فنلاند و سوئد

اگرچه میزان شهریه ها بسته به دانشگاه مقصد متفاوت است، اما عمدتا شهریه دوره های پرستاری از 8000 تا 8500 یورو در سال می‌باشد. دانشگاه های فنلاند و سوئد مانند دانشگاه علوم کاربردی Centeria و JAMk در فنلاند، شرایط ویژه یا به عبارتی بورسیه تخفیفی برای دانشجو یان در نظر گرفته اند. بدین نحو که شما شهریه سال اول را به طور کامل می گذرانید اما اگر دانشجو در هر سال تحصیلی 55 واحد را با موفقیت بگذراند، می‌تواند از تخفیف 50 درصدی برای شهریه سال دوم، سوم و چهارم بهره مند شود.

البته شما برای ثبت نام اولیه در دانشگاه ها (ٍEnrollment Fee) و همچنین ثبت نام برای ترم های آتی باید هزینه ای نیز پرداخت نمایید که برای هر دانشگاه متفاوت است.

هزینه‌های زندگی در فنلاند، از 500 یورو تا 1000 یورو در ماه متغیر است که شامل هزینه مسکن، خوراک، حمل و نقل و هزینه‌های جانبی دیگر می‌باشد. البته بسته به شهر، متراژ مسکن و مدیریت شما در هزینه ها، این مقدار از هزینه‌های زندگی متغیر است.

هزینه‌های زندگی در کشور سوئد هر چند از شهری به شهر دیگر متفاوت است، نیز از 5000 تا 8000 کرون سوئد یا در نهایت 1500 دلار آمریکا در ماه می‌باشد.

آینده شغلی پرستاران در اسکاندیناوی

با توجه به اینکه متقاضیان در طول دوره ها با تمامی استانداردها و دانش های پرستاری آشنا می‌شوند، در پایان به عنوان پرستار ثبت و می‌توانند در کشورهای فنلاند و سوئد و سایر کشورهای اروپایی و نیز آمریکا مشغول به کار شوند. دانشگاه ها خود نیز پیشنهادهای کاری را نیز برای دانشجو یان با توجه به همکاری با بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و بهداشتی ارائه می دهند.

مهاجرت پزشکان و پرستاران به سوئد

 

معرفی برترین موسسه حقوقی بین‌المللی تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شهریه و هزینه‌های دوره های پرستاری در دانشگاه های کشور فنلاند یا سوئد با دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری و با حضور گروه وکلا و مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت، آماده ارائه مشاوره حقوقی و تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای فنلاند و سوئد و شرکت در دوره های پرستاری به علاقه مندان ارائه می‌دهد.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *